Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On tämä Suomen verotus SAIRASTA, koska 5100 euron palkasta jää 3200 euroa käteen. Kivasti viiden tonnin palkka onkin kolmen tonnin palkka...

Vierailija
28.04.2026 |

Ja tuosta verotus vain kiristyy, kun palkka nousee.

Ajatelkaapa miten paljon Suomen kotimarkkinat piristyisi, jos verotus olisi edes tonnin verran kevyempi. Olisi työttömille töitä tarjolla.

Toivo lepää nyt Kokoomuksen harteilla.

Kommentit (229)

Vierailija
181/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla jää 6400 euron palkasta 4100 euroa käteen. Olen oikein tyytyväinen. Minulla on varaa ostaa kaikki, mitä haluan, ja silti joka kuukausi palkasta jää tonni tai kaksi laitettavaksi sijoituksiin.

Minulla jää 6200 euron palkasta käteen 3780. 

Sillä rahalla elätän itseni ja kaksi nuorta toisen asteen opiskelijaani, maksan talon ja mökin sekä kahden auton ja yhden skootterin kulut. 

Säästöön ei juurikaan jää. Ja kyllä, paljon valintoja, joista yhtäkään en kadu. 

Miten ihmeessä teet tämän? Itsellä pari sataa vähemmän netto, yksi harrastava lapsi, koira ja yksi auto ja tekee ihan todella tiukkaa selviytyä asuntolainasta/vastikkeista, vakuutuksista, ruoasta, sähköstä, nettimaksuista, eläinlääkäri- ym. kustannuksista kuivin jaloin. En itsekään kadu valintojani mutta toivoisin, että palkasta jäisi käteen enemmän.

Vierailija
182/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat 5000 palkkaa ja tehtaat valittaa

Eikun saan saan 3000 käteen. Takana 35 vuoden työura, pitkät työpäivät, iso vastuualue. Tavoitettavuus 24/7 työasioissa. Pohjalta aloitin minäkin kauan sitten, pienellä palkalla.

SDPn veronkorotuksen jälkeen saat käteen 2000 kuukaudessa. Se on vähemmän kuin lorvijoilla.

Joltain pitää ottaa että voi lorvijoille maksaa. Eniten toki maksetaan tovereille kuntien ja valtion viroissa.

Ja kokkareet maksaa itselleen, kaikenmaailman pörriäisille ja sitten eliittikavereilleen. Luuletteko oikeasti että ne on keskituloisten asialla 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi veroprosentin pitää nousta kun palkka nousee? Eikö samalla prosentilla maksa silti enemmän veroja kun palkka nousee. Tämä vaikuttaa sellaiselta systeemiltä jolla pyritään pitämään huoli siitä ettei kukaan pääse ainakaan rikastumaan.

Se on kuulemma reilumpaa kuin tasavero. 

Toki se ei kannusta työssäkäyntiin. Eikä lisätuloihin, mutta sosialismissahan ei menestys ole hyvä asia.

Eikö Kokoomuksen toiminta olekin fiksua? Laskevat verotusta koko ajan. Antavat rikkaille jatkuvasti lisää helpotuksia. Taloushan nousee kohisten...

Talous nousee kun ihmisillä on rahaa kuluttaa. Suomessa ei ole sellaista. Suomessa kaikki säästää pienistä rahoistaan SDPn veronkorotuksista selvitäkseen.

Jos sut irtisanotaan niin säästöt riittää vähän aikaa ja joudut myymään omaisuutesi pilkkahinnalla ruokaa saadaksesi.

Vierailija
184/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat 5000 palkkaa ja tehtaat valittaa

Eikun saan saan 3000 käteen. Takana 35 vuoden työura, pitkät työpäivät, iso vastuualue. Tavoitettavuus 24/7 työasioissa. Pohjalta aloitin minäkin kauan sitten, pienellä palkalla.

SDPn veronkorotuksen jälkeen saat käteen 2000 kuukaudessa. Se on vähemmän kuin lorvijoilla.

Joltain pitää ottaa että voi lorvijoille maksaa. Eniten toki maksetaan tovereille kuntien ja valtion viroissa.

Ja kokkareet maksaa itselleen, kaikenmaailman pörriäisille ja sitten eliittikavereilleen. Luuletteko oikeasti että ne on keskituloisten asialla 🤣

Tuo tollo puolustaa sortajiaan. Ei ole trolleja älyllä pilattu.

Vierailija
185/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanpa veroprosenttisi yövartijavaltion tasolle, jolloin sinulle jää vajaat viisi tonnia käteen. Sitten maksat siitä terveydenhuollon, päivähoidon, jälkikasvun koulutuksen yms. todellisten kustannusten ja yksityisten palveluntuottajien voitontarpeen mukaan itse. Jäätkö voitolle? 

Niinhän nykyään tehdäänkin. Kovien verojen päälle kustannetaan oma terveydenhoito esim hammaslääkäri. Päivähoitomaksut on kovemmat kuin pienituloisilla jne. Mielellään kaikki ottamaan vastuuta itse eikä odottaa että yhteiskunta hoitaa. 

Vierailija
186/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanpa veroprosenttisi yövartijavaltion tasolle, jolloin sinulle jää vajaat viisi tonnia käteen. Sitten maksat siitä terveydenhuollon, päivähoidon, jälkikasvun koulutuksen yms. todellisten kustannusten ja yksityisten palveluntuottajien voitontarpeen mukaan itse. Jäätkö voitolle? 

Niinhän nykyään tehdäänkin. Kovien verojen päälle kustannetaan oma terveydenhoito esim hammaslääkäri. Päivähoitomaksut on kovemmat kuin pienituloisilla jne. Mielellään kaikki ottamaan vastuuta itse eikä odottaa että yhteiskunta hoitaa. 

Yleensä menee noin 45-vuotiaaksi saakka ennen kuin edes oma koulutus on maksettu. Sen jälkeen sitten aletaan rahoittaa teitä ja muuta pientä.

Vierailija
187/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla jää 6400 euron palkasta 4100 euroa käteen. Olen oikein tyytyväinen. Minulla on varaa ostaa kaikki, mitä haluan, ja silti joka kuukausi palkasta jää tonni tai kaksi laitettavaksi sijoituksiin.

Minulla jää 6200 euron palkasta käteen 3780. 

Sillä rahalla elätän itseni ja kaksi nuorta toisen asteen opiskelijaani, maksan talon ja mökin sekä kahden auton ja yhden skootterin kulut. 

Säästöön ei juurikaan jää. Ja kyllä, paljon valintoja, joista yhtäkään en kadu. 

Miten ihmeessä teet tämän? Itsellä pari sataa vähemmän netto, yksi harrastava lapsi, koira ja yksi auto ja tekee ihan todella tiukkaa selviytyä asuntolainasta/vastikkeista, vakuutuksista, ruoasta, sähköstä, nettimaksuista, eläinlääkäri- ym. kustannuksista kuivin jaloin. En itsekään kadu valintojani mutta toivoisin, että palkasta jäisi käteen enemmän.

Talon velattomuus auttaa paljon. Mökistä on vielä jonkun verran lainaa. 

Kun lapset oli nuorempia, yhteiskunta tuki lapsilisillä ja elatustuilla. Nyt on vähän tiukempaa kun ne loppui jo. Ja itsestäni minä tingin paljon. En muista milloin olisin viimeksi itselleni jotain hankkinut tai vaikka kampaajalla käynyt. 

Vierailija
188/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan 1400 tuloistani 200 veroja. Enkä ole oikeutettu vähennyksiin. Haista paska, moni joutuu tulemaan toimeen puolta vähemmällä.

Minä maksan 800e:n työmarkkinatuesta saman verran. Ei oikeutta vähennyksiin. Sinä saat sentään kaksinkertaisesti. Ja todellakin maksoin ansiotuloista vuosia ja vuosia (kymmeniä) työttömyysVAKUUSmaksua.

Vierailija
189/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinulla jää 5100 euron palkasta  3200 euroa käteen, niin  saat vain 2000 euroa enemmän kuin sohvalla makaava. Se sinun työpanoksesi oikea arvo on.

Vierailija
190/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä brutto 8300, netto noin 5000. Ei autoa, ei asuntolainaa, oma talo, lapsi omillaan. En kuluta juuri mihinkään ylimääräiseen. Eläke muutaman vuoden päässä. Säästössä ja sijoituksissa reilusti. Mutta en aio silti ryhtyä tuhlaamaan. Menköön perintönä lapsenlapsille. Ja kyllä, olen erittäin tyytyväinen elämääni vaikkei kaikkia hilavitkuttimia olekaan. Vaimokin tienaa kivasti, toki puolet siitä mitä minä.

Vierailija
191/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei ne tajua jotka tienaa 2000 eur ja maksaa 200 eur veroja

Eikö 200€ mene enemmän veroja? Menee.

Vierailija
192/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää enemmän töitä jotta tulevilla maahanmuuttajilla olisi kivemmat oltavat :)

Vierailija
193/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi sun eka duunipaikka. Ajattelin vaan, että jokseenkin kaikki tietää suomen verotuksen

Vierailija
194/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei ne tajua jotka tienaa 2000 eur ja maksaa 200 eur veroja

Ja saa monta sataa asumistukea. Asumistuki miinus pienet verot niin jää plussan puolelle. Ja nämä muistavat sanoa että kyllä minäkin veroni maksan.

Ei noin suurilla tuloilla asumistukea saa. Paitsi ehkä monen lapsen yh voi saadakin, mene ja tiedä. 

Saan nyt työttömyyskorvausta n.1000e/kk ja siihen päälle asumistukea 100e/kk. Jos tuloni nousevat tästä 300e/kk, loppuu asumistuki kokonaan. Yksinasuville ei paljon tukea irtoa. 

Vierailija
195/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuolla 3200 netolla hyvin pärjää. Olisit kiitollinen mitä saat. Monella menee huonommin.

Vierailija
196/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sinulla jää 5100 euron palkasta  3200 euroa käteen, niin  saat vain 2000 euroa enemmän kuin sohvalla makaava. Se sinun työpanoksesi oikea arvo on.

Ja saa yli 1000e enemmän kuin minä vakituisena työssäkäyvänä. 

Vierailija
197/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä menee noin 45-vuotiaaksi saakka ennen kuin edes oma koulutus on maksettu. Sen jälkeen sitten aletaan rahoittaa teitä ja muuta pientä.

Tuo johtuu nimenomaan siitä, että valtio tuhlaa liikaa veronmaksajien rahoja! Pitäisi olla niin, että jokainen yli 2500€ tienaava on nettoveronmaksaja! Niin paljon pitäisi leikata!

Vierailija
198/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi veroprosentin pitää nousta kun palkka nousee? Eikö samalla prosentilla maksa silti enemmän veroja kun palkka nousee. Tämä vaikuttaa sellaiselta systeemiltä jolla pyritään pitämään huoli siitä ettei kukaan pääse ainakaan rikastumaan.

Se on kuulemma reilumpaa kuin tasavero. 

Toki se ei kannusta työssäkäyntiin. Eikä lisätuloihin, mutta sosialismissahan ei menestys ole hyvä asia.

Siis häh, sä olet kyllä kuukauden työntekijä :D muut pyytää palkankorotuksia niin sä vain sanot ettei tartte mulle palkkaa lisätä, anna muille vaan.

Mulle on ihan sama saanko 1500€ vai 4500€

Itseä tuo kyllä vähän kannustaa että olenko tuolla työttömänä peruspäivärahalla vai saanko 4500€, no verojen jälkeen vähä yli 3000€ tilille, 

mutta kaikki eivät näköjään rahaa niin tarvitse.

Vierailija
199/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki verot on liikaa jotka on yli 1/3 tulosta josta se on laskettu. Valtion pitäisi sovittaa menonsa tämän mukaan jo alun alkaen.

Vierailija
200/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enkuissa jää yhtään tuon enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi