Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksat puhelinliittymästä?

Vierailija
28.04.2026 |

Määräaikainen sopimukseni on päättymässä ja pitäisi päättää jatkosta. Nykyinen operaattori tarjosi 5G liittymää (400M) hintaan 32€ (ns. rajaton liittymä) ja hinta tuntuu kovin suolaiselta. Tuo on vieläpä jo alennettu "kanta-asiakashinta". Epäilen, että saan halvemman liittymän joko vaihtamalla operaattoria tai ainakin uhkaamalla vaihtamisella.

Ihan vertailumielessä haluaisin kuulla, mitä muut ihmiset maksavat vastaavista liittymistä? Operaattoreiden sivuilla tietysti on omat tarjoukset, mutta en usko niiden hintojen olevan ainoa mahdollisuus.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö työnantajat yleensä kustanna puhelimet?

En ole viimeiseen 20v katsellut puhelin/liittymä hintoja kun aina sen on kuitenkin kulloinen työnantaja ostanut.

Vai haluaako ihmiset yleensä tuon lisäksi vielä "oman" puhelimen ja liittymän?

Itse en oikeen ole löytänyt tuohon mitään järkevää syytä  miksi pitäisi se oma puhelin/liittymä ostaa.

Et ole lukenut täältä miten paljon mritä elättejä on yhtä tuottavaa työntekijää kohti. Sossu ja Kela ei maksa meille liittymiä eikä osta puhelimia. Paitsi ehkä ihan köyhimmille, tästä en ole varma. Ja ei ne työnantajat kustanna lattiatason duunareiden pyhelimia kuin niille, jotka tarvitsevat sitä työssään. Muut saa ostaa liittymänsä ja puhelimensa itse. Että ihmettelehän sinä vaan siellä kuplassasi miten ihmeellistä on eläkeläisten, duunareiden, tuöttömien, syrjäytyneiden ja muiden köyhien elämä. Että ihan puhelinkin pitää kustantaa itse.

Mitäs sinä teet työksesi kun saat pyhelimen? Mikäs se edes on?

Vierailija
82/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Elisalla ja 31 euroa rajaton vai huoletonko se on, 5g. Erillistä nettiyhteyttä ei ole, joten ei kallis, jaan nettiyhteyden puhelimella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole viimeiseen 20v katsellut puhelin/liittymä hintoja kun aina sen on kuitenkin kulloinen työnantaja ostanut.

Itse en oikeen ole löytänyt tuohon mitään järkevää syytä  miksi pitäisi se oma puhelin/liittymä ostaa.

Et ole lukenut täältä miten paljon mritä elättejä on yhtä tuottavaa työntekijää kohti. Sossu ja Kela ei maksa meille liittymiä eikä osta puhelimia. Paitsi ehkä ihan köyhimmille, tästä en ole varma. Ja ei ne työnantajat kustanna lattiatason duunareiden pyhelimia kuin niille, jotka tarvitsevat sitä työssään. Muut saa ostaa liittymänsä ja puhelimensa itse. Että ihmettelehän sinä vaan siellä kuplassasi miten ihmeellistä on eläkeläisten, duunareiden, tuöttömien, syrjäytyneiden ja muiden köyhien elämä. Että ihan puhelinkin pitää kustantaa itse.

Ihan itse puhelimeni ostava työtön luki, puki ja kuki häiriöinen luuseri olen.

Vierailija
84/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Elisalla ja 31 euroa rajaton vai huoletonko se on, 5g. Erillistä nettiyhteyttä ei ole, joten ei kallis, jaan nettiyhteyden puhelimella.

Ihan hemmetin kallis.

Vierailija
85/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

18,90€ ja rajaton. Tosin en maksa sitä itse, meidän kaikki liittymät on miehen nimissä.

Vierailija
86/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan vaikka näin, että en mielelläni jakelisi omaa puhelinnumeroani oppilaille ja näiden vanhemmille, mutta työpuhelimen numeron voin kyllä laittaa jakoon ja siitä tavoittaa ainakin suurimman osan ajasta.

Vierailija
87/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun työsi on helppo arvata. Töikseen 24/7 pilkkuja nussiva äidinkielen opettaja. Tätä vartenko kunta maksaa sinulle puhelimen ja liittymän?

Vierailija
88/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut saatiin koijattua 4G:stä 5G:hen. En huomaa mitään eroa näiden kahden välillä MUUTA KUIN ENTISTÄ KALLIIMMAN HINNAN, tietenkin.

Minä vaihdoin takaisin 4G ja sain 24,99 / kk, sisältäen mobiilivarmenteen. Toimii hyvin. 5G on huijausta

Vierailija
89/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 e/dna. Aivan hirveä hinta ja todella yli mun kipurajan. Onneksi loppuu kohta niin vaihdan halvimpaan 20 e maksavaan. Yli 20 e en enää maksa.

Vierailija
90/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20€ työnantajalle olen maksanut parikymmentä vuotta.

Miksi ihmeessä? Pykälien mukaan kun se on verotettava etu, eli kuuluisi maksaa vain verot siitä 20€ verotusarvosta eikä koko 20€.

No tuon verran menee jokaisesta tilistä. En jaksa moisesta pikkusummasta stressata.

Samoin.

Joskin taidan mennä neuvottelemaan Telian tiskille, kun seuraavan kerran keskustassa käyn.

Vierailija
91/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitusvirheiden aitocorrect ei toimi kuten normaaliälyisillä lukijoilla. Joku aivovamma? Haittaako pahastikin töissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan