Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti jätti paketin oven taakse keskustan kerrostalossa

Vierailija
28.04.2026 |

En meinannut uskoa todeksi, kun tuli etukäteen viesti että jättävät ovelle jos ei paketti mahdu postiluukusta. Niin kuitenkin tekivät. Asun tosiaan keskustan kerrostalossa jossa naapureina on kaikenlaista porukkaa vanhuksista työssäkäyviin ja syrjäytyneistä juopoista sekakäyttäjiin. Ovikoristekin minulta varastettiin.

Tämän paketin ehdin korjaamaan talteen, onneksi.

Olen ollut tähän asti ns. Postin puolella, mutta tämä oli viimeinen kerta kun sen puljun palvelua käytin.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jätetään oven ulkopuolelle asiakkaan vastuulla on nykyään yleinen tapa ihan kaikilla kuljetusfirmoilla. Minusta se on edistystä, ei enää tarvitse odotella pakettien saapumista. 

Vierailija
42/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhee shoppailu into. Toimitus tapa ei sovi mut pakko tilata kun halvalla saa.

Tätä toimitustapaa ei kerrottu etukäteen.

Eikä ollut halpa tilaus, siksi olen tyytyväinen että ehdin paikalle ennen naapureita.

Ap

Siis sä laitat paljon rahaa menemään,enneku tiedät miten tuotteen saat. Okei. Mitä jos haku olis ollu timbuktun tehtaalta?

:D :D

Tähän mennessä elämäni aikana kaikki tilaamani tuotteet on toimitettu asianmukaisesti joko kotiin tai postin noutopisteeseen. Ei tullut mieleen että voivat dumpata rappuun tai lähettää Timbuktuun. Nytpä tiedän.

Ap

Nonni,tämäkin toimitettiin asianmukaisesti kotiin, niinkun tiesit tilaavasi sen kotiin etkä viittiny olla ottamassa pakettiasi vastaan. Turha postia syytellä. 🤣

Niin, tiesin tilaavani pienen esineen kirjeenä/pikkupakettina. Oletin että se työnnetään postiluukkuun tai tarvittaessa viedään noutopisteeseen, kuten vuosikaudet on toimittu.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti olisin enemmän huolissani asuinympäristöstä kuin Postin toiminnasta jos pientä pakettia ei uskalla jättää vartioimatta oven eteen.

Kukkalähetyksiä on toistuvasti kadonnut, jos siihen ovenpieleen jätettu tai ovikelloon roikkumaan.

Vierailija
44/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on kai vain näiden -kirje tai pieni paketti- toimitusten kohdalla joista posti ei etukäteen tiedä mahtuvatko postiluukusta vai ei. Kerrostalon alakertaan asennetut postilaatikot ratkaisisivat tämän kun niihin voisi posti laittaa myös pienet paketit.

Vierailija
45/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oven ulkopuolelle rappuun ei saa laittaa mitään ylimääräistä paloturvallisuussyistä. Ehkä joku naapuri on paremmin tietoinen ja on riipaissut ovikoristeesi roskiin aiheuttamasta vaaraa kaikille.

Totta. :D Naapurin syrjäytynyt juoppo-ukkeli hampaattomine ystävineen on varmasti ollut juuri paloturvallisuusasioista huolissaan.

P.S. Ovikoriste ei ole paloriski.

Ap

Jonkun ääliön on helppo tuikata tuleen se kuiva ovikoriste.

Vierailija
46/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ensinnäkin kaikki rappukäytävään jätety tavarat ovat paloriskit, samoin myös ne lastenvaunutkin. Ja toiseksi, ole tyytyväinen että edes sait tilauksesi, kaikilla ei ole yhtä hyvää onnea;)"

Juu, lastenvaunut on ehkä vähän eri asia. :D Kukaan ei kompastu ovikoristeeseeni evakoituessaan.

Mutta joo, olen tyytyväinen että sain paketin ja opin läksyni. 

Ap

kranssit sekä ovimatot lisäävät palokuormaa ja palokaasuja. ikävä, että olet umpimieli ja kovakalloinen.  metallilintu ovessa vielä , mutta ns krääsäpörröt,kranssit ,kukat- ne ovat kielletty. 

Yritä nyt selvitä siitä ovikoristeesta. :D Kyse ei ollut mistään palotarkastuksesta koska naapurin koriste sai jäädä paikoilleen.

Ap

Vierailija
47/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhee shoppailu into. Toimitus tapa ei sovi mut pakko tilata kun halvalla saa.

Tätä toimitustapaa ei kerrottu etukäteen.

Eikä ollut halpa tilaus, siksi olen tyytyväinen että ehdin paikalle ennen naapureita.

Ap

Siis sä laitat paljon rahaa menemään,enneku tiedät miten tuotteen saat. Okei. Mitä jos haku olis ollu timbuktun tehtaalta?

:D :D

Tähän mennessä elämäni aikana kaikki tilaamani tuotteet on toimitettu asianmukaisesti joko kotiin tai postin noutopisteeseen. Ei tullut mieleen että voivat dumpata rappuun tai lähettää Timbuktuun. Nytpä tiedän.

Ap

Nonni,tämäkin toimitettiin asianmukaisesti kotiin, niinkun tiesit tilaavasi sen kotiin etkä viittiny olla ottamassa pakettiasi vastaan. Turha postia syytellä. 🤣

Niin, tiesin tilaavani pienen esineen kirjeenä/pikkupakettina. Oletin että se työnnetään postiluukkuun tai tarvittaessa viedään noutopisteeseen, kuten vuosikaudet on toimittu.

Ap

Miten sä jaksat? Nyt väitätkin tienneesti pikkupaketista. Todellakin kirjeenkokoinen laitetaan luukusta, jos se mahtuu, eikä jätetä käytävään. Olet sairas trolli. 

Vierailija
48/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten sä jaksat? Nyt väitätkin tienneesti pikkupaketista. Todellakin kirjeenkokoinen laitetaan luukusta, jos se mahtuu, eikä jätetä käytävään. Olet sairas trolli."

Se ei siis mahtunut luukusta ja jätettiin lattialle. Mikä tässä on nyt se hankala kohta?

Ap

Vierailija
49/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut postinkantajat soittavat ovikelloa niin hiljaa, että ääntä on mahdoton kuulla jos ei seiso eteisessä.

Vierailija
50/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut postinkantajat soittavat ovikelloa niin hiljaa, että ääntä on mahdoton kuulla jos ei seiso eteisessä.

Mulle kävi vuosia sitten niin, että postinkantaja alkoi tuhertaa "emme saaneet pakettia toimitettua"-lappua luukusta kun olin kotona. :D Ei soittanut kelloa kertaakaan.

Ap

Vierailija
51/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä siitä tiesit etukäteen jo silloin kun tilasit tavaran. Se lukee seurannassa. Postinkuljettaja soitti ovikelloa (kahdesti), mutta et ollut kotona.

Kuten sanoin, tiesin tilattuani mutten meinannut uskoa. Tilausvaiheessa tuosta ei mainittu mitään, joskin Posti oli myös ainoa vaihtoehto.

Ja ei, en ole kotona virka-aikaan.

Ap

Itse tilaan automaattiin aina, tai vaihdan kotitoimituksen automaattiin tuosta syystä. Ei muuten ole vaikeaa, kokeile joskus.

Vierailija
52/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse tilaan automaattiin aina, tai vaihdan kotitoimituksen automaattiin tuosta syystä. Ei muuten ole vaikeaa, kokeile joskus."

Sama. Tässä kirjelähetyksessä sitä vaihtoehtoa ei ollut.

Ap

Vierailija
53/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ensinnäkin kaikki rappukäytävään jätety tavarat ovat paloriskit, samoin myös ne lastenvaunutkin. Ja toiseksi, ole tyytyväinen että edes sait tilauksesi, kaikilla ei ole yhtä hyvää onnea;)"

Juu, lastenvaunut on ehkä vähän eri asia. :D Kukaan ei kompastu ovikoristeeseeni evakoituessaan.

Mutta joo, olen tyytyväinen että sain paketin ja opin läksyni. 

Ap

kranssit sekä ovimatot lisäävät palokuormaa ja palokaasuja. ikävä, että olet umpimieli ja kovakalloinen.  metallilintu ovessa vielä , mutta ns krääsäpörröt,kranssit ,kukat- ne ovat kielletty. 

Tämä! Mutta joillekin ei vaan mene jakeluun...

Vierailija
54/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkään olet ollut surkean paskafirman puolella, joka ei tee yhtään mitään asiaa oikein.

Vierailija
55/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten.  Ei kait kukaan asu missä olisi epärehellisiä naapureita.  On mullakin jätetty rivitalon rappusille.

Vierailija
56/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi vuosia sitten niin, että postinkantaja alkoi tuhertaa "emme saaneet pakettia toimitettua"-lappua luukusta kun olin kotona. :D Ei soittanut kelloa kertaakaan.

Ap

No siis sanoit, että ennen olet aina saanut kotitoimitukset asiallisesti.

Vierailija
57/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse tilaan automaattiin aina, tai vaihdan kotitoimituksen automaattiin tuosta syystä. Ei muuten ole vaikeaa, kokeile joskus."

Sama. Tässä kirjelähetyksessä sitä vaihtoehtoa ei ollut.

Ap

Miksi maksat tilauksen,ennekin tiedät miten sen paketin saat? Tykkäät ottaa riskejä?

Vierailija
58/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. On törkeää, että lähetykset tuodaan ihan ovelle saakka. Kyllä ne pitää jättää viiden kilometrin päässä olevaan noutopisteeseen. Jämptih. 

Vierailija
59/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mä asun sellaisella alueella,et meille jätettiin kuistille iso uusi TV. Siinä se oli kun kotiin pääsin.

Vierailija
60/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkään olet ollut surkean paskafirman puolella, joka ei tee yhtään mitään asiaa oikein.

Tähän mennessä minulla ei ole ollut ongelmia Postin kanssa, mutta tämä temppu korjasi kyllä potin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan