Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä käy väsymykseni takia sosiaalihuollon perhetyö,mutta hän ei hoida lapsia eikä siivoa

Vierailija
28.04.2026 |

Että saisin nukkua. Hänen tehtävänsä tuntuu olevan saada minut siivomaan ja tekemään ruokaa vaikka olisin nukkunut yöllä vain 2 tuntia,pätkissä ja olisi karmea päänsärky.

Hirveä sressi kun viidestä asti ollut hereillä,pää niin sekaisin ettei muista mikä vuosi ja tietää että klo 10 soi ovikello ja kuuluu pirteä "moi moi!!! Mitäs me tänään tehtäisiin?"

Lapset 2v ja 8kk,kumpikin vielä kirjaimlliesesti minussa kiinni. 

Kommentit (648)

Vierailija
601/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää sitten ihmetelkö miksi syntyvyys laskee kun ei teitä kiinosta äitien pyynnöt eikä mielipiteet. Jos teillä on varaa lähettää kotiin perhetyöntekijä ja jos teillä on varaa maksaa sijaisperheille korvauksia niin kyllä teillä silloin on varaa lähettää myös äitien toivomaa apua sinne äideille. Taitaa kyse olla eniten siitä, että  nyt on ajettu vain tietyn etupiirin ja sisäpiirin omaa etua röyhkeästi muista piittaamatta. Ja yritetään nyt pitää siitä saavutetusta hyväksikäyttöön perustuvasta asemasta kiinni ja muita kohdellaan pelkkänä ilmaisena synnyttäjänä ja kärkytään vain koska saadaan lapsi varastettua heti kun äiti väsähtää. 

Mikäs se isän vastuu on, mihin ne unohtuu?

Olet hauska, oletat että kaikki isät jäävät lapsia hoitamaan. Meillä lapsen isä nukkui kun minä valvoin ja hoidin lapsen. Eivät isät jaksa hoitaa lapsia, jotkut lähtevät ja muuttavat pois kun eivät jaksakkaan lapsi arkea. Niin toden totta, entä isien vastuu. 

No, ei siitä ventovieraitakaan voi syyttää, jos isä ei lapsiaan hoida.

Ei siitä voi myöskään äitejä syyttää jos isät eivät hommiaan hoida. Tai jättää äitejä pulaan? Kuka uskaltaa ottaa enää riskiä synnyttää jos isä sitten häipyykin eikä jaksa lapsia?

Voi se äitikin häipyä, jos ei jaksa. 

Totta äitikin voi häipyä tai lapsi voi haluta asua isänsä kanssa ja silloin se onkin isä joka saattaa tarvia apua. Meillä lapsen isä saikin paljon parempaa apua kuin itse sain, olivat ihan konkreettisesti auttaneet just esim. aamulähdöissä. Mut hän onkin maksanut enemmän veroja kuin minä, en tiedä oliko siinä syy. 

Siis lapsi asui isällä, missä oli ongelmia aamulähdöissä, oletan, että kouluun, isä haki ja sai apua, niin sinä olet katkera, koska sinä haluat saman palvelun, vaikka lapsi asuu isällään? 

Silloin kun lapsi asui minun luonani vuoroviikoin, sossu ei antanut minulle tukea eikä apua lapsen kouluhaasteisiin vaan tuli tekemään siivoussuunnitelmaa siistiin kotiini ja vittuilemaan. Kun lapsi muutti isälleen sossu tarjosi asiallista apua hankaliin aamulähtöihin ym. Onhan tuossa aika iso ero palveluissa. Miksi? Miksi sossu ei tarjonnut minulle tukea koulunkäynnin haasteeseen?

Sullahan oli joka toinen viikko lomaa lapsen hoidosta.

Niin oli lapsen isälläkin, lomaa joka toinen viikko ja hän sai apua lapsen kouluhaasteeseen mutta minä en. Miksi?

Et pyytänyt? Tai teillä oli muita ongelmia, mitkä piti hoitaa ensin? Ehkä sinun käsityksesi siististä kodista vaaransi lapsen terveellisyyden? 

Älä yritä valehdella. Mulla on ammattisiivoojana ollut ammattimaisen siisti koti, ei mitenkään lasta vaarantava. Huolellisesti siivottu. 

Mielenterveys- ja elämänhallintaongelmia voi olla ammattisiivoojillakin. 

Vierailija
602/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku jo mainitsikin tämän, mutta kotisisarena aloittanut rouva päivittelee Hesarissa samaa asiaa. On nykyään yrittäjä, jotta saisi yhä tehdä samaa käytännön työtä kodeissa:

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011885170.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää sitten ihmetelkö miksi syntyvyys laskee kun ei teitä kiinosta äitien pyynnöt eikä mielipiteet. Jos teillä on varaa lähettää kotiin perhetyöntekijä ja jos teillä on varaa maksaa sijaisperheille korvauksia niin kyllä teillä silloin on varaa lähettää myös äitien toivomaa apua sinne äideille. Taitaa kyse olla eniten siitä, että  nyt on ajettu vain tietyn etupiirin ja sisäpiirin omaa etua röyhkeästi muista piittaamatta. Ja yritetään nyt pitää siitä saavutetusta hyväksikäyttöön perustuvasta asemasta kiinni ja muita kohdellaan pelkkänä ilmaisena synnyttäjänä ja kärkytään vain koska saadaan lapsi varastettua heti kun äiti väsähtää. 

Olet hauska, oletat että kaikki isät jäävät lapsia hoitamaan. Meillä lapsen isä nukkui kun minä valvoin ja hoidin lapsen. Eivät isät jaksa hoitaa lapsia, jotkut lähtevät ja muuttavat pois kun eivät jaksakkaan lapsi arkea. Niin toden totta, entä isien vastuu. 

Eikä ventovieraiden pitäisi voida syyttää sitä äitiä, jos isä ei lapsiaan hoida.

Vierailija
604/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä voi myöskään äitejä syyttää jos isät eivät hommiaan hoida. Tai jättää äitejä pulaan? Kuka uskaltaa ottaa enää riskiä synnyttää jos isä sitten häipyykin eikä jaksa lapsia?

Älä nyt ainakaan kolmatta lasta tee, jos et jaksa noita kahtakaan hoitaa.

Kuka sanoi, että en jaksa hoitaa? Jaksan kyllä hoitaa. En ole enää uupunut vaan toipunut jo. En tarvi kotiapua juuri  nyt mutta aiemmin olisin tarvinnut ja silloin sain jonkun perhetyöntekijän tekemään siistiin kotiin siivoussuunitelmaa kun oltaisiin tarvittu enemmän apua lapsen koulu haasteisiin. Koulussa siis luullaan, että lasulla on apua sellaisiin, jotkut opettajat ilmeisesti luulee. 

Jaksoit ja selvisitte, joten mikä on ongelma? Ei valtio voi olla auttamassa aina kun elämässä tulee vähän haastavampi vaihe. 

Eikä se opettajakaan tule teille siivoamaan. 

Taidat ymmärtää tahallaan väärin...jos valtio ei voi olla auttamassa kun tulee kriisi niin miksi valtio sitten lähetti meille kotiin jonkun tarkistamaan miten me eletään kun ope teki lasun? 

Tietenkin kriisissä on saatava apua ja lastensuojelun tarkastettava tilanne, että tiedetään tarvitseeko tilanteeseen puuttua ja millä tavalla, mutta se, että äiti on vähän väsynyt ja tahtoo kylpylälomalle ei ole kriisi. 

Se on kriisi, kun ei voi jättää asioita lojumaan ilman että pelaa tyhmiä pelejä, jossa sitä tekemistä kasaantuu äkkiä niin paljon ettei siitä enää selviä käytettävissä olevin resurssein ja sitten vika on muualla. 

Mutta te selvisitte? Mikä sinua siis harmittaa?

Minua harmittaa ihmisten halu valittaa pääasiassa itse aiheutetuista ongelmista, jotka on seurausta haluttomuudesta muuttaa omia toimintatapoja.

T. Kantapään kautta toimintaa muuttanut, joka nytkin laittelee tiskejä sekä pyykkejä valmiiksi koneeseen ettei tarvitse aamulla laittaa, kun lapset ovat taas hereillä ja pyörivät jaloissa.

Niin moni asia menee paremmin kun tekee nyt jotta pääsee myöhemmin helpommalla.

Vierailija
605/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi se äitikin häipyä, jos ei jaksa. 

Totta äitikin voi häipyä tai lapsi voi haluta asua isänsä kanssa ja silloin se onkin isä joka saattaa tarvia apua. Meillä lapsen isä saikin paljon parempaa apua kuin itse sain, olivat ihan konkreettisesti auttaneet just esim. aamulähdöissä. Mut hän onkin maksanut enemmän veroja kuin minä, en tiedä oliko siinä syy. 

Siis lapsi asui isällä, missä oli ongelmia aamulähdöissä, oletan, että kouluun, isä haki ja sai apua, niin sinä olet katkera, koska sinä haluat saman palvelun, vaikka lapsi asuu isällään? 

Silloin kun lapsi asui minun luonani vuoroviikoin, sossu ei antanut minulle tukea eikä apua lapsen kouluhaasteisiin vaan tuli tekemään siivoussuunnitelmaa siistiin kotiini ja vittuilemaan. Kun lapsi muutti isälleen sossu tarjosi asiallista apua hankaliin aamulähtöihin ym. Onhan tuossa aika iso ero palveluissa. Miksi? Miksi sossu ei tarjonnut minulle tukea koulunkäynnin haasteeseen?

Sullahan oli joka toinen viikko lomaa lapsen hoidosta.

Niin oli lapsen isälläkin, lomaa joka toinen viikko ja hän sai apua lapsen kouluhaasteeseen mutta minä en. Miksi?

Et pyytänyt? Tai teillä oli muita ongelmia, mitkä piti hoitaa ensin? Ehkä sinun käsityksesi siististä kodista vaaransi lapsen terveellisyyden? 

Älä yritä valehdella. Mulla on ammattisiivoojana ollut ammattimaisen siisti koti, ei mitenkään lasta vaarantava. Huolellisesti siivottu. 

Mielenterveys- ja elämänhallintaongelmia voi olla ammattisiivoojillakin. 

Ei minulla ole elämänhallinan ongelmia. Ei mitään vakavia. Joillakin voi olla. 

Vierailija
606/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset olettaa, että jollakin on elämänhallinan ongelmia, tuo on yleistys joka liitetään siihen, että lapsi sairastuu tms. Lapsi voi sairastua myös siksi jos häntä kiusataan, ei se silloin ole vanhemman elämänhallinan ongelma vaan kiusaajien edessauttama tilanne. Eihän se ole mitenkään oikein, että joku alkaa valehdella, että sillä kiusatulla perheellä on elämänhallinan ongelmia. Järkyttävää asioiden vääristelyä. Ette ilmeisesti näiden oikeiden kiusaajien perheisiin uskalla  mennä sotkemaan tai sitten itse olette niitä kiusaajia? 

Vierailija
607/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täytyyhän sinun joka tapauksessa siivota ja tehdä ruokaa, ei se mikään 'ilmainen' kodinhoitaja ole. 

Ohiksena kyselen, että mitä varten se työntekijä sitten tulee? Mikä on hänen tehtävänsä?

Jos siis hän on AP:lle osoitettu, koska AP on uupunut ja tarvitsee apua jaksamisen kanssa (ja nimenomaan juuri sen tavallisen elämän jaksamisen kanssa).

Se kertoo miten eletään oikein

Suomessa ei lokkeilla vaan tehdään työt

Mitä muuta se on kuin lokkeilua, kun tullaan sohvalle tuomitsemaan ja kahvitettavaksi sen sijaan, että autettaisiin oikeasti? Ja minun on pakko maksaa tuon lokin palkkaa, vaikka olen ihan eri mieltä hänen toimenkuvastaan? Haluan, että väsyneitä äitejä oikeasti kohdellaan ystävällisesti ja autetaan, niinkuin olisin itsekin tuossa vaiheessa tarvinnut. 

Jos koet tarvetta tulla tänne inisemään valtiontaloudesta, kerro, miten lokin palkka parantaa sitä? Äidin masentaminen ei lisää verotuloja. Jos yksi kymmenestä sisuuntuu vittuilusta ja löytää turbovaihteen ja saa lisävoimia, yhdeksän voi huonommin kuin ennen "apua". Pienikin todellinen lojaaliuden ja ystävällisyyden osoitus voisi tehdä ihmeitä, mutta kirjaamisvaihteella toimiva lokki kokee ammattiylpeyttä siitä, ettei hän myötätuntoon taivu. 

Ennen kuin tuo kovismentaliteetti muutetaan, ei olot parane. Sama koskee jokaista, joka täällä ruoskii äitejä. Ruoskikaa kerrankin itsenne ensin ja lopettakaa tuo sairas päteminen. Helvetin haaskalinnut.

Mitä muuta se on kuin lokkeilua, kun tullaan sohvalle tuomitsemaan ja kahvitettavaksi sen sijaan, että autettaisiin oikeasti? Ja minun on pakko maksaa tuon lokin palkkaa, vaikka olen ihan eri mieltä hänen toimenkuvastaan? 

Kuka sen sinne kotiisi toi? Ja miksi et lopeta kyseistä palvelua jos et ole tyytyväinen?

Minun kotiini ei tuonut kukaan. Olin sen verran järjissäni kuitenkin, etten olisi tuollaista apua lähtenyt edes kysymään, olen huono sietämään tyhmyreitä edes selvin päin saati sitten väsyneenä. Siitä on 15 vuotta kun minä olisin avusta hyötynyt. Nyt hyötyisi joku toinen. Maksan lokin palkkaa veronmaksajan ominaisuudessa joka tapauksessa niin kauan, kuin heitä palkkalistoilla roikutetaan.

Moni voisi ottaa huomioon, että nykyisin äidit ovat vanhempia kuin aiemmin. Unentarve on suurempi nelikymppisenä kuin kaksikymppisenä. Moni täällä muistaa aina todeta, ettei olisi nelikymppisenä jaksanut pikkulapsivaihetta. Nyt moni joutuu nelikymppisenä jo juoksemaan myös vanhempiensa asioilla. Minut se melkein tappoi, enkä varmasti ole ainoa. Ihmisiltä vaaditaan nykyisin aivan liikaa, eikä asia muutu miksikään siitä, että joltain toiseltakin on joskus aiempina vuosikymmeninä vaadittu liikaa.

Vierailija
608/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ketkä väittää, että minulla on elämänhallinan ongelmia niin nyt teidän pitää kertoa, että minkälaisia? 

Vierailija
609/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten se sitten sun luo tulee? Ei tuosta ole mitään muuta kuin vaivaa.

Kyllä ne siivoaa "sun kanssa" ja auttavat lasten hoidossa ohjaamalla. Mutta eivät anna sun maata kun ovat auttamassa. 

Vierailija
610/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no jos se isä häipyy kuvioista niin on vähän eri asia. Itse ne valintansa myös puolison suhteen tehdään, että katsooko sellaista miestä vai ei. Mikä mies se sellainen edes on, joka ei lapsestaan ja puolisostaan välitä ja huolehdi? Miksi kukaan sellaista katselisi, yhdessä kun lapsikin tehty? Naisetkin voisi enemmän niiltä "miehiltään" vaatia, eikä vain yhteiskunnalta. 

Vierailija
611/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi, että en jaksa hoitaa? Jaksan kyllä hoitaa. En ole enää uupunut vaan toipunut jo. En tarvi kotiapua juuri  nyt mutta aiemmin olisin tarvinnut ja silloin sain jonkun perhetyöntekijän tekemään siistiin kotiin siivoussuunitelmaa kun oltaisiin tarvittu enemmän apua lapsen koulu haasteisiin. Koulussa siis luullaan, että lasulla on apua sellaisiin, jotkut opettajat ilmeisesti luulee. 

Jaksoit ja selvisitte, joten mikä on ongelma? Ei valtio voi olla auttamassa aina kun elämässä tulee vähän haastavampi vaihe. 

Taidat ymmärtää tahallaan väärin...jos valtio ei voi olla auttamassa kun tulee kriisi niin miksi valtio sitten lähetti meille kotiin jonkun tarkistamaan miten me eletään kun ope teki lasun? 

Tietenkin kriisissä on saatava apua ja lastensuojelun tarkastettava tilanne, että tiedetään tarvitseeko tilanteeseen puuttua ja millä tavalla, mutta se, että äiti on vähän väsynyt ja tahtoo kylpylälomalle ei ole kriisi. 

Se on kriisi, kun ei voi jättää asioita lojumaan ilman että pelaa tyhmiä pelejä, jossa sitä tekemistä kasaantuu äkkiä niin paljon ettei siitä enää selviä käytettävissä olevin resurssein ja sitten vika on muualla. 

Minua harmittaa ihmisten halu valittaa pääasiassa itse aiheutetuista ongelmista, jotka on seurausta haluttomuudesta muuttaa omia toimintatapoja.

T. Kantapään kautta toimintaa muuttanut, joka nytkin laittelee tiskejä sekä pyykkejä valmiiksi koneeseen ettei tarvitse aamulla laittaa, kun lapset ovat taas hereillä ja pyörivät jaloissa.

Pitäiskö sulle myöntää nobel tuosta hyvästä? Ei kuulosta kovin nerokkaalta oivallukselta tuo. Ja silti sinun resursseillasi se voi ollakin, mutta jollain toisella voi olla adhd tms, tai sitten vain on niin väsynyt, ettei illalla tuollainen onnistu. Tai sitten se toinen on vielä tyhmempi kuin sinä. Eikö elämäsi olisi vähemmän harmittavaista jos kadehtisit hiukan vähemmän? Tiedätkö mitä tarkoittaa solidaarisuus?

Vierailija
612/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Tottakai sinun kuuluu siivota ja laittaa ruokaa vaikka olisit sen kaksi tuntia nukkunut, kun olet kerran lapsia hankkinut niin niistä kannetaan myös vastuu.

Vierailija
613/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus leikkaa sotesta 200 miljoonaa euroa joten tuskin tulee mitään kotihoitajia lapsiperheille. 

Pakkohan se on kiitos aiempien hallitusten. 

Vierailija
614/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no jos se isä häipyy kuvioista niin on vähän eri asia. Itse ne valintansa myös puolison suhteen tehdään, että katsooko sellaista miestä vai ei. Mikä mies se sellainen edes on, joka ei lapsestaan ja puolisostaan välitä ja huolehdi? Miksi kukaan sellaista katselisi, yhdessä kun lapsikin tehty? Naisetkin voisi enemmän niiltä "miehiltään" vaatia, eikä vain yhteiskunnalta. 

Luuletko sinä, että nää isät alkaa vastuullisemmaksi jos äiti/nainen vaatii? Oletko kuullut, että miehillä on myös oma tahto ja omat aivot? Miehet eivät naisia tottele kovin helposti. 

Vierailija
615/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kokemuksia on mielenkiintoista lukea. Mun lapsuudenperheessä kävi jonkin aikaa äidin kuoleman jälkeen sellainen kodinhoitaja. Hän laittoi ruokaa, siivosi esim. keittiön pinnat ja huolehti käyntipäivinään pyykkihuollon sekä tiskit. Oltiin oikein tyytyväisiä tämän rouvan muutaman kuukauden apuun. 

Kun mulla Itselläni oli kaksi taaperoa ja vauva arkisin hoidettavana ja mursin käteni, niin saatiin kotiapua mutta sen sopiminen oli hyvin vaivalloista. Apu ja ajat, joita tarjottiin eivät olleet meille sopivia, joten luovuttiin tästä avusta ja jatkoin murtuneella kädellä tuplavaunujen rytkyttämistä lumikinoksissa, kun piti päästä kauppaan, asukaspuistoon, lääkäriin, neuvolaan etc sekä tietenkin hoidin lapset ja kotityöt, kun mies oli töissä. En oikein ymmärtänyt, että mitä neuvolassa ajateltiin, kun tätä apua tarjottiin. 

Vierailija
616/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi joskus lapsiperheiden kotipalvelu. Me siivottiin yhdessä, mut kai myös olis ollut mahis saada lapsille leikittäjää 

Vierailija
617/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kokemuksia on mielenkiintoista lukea. Mun lapsuudenperheessä kävi jonkin aikaa äidin kuoleman jälkeen sellainen kodinhoitaja. Hän laittoi ruokaa, siivosi esim. keittiön pinnat ja huolehti käyntipäivinään pyykkihuollon sekä tiskit. Oltiin oikein tyytyväisiä tämän rouvan muutaman kuukauden apuun. 

Kun mulla Itselläni oli kaksi taaperoa ja vauva arkisin hoidettavana ja mursin käteni, niin saatiin kotiapua mutta sen sopiminen oli hyvin vaivalloista. Apu ja ajat, joita tarjottiin eivät olleet meille sopivia, joten luovuttiin tästä avusta ja jatkoin murtuneella kädellä tuplavaunujen rytkyttämistä lumikinoksissa, kun piti päästä kauppaan, asukaspuistoon, lääkäriin, neuvolaan etc sekä tietenkin hoidin lapset ja kotityöt, kun mies oli töissä. En oikein ymmärtänyt, että mitä neuvolassa ajateltiin, kun tätä apua tarjottiin. 

Ihan oikeasti, et saanut edes murtuneella kädellä kunnon apua? Mitä täällä Suomessa tapahtuu oikeasti. Aivan järkyttävää lukea tätä rappiota ja rakenteiden mädäntymistä. Jatkuvia uutisia kun ihmiset jää kiinni epärehellisyydestä korkeissa viroissakin. Huomaa elävänsä mätien omenien keskellä ja yritäppä siinä sitten elää kun rehelliset selkärangan omaavat ihmiset alkavat olla harvemmassa. 

Vierailija
618/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli apua oli saatavilla, mutta se ei sinulle kelvannut, koska sinun aikataulusi eivät voi joustaa? 

Vierailija
619/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sulle myöntää nobel tuosta hyvästä? Ei kuulosta kovin nerokkaalta oivallukselta tuo. Ja silti sinun resursseillasi se voi ollakin, mutta jollain toisella voi olla adhd tms, tai sitten vain on niin väsynyt, ettei illalla tuollainen onnistu. Tai sitten se toinen on vielä tyhmempi kuin sinä. Eikö elämäsi olisi vähemmän harmittavaista jos kadehtisit hiukan vähemmän? Tiedätkö mitä tarkoittaa solidaarisuus?

Ei pidä. On minullakin ongelmani mutta päätin minimoida sen kerralla tehtävän työn määrän ja kas kummaa. Ihan kaikki helpottui. Sen jälkeen oli mahdollisuus reagoida mm. Yökasteluihin tai muuhun vastaavaan ihanaan. Ilman, että meni pakka täysin sekaisin ja homma oli pelkkää reagointia.

Vierailija
620/648 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli apua oli saatavilla, mutta se ei sinulle kelvannut, koska sinun aikataulusi eivät voi joustaa? 

Eikö sen kotiavun aikataulut voineet joustaa jos perheellä oli lääkärikäyntejä? Lääkärikäyntejä voi olla vaikea saada. Ollut samaan aikaan kuin lääkärin aika tms.?