Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herranjumala taas mikä lääkärin vastaanotto

Vierailija
28.04.2026 |

Varasin työterveyden kautta puhelinajan yleislääkärille, jonka esittelytekstissä lukee mm. että hän pyrkii antamaan potilailleen parasta mahdollista hoitoa, tarkasti ja empaattisesti kuunnellen.

Hänellä ei ilmeisesti ole kovin hyvä itsetuntemus, sillä hän oli kuvauksensa täydellinen vastakohta. Pyysin siis uusittavaksi ihan peruslääkettä, tyyliin korvatippa, enkä tyyliin jotain rauhoittavia. 

Tämä lääkäri lähestulkoon huusi puhelimessa kuin mikäkin sotilasjohtaja ja mitätöi oman kokemukseni oireistani täysin. Hän myös halusi tuoda selkeästi esille, että hän tässä määrää, ja sinä onneton torakka tottelet. Huh, kaikkea sekopäätä sitä löytyy. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette käytä tekoälyä diagnosointiin?

Vierailija
2/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytänkin, mutta kyseessä oli siis vanha vaiva, ja tarvitsin reseptin uusinnan. Olisikin mahtavaa jos tekoäly voisi kirjoittaa reseptejä. Se on huomattavasti empaattisempikin kuin moni lääkäri. 
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

Suurimman osan resepteistä voi uusia itse, esim. OmaKannasta. Poikkeuksen tekee mainitsemasi 'rauhoittavat' ymv. mutta jos on säännöllinen/toisinaan tarvittava lääkitys mikä ns. "vanhastaan tuttuun vaivaan" uusivat reseptit automaattisesti. Hieman etukäteen kannattaa olla tehdä, oliko 3vrk käsittelyaika, mutta usein tullut jo samana päivänä uusi resepti.

Vierailija
4/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta miljardien kadottaja petterin johdolla käytämmekin kaikki vain tekoälyä terveydenhuollossa.. lääkäreinä ja hoitajina toimivat kokoomuksen amerikasta tilaamat tekoälyrobotit jotka ovat koulutettu eliminoimaan köyhät.

Vierailija
5/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei mene tuo kuvailu läpi. Selitähän yksityiskohtaisemmin.

Vierailija
6/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee reklamaatio. Et joudu maksamaan mitään, koska esittelyteksti oli totuuden vastainen.

Vierailija
7/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis,

Suurimman osan resepteistä voi uusia itse, esim. OmaKannasta. Poikkeuksen tekee mainitsemasi 'rauhoittavat' ymv. mutta jos on säännöllinen/toisinaan tarvittava lääkitys mikä ns. "vanhastaan tuttuun vaivaan" uusivat reseptit automaattisesti. Hieman etukäteen kannattaa olla tehdä, oliko 3vrk käsittelyaika, mutta usein tullut jo samana päivänä uusi resepti.

Uusin Omakannasta bentsoreseptini, ei ongelmia. Opamox ja Zopinox.

Vierailija
8/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän huusi? Ei kukaan tyhjästä huuda.

Vierailija
9/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni huutaa ja paljonkin.

Vierailija
10/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis,

Ai että vaikka korvatulehdukseen määrätyn antibiottireseptin voi tuosta noin vain pyytää uusittavaksi, kun seuraavan kerran on korva kipeä? Eikä tarvitsisi siis käydä lääkärissä.

Eiköhän tuo uusimisoikeus koske pysyväksi / pitkäaikaiseksi määrättyjä lääkkeitä.

Vierailija
11/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis,

Ei kai voi, jos on yksityiseltä resepti. En käytä kyseistä lääkettä säännöllisesti edes. Kyseessä siis antibioottikorvatippa. Pyysin sitä varuiksi mukaan etelänmatkalle, koska minulle on jo vuosien ajan tullut joka kerta lämpimässä ja kosteassa ilmastossa korvakäytävätulehdus, johon auttaa vain tietty abtibioottitippa. 

Olen monesti hakenut sitä ulkomailla matkavakuutuksen piikkiin, mutta ongelmana on saada lääkäri ymmärtämään, että tarvitsen juuri tuota tiettyä antibioottitippaa. Esim. viime kesänä reissussa sain taas ensin väärää, mikä pitkitti vaivaa monella päivällä, ja jouduin menemään uudestaan lääkäriin. 
Ap

Vierailija
12/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huusi ja oli tyly jo ennen kuin olin saanut asiaani sanottua. 
Ap

Vierailija
13/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huutaa.

Vierailija
14/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän meni sitten pullukalla tyyliin iha vituiks

Vierailija
15/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole mahdollista.

Vierailija
16/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole mahdollista.

Hän siis puhui sillä tavalla tylysti ikään kuin huutamalla, vähän kuin joku saksalainen sotilasjohtaja. 
Ap

Vierailija
17/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly ei tule kirjoittamaan antibioottien uusimisia, tiedoksi vaan. 

Vierailija
18/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatipoista en tiedä, mutta virtsatietulehduksiin on uusittu ns. nkäemättä.

Olen laittanut yleensä julkisen puolen uusijaksi, vaikka alkujaan työterveydestä, koska oma työterveys ei ole (omakannan)listalla mukana.

Jos vain yksi tietty lääke sopia, kannattaa pyytää lääkäriä tekemään merkintä, ettei ko. lääkettä saa vaihtaa --> uusija näkee sen, ja kirjoittaa samaa. 

Minulla yksi allergialääke, mistä mystisesti toimii vain tietyn merkin lääke. Vaikka muissa sama vaikuttava aine, jostain syystä ne eivät pidä oireita poissa, siksi tietoihin merkitty, että ko. lääke, ei muut vastaavat valmisteet.

Vierailija
19/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvatipoista en tiedä, mutta virtsatietulehduksiin on uusittu ns. nkäemättä.

Olen laittanut yleensä julkisen puolen uusijaksi, vaikka alkujaan työterveydestä, koska oma työterveys ei ole (omakannan)listalla mukana.

Jos vain yksi tietty lääke sopia, kannattaa pyytää lääkäriä tekemään merkintä, ettei ko. lääkettä saa vaihtaa --> uusija näkee sen, ja kirjoittaa samaa. 

Minulla yksi allergialääke, mistä mystisesti toimii vain tietyn merkin lääke. Vaikka muissa sama vaikuttava aine, jostain syystä ne eivät pidä oireita poissa, siksi tietoihin merkitty, että ko. lääke, ei muut vastaavat valmisteet.

Yksi lääkäri on jo vuosia sitten tehnyt tuon merkinnän tietyn antibiootin sopivuudesta kirjaukseensa, mutta joka hemmetin kerta sitä pitää silti selitellä lääkäreille. 
Ap

Vierailija
20/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää uusin reseptini apteekissa varmaan 20 vuotta, ei yksikään lääkäri huutanut. Eikä edes ottanut yhteyttä. Sitten tuli ilmoitus, kun vanhenin sen verran, että sitä lääkettä ei enää suositella iåikäille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme