Paljonko maksat puhelinliittymästä?
Määräaikainen sopimukseni on päättymässä ja pitäisi päättää jatkosta. Nykyinen operaattori tarjosi 5G liittymää (400M) hintaan 32€ (ns. rajaton liittymä) ja hinta tuntuu kovin suolaiselta. Tuo on vieläpä jo alennettu "kanta-asiakashinta". Epäilen, että saan halvemman liittymän joko vaihtamalla operaattoria tai ainakin uhkaamalla vaihtamisella.
Ihan vertailumielessä haluaisin kuulla, mitä muut ihmiset maksavat vastaavista liittymistä? Operaattoreiden sivuilla tietysti on omat tarjoukset, mutta en usko niiden hintojen olevan ainoa mahdollisuus.
Kommentit (204)
Veikkaan että tämä härdelli on vaan isojen operaattoreiden keskenään sopima juttu jolla ajetaan pienemmät operaattorit vararikkoon kun ei kai se sim-korttien lähettely ilmaista hommaa ole.
Minä kuulun ilmeisesti sitten noihin höynäytettäviin, mutten jaksa tuollaisten summien takia välittää.
Eikä tämä ole mitään rahalla leveilyä, mietin vaan plussat ja miinukset ja valitsen sen perusteella, mihin aikani käytän
Vierailija kirjoitti:
Olen just vaihtamassa, vaihtuu 11.5. Elisalta Moi Mobiiliin. Minulla oli kauan Saunalahden prepaid, sitten vaihdoin Saunalahden tavalliseen, koska vaihdoin puhelinta eikä prepaidin simkortti sopinut uuteen puhelimeen ja halusin muutenkin pois prepaidista, en ikinä ehtinyt käyttää vuoden aikana siihen lataamaani rahaa, reilusti yli kymppi jäi viimeisestäkin vuosimaksusta käyttämättä. Saunalahti muuttui Elisaksi ja siellä sitten on vuosien varrella netti nopeutunut ja kuukausimaksut nousseet huimaa tahtia, aina sillä verukkeella, että "saat nyt enemmän palvelua, kun liittymäsi muuttuu X:stä Y:hyn". Olin vaihtaa jo viime vuonna, kun Elisa nosti kuukausimaksua kaksi euroa sillä perusteella, että lykkäsivät siihen mobiilivarmenteen, jota en käytä (mobiilivarmennetta kun kuulemma tarvitsee vielä varmentaa jollain muulla koodilla siihen päälle - mitä järkee??) . Myös Kuka soittaa -palvelun olisin saanut ilmaiseksi vuoden verran, en ottanut. Kaipaan halvempaa hintaa, en lisää "palveluja".
Nyt 20.4. Elisa lähetti minulle sen sähköpostin, joka viimein katkaisi sen kamelinselän. Juu, 1.6. nousee taas kuukausimaksu, tällä hetkellä liittymäni on nimeltään Elisa Perus 5M Liittymäturva ja 18.19€, mutta kesäkuun alusta alkaen kuukausimaksu on 20.99€ ja liittymä muuttuu Elisa Tarkka 100M Liittymäturva -nimiseksi. Ovat kovin armollisia tässä vuoden ajan, sillä 1.6.2027 alkaen se maksaakin sitten 28.99€ kuussa! Sitten minä pimahdin. Käytiin Myllyn Prismassa ja hankin sieltä kuoren jossa oli Moi Mobiilin simkortti ja samana päivänä, siis viime maanantaina, tein sopimuksen niille. 4G Rento, 150 Mbit/s, 8Gt, 15€ kuussa. Käytän puhelimen nettiä enimmäkseen kotona kotiverkon kautta, joten minulle riittää tavallisesti tuo kahdeksan gigaa aivan mainiosti.
Ja totta kai tarina sai jatkoa tänään. Elisalta tuli tekstiviesti, jossa tarjosivat vuodeksi Elisa Huoleton 100M -liittymää, joka nyt maksaisi 15.99€ tavanomaisen 33.99€:n sijasta. Too little too late, olen niin kyrpiintynyt koko Elisaan, että tuskin enää ikinä otan niiden liittymää.
Oon ottamassa samaa liittymää. En soittele ja käytän kotiverkkoa. Mulla Dna 32 euroa. Pojalle Moi 22 euroa eli rajaton netti. Poika ei myöskään soittele.
Säästöä 27 euroa kuukaudessa.
12€/kk 600MB, alensivat hintaa kun vaihdoin operaattoria
Puhelinlaskut ovat n. 12-14 euroa kuukaudessa. Tuplaantunut siitä mitä ne aikoinaan oli, kun littymän hinta nousi.
Kyllästynyt kaikkeen kuppaamiseen mitä yritykset tekee. Ihan kaikessa nyt laitan hanttiin. Muissakin kun näissä liittymäasioissa. Ennen en viitsinyt mutta asenne muuttunut kaikkien leikkausten myötä. Jää vaikka kallistuneisiin sotemalsuihin rahaa.
Alkaa tulemaan sellainen olo että voisi sanoa jo "I'm tired, boss". Rahoistaan joutuu pitämään ihan kaksin käsin kiinni kun iilimadot yrittää joka suunnasta imeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Elisalla ja 31 euroa rajaton vai huoletonko se on, 5g. Erillistä nettiyhteyttä ei ole, joten ei kallis, jaan nettiyhteyden puhelimella.
Ihan hemmetin kallis.
Siinä on kuitenkin 300 meganen yhteys. Kerroppa, saanko nettiyhteyden erikseen ja puhelimen nettiyhteyden halvemmalla?
Muutama euro, riippuen siitä, miten monena päivänä kuukaudesta joudun turvautumaan mobiilidataan. Elisan latausliittymä kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Muutama euro, riippuen siitä, miten monena päivänä kuukaudesta joudun turvautumaan mobiilidataan. Elisan latausliittymä kyseessä.
Sellaisellekin ihmiselle, joka ei mitään wifejä käytä ja on koko ajan puhelimen kimpussa, tuo liittymä maksaisi netin osalta enimmillään 30,69. Ei ole siis noihin muihin liittymiin nähden kovinkaan kallis, vaikka käyttäisi huolettomasti. Kuitenkin 150 M rajaton netti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen just vaihtamassa, vaihtuu 11.5. Elisalta Moi Mobiiliin. Minulla oli kauan Saunalahden prepaid, sitten vaihdoin Saunalahden tavalliseen, koska vaihdoin puhelinta eikä prepaidin simkortti sopinut uuteen puhelimeen ja halusin muutenkin pois prepaidista, en ikinä ehtinyt käyttää vuoden aikana siihen lataamaani rahaa, reilusti yli kymppi jäi viimeisestäkin vuosimaksusta käyttämättä. Saunalahti muuttui Elisaksi ja siellä sitten on vuosien varrella netti nopeutunut ja kuukausimaksut nousseet huimaa tahtia, aina sillä verukkeella, että "saat nyt enemmän palvelua, kun liittymäsi muuttuu X:stä Y:hyn". Olin vaihtaa jo viime vuonna, kun Elisa nosti kuukausimaksua kaksi euroa sillä perusteella, että lykkäsivät siihen mobiilivarmenteen, jota en käytä (mobiilivarmennetta kun kuulemma tarvitsee vielä varmentaa jollain muulla koodilla siihen päälle - mitä järkee??) . Myös Kuka soittaa -palvelun olisin saanut ilmaiseksi vuoden verran, en ottanut. Kaipaan halvempaa hintaa, en lisää "palveluja".
Nyt 20.4. Elisa lähetti minulle sen sähköpostin, joka viimein katkaisi sen kamelinselän. Juu, 1.6. nousee taas kuukausimaksu, tällä hetkellä liittymäni on nimeltään Elisa Perus 5M Liittymäturva ja 18.19€, mutta kesäkuun alusta alkaen kuukausimaksu on 20.99€ ja liittymä muuttuu Elisa Tarkka 100M Liittymäturva -nimiseksi. Ovat kovin armollisia tässä vuoden ajan, sillä 1.6.2027 alkaen se maksaakin sitten 28.99€ kuussa! Sitten minä pimahdin. Käytiin Myllyn Prismassa ja hankin sieltä kuoren jossa oli Moi Mobiilin simkortti ja samana päivänä, siis viime maanantaina, tein sopimuksen niille. 4G Rento, 150 Mbit/s, 8Gt, 15€ kuussa. Käytän puhelimen nettiä enimmäkseen kotona kotiverkon kautta, joten minulle riittää tavallisesti tuo kahdeksan gigaa aivan mainiosti.
Ja totta kai tarina sai jatkoa tänään. Elisalta tuli tekstiviesti, jossa tarjosivat vuodeksi Elisa Huoleton 100M -liittymää, joka nyt maksaisi 15.99€ tavanomaisen 33.99€:n sijasta. Too little too late, olen niin kyrpiintynyt koko Elisaan, että tuskin enää ikinä otan niiden liittymää.
Oon ottamassa samaa liittymää. En soittele ja käytän kotiverkkoa. Mulla Dna 32 euroa. Pojalle Moi 22 euroa eli rajaton netti. Poika ei myöskään soittele.
Säästöä 27 euroa kuukaudessa.
Mullakin oli ennen Elisa, vaihdoin tuohon samaan Moi Rento 4G liittymään, nyt vähän toista kuukautta ollut jo käytössä :)
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi aivan kuin vaikuttaisi siltä että aletaan pikkuhiljaa laittamaan rajattomat datat pois ja siirrytään rajoitettuun datamäärään. Homma paskenee vaan jatkuvasti.
Kiinnitin huomiota samaan Elisan 5G-liittymissä, että oli datakatot ilmestyneet niihin vaikka olivatkin kymmeniä gigatavuja. Mutta silti, siitähän on suunta sitten vaan alaspäin ja hinnalla taas ylös....
Datakatot on taas tätä tympeää enshittification kehitystä :/
Kohta on todella huisia ladata se sallittu 1 megatavu valtavalla 60000M nopeuksisella liittymällä.
11,90 €, DNA. 100 megan netti, riittää mulle hyvin. Vaihdoin samalla lasten liittymät ja saatiin kaikki 50 euron lahjakortit. Lapsilla kalliimmat liittymät, parempi netti heillä.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Elisa haluaa ilmeisesti vakiasiakkaistaan eroon. Kipuraja meni 20 eurossa. Kun mennään sen yli saamatta käytännössä mitään vastinetta rahoille, on aika vaihtaa.
Pikku hiljaahan loppuu ne vaihtoehdot koska nämä isot kuitenkin loppupeleissä määrää miten leikkiä leikitään. Missä vaiheessa menee aivan älyttömäksi touhu? Kun liittymä maksaa 100 euroa jossa on 1M netti ja 2Gt dataa, puhelut ja viestit käytön mukaan? Vai ollaanko silloin sitten että "no äh mä sain telialta paljon halvemmalla 80 euroon!". Jossain vaiheessahan tälle kiskonnalle täytyy joku luonnollinen seinä tulla vastaan.
Globetel 4G + datapaketti 3gigaa/kk , 10e ja rapiat/kk. Käyttävät Telian verkkoa.
Maksan Moin 4G-liittymästä yleensä n. 3,20 e. Rajaton netti maksaa 3 e ja tekstiviestit ja puhelut käytön mukaan, mutta enintään 4 e. Minulla oli ensin Moi ja kun otin Elisalta 7 euron rajattoman liittymän, sain Moilta tämän tarjouksen.