Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksat puhelinliittymästä?

Vierailija
28.04.2026 |

Määräaikainen sopimukseni on päättymässä ja pitäisi päättää jatkosta. Nykyinen operaattori tarjosi 5G liittymää (400M) hintaan 32€ (ns. rajaton liittymä) ja hinta tuntuu kovin suolaiselta. Tuo on vieläpä jo alennettu "kanta-asiakashinta". Epäilen, että saan halvemman liittymän joko vaihtamalla operaattoria tai ainakin uhkaamalla vaihtamisella.

Ihan vertailumielessä haluaisin kuulla, mitä muut ihmiset maksavat vastaavista liittymistä? Operaattoreiden sivuilla tietysti on omat tarjoukset, mutta en usko niiden hintojen olevan ainoa mahdollisuus.

Kommentit (199)

Vierailija
121/199 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä näissä liittymien hinnoissa on ilmaa enemmän kuin kukaan osaa edes kuvitella ja siten myös nämä alennetut tarjoukset lahjakorttien kanssa tuo jotain katetta.

Tai ehkäpä joku pieni toivo elää että kilpailuttaja jotenkin unohtaisi kilpailuttaa ja lipsahtaisi tarjousajan loputtua riistohinnoille...

Vierailija
122/199 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8,90€/kk+50€ lahjakortti. Rajaton 4g.

Nyt on asiallista hintatasoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/199 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14,99€/kk, 5G, Elisalta.

Ensin oli kalliimpi, sitten olin vaihtamassa DNA:lle niin jopa tuli Elisalta hyvä tarjous ja vielä 100€:n lahjakortti kaupun päälle.

Luecsoppari. Se on edullinen 3 kk. Sitten 34€/kk

Vierailija
124/199 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi rajaton 4G 23€/kk. Ei sitoutumisaikaa. Vaihdoin Elisalta Teluaan kun yrittivät nostaa hintaa ja samasta syystä jätin Telian. 

Mitä mä 5G:llä tekisin kun puhelin ei sitä tue. Hyvin toimii silti netti myös autolla navigpidessa.

Vierailija
125/199 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla dna:lta kaksi 4G liittymää. Toisessa "parempi" netti = en huomaa mitään eroa. Ohjelmia katson sillä hitaammalla. Toinen 15,90 ja toinen 21,90. Puolisolla Telialta paras 4G liittymä ja hinta jostain siltä väliltä, oisko 18,90. Kilpailutetaan aina, kun halvempi kausi on loppumassa. Ei tässä touhussa mitään järkeä ole. 

Vierailija
126/199 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20€ työnantajalle olen maksanut parikymmentä vuotta.

Surkea diili, jos noin on. Työnantajasi ei taatusti maksa 20e siitä liittymästäsi.

Vierailija
127/199 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkea diili, jos noin on. Työnantajasi ei taatusti maksa 20e siitä liittymästäsi.

Meillä laitetaan verotettavaan ansioon 20€ josta sitten maksetaan verot. En ottanut sitäkään, ostin oman puhelimen, niin saa olla vapaa-ajan ja lomat rauhassa.

Vierailija
128/199 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmassa laskussa kuukausimaksu 18,19 euroa, puhelut ja tekstiviestit  0,18 euroa. Nyt Elisa uhkaa korottaa kuukausimaksun 28,99 euroon. Minulla ei ole älypuhelinta, enkä juuri koskaan soita tai lähetä tekstiviestejä. Siirryin Telialta Elisalle, kun Telia lakkautti pelkän puhelu- ja tekstiviestitariffin ja lisäsi sopimukseen netin, jota en käytä puhelimella, ja pian Elisa teki saman ja korottaa jatkuvasti hintaa.

Vierailija
129/199 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Firmojen liittymät on kalliimpia kuin yksityisten.

Vierailija
130/199 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Topi Manner Elisalta kuvaili että kilpailu on ollut jopa kiivasta. Näin mennään aina vuoden lopulla. Telia ja Elisa kilpailee samoista asiakkaista. Kaveri vaihtaa aina noiden välillä.

Ei uskoisi kun hintoja netistä katsoo. Jos vertaa vaikkapa 20M netilistä 4G-liittymää niin elisalla röyhkeät 28e kun taas telialla 21e.

Elisa kusettaa eläkeläisiä. Äitini luulee että on normi maksaa elisalle 32€/kk 5g liittymästä ja sillä on doro jossa ei ole edes nettiä. Ei kuulemma jaksa tehdä asialle mitään.

Vierailija
131/199 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten rivien välistä jo sanoin: saan kohtuullisen hyvää palkkaa joten aivan sama mitä se työnantajalle maksaa.

Liittymässä on viimeisimmät herkut, joten ei ihan kympillä taida saada. 

Vierailija
132/199 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, kun operaattorin vaihdon jälkeen yhtäkkiä vanhalta operaattorilta löytyi sittenkin parempi tarjous. On tää jotenkin kummallinen toimintamalli. Itsekin olen ollut kyseisen operaattorin asiakkaana monta vuotta, ehkä lähemmäs 20, eikä tässä välissä ole ollut yhtäkään "olet niin hyvä asiakas meille, että tarjoamme aivan poikkeuksellisen hyvää sopparia vuodeksi".  Ois vaikka joku tällanen palkintoporrassysteemi - mitä pidempään olet asiakkaana, sitä paremmat edut.

Vierailija
133/199 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, kun operaattorin vaihdon jälkeen yhtäkkiä vanhalta operaattorilta löytyi sittenkin parempi tarjous. On tää jotenkin kummallinen toimintamalli. Itsekin olen ollut kyseisen operaattorin asiakkaana monta vuotta, ehkä lähemmäs 20, eikä tässä välissä ole ollut yhtäkään "olet niin hyvä asiakas meille, että tarjoamme aivan poikkeuksellisen hyvää sopparia vuodeksi".  Ois vaikka joku tällanen palkintoporrassysteemi - mitä pidempään olet asiakkaana, sitä paremmat edut.

Tämä siis ketjun aloittajalta.

Vierailija
134/199 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tämä on paljon järkevämpi systeemi että hyppyytetään asiakasta ja aiheutetaan turhaa sim-korttijätettä kun pakko laittaa liittymä vaihtoon ennenkuin heltiää hyvää tarjousta. Joka sekin sitten on tyyliin 10e/kk superrajaton liittymä ha 100e lahjakortti päälle, jäähän siitä vuodessa jopa pari kymppiä operaattorille käteen. Aivan loistava bisnesmalli!

Vierailija
135/199 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen lienee käsittänyt väärin ja puhuu normaalista puhelinedusta. Eli palkkakuitilla näkyy puhelinetu 20€ palkan päälle, mutta ei siitä oikeasti itse palkansaaja maksa kuin verojen mukaan sen mitä kuuluu eli esim. 8€ luokkaa veroja.

Vierailija
136/199 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa. Pitäisi lähteä kylmästi kilpailuttamaan, vaan kun ei jaksa eikä viitsi.

Vierailija
137/199 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tämä on paljon järkevämpi systeemi että hyppyytetään asiakasta ja aiheutetaan turhaa sim-korttijätettä kun pakko laittaa liittymä vaihtoon ennenkuin heltiää hyvää tarjousta. Joka sekin sitten on tyyliin 10e/kk superrajaton liittymä ha 100e lahjakortti päälle, jäähän siitä vuodessa jopa pari kymppiä operaattorille käteen. Aivan loistava bisnesmalli!

Olis kieltämättä mielenkiintoista nähdä lukuja siitä, kuinka paljon ihmiset jää tällaisten määräaikaisten halvempien sopimusten jälkeen joko normaalihinnalla tai sitten sillä ensimmäisellä pienellä alennuksella asiakkaaksi ja kuinka paljon joudutaan kaikki tekemään turhaa työtä useamman operaattorin kanssa ennen kuin päädytään johonkin edulliseen sopimukseen. Jostainhan se kate kuitenkin sitten firmalle tulee, että ne yleensäkään pystyy tarjoamaan puolet halvempaa, kunhan vaan jaksaa tarpeeksi kikkailla.

ap

Vierailija
138/199 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa. Pitäisi lähteä kylmästi kilpailuttamaan, vaan kun ei jaksa eikä viitsi.

No just niin. Annan vertaistukea sulle täältä etänä. Kaikkinensa tämä itsellä vaati yhden yhteydenoton kilpailijalle chatissa, sitä seuranneen n. 20 minuutin puhelun, vuorokauden odottelua ja jälleen 20 minuutin puhelun vanhan operaattorin kanssa (heille meni siis tieto numeronsiirrosta) ja nyt homma on kaikkinensa ohi. Tai no, kai sieltä tulee vielä se sim-kortti liittymään, joka ei koskaan tule käyttöön, elleivät nyt sitten vielä ehdi perua sen lähettämistä (lähetystunnus on kuitenkin jo olemassa).

ap

Vierailija
139/199 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen lienee käsittänyt väärin ja puhuu normaalista puhelinedusta. Eli palkkakuitilla näkyy puhelinetu 20€ palkan päälle, mutta ei siitä oikeasti itse palkansaaja maksa kuin verojen mukaan sen mitä kuuluu eli esim. 8€ luokkaa veroja.

Ja ei pidä unohtaa, että puhelinetu sisältää liittymän lisäksi myös puhelimen. Meillä ne uusitaan noin 3 vuoden välein, eli pelkkä puhelin jo tekee enemmän, kuin mitä mä joudun tuosta summasta maksamaan veroja. Jollain muulla firmalla voi tietenkin olla harvempi uusimistahti tai halvemmat puhelimet, mutta kyllä tuossa käytännössä saadaan jo erittäin edullisen liittymän hinnalla myös puhelin käyttöön.

Vierailija
140/199 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä liittymäala on ihan oikeasti aivan sairasta kusetusta.

Jos olet ottanut 10 vuotta sitten liittymän, niin sitä on "parannettu" jo useampaan kertaan ja joka ikinen kerta hinta on noussut.

Jos taas olet joka välissä kilpailuttanut liittymiä, sulla voi olla vastaava liittymä, mutta olet maksanut siitä 10 vuoden aikajänteellä satoja tai jopa tuhansia euroja vähemmän.

Jotenkin minä kaipaan sitä aikaa, kun firmoille pitkäaikaiset asiakkaat olivat muitakin kuin lypsylehmiä. Siis kyllä mä ymmärrän uusille asiakkaille kohdennetut kampanjat, mutta sitä en ymmärrä, että miksi kanta-asiakas ei voi saada liittymää järkevään hintaan muuten, kuin tekemällä sopimuksen toisen operaattorin kanssa, vasta silloin tulee se oikea tarjous.

Ps. mulla oli vielä 10 vuotta sitten älytön puhelin, jota pidin pääosin kotona ja jolla ei ollut juurikaan käyttöä. Sen liittymää paranneltiin sen verran, että lopulta irtisanoin sen kokonaan. Olisi mielenkiintoista tietää, maksaisinko siitä nyt jo 30-40e/kk, jos en olisi tehnyt mitään. Mun kärsivällisyys loppui siinä 6e/kk kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan