On tämä Suomen verotus SAIRASTA, koska 5100 euron palkasta jää 3200 euroa käteen. Kivasti viiden tonnin palkka onkin kolmen tonnin palkka...
Ja tuosta verotus vain kiristyy, kun palkka nousee.
Ajatelkaapa miten paljon Suomen kotimarkkinat piristyisi, jos verotus olisi edes tonnin verran kevyempi. Olisi työttömille töitä tarjolla.
Toivo lepää nyt Kokoomuksen harteilla.
Kommentit (719)
Teen nyt 80% työviikkoa eli mun tapauksessa nelipäiväinen viikko. Oli kyllä jännä huomata, että verotuksen progression myötä kuukausitulot eivät pudonneet viidesosan vaan paljon vähemmän. Jos mahdollista, jatkan näin kunnes lapset teini- ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialistien mielestä varmaan marginaaliveron yli 4000e/kk palkasta pitäis olla 80%. Hirveä huuto oli kun hallitus tälle vuodelle muutti verotaukukkoa niin että kovin marginaalivero putosi 58%:sta 52%:iin.
Yhteiskunnan korkeakouluttamana henkilönä en tee mitään työtä 50 % yli menevällä verolla. Otan jo nyt kaikki lomarahat lomana ja kieltäydyn ylitöistä. Vapaa-aika on minulle arvokkaampaa kuin työaika.
Totta kai on näin, koska saat enemmän palkkaa kuin tarvitset. Palkkasi on siinä 50 000 tietämissä kuussa. Et enää tiedä, mitä näillä rahoilla tekisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialistien mielestä varmaan marginaaliveron yli 4000e/kk palkasta pitäis olla 80%. Hirveä huuto oli kun hallitus tälle vuodelle muutti verotaukukkoa niin että kovin marginaalivero putosi 58%:sta 52%:iin.
Yhteiskunnan korkeakouluttamana henkilönä en tee mitään työtä 50 % yli menevällä verolla. Otan jo nyt kaikki lomarahat lomana ja kieltäydyn ylitöistä. Vapaa-aika on minulle arvokkaampaa kuin työaika.
Kerropa meille, miten suuri kuukausipalkka ihmisellä on silloin, kun veroprosentti on 50. Et halua vastata, veikkaan.
50 % marginaalivero alkaa alle 4 500 euron kk palkan paikkeilla. SDP korottaa sen 60 %iin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on näin, koska saat enemmän palkkaa kuin tarvitset. Palkkasi on siinä 50 000 tietämissä kuussa. Et enää tiedä, mitä näillä rahoilla tekisit.
Miten pihalla ihminen voikaan olla. 50 000 € kuukaudessa? Aika harva Suomessa tollaisia liksoja vetää. Edes ne parhaiten palkatut johtajatkaan. Monen terveyskeskuslääkärinkään palkka on korkeintaan about 6000 € kuukaudessa eli 72 000 € vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatteko että köyhät kuolevat kadulle jalkoihinne? Kyllä nyt on viimeistään jokaisen ajateltava, mitä,puoluetta uskaltaa seuraavissa vaaleissa äänestää. Ja harkitkaapa nyt tosi tarkkaan, ettei vaan tulisi tehtyä virhettä.
Sri Lankassa jäteautot keräävät kuolleet kerjäläiset aamuisin kaduilta. Suomi on menossa samaan suuntaan kun valtion talous kaatuu. Siihen sakkaa myös koko kansantalous. Köyhien laumoille ei voida enää taata ylläpitoa. Siihen ei mikään raha riitä.
Tähän se taitamaton politiikka taitaa meidät ajaa. On vaalien paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti ymmärrä mikä on marginaalivero? Se on se vero miksi esimerkiksi lääkäri tekee vain 3 päivää töitä viikossa tai miksi insinööri ei tee ylitöitä tai miksi bonukset eivät enää ole se juttu myyntialalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, lähdepäs sitten vaikka Jenkkeihin.
Näet kuinka pitkälle tuolla palkalla pääsee, kun itse saa maksaa kaiken.
On normaalia että elämässä itse maksetaan kaikki. Suomi poikkeaa tässä muista maista.
Oletko käynnyt euroopassa vai etkö putkinäölläsi näe muita maita kuin jenkkilän ym. kehitysmaat?
"Terveydenhuollon asiakas-maksuihin rajut korotukset."
Vierailija kirjoitti:
Tällästä se on kun haluamme maksaa kroonisesti- ja vakavasti sairaiden terveydenhuoltokustannukset.
Mitäköhän ehdotat? Kaasuttamista? Inhimillisessä, kehittyneessä yhteiskunnassa ei hylätä saati tapeta huono-osaisia, sairaita, työkyvyttömiä
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa meille, miten suuri kuukausipalkka ihmisellä on silloin, kun veroprosentti on 50. Et halua vastata, veikkaan.
50 % marginaalivero alkaa alle 4 500 euron kk palkan paikkeilla. SDP korottaa sen 60 %iin.
Marginaaliveroa maksetaan lisätuloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo alle keskituloisen, 3000e/kk tienaavan marginaalivero% on 48.
Hei, ap! Tuosta ei makseta pelkästään veroa, siitä maksetaan myös mm tuleva eläke ja työttömyysturvamaksu, sekä mm sellaiset asiat,kuin työterveyshuolto. Lisäksi, esim Tanskassa vero on 50%!!!!! Toki, siellä palvelutkin ovat kyllä ihan eri luokkaa, kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Teen nyt 80% työviikkoa eli mun tapauksessa nelipäiväinen viikko. Oli kyllä jännä huomata, että verotuksen progression myötä kuukausitulot eivät pudonneet viidesosan vaan paljon vähemmän. Jos mahdollista, jatkan näin kunnes lapset teini- ikäisiä.
Aika moni korkeasti koulutettu tekee 80 % viikkoa ja ottaa siihen lomarahat lomana.
"Laskutus ei täysin lopu maksukaton täytyttyä. Maksukaton laskennan jälkeen laskutetaan lyhytaikaisesta laitoshoidosta alennetuilla hinnoilla."
www.hus.fi/potilaalle/asiakasmaksut#miksi-sain-laskun-vaikka-maks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marginaaliveroa maksetaan lisätuloista.
Kuten kaupan, hoito ja liikenteen alalla ilta ja viikonloppukorvauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on kuitenkin kuusi kertaa enmmän kuin mun 540 € palkka.
Suomessa ei kenellekkään makseta noin vähän työstä!
Kyllä minä olen saanut tuollaisen summan päivän työstä.
Nimenomaan... päivän... heko heko...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia vuodessa. Eläkkeisiin menee iso osa valtion budjetista joka vuosi."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011794786.html
Ansiosidonnaista maksetaan 2 miljardia vuodessa https://www.tyj.fi/tilastot
Valehteleva punakaartilainen taas täällä tapansa mukaan agitoimassa.
Valtion talousarviosta kuluu vuosittain eläkkeisiin ja eläkkeiden rahoitukseen 7 miljardia euroa. Voit katsoa lisätietoa valtion eläkejärjestelmän rahoituksesta ja luvuista Valtion Eläkerahaston sivuilta
Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja työnantaja maksaa loput niin, että 25 % tulee täyteen ja nuo rahat menevät nyt eläkkeellä olevien eläkkeisiin.
Omaa eläkettä kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta
Että näin.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Progressiivinen verotus. Tuon takia 3 vuotta sitten totesin, että siirtyessäni vain 3-päiväiseen työviikkoon mun bruttotulot pieneni 2000 €/kk, mutta nettotulot vain vajaan tonnin. Vapaa-aikaa ei voi ostaa. Moni lääkärikin tekee nykyisin vain osa-aikatöitä.
Viisaasti tehty. Siirtyisin nelipäiväiseen, jos työantajalle kelpasi.
Ei se eläkemaksu palkasta teidän oman eläkkeeseen mene vaan nyt eläkkeellä olevien eläkkeisiin.
Progressiivinen verotus. Tuon takia 3 vuotta sitten totesin, että siirtyessäni vain 3-päiväiseen työviikkoon mun bruttotulot pieneni 2000 €/kk, mutta nettotulot vain vajaan tonnin. Vapaa-aikaa ei voi ostaa. Moni lääkärikin tekee nykyisin vain osa-aikatöitä.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/