Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"...loisille jää vielä 600€ ruokaan!" No eipä kuulkaa jää

Vierailija
30.04.2026 |

Tänään sain työkkärirahat. Sen lisäksi, että jääkaappi on ketsuppia lukuunottamatta kirjaimellisesti tyhjä, tässä listani mihin kaikkeen muuhun paitsi ruokaan menee rahaa jahka tästä kauppaan lähden;

-höyliä

-suihkusaippua

-suodatinpussit

-folio

-käsisaippua

-rätit

-yleispesuaine

-tamponit

-ihorasva

-vanulaput

-kasvorasva

-puuteri

ja se kauhein shokki, eli koiran raksut. Juu tiedetään, heti kun jäät työttömäksi, pitää ensimmäisenä antaa se sulle rakas, suhun kiintynyt, paras ystäväsi ja perheenjäsenesi pois, sillä ei työttömällä saa olla lemmikkejä. No, en ole antamassa. 

Kertokaas nyt sitten mitä tuosta listasta pitäisi tiputtaa pois? Kun pitäisi elää vain ja ainoastaan makaronilla ja pakastevihanneksilla jotta tämä raha riittäisi yhtään mihinkään. 

Terveisin tällainen rahoissa kieriskelevä kelaloinen joka melkein itkua vääntää kun kevättakki hajosi eikä todellakaan ole varaa uuteen.

Kommentit (368)

Vierailija
281/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi työtöntä aikuista saa rahaa jopa 1300 e vuokran jälkeen! 

Vierailija
282/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kannata ostaa kertakäyttöhöyliä, vaan joku kunnollinen sheiveri, joka ei tylsy samantien (esim. Geisha shaver). Tai sitten sähköllä toimiva lady shaver, joka maksaa myöskin itsensä nopeasti takaisin.

Mulla on joku 2012 ostettu epilaattori joka toimii ihan hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus ja ymmärrän täysin. Itselläni ylisuuri vuokra, ja joudun perusosasta maksamaan 130e. Neurologisesta sekä selkäsairaudesta johtuva vaikea liikuntarajoite, sekä tasapainovaikudet, jonka vuoksi en voi muuttaa. Ajokorttia ei ole, enkä saisi mistään muuttoapua. En pysty paakkaamaan enkä kantamaan. Lääkärintodistusei riitä Kelalle, että saisin asua tässä. Minua säännöllisesti auttavat verkostot asuvat lähellä. Lisäksi säännöllisenä kuluna silmälasien osamaksu ja ruoka-aineallergioiden vuoksi rajoittunut mm. gluteeniton ruokavalio. 

Tällä "loisella" on nyt 4 erikoisalan ylilääkärin sekä tavallisen terveyskeskuslääkärin lausunnot työkyvyttömyydestä, mutta Kela ei myönnä edes sairaslomaa, kuntoutusrahasta/ eläkkeestä puhumattakaan. 

Jos jaksat, niin ota yhteys edeskuntaan tai ministeriin joka hoitaa tuon puolen asioita. Eihän nyt voi olla niin että kelanvirkailija on tietävämpi kuin hoitavat lääkärit. Tuohan on suoraan simputusta ja täyttä vittuilua kyykyttää ihmistä jolla on tarvittavat dokumentit sairaudestaan.

Tuo jaksaa kuukaudesta toiseen sönkätä jostain terveyskeskuslääkärin lausunnosta. Sitä ei ole ilmeisesti edes lähetetty erikoissairaanhoitoon. Myös katsotaan, että voidaan leikata. Parin viikon työkyvyn arviointia kaikkine papereinen ei ole myöskään tehty.

Ei mene jakeluun. Ei sitten millään. Vaikka 100x tämän sanoisin. Ruikutus jatkuu. Kyllä ne läheiset auttavat muutossa, jotka auttavat muutenkin. Pääsevät eroon tuosta riesasta.

Vierailija
284/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ruhtinaallinen summa rahaa. Ihme jos ei riitä, mutta monilla on ongelmia rahan ja elämänhallinnan kanssa.

1. Priorisoi ostoslista – mitä ostetaan ja mitä jätetään

Pakko ostaa tällä kertaa (arvio 120-150 euroa):

- Koiran raksut. Tämä on prioriteetti ykkönen sinun jälkeen. Osta iso 10-15 kg säkki Lidlistä tai Tokmannista. Halvat merkit maksavat noin 15-25 euroa ja riittävät kuukaudeksi. Vaihtoehtona iso säkki myös Zooplus.fi:stä (toimitus ilmaiseksi yli 49 euroa).

- Tamponit. Halvin iso pakkaus Lidlistä tai Tokmannista, hinta noin 2 euroa.

- Suihku- ja käsisaippua. Osta yksi iso 1 litran pullo nestesaippuaa, joka käy molempiin. Saatavilla Normalista noin 2  eurolla.

Näitä voi tiputtaa tai korvata:

- Kasvorasva, puuteri, ihorasva ja vanulaput. Jätetään ostamatta kuukaudeksi. Jos iho kuivuu pahasti, voit käyttää ruokaöljyä kosteuttamaan.

- Höyliä. Venytetään vanhoilla tai ostetaan vasta kun on pakko.

- Suodatinpussit ja folio. Kahviin kannattaa ostaa uudelleenkäytettävä suodatin (3 euroa) Tokmannista tai Lidlstä. Folio korvataan vanhoilla pusseilla tai lautasilla.

- Rätit ja yleispesuaine. Tee itse etikasta ja ruokasoodasta. Osta 1 litra väkiviinaetikkaa (noin 1,5 euroa) ja 500 g ruokasoodaa (noin 1 euro) Lidlistä tai Tokmannista. Sekoita 1 dl etikkaa + 9 dl vettä + tippa saippuaa yleispuhdistukseen. Rätit leikataan vanhoista pyyhkeistä tai t-paidoista.

Näillä tarvikkeilla menee yhteensä noin 40-60 euroa ja ne riittävät pitkään.

2. Ruoka – makaroni + pakastevihannekset + halpoja lisukkeita (noin 250 euroa/kk)

Viikon ostoslista esimerkki (50-60 euroa Lidlissä tai Tokmannissa):

- Makaroni tai spagetti 1-2 kg

- Pakastevihannekset 2-3 pussia (sekoitus, herneet, porkkanat)

- Kaurahiutaleet 1 kg (puuroon)

- Soijarouhe tai linssit (halvin proteiini)

- Munia tarjouspakkaus

- Perunat, kaali ja porkkanat

Esimerkkiruokia:

- Makaronilaatikko: makaroni + pakastevihannekset + soijarouhe + muna + ketsuppi

- Kaurapuuro aamupalaksi

- Linssikeitto pakastevihanneksilla

Lidl on yleensä halvin näihin peruselintarvikkeisiin, kannattaa vertailla myös Tokmannin tarjouksia.

3. Muut tärkeät vinkit

- Ruoka-apu heti tänään: Mene sivulle ruoka-apu.fi, syötä postinumero ja katso lähimmät jakelupisteet. Moni paikka jakaa ilmaista ruokaa työttömille.

- Kevättakki: Etsi Tori.fi:stä tai Facebook Marketplacesta käytettyä edullisesti (5-15 euroa) tai ilmaiseksi. Myös Fida ja Kierrätyskeskus.

- Toimeentulotuki: Jos 600 euroa ei riitä, hae Kelasta toimeentulotukea. Se on juuri tähän tarkoitettu.

- Kävele kauppaan ja osta vain tarjouksesta sekä omia merkkejä.

Yhteenveto 600 eurolla:

- Ruoka noin 300-350 euroa

- Koira 20-30 euroa

- Hygienia ja siivous 40-60 euroa

- Pieni puskuri yllättäviin menoihin 100-150 euroa

Tällä pärjäät hyvin kuukauden. Seuraavalla kerralla menee jo helpommin kun varastot ovat kasassa. Itse olen selvinnyt paljon pienemmillä summilla.

.... kävele kauppaan 😳.tässäpä  todella hyvä vinkki minunlaiselle loiselle😂... katos helvetti kun kaikki ei asu ja elä Prismaa vastapäätä.  Jos minä kävelen kauppaan tuon 24km suuntaansa  niin luulen,  että olen syönyt matkalla  puolet siitä mitä olen ostanut tai mitä jaksaisin kantaa.  Bussi on mennyt pohjosiin päin jo vuosikymmeniä sitten ja kukaan ei ole nähnyt tai kuullut että se olisi  ajanut takaisin kaupunkiin päin.

Kyllä ihmetyttää miten teidänlaiset aina onnistuu hommaamaan itsensä kaikenlaisiin ongelmiin ja hankkia itselleen kaikenmaailman sairaudet ja vaivat. Ja kaikki tietenkin maksaa, ja valtion piikkiin pitäisi tietenkin.

Enhän kertonut sinulle,. että olen sairas tai minulla olisi jotain vaivoja.  Olen vain sattunut syntymään  täällä päin. Olen siis juurillani. Enkä voi syyttää  edes vanhempiani koska isä on kuollut ja  muistisairas  ymmärtämätön äitini vaatii ympäri vuorokautista hoitoa.  Muistat varmaan koulu vuosiltasi  kun ope kertoi , että Suomi on pitkä maa ja kehä kolmosen takanakin on elämää.    JOS OSAAT LUKEA NIIN  YMMÄRRÄ MYÖS  LUKEMASI. Voin auttaa sinua ymmärtämään tuon pointtisi etten omista autoa jolla voisin  käydä asioilla.  Joo... valtio kyllä maksaa äidin hoidosta ylintä maksuluokkaa joka on vähän alle 400e ja siitä pois verot,  että kyllä meillä ihan hyvin pyyhkii.  Kiva,  että sinunlaisesi kermaperse  löytää vittuilemisen aiheesta josta et ymmärrä enempää kuin sika tuulimyllystä. 

Vierailija
285/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi työtöntä aikuista saa rahaa jopa 1300 e vuokran jälkeen! 

Kenelle muka ja missä?

Vierailija
286/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon että ihmiset jotka tuntevat olonsa syyllisiksi siitä mitä minä olen kirjoittanut ymmärtäisivät että minä en sano tätä koska haluan heille pahaa, vain koska minä uskon että tämä on heidänkin etu ymmärtää, loppu tulee joko hyvällä tai pahalla, hyvällä ei ole pöydällä korttina pelattavissa loputtomiin.

Ongelma ei ole järjestelmä, ongelma on että sen terveydestä ei enää huolehdita, käytännössä jokainen järjestelmä toimii kun se toteutaan oikein, mutta yksikään ei kestä kun mekanismeja ei suojella, kun eliitille sallitaan laillistettu rikos.

Lobbaukset on lahjuksia eli demokratia on kaupan.

Sisäpiirikauppoja ei valvo enää oikein kukaan, eikä niistä vastuusen joudu.

Eturistiriidat sijoituksissa ajaa käytännössä kaikki poliitikot ajamaan vain oman ja kavereidensa lompakkojen etua.

Työn arvo on irroitettu tekemisestä kikkailuun ja vedonlyöntiin pörsseissä.

Valtionvelka valuu suoraan yksityisille lainaajille.

Lähes kaikki valtion tuottava omaisuus on myyty yksityisille.

Ei ole semmoista järjestelmää joka kestäisi tämmöistä määrää korruptiota.

jokainen korruptioon osallistuva aina sen perustelee itselleen näin, "tämä minun korruptio on niin pientä ja kaikkihan sitä tekee", niistä puroista kasvaa iso joki, postin yksityistämisen olisi kestänyt, taksi-alan tuhoamisen myös, julkisten varojen siirtämisen yksityiseen terveydenhuoltoon, tekevän työn lähettämisen halpa-maihin, ulkomaalaisten raijaamisen tänne halpa-työvoimaks jne jne, mutta kaikki yhtä aikaa on se kusinen soppa jossa me nyt uimme.

Suomi on niitä harvoja valtioita, joissa ei ole korruption ehkäisemiseen keskittynyttä toimielintä. Helppohan siinä on todeta, ettei meillä ole korruptioita, kun kukaan ei sitä tarkkaile eikä tutki. Ei ole siis esittää mitään dataa. Ei valtion sisäpuolelta eikä ulkopuolelta.

Tämän tien päässä on se että täältä tuikataan pörssi ja data-keskukset tuleen ja velat nollataan, työnteon välineet ja korruptoituneen oligarkki-porvariston omaisuus jaetaan uudelleen ja heitä jahdataan pitkin maailmaa vuosikymmen vastuuseen, usko euroon katoaa ja markka tulee takas ja me aloitetaan alusta banaanivaltiona.

Näennäisen itsetuhoisia päätöksiä kuten halpa-työvoimaa ulkomailta tehdään tämän prosessin hidastamiseksi, että se tilanne jäisi jonkun muun korjattavaksi ja itse voi laittaa taskut täyteen ja paeta ulkomaille, valitettavasti koko maailma kärsii samasta ongelmasta, missään ei ole kohta turvallista heille. 

Vierailija
287/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon että ihmiset jotka tuntevat olonsa syyllisiksi siitä mitä minä olen kirjoittanut ymmärtäisivät että minä en sano tätä koska haluan heille pahaa, vain koska minä uskon että tämä on heidänkin etu ymmärtää, loppu tulee joko hyvällä tai pahalla, hyvällä ei ole pöydällä korttina pelattavissa loputtomiin.

Ongelma ei ole järjestelmä, ongelma on että sen terveydestä ei enää huolehdita, käytännössä jokainen järjestelmä toimii kun se toteutaan oikein, mutta yksikään ei kestä kun mekanismeja ei suojella, kun eliitille sallitaan laillistettu rikos.

Lobbaukset on lahjuksia eli demokratia on kaupan.

Sisäpiirikauppoja ei valvo enää oikein kukaan, eikä niistä vastuusen joudu.

Eturistiriidat sijoituksissa ajaa käytännössä kaikki poliitikot ajamaan vain oman ja kavereidensa lompakkojen etua.

Työn arvo on irroitettu tekemisestä kikkailuun ja vedonlyöntiin pörsseissä.

Valtionvelka valuu suoraan yksityisille lainaajille.

Lähes kaikki valtion tuottava omaisuus on myyty yksityisille.

Ei ole semmoista järjestelmää joka kestäisi tämmöistä määrää korruptiota.

jokainen korruptioon osallistuva aina sen perustelee itselleen näin, "tämä minun korruptio on niin pientä ja kaikkihan sitä tekee", niistä puroista kasvaa iso joki, postin yksityistämisen olisi kestänyt, taksi-alan tuhoamisen myös, julkisten varojen siirtämisen yksityiseen terveydenhuoltoon, tekevän työn lähettämisen halpa-maihin, ulkomaalaisten raijaamisen tänne halpa-työvoimaks jne jne, mutta kaikki yhtä aikaa on se kusinen soppa jossa me nyt uimme.

Suomi on niitä harvoja valtioita, joissa ei ole korruption ehkäisemiseen keskittynyttä toimielintä. Helppohan siinä on todeta, ettei meillä ole korruptioita, kun kukaan ei sitä tarkkaile eikä tutki. Ei ole siis esittää mitään dataa. Ei valtion sisäpuolelta eikä ulkopuolelta.

Tämän tien päässä on se että täältä tuikataan pörssi ja data-keskukset tuleen ja velat nollataan, työnteon välineet ja korruptoituneen oligarkki-porvariston omaisuus jaetaan uudelleen ja heitä jahdataan pitkin maailmaa vuosikymmen vastuuseen, usko euroon katoaa ja markka tulee takas ja me aloitetaan alusta banaanivaltiona.

Näennäisen itsetuhoisia päätöksiä kuten halpa-työvoimaa ulkomailta tehdään tämän prosessin hidastamiseksi, että se tilanne jäisi jonkun muun korjattavaksi ja itse voi laittaa taskut täyteen ja paeta ulkomaille, valitettavasti koko maailma kärsii samasta ongelmasta, missään ei ole kohta turvallista heille. 

Äärioikeistolle tiedoksi, tältä näyttää ihan oikea globalistien vastustaminen, se teidän yksilöiden vihaaminen järjestelmän virheistä on niin kusipäisen tyhmää että sitä on vaikea edes pukea sanoiksi.

Vierailija
288/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka lähimmäisiään nimittää loisiksi, on täysi ihmispaska itse. 

Vierailija
289/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintolainan lyhennyksen, korkojen ja kulujen, puhelinlaskun ja mahdollisen ylimääräisen opintolainan lyhennyksen jälkeen rahaa ei mene useimmiten muuhun kuin ruokaan Kelan maksaessa vuokran, sähkön, kotivakuutuksen ja lääkkeet. Matkakorttia lataan muutaman kerran vuodessa muutamalla kympillä, siivoustarvikkeet, pesuaineet, hygieniatuotteet, kuiva-aineet yms. ostan paristi vuodessa isommassa satsissa. Kengät, alusvaatteet ja sukat ostan uutena, mutta niitä ei tarvitse ostaa edes vuosittain. Muut vaatteet ostan kirpparilta milloin on tarvetta ja tulee hyvä hyvään hintaan vastaan. Kodinkoneet ovat vuokranantajan ja taloyhtiön ongelma. Maksulliset huvitukset eivät kuulu elämääni. Välillä en viitsi naputella muutaman kympin laskuja ja lääkkeitä Kelaan vaan makselen itse. Tavoitteena on päästä opintolainasta eroon ja saada edes jonkin verran töitä. En tarvitsisi paljoa töitä, että voisin lopettaa toimeentulotuen hakemisen kokonaan ja jos ei ole täyttä työaikaa, toivoisin sen verran, että selviää pelkällä palkalla ja sovitellulla.

Millä perusteella sinun koko vuokrasi maksetaan, kun tavallisesti maksetaan vain 70 %?

Hän saa varmaankin toimeentulotukea ja hänen vuokransa mahtuu tt-tuen normeihin.  Silloin Kela maksaa vuokran kokonaan.

Vierailija
290/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vale ! Kyllä kookoomusloisilla aina rahaa riittää ! Ellei ole niin varastavat vaikka pelastusarmeijalta. Nilkkiä jengiä, nääs.

Vierailija
291/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintolainan lyhennyksen, korkojen ja kulujen, puhelinlaskun ja mahdollisen ylimääräisen opintolainan lyhennyksen jälkeen rahaa ei mene useimmiten muuhun kuin ruokaan Kelan maksaessa vuokran, sähkön, kotivakuutuksen ja lääkkeet. Matkakorttia lataan muutaman kerran vuodessa muutamalla kympillä, siivoustarvikkeet, pesuaineet, hygieniatuotteet, kuiva-aineet yms. ostan paristi vuodessa isommassa satsissa. Kengät, alusvaatteet ja sukat ostan uutena, mutta niitä ei tarvitse ostaa edes vuosittain. Muut vaatteet ostan kirpparilta milloin on tarvetta ja tulee hyvä hyvään hintaan vastaan. Kodinkoneet ovat vuokranantajan ja taloyhtiön ongelma. Maksulliset huvitukset eivät kuulu elämääni. Välillä en viitsi naputella muutaman kympin laskuja ja lääkkeitä Kelaan vaan makselen itse. Tavoitteena on päästä opintolainasta eroon ja saada edes jonkin verran töitä. En tarvitsisi paljoa töitä, että voisin lopettaa toimeentulotuen hakemisen kokonaan ja jos ei ole täyttä työaikaa, toivoisin sen verran, että selviää pelkällä palkalla ja sovitellulla.

Millä perusteella sinun koko vuokrasi maksetaan, kun tavallisesti maksetaan vain 70 %?

Hän saa varmaankin toimeentulotukea ja hänen vuokransa mahtuu tt-tuen normeihin.  Silloin Kela maksaa vuokran kokonaan.

Viestistä käykin ilmi, että hän hakee tt-tukea. Siinä tapauksessa on ihan tavallista, että Kela maksaa vuokran kokonaan.

Kaikki eivät ehkä tiedä, että tt-tuessa hyväksyttävien vuokrien enimmäisrajat ovat erit (korkeammat) kuin asumistuessa.

Vierailija
292/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kertokaas nyt sitten mitä tuosta listasta pitäisi tiputtaa pois?"

Höylät nyt ainakin. Suihkusaippuakaan ei ole välttämättömyys. Jos käyttää vähemmän saippuaa, ei ihoa tarvitse myöskään rasvata niin paljon. Entä mitä foliolla teet?

Jos pystyisit investoimaan kestositeisiin tai vaikka ompelemaan niitä itse, ei tamponejakaan tarvitse. Tai hommaa kuukuppi.

Mutta totta kyllä, ei se kaikki ruokaan mene. 

Vierailija
293/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasaippua olisi halvempaa.

Vierailija
294/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasaippua olisi halvempaa.

Palasaippua ei aina puhdista yhtä tehokkaasti kuin nestemäinen saippua. Ainakin oma kokemus tämä.

Vierailija
295/368 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kertokaas nyt sitten mitä tuosta listasta pitäisi tiputtaa pois?"

Höylät nyt ainakin. Suihkusaippuakaan ei ole välttämättömyys. Jos käyttää vähemmän saippuaa, ei ihoa tarvitse myöskään rasvata niin paljon. Entä mitä foliolla teet?

Jos pystyisit investoimaan kestositeisiin tai vaikka ompelemaan niitä itse, ei tamponejakaan tarvitse. Tai hommaa kuukuppi.

Mutta totta kyllä, ei se kaikki ruokaan mene. 

Miksi ne höylät pitäisi jättää pois? En halua karvaisia kainaloita. Ja kävin eilen kaupassa, kaksikkovarsiterä 10kpl. 1,05€. Riittää noin kolmeksi kuukaudeksi. Suihkusaippua 1,45€, riittää kuukausitolkulla. Myös siihen sheivaamiseen, en osta erikseen mitään sheivausvaahtoja. Eikä suihkusaippuan käyttäminen tai käyttämättä jättäminen vaikuta ihoni kuivuuteen millään tavalla. Ai niin, kosteuttava vartalovoide maksoi 3,59€ ja sekin riittää ainakin kaksi kuukautta. Kasvorasva oli 4,95€. 

Mihin tarvitsen foliota? Ruoan laittoon. 

Ja ei, en halua investoida kestositeisiin, saati ommella niitä itse. Vihasin siteitä jo teininä, tarttuvat persiiseen, rapisevat ja haisevat. Mieluummin maksan sen vitosen tamponipaketista. Kuukuppiakaan en halua.

Ap

Vierailija
296/368 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestistä käykin ilmi, että hän hakee tt-tukea. Siinä tapauksessa on ihan tavallista, että Kela maksaa vuokran kokonaan.

Kaikki eivät ehkä tiedä, että tt-tuessa hyväksyttävien vuokrien enimmäisrajat ovat erit (korkeammat) kuin asumistuessa.

Kela maksaa asumistukea 70% vuokrastani. Loput on haettava tt-tukena ja mulla siis vuokra plus vesi jää viisi euroa vaille Kelan rajojen.

Ap

Vierailija
297/368 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat tämän maan syöpä

Vierailija
298/368 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei rikkaat. Asutte hienossa talossa,rauhassa. Miltä tuntuisi, kun naapurin hienoon taloon muuttaisi ukrainalaisia,jotka saivat talon ilmaiseksi,polttavat mahorkkaa-haju tulee kotiinne. Käyvät kaupassa ilmaiseksi, pälättävät kovaääniset koko ajan kännykkään. Näin kävi minulle, tosin kerrostalossa. Miksi suomalainen maksaa ja ukrainalainen saa kaiken, jopa hammashoidon, meiltä ilmaiseksi.

Vierailija
299/368 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain miksi työttömät eiv't perusta yrityksiä ja työllistä itseään. Työntekijän palkkaaminen on nimittäin niin kallista nykyään että yritykset eivät sellaista halua tehdä ellei ole todella paljon tilauksia jonossa. 

Kun miettii tavallista 3000 euron palkkaa niin sivukuluineen se tekee 5000 euroa kuukaudessa. Uuden työntekijän palkkaus alkaa kannattaa vasta kun myynti kasvaa ainakin 10000 eurolla kuukadessa pysyvästi. 

Näin kannustava on suomalainen verotus yrityksen kannalta. 

Vierailija
300/368 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka lähimmäisiään nimittää loisiksi, on täysi ihmispaska itse. 

Jos se lähimmäinen todellakin on loinen, niin miksei...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi