Rahaton ja raskaana. Pitäisittekö lapsen?
Sain viime viikolla potkut. Olen raskaana ja mies ilmoitti, että suhde oli siinä jos edes harkitsen lapsen pitämistä. Ero siis edessä, mutta ennen tätä meillä meni pitkään huonosti ja mies suoraan toivoo, että raskaus menisi nopeasti (miehen sanoin "kivuttomasti") kesken. Kummallakaan ei ole ennestään lapsia ja olen aina halunnut äidiksi. Emme ole naimisissa mutta asumme yhdessä eikä mies aio maksaa elareita eli ero on väistämättä edessä. Raskaus on vasta alussa ja ajatus keskeytyksestä tuntuu pahalta - jopa niin että varmasti katuisin, masentuisin.
Olen aina halunnut pärjätä itse ilman tukirahoja tai muuta, mutta omat säästöt riittävät siihen saakka kunnes lapsi täyttää 1,5 vuotta, jos oikein tiukasti elelen kahdestaan vauvan kanssa. Samaan aikaan olen surullinen mutta ikionnellinen raskaudesta. Voinko pärjätä näin vai elänkö nyt sumussa?
Tämä oli nyt paras neuvo! Tollaset pipipäämiehet voi yhtäkkiä ruveta haluamaan lasta luokseen tapaamisiin yms. Ei tiedä mitä saa päähänsä. Voi olla parempi ilmoittaa isäksi tuntematon.