Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On tämä Suomen verotus SAIRASTA, koska 5100 euron palkasta jää 3200 euroa käteen. Kivasti viiden tonnin palkka onkin kolmen tonnin palkka...

Vierailija
28.04.2026 |

Ja tuosta verotus vain kiristyy, kun palkka nousee.

Ajatelkaapa miten paljon Suomen kotimarkkinat piristyisi, jos verotus olisi edes tonnin verran kevyempi. Olisi työttömille töitä tarjolla.

Toivo lepää nyt Kokoomuksen harteilla.

Kommentit (719)

Vierailija
501/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialistien mielestä varmaan marginaaliveron yli 4000e/kk palkasta pitäis olla 80%. Hirveä huuto oli kun hallitus tälle vuodelle muutti verotaukukkoa niin että kovin marginaalivero putosi 58%:sta 52%:iin. 

Yhteiskunnan korkeakouluttamana henkilönä en tee mitään työtä 50 % yli menevällä verolla. Otan jo nyt kaikki lomarahat lomana ja kieltäydyn ylitöistä. Vapaa-aika on minulle arvokkaampaa kuin työaika.

Totta kai on näin, koska saat enemmän palkkaa kuin tarvitset.  Palkkasi on siinä 50  000 tietämissä kuussa.  Et enää tiedä, mitä näillä rahoilla tekisit.

Mutta onneksi sinä tiedät tarkkaan, mitä muiden rahoilla tekisit, eikö?

Toki tiedän.  Maksaisin iloisena veroni yhteiseksi hyväksi. enkä nillittäisi, että minulle kaikki eikä muille mitään.  Se on isänmaallisuutta, eivät teidän leijonakorut ja soihtukulkueet.

Eikö yhtään iljetä kuinka nuo leijonakoruiset rassenasset elättävät sinut?

Vierailija
502/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on kirugi ja ottaa palkatonta tehdäkseen keittiöremontin, koska siinä säästää. Yhteiskunnalle olisi parempi että se kirugi leikkaisi ja remppamies tekisi remontin. Raha pyörisi useampaan suuntaan.

Kotitalousvähennys auttaa vähän.

Ennen vanhaan sanottiin vitsillä että sähkömies saa tehdä viikon töitä palkatakseen putkimiehen päiväksi. Taitaako edes piisata nykypäivänä.

Ei lähimainkaan. Ja jos kaikki välikädet laskee alusta loppuun mukaan, hyötysuhde taisi olla jotain 3% luokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneelle ei mikään riitä. Itse pärjään alle 2000 eurolla hyvin.

Vierailija
504/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takiahan meiltä lähtee oikeasti rikkaat ihmiset ulkomaille. Ymmärrän heitä täysin. Miksi olla maassa, joka vie 60 prossaa palkasta? Se on kuitenkin itse tienattua rahaa ja ihmisellä pitäisi olla oikeus nauttia työnsä hedelmistä itse.

Annuiteettisysteemi voisi olla parempi. Velotetaan kaikilta 20 prossaa.. 2000 euroa saisi tienata ilman veroja. Tuet pienemmiksi, ettei tule kannustinloukkuja. Voisi olla työpaikkoja aivan eritavalla ja kuhinaa työmarkkinoilla.

Vierailija
505/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri neuvottelemassa palakankorotuksen sijasta neljäpäiväiseen työviikkoon.

1000€/kk lisää palkkaa josta käteen jäisi ~350€.

Tämän maailmakylän rahoittaminen ei motivoi.

Sieltähän se sitten paljastuikin, mitä suuntaa sitä tämäkin ketju edustaa.  Maailmankylän vastustajia.

Vierailija
506/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialistien mielestä varmaan marginaaliveron yli 4000e/kk palkasta pitäis olla 80%. Hirveä huuto oli kun hallitus tälle vuodelle muutti verotaukukkoa niin että kovin marginaalivero putosi 58%:sta 52%:iin. 

Yhteiskunnan korkeakouluttamana henkilönä en tee mitään työtä 50 % yli menevällä verolla. Otan jo nyt kaikki lomarahat lomana ja kieltäydyn ylitöistä. Vapaa-aika on minulle arvokkaampaa kuin työaika.

Totta kai on näin, koska saat enemmän palkkaa kuin tarvitset.  Palkkasi on siinä 50  000 tietämissä kuussa.  Et enää tiedä, mitä näillä rahoilla tekisit.

Mutta onneksi sinä tiedät tarkkaan, mitä muiden rahoilla tekisit, eikö?

Toki tiedän.  Maksaisin iloisena veroni yhteiseksi hyväksi. enkä nillittäisi, että minulle kaikki eikä muille mitään.  Se on isänmaallisuutta, eivät teidän leijonakorut ja soihtukulkueet.

Eikö yhtään iljetä kuinka nuo leijonakoruiset rassenasset elättävät sinut?

Ei tarvitse.  Olen akateeminen ja töitä tehnyt jo 35 vuotta, mutta edelleen iloinen ja ylpeä veronmaksaja.  Yhteishengessä on voimaa, ei shakaalimaisessa repimisessä.

Vierailija
507/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltähän se sitten paljastuikin, mitä suuntaa sitä tämäkin ketju edustaa.  Maailmankylän vastustajia.

No sehän on paska ajatus

-eri

Vierailija
508/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla jää 6400 euron palkasta 4100 euroa käteen. Olen oikein tyytyväinen. Minulla on varaa ostaa kaikki, mitä haluan, ja silti joka kuukausi palkasta jää tonni tai kaksi laitettavaksi sijoituksiin.

Paitsi että oikeasti ei ole. Edes sillä 6400€ netolla et ostaisi kaikkea mitä haluat, mutta on helpompaa valehdella itselleen, kuin kärvistellä vittumaisessa suomalaisessa todellisuudessa. Jos tuosta sinunkin palkasta jäisi tonni enemmän kuussa käteen, eli 12k vuodessa, niin todellakin se vaikuttaisi. Jos ei muuta, niin siellä sijoituksissa sitten. Mutta jos olet sitä mieltä, että nekin on turhia, niin samahan se sun olisi sitten antaa nuo nykyiset sijoitukset hyväntekeväisyyteen. Et kuitenkaan tee niin, eli et ole rehellinen itsellesi. Aivan kuten jo sanoin.

Ei kaikilla ole mitään erityisen kalliita haaveita tai harrastuksia mihin rahaa pitäisi loputtomasti tunkea. Meitä on itseasiassa aika paljon.  Ja en tiedä tuosta toisesta, mutta minulla ei ole lapsia joten kaikki omaisuus menee aikanaan hyväntekeväisyyteen, testamentti on siltä osin kunnossa. Kova tarve sinulla selitellä mitä muiden pitäisi tehdä tai ajatella. Se on tietysti tavallista silloin kun ei oikein ole omaan elämäänsä tyytyväinen.

Vierailija
509/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneelle ei mikään riitä. Itse pärjään alle 2000 eurolla hyvin.

Niin itsekin mutta kun tili tulee vaan joka toinen viikko

Vierailija
510/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään töissä ei ketään huvittaneet ylityöt kun kaikki marisi miten veroihin vaan menee kaikki. Aika epäkannustava tämä Suomen systeemi eikä kannusta ketään tekemään paljon töitä koska pitää huolen että työnteolla ei vaurastu.

Vierailija
511/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä löytyy Valtionkonttorin tilinro jos haluat antaa lisärahoitusta muukalaislegioonalle

Vierailija
512/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takiahan meiltä lähtee oikeasti rikkaat ihmiset ulkomaille. Ymmärrän heitä täysin. Miksi olla maassa, joka vie 60 prossaa palkasta? Se on kuitenkin itse tienattua rahaa ja ihmisellä pitäisi olla oikeus nauttia työnsä hedelmistä itse.

Annuiteettisysteemi voisi olla parempi. Velotetaan kaikilta 20 prossaa.. 2000 euroa saisi tienata ilman veroja. Tuet pienemmiksi, ettei tule kannustinloukkuja. Voisi olla työpaikkoja aivan eritavalla ja kuhinaa työmarkkinoilla.

Kannattaa hommata verokortti, niin ei mene 60 %: a

Vierailija
513/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepas laskea edes hetken aikaa mitä kaikki sinulle maksaisi jos veroprosenttisi olisi nolla.

Millainen laskupino olisi pöydälläsi joka päivä.

Et edes jalkakäytävää voisi kävellä maksamatta siitä.

Puistoihin sinulla ei olisi mitään asiaa.

Sitten vielä Lastesi Koulut ym. Lukukausimaksu 15 000e....Lapsilisätkään ei sinulle kuuluisi.

Vierailija
514/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on kirugi ja ottaa palkatonta tehdäkseen keittiöremontin, koska siinä säästää. Yhteiskunnalle olisi parempi että se kirugi leikkaisi ja remppamies tekisi remontin. Raha pyörisi useampaan suuntaan.

Kotitalousvähennys auttaa vähän.

Kotitalouksia pitäisi käsitellä verotuksessa kuten yrityksiä. 100% vähennysoikeus kaikista ostetuista palveluista ilman ylärajaa. 

Julkisen sektorin pitäisi myös luoda kotitalouksille palkkojenraportointisysteemi, jonne syötetään sisään maksajan ja palkansaajan sotu, bruttopalkka ja systeemi kertoo kuinka paljon veroja ja työntekijämaksuja pitää maksaa ja nämä voidaan hoitaa yhdellä maksulla, josta systeemi jakaa ne eteenpäin sinne minne pitää. 

Vierailija
515/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkään töissä ei ketään huvittaneet ylityöt kun kaikki marisi miten veroihin vaan menee kaikki. Aika epäkannustava tämä Suomen systeemi eikä kannusta ketään tekemään paljon töitä koska pitää huolen että työnteolla ei vaurastu.

Kuvittelisi että olisi kokonaistalouden kannalta positiivisempaa ja stimuloivampaa jos työntekijä saisi pitää isomman siivun ja tehty lisätyö toisi myös suhteessa enemmän palkkaa eikä se verottajan kakkulapio suurene sen sijaan. Tällöinhän ihminen käyttäisi enemmän rahaa palveluihin ja muuhun ja verottaja aivan varmasti saisi osansa vielä ja ehkä vähän enemmänkin.

Vierailija
516/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelisi että olisi kokonaistalouden kannalta positiivisempaa ja stimuloivampaa jos työntekijä saisi pitää isomman siivun ja tehty lisätyö toisi myös suhteessa enemmän palkkaa eikä se verottajan kakkulapio suurene sen sijaan. Tällöinhän ihminen käyttäisi enemmän rahaa palveluihin ja muuhun ja verottaja aivan varmasti saisi osansa vielä ja ehkä vähän enemmänkin.

Maksetaan työttömille 6000e kuussa ja veroprosentiksi 60% Jo tulisi verotuloja.

Yhtä fiksu ajatus...

Vierailija
517/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pitää ap sun puheet paikkaansa. Ainakin täällä Helsingissä jää 5180 euron tuloista 3722€. Ja kirkkoon kuulun, täällä se on 1%.

Brutto 5500. Netto 3718. Helsinki. Evlut.

Vierailija
518/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää silti käteen aika vi.tusti. ai että miten paljon olisi rahaa jos olisi 5000€ palkka ja jäisi 3000€ käteen. Vaan kun on 2600€ palkka ja jää vain 2000€ käteen.

Vierailija
519/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti verottaja ei ymmärrä että saisi paljon enemmän veroja jos antaa duunarin pitää enemmän palkkaa. No duunari ostaisi palkalla enemmän kaljaa ja muuta mukavaa ja verottaja kaikenlaisilla päällekkäisveroillaan saisi sillä enemmän verotuloja kun vertaa siihen että viedään suoraan duunarin kädestä.

Vierailija
520/719 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hommata verokortti, niin ei mene 60 %: a

Ehehe. Kertoo susta sen, ettet oikeasti tiedä, kuinka verotus toimii Suomessa asuvien rikkaidenkin kohdalla.