Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijaisvanhempi ei aio pitää lapselle rippijuhlia

Vierailija
28.04.2026 |

Sosiaalityöntekijä ehdotti että minä vanhempana pitäisin koska se olisi lapselle niin tärkeää. Millä rahalla minun pitäisi pitää ja kuuluuko juhlien järjestäminen oikeasti minulle? 

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat siihen lapseen nyt niitä pikavippejä sen röökin ja viinan sijaan.

Vierailija
22/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää vihaksi tuollaiset vanhemmat. Ei tuollaisia kai olekaan. Tämän on pakko olla provo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on lapsi?

Tuo nyt ei ole mikään kysymys, koska "lapsi" on 15-vuotias ja pian aikuinen.

Sen sijaan häntä nyt hyljeksivät tulevat aikanaan kysymään, miksi oma lapsi ei hoida ja auta vanhempaansa, joka häntä tarvitsisi.

Ja miksi tuo sijaisvanhempi on päätynyt sijaisvanhemmaksi? Ai niin joo. Rahan takia.

Vierailija
24/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen toinen vanhempi on? 

Vierailija
25/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne seurakuntaan. Ruoka-avustusta ainakin voit saada sen 50e lahjakortille. 

Vierailija
26/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlien tulisi olla hienot, eihän nyt pelkkä kahvi riitä. Kukat ja kaikki. Lapsen kotona asuessa järjestin aina hienoja juhlia ja kyllä sitä rahaa meni. Nyt on vaan tilanne ihan toinen. Ap

Vierailija
27/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan kuluerä uikuttaa. Täysin hyödytön yksilö

Vierailija
28/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlien tulisi olla hienot, eihän nyt pelkkä kahvi riitä. Kukat ja kaikki. Lapsen kotona asuessa järjestin aina hienoja juhlia ja kyllä sitä rahaa meni. Nyt on vaan tilanne ihan toinen. Ap

Mutta koska "kukkiin ja kaikkeen" ei ole rahaa, niin teillä ei "Kukkia ja kaikkea" ole. 

Vierailija
29/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavan kermakakun tekee itse kympillä. Pikkuleivät 5e, kuivakakku 5e. Siihen kaupan coctailpiiraat ja munavoi. Kahvit, teet, mehut ja jotain karkkia lapsi vieraille. Ei nyt niin kallista. 

Vierailija
30/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että osa nuorisosta on aivan mahdottomia. Vanhemmat antavat roolimallin. 

Vierailija
31/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lapsi saa lahjaksi niitä kukkia joten niitä ei tarvitse. Kahvi, tee ja mehua juomaksi. Tarjoiluksi riittää kaupan pullat, kääretorttu yms. jos ei itse osaa/halua leipoa. 

Tietenkään jos ei halua järjestää mutta turha vedota ettei ole varaa. Jos on halua järjestää niin kyllä silloin pelkät kahvit ja pullapitko riittää. Kukkia löytyy kesällä ihan ilmaiseksi ulkoa.

Vierailija
32/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlavan kermakakun tekee itse kympillä. Pikkuleivät 5e, kuivakakku 5e. Siihen kaupan coctailpiiraat ja munavoi. Kahvit, teet, mehut ja jotain karkkia lapsi vieraille. Ei nyt niin kallista. 

Aikoinaan lapsen synttäreihin meni pahimmillaan n. 300e mutta en nyt sellaista tasoa ole vaatimassakaan. Tuohon siis sisältyi tarjottavat, koristeet ja lahja. Koristeita on säilynyt mutta ne tarjottavat. Lahjaa en varmaan ostakaan. Ap

Vierailija
33/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikelta murheella olisit välttynyt, kun olisit laittanut sen aspiriinin polvien väliin n. 16 v sitten. Tosin lapsessa ei varmaan ole mitään vikaa ja hän on syytön vanhempien penikkatautiin. 

Vierailija
34/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät pienet juhlat. Kutsut vain kaikkein lähimmät. Prinsessakakun saat kympillä pakkasesta ja  siihen keksiä ja pullaa. Pidät sellaiset mihin sinulla on varaa. Eiköhän kulissit ole jo kaatunut kun lapsesi asuu sijaisvanhemmilla. Älä mieti mitä muut ajattelee vaan vietätte kivan päivän. Tarjoilu ei ole pääasia.

Vierailija
35/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia saa jo luonnostakin, ainakin sinivuokot ja valkovuokot kukkivat. Tai laita hiirenkorvaisia oksia ja sekaan ruokakaupan vitosen neilikkakimppu. Ja tuskin juhlat edes ovat ihan ensi viikolla, kohta kukkivat jo horsmat ja niittykukat ja tuomi ja lupiinit.

Olen ollut vieraana HÄISSÄ, jossa oli pöytäkukkina pihlajanoksia marjoineen.

Älä ole avuton.

Vierailija
36/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yhteiskunta maksa sijaishuollon. Olet kuitenkin ihan itse elatusvelvollinen. 

Vierailija
37/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä surullisin aloitus aikoihin. Ihminen kysyy kuuluuko oman lapsen rippijuhlien pitäminen oikeasti hänelle...

Vierailija
38/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidät pienet juhlat. Kutsut vain kaikkein lähimmät. Prinsessakakun saat kympillä pakkasesta ja  siihen keksiä ja pullaa. Pidät sellaiset mihin sinulla on varaa. Eiköhän kulissit ole jo kaatunut kun lapsesi asuu sijaisvanhemmilla. Älä mieti mitä muut ajattelee vaan vietätte kivan päivän. Tarjoilu ei ole pääasia.

Ei meillä olekaan isoa sukua, mutta todellisuus on se ettei mulla ole yhtään ylimääräistä laittaa tällaisiin juhliin. Oispa tällaisesta ollut puhetta jo aiemmin. Ap

Vierailija
39/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä olekaan isoa sukua, mutta todellisuus on se ettei mulla ole yhtään ylimääräistä laittaa tällaisiin juhliin. Oispa tällaisesta ollut puhetta jo aiemmin. Ap

Täytyy sanoa että on surullista ettei sijaisvanhempi tätä vertaa välitä että pitäisi omalle kummitytölleen juhlat. Ap

Vierailija
40/153 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tilanne olisi mikä, yhteiskunnan tuella elät kuitenkin. Kyse on vaan asioiden priorisoinnista. Lapsi ei ole sinulle ykkönen, se nyt on selvää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi