Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herranjumala taas mikä lääkärin vastaanotto

Vierailija
28.04.2026 |

Varasin työterveyden kautta puhelinajan yleislääkärille, jonka esittelytekstissä lukee mm. että hän pyrkii antamaan potilailleen parasta mahdollista hoitoa, tarkasti ja empaattisesti kuunnellen.

Hänellä ei ilmeisesti ole kovin hyvä itsetuntemus, sillä hän oli kuvauksensa täydellinen vastakohta. Pyysin siis uusittavaksi ihan peruslääkettä, tyyliin korvatippa, enkä tyyliin jotain rauhoittavia. 

Tämä lääkäri lähestulkoon huusi puhelimessa kuin mikäkin sotilasjohtaja ja mitätöi oman kokemukseni oireistani täysin. Hän myös halusi tuoda selkeästi esille, että hän tässä määrää, ja sinä onneton torakka tottelet. Huh, kaikkea sekopäätä sitä löytyy. 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee reklamaatio. Et joudu maksamaan mitään, koska esittelyteksti oli totuuden vastainen.

Oli onneksi työterveyskäynti. Kyllä ärsyttäisikin tuollaisesta itse maksaa. 
Ap

Vierailija
22/22 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvatipoista en tiedä, mutta virtsatietulehduksiin on uusittu ns. nkäemättä.

Olen laittanut yleensä julkisen puolen uusijaksi, vaikka alkujaan työterveydestä, koska oma työterveys ei ole (omakannan)listalla mukana.

Jos vain yksi tietty lääke sopia, kannattaa pyytää lääkäriä tekemään merkintä, ettei ko. lääkettä saa vaihtaa --> uusija näkee sen, ja kirjoittaa samaa. 

Minulla yksi allergialääke, mistä mystisesti toimii vain tietyn merkin lääke. Vaikka muissa sama vaikuttava aine, jostain syystä ne eivät pidä oireita poissa, siksi tietoihin merkitty, että ko. lääke, ei muut vastaavat valmisteet.

Sen ainoan toimivan lääkkeen reseptissä lienee merkintä vaihtokiellosta, jolloin apteekki ei velvollisuudestaan johten joka hakukerralla enää edes ehdota muuta vastaavaa valmistetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän