Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti jätti paketin oven taakse keskustan kerrostalossa

Vierailija
28.04.2026 |

En meinannut uskoa todeksi, kun tuli etukäteen viesti että jättävät ovelle jos ei paketti mahdu postiluukusta. Niin kuitenkin tekivät. Asun tosiaan keskustan kerrostalossa jossa naapureina on kaikenlaista porukkaa vanhuksista työssäkäyviin ja syrjäytyneistä juopoista sekakäyttäjiin. Ovikoristekin minulta varastettiin.

Tämän paketin ehdin korjaamaan talteen, onneksi.

Olen ollut tähän asti ns. Postin puolella, mutta tämä oli viimeinen kerta kun sen puljun palvelua käytin.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten.  Ei kait kukaan asu missä olisi epärehellisiä naapureita.  On mullakin jätetty rivitalon rappusille.

Minä asun. Jostain on tingittävä jos haluaa asua keskustassa.

Ap

Vierailija
62/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut postinkantajat soittavat ovikelloa niin hiljaa, että ääntä on mahdoton kuulla jos ei seiso eteisessä.

Mulle kävi vuosia sitten niin, että postinkantaja alkoi tuhertaa "emme saaneet pakettia toimitettua"-lappua luukusta kun olin kotona. :D Ei soittanut kelloa kertaakaan.

Ap

No siis sanoit, että ennen olet aina saanut kotitoimitukset asiallisesti.

Totta, tuota tapausta en muistanut kun siitä on ainakin 10 vuotta aikaa. Senkin paketin sain kyllä, kun avasin oven. Postipate oli kuin peura ajovaloissa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Itse tilaan automaattiin aina, tai vaihdan kotitoimituksen automaattiin tuosta syystä. Ei muuten ole vaikeaa, kokeile joskus."

Sama. Tässä kirjelähetyksessä sitä vaihtoehtoa ei ollut.

Ap

Miksi maksat tilauksen,ennekin tiedät miten sen paketin saat? Tykkäät ottaa riskejä?

En tiennyt että tällainen vaihtoehto on olemassa. Sain tietää siitä samana päivänä. Olen luullut että tällainen toimintatapa on käytössä vain rapakon takana. Eikä taida kovin vanha käytäntö ollakaan.

Ap

Vierailija
64/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. On törkeää, että lähetykset tuodaan ihan ovelle saakka. Kyllä ne pitää jättää viiden kilometrin päässä olevaan noutopisteeseen. Jämptih. 

No paljon mieluummin sinne kuin ovelle vartioimatta. Paketit tilaankin aina suoraan noutopisteeseen, paitsi Matkahuollolla jonka kanssa toimitusajan voi itse valita ja lähetystä voi seurata reaaliaikaisena toimituspäivänä.

Ap

Vierailija
65/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tiesin tilattuani mutten meinannut uskoa. Tilausvaiheessa tuosta ei mainittu mitään - ap"

😅 Niin että tiesitkö sinä vai etkö tiennyt? Ja edelleenkin: sieltä Postin nettisivuilta voi lukea etukäteen, ennen kuin tilaa mitään, miten he toimivat missäkin tilanteessa ja paketissa.

Vierailija
66/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin postiluukusta lykättiin pikkupaketti ihan eteiseen saakka! Kamalaa kotirauhan häirintää. Kyllä ne pitää hakea jostain kaukaa. Mulla oikein itkupotkuraivarit nyt kun posti tuodaan ovelle!

Vierailija
67/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No viestikin vielä tuli, etkä uskonut. Postin kanssa voi myös sopia toimitusajankohdan  (parin tunnin tarkkuudella) ja siinä valitaan myös, halutaanko, että jakaja soittaa ovikelloa, vai jättääkö paketin oven taakse.

Kannatta lukea ne ilmoitukset, mitä posti lähettää.

Ei voinut sopia mitään toimitusaikaa. Tuli viesti että toimitetaan tänään ja jätetään oven taakse jos ei luukusta mahdu.

Ap

Kyllä niillä valintamahdollisuus on, että jos et ole kotona jättävät pyytämääsi automaattiin tai postin toimipaikkaan. Sun pitää olla sen verran aktiivinen että valitset jonkun niistä jos et ole kotona

Vierailija
68/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti lähettää jatkuvasti pakettini väärään automaattiin joka on kaukana. Minulla ei ole autoa ja postilla ei ole asiakaspalvelua. On vain maksullinen numero.  En haluaisi vastaanottaa mitään Postin kautta mutta useimmat lähettäjät eivät anna vaihtoehtoa.

Vierailija
69/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"tiesin tilattuani mutten meinannut uskoa. Tilausvaiheessa tuosta ei mainittu mitään - ap"

😅 Niin että tiesitkö sinä vai etkö tiennyt? Ja edelleenkin: sieltä Postin nettisivuilta voi lukea etukäteen, ennen kuin tilaa mitään, miten he toimivat missäkin tilanteessa ja paketissa.

Niin, siis tiesin sinä päivänä kun paketti oli tulossa, että jättävät oven taakse jos ei mahdu luukusta. En olisi tilannut ollenkaan jos olisin tiennyt että voivat tehdä niin.

Ennen vanhaan liian paksut kirjeet piti itse noutaa Postista, ja asiasta jätettiin lappu luukkuun. Maailma muuttuu, minä en tätä tiennyt.

Ap

Vierailija
70/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti hukkasi tilaukseni. Piti peruuttaa koko ostos kun pakettia ei kuukaudessakaan kuulunut saapuvaksi.

Vierailija
71/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vien aina tuollaiset naapurien oven taakse jätetyt paketit ettei kukaan vaan varasta niitä

Vierailija
72/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No viestikin vielä tuli, etkä uskonut. Postin kanssa voi myös sopia toimitusajankohdan  (parin tunnin tarkkuudella) ja siinä valitaan myös, halutaanko, että jakaja soittaa ovikelloa, vai jättääkö paketin oven taakse.

Kannatta lukea ne ilmoitukset, mitä posti lähettää.

Ei voinut sopia mitään toimitusaikaa. Tuli viesti että toimitetaan tänään ja jätetään oven taakse jos ei luukusta mahdu.

Ap

Kyllä niillä valintamahdollisuus on, että jos et ole kotona jättävät pyytämääsi automaattiin tai postin toimipaikkaan. Sun pitää olla sen verran aktiivinen että valitset jonkun niistä jos et ole kotona

Ei ollut mitään mahdollisuutta. En kai olisi asiaa ihmetellyt jos olisin itse valinnut tuon toimitustavan.

Ap

Vierailija
73/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postissa ei enää osata lukea edes osoitteenmuutoksia ja toimittaa pakettia uuteen osoitteeseen. 

Vierailija
74/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkin postiluukusta lykättiin pikkupaketti ihan eteiseen saakka! Kamalaa kotirauhan häirintää. Kyllä ne pitää hakea jostain kaukaa. Mulla oikein itkupotkuraivarit nyt kun posti tuodaan ovelle!

Ei tässä olisi mitään ongelmaa jos paketti olisi tullut eteiseen.

Ap

Vierailija
75/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti lähettää jatkuvasti pakettini väärään automaattiin joka on kaukana. Minulla ei ole autoa ja postilla ei ole asiakaspalvelua. On vain maksullinen numero.  En haluaisi vastaanottaa mitään Postin kautta mutta useimmat lähettäjät eivät anna vaihtoehtoa.

No nämäkin on kyllä hankalia. Itselläni ei ole niin väliä mihin asti paketti menee, kun on auto, mutta ilman sitä kyllä harmittaisi varmasti.

Ap

Vierailija
76/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ei nyt täsmää teet virka aikaa asut kuitenkin narkki alkkis talossa ja tilaat temun krääsää. tunnusta reilusti olit ruoka jonossa.

Vierailija
77/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joku ei nyt täsmää teet virka aikaa asut kuitenkin narkki alkkis talossa ja tilaat temun krääsää. tunnusta reilusti olit ruoka jonossa.

En sanoisi että asun narkkialkkistalossa, mutta niitäkin tänne mahtuu. Virka-ajan tekeminen ei tarkoita että kylpee rahassa. Temusta en tilaa mitään nyt enkä tulevaisuudessa. Eipä se pulju taida konkassa ollakaan.

Ap

Vierailija
78/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää väliovi auki, jos sellainen on. Jos postiluukun takana on heti ovi, niin ei vähänkään isompi paketti millään sovi. 

Tämä oven taakse jättäminen on varmaan seurausta siitä, kun aiemmin valitettiin, että että pikkupaketit joutuu hakemaan palvelupisteeltä, jos ei ole sopinut luukusta

Vierailija
79/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jättää väliovi auki, jos sellainen on. Jos postiluukun takana on heti ovi, niin ei vähänkään isompi paketti millään sovi. 

Tämä oven taakse jättäminen on varmaan seurausta siitä, kun aiemmin valitettiin, että että pikkupaketit joutuu hakemaan palvelupisteeltä, jos ei ole sopinut luukusta

Varmaankin. Ymmärrän kyllä että tuo on ihan näppärä systeemi jos asuu jossain jumalan selän takana jossa kaikki naapurit tunnetaan. Vilkkaassa talossa ei oikein toimi.

Ap

Vierailija
80/87 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilla oli noin vuonna 2017 sellainen virhe ainakin kuopiossa  että kun valitsit toimitusajan  a b tai c niin kahdessa oli sama kelloaika. Niin se näkyi asiakkaalle kun valitsit toimitusaikaa. Paketit tuli väärään aikaan koska olin valinnut b illan enkä c iltaa. Sama aika molemmissa. Kerran oli kallis senkki käytetty ovelle luhtitalossa. Olin varautunut olemaan kotona myöhemmin. Noin kävi pari kertaa kunnes aloin valita c illan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä