Posti jätti paketin oven taakse keskustan kerrostalossa
En meinannut uskoa todeksi, kun tuli etukäteen viesti että jättävät ovelle jos ei paketti mahdu postiluukusta. Niin kuitenkin tekivät. Asun tosiaan keskustan kerrostalossa jossa naapureina on kaikenlaista porukkaa vanhuksista työssäkäyviin ja syrjäytyneistä juopoista sekakäyttäjiin. Ovikoristekin minulta varastettiin.
Tämän paketin ehdin korjaamaan talteen, onneksi.
Olen ollut tähän asti ns. Postin puolella, mutta tämä oli viimeinen kerta kun sen puljun palvelua käytin.
Kommentit (87)
Kyllä sinä siitä tiesit etukäteen jo silloin kun tilasit tavaran. Se lukee seurannassa. Postinkuljettaja soitti ovikelloa (kahdesti), mutta et ollut kotona.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä siitä tiesit etukäteen jo silloin kun tilasit tavaran. Se lukee seurannassa. Postinkuljettaja soitti ovikelloa (kahdesti), mutta et ollut kotona.
Kuten sanoin, tiesin tilattuani mutten meinannut uskoa. Tilausvaiheessa tuosta ei mainittu mitään, joskin Posti oli myös ainoa vaihtoehto.
Ja ei, en ole kotona virka-aikaan.
Ap
No viestikin vielä tuli, etkä uskonut. Postin kanssa voi myös sopia toimitusajankohdan (parin tunnin tarkkuudella) ja siinä valitaan myös, halutaanko, että jakaja soittaa ovikelloa, vai jättääkö paketin oven taakse.
Kannatta lukea ne ilmoitukset, mitä posti lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Taas?
Kyllä tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta.
Olisi kiinnostavaa tietää olisinko minä ollut maksumies jos paketti olisi viety. Varmaan niin.
Ap
Onko siis toimitus valittu kotiinkuljetuksella? Miksei otettu pakettiautomaattiin? Ei ne niitä paketteja kotiin tuo jos et itse sitä valitse.
Vierailija kirjoitti:
No viestikin vielä tuli, etkä uskonut. Postin kanssa voi myös sopia toimitusajankohdan (parin tunnin tarkkuudella) ja siinä valitaan myös, halutaanko, että jakaja soittaa ovikelloa, vai jättääkö paketin oven taakse.
Ei voinut sopia mitään toimitusaikaa. Tuli viesti että toimitetaan tänään ja jätetään oven taakse jos ei luukusta mahdu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko siis toimitus valittu kotiinkuljetuksella? Miksei otettu pakettiautomaattiin? Ei ne niitä paketteja kotiin tuo jos et itse sitä valitse.
Vaihtoehtoja ei ollut. Pikkupaketti kotiin oli konkurssimyynnin ainoa toimitustapa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo pätee vain silloin jos on maksanut erikseen paketin kotiinkuljetuksesta. Kirjepostin mukana tulevat pikkupaketit jaellaan milloin sattuu eikä jakoajankohtaa voi sopia eikä usein edes jakopäivää ennustaa.
Et sitten osannut katsoa OmaPostista sen paketin toimitusta.
Oven ulkopuolelle rappuun ei saa laittaa mitään ylimääräistä paloturvallisuussyistä. Ehkä joku naapuri on paremmin tietoinen ja on riipaissut ovikoristeesi roskiin aiheuttamasta vaaraa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten osannut katsoa OmaPostista sen paketin toimitusta.
Mitä se olisi muuttanut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita mitään vaikka tulisi henkilökohtainen kirje lähetin toimittamana. Olen minäkin saanut tiedon saapuvasta tavarasta etukäteen, mutta toimitusaika on silti jotain aivan muuta. Omalla kohdalla on ollut kaksi tapausta, joissa ensimmäinen toimitus tapahtui vasta vuorokausi ilmoitetusta ajasta, ja toisella kerralla toimitus oli 4 tuntia myöhemmin kuin mitä toimitusajaksi oli ilmoitettu.
Pitäisikö jäädä päiväksi, viikoksi vai kuukaudeksi odottamaan lähetystä? Postissa ei ainakaan ymmärretä mitään päivien tai kellonaikojen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Oven ulkopuolelle rappuun ei saa laittaa mitään ylimääräistä paloturvallisuussyistä. Ehkä joku naapuri on paremmin tietoinen ja on riipaissut ovikoristeesi roskiin aiheuttamasta vaaraa kaikille.
Totta. :D Naapurin syrjäytynyt juoppo-ukkeli hampaattomine ystävineen on varmasti ollut juuri paloturvallisuusasioista huolissaan.
P.S. Ovikoriste ei ole paloriski.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtoja ei ollut. Pikkupaketti kotiin oli konkurssimyynnin ainoa toimitustapa.
Ap
No olisit kysynyt joltain tuttavalta, jonka tiedät olevan vaikka lomalla,eläkkeellä,etätöissä, et voitko laittaa toimitus osoitteeksi heidän osoitteen. Tai ittelles työpaikan osoite? Mut älä enää tilaa mitään jos vaihtoehto on vaan kotitoimitus,jos se sulle hankalaa.
Kauhee shoppailu into. Toimitus tapa ei sovi mut pakko tilata kun halvalla saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, tiesin tilattuani mutten meinannut uskoa. Tilausvaiheessa tuosta ei mainittu mitään, joskin Posti oli myös ainoa vaihtoehto.
Ja ei, en ole kotona virka-aikaan.
Ap
Nytkin kirjoittelet täällä, eli joko makaat kotona tai käytät työnantajan aikaa joutavaan ulinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No olisit kysynyt joltain tuttavalta, jonka tiedät olevan vaikka lomalla,eläkkeellä,etätöissä, et voitko laittaa toimitus osoitteeksi heidän osoitteen. Tai ittelles työpaikan osoite? Mut älä enää tilaa mitään jos vaihtoehto on vaan kotitoimitus,jos se sulle hankalaa.
Juu, olisin jättänyt kokonaan tilaamatta jos olisin tästä toimitustavasta tiennyt. Mutta siinä vaiheessa oli myöhäistä kun minulle tieto asiasta annettiin.
Kotiintoimitus on aina toiminut hyvin jopa Postilla. Paketit on toimitettu sovittuna aikana kotiin tai vaihtoehtoisesti noutopisteeseen. Tämä pikkupaketti tai iso kirje oli näemmä poikkeus.
Töihin meillä ei saa tilata mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kauhee shoppailu into. Toimitus tapa ei sovi mut pakko tilata kun halvalla saa.
Tätä toimitustapaa ei kerrottu etukäteen.
Eikä ollut halpa tilaus, siksi olen tyytyväinen että ehdin paikalle ennen naapureita.
Ap
Valivali