IS: Volvon autoasentajaksi vaaditaan lukion suorittamista.
Ei mikään ihme että pula suomalaisista tekijöistä koska autonasentajat käy amiksen.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kysymys ole autonasentajista, jotka korjaavat ja huoltavat autoja yleensä, vaan jutussa käsitellään autotehtaan autonkasaajia, joilta vaaditaan monia erityisosaamista esim. kielitaitoa, hyvää matikkaa, kuntoa, nuhteetonta elämää, puhdasta rikosrekisteri, koska työskennellään yrityssalaisuuksien ja tietojen parissa ja turvatoimet viety äärimmilleen.
Yleensä tehtailla sekä myös autotehtailla työntekijät tekee yhtä työvaihetta jonka oppii nopeasti ilman mitään erityistaitoja. Tarvittavat tiedot ja taidot oppii perehdytyksessä ja työssä.
Sinne varmasti halutaankin kehityskelpoista väkeä joka voi siirtyä myös muihin tehtäviin osaamisen karttuessa. Jos tulijoita riittää niin miksi valita muuta kuin parhaat päältä?
"kehityskelpoista väkeä joka voi siirtyä myös muihin tehtäviin osaamisen karttuessa."
Tämä on suoraan 70 luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyky autoissa edes akkua ei saa itse vaihtaa, saattaa sekoittaa auton tietokoneen.
Mitä ihmettä sä selität.
Bemarin akun joutuu koodaamaan, että auto tietää kuinka monta Ah:a on kapa. Sen tekee valtuutettu BMW-huolto. Tai auton takuu kyrvähtää.
Saa sen itse vaihtaa ja voi koodailla ihan itse, ei sitä kukaan kiellä.
Mihin auton kasaamisessa tarvitaan ylioppilastutkintoa?
No ilmankos Volvo onkin nykyään yksi huonoimmista autoista. Eipä sitä valkolakilla mitään oikeita töitä tehdä.
Toisaalta kenelle tahansa ammattilaiselle oman alan liukuhihnatyö on ehkä huonoin mahdollinen vaihtoehto, kun rahkeita on paljon parempaankin. Autonasentajankin kannattaa siis pyrkiä johonkin sellaiseen työhön missä ammattitaidosta on hyötyä. Eli sen kokoonpanotyön voi ihan hyvin jättää niille ylioppilaille joista ei ole muuhun.
eli ei eroa mitenkään.
-autokorimekaanikko.