On tämä Suomen verotus SAIRASTA, koska 5100 euron palkasta jää 3200 euroa käteen. Kivasti viiden tonnin palkka onkin kolmen tonnin palkka...
Ja tuosta verotus vain kiristyy, kun palkka nousee.
Ajatelkaapa miten paljon Suomen kotimarkkinat piristyisi, jos verotus olisi edes tonnin verran kevyempi. Olisi työttömille töitä tarjolla.
Toivo lepää nyt Kokoomuksen harteilla.
Kommentit (719)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei ne tajua jotka tienaa 2000 eur ja maksaa 200 eur veroja
Ja sinä tuskin tajuat tällaisen ihmisen elämästä yhtään mitään. Tämä maa on lirissä, koska pienituloisilla ei ole varaa kuluttaa enää mihinkään muuhun kuin asumiseen ja ruokakaupan kartelliin. Jos sinulla on tonnikin enemmän rahaa käytössäsi kuukaudessa, niin ero on valtava.
Ja parempituloiset kulutuksen sijaan hilloavat sen ylimääräisen tonnin johonkin jemmaan. Ihmekös, että työllisyyden suhteen vahvasti palvelusektoriin nojaavassa yhteiskunnassa työttömyys räjähtää käsiin.
Eli se raha pitäisi antaa muille, esim. sinulle? Sitähän tämä parempituloisten rahojen hilloamisesta puhuminen yleensä tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialistien mielestä varmaan marginaaliveron yli 4000e/kk palkasta pitäis olla 80%. Hirveä huuto oli kun hallitus tälle vuodelle muutti verotaukukkoa niin että kovin marginaalivero putosi 58%:sta 52%:iin.
Yhteiskunnan korkeakouluttamana henkilönä en tee mitään työtä 50 % yli menevällä verolla. Otan jo nyt kaikki lomarahat lomana ja kieltäydyn ylitöistä. Vapaa-aika on minulle arvokkaampaa kuin työaika.
Totta kai on näin, koska saat enemmän palkkaa kuin tarvitset. Palkkasi on siinä 50 000 tietämissä kuussa. Et enää tiedä, mitä näillä rahoilla tekisit.
Et ilmeisesti ymmärrä mikä on marginaalivero? Se on se vero miksi esimerkiksi lääkäri tekee vain 3 päivää töitä viikossa tai miksi insinööri ei tee ylitöitä tai miksi bonukset eivät enää ole se juttu myyntialalla.
Hassua että yhteiskunnan varoilla korkeasti koulutettuja rangaistaan kovalla verolla siitä jos he haluavat tehdä enemmän tuottavaa työtä ja maksaa valtiolle lisää verotuloja.
Muutenkin valtion verotus ja työlainsäädäntö suosii ja kannustaa työn sijasta vapaa-aikaan ja alisuorittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialistien mielestä varmaan marginaaliveron yli 4000e/kk palkasta pitäis olla 80%. Hirveä huuto oli kun hallitus tälle vuodelle muutti verotaukukkoa niin että kovin marginaalivero putosi 58%:sta 52%:iin.
Yhteiskunnan korkeakouluttamana henkilönä en tee mitään työtä 50 % yli menevällä verolla. Otan jo nyt kaikki lomarahat lomana ja kieltäydyn ylitöistä. Vapaa-aika on minulle arvokkaampaa kuin työaika.
Totta kai on näin, koska saat enemmän palkkaa kuin tarvitset. Palkkasi on siinä 50 000 tietämissä kuussa. Et enää tiedä, mitä näillä rahoilla tekisit.
Mutta onneksi sinä tiedät tarkkaan, mitä muiden rahoilla tekisit, eikö?
Kaveri on kirugi ja ottaa palkatonta tehdäkseen keittiöremontin, koska siinä säästää. Yhteiskunnalle olisi parempi että se kirugi leikkaisi ja remppamies tekisi remontin. Raha pyörisi useampaan suuntaan.
Kotitalousvähennys auttaa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tiedän. Maksaisin iloisena veroni yhteiseksi hyväksi. enkä nillittäisi, että minulle kaikki eikä muille mitään. Se on isänmaallisuutta, eivät teidän leijonakorut ja soihtukulkueet.
Sain tänä vuonna bonuksia lähes 20 000 €. Se oli hieno juttu mutta tarkoittaa että maksan syksystä alkaen verokirjan korkeampaa prosenttia jotta 50% marginaaliveron mukainen ylimääräinen 10 000 veroja on maksettu. Pahimmassa tapauksessa saan vielä mätkyt päälle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla jää 6400 euron palkasta 4100 euroa käteen. Olen oikein tyytyväinen. Minulla on varaa ostaa kaikki, mitä haluan, ja silti joka kuukausi palkasta jää tonni tai kaksi laitettavaksi sijoituksiin.
Paitsi että oikeasti ei ole. Edes sillä 6400€ netolla et ostaisi kaikkea mitä haluat, mutta on helpompaa valehdella itselleen, kuin kärvistellä vittumaisessa suomalaisessa todellisuudessa. Jos tuosta sinunkin palkasta jäisi tonni enemmän kuussa käteen, eli 12k vuodessa, niin todellakin se vaikuttaisi. Jos ei muuta, niin siellä sijoituksissa sitten. Mutta jos olet sitä mieltä, että nekin on turhia, niin samahan se sun olisi sitten antaa nuo nykyiset sijoitukset hyväntekeväisyyteen. Et kuitenkaan tee niin, eli et ole rehellinen itsellesi. Aivan kuten jo sanoin.
Hassua kun himoverotusta perustellaan sillä että eihän kukaan nyt noin paljoa tarvitse. Eli ikäänkuin olisi joku isoveli määräämässä millä rahalla kenenkin on pärjättävä. Omaan korvaan kuulostaa kommunismilta.
Mun mielestä jos joku haluaa tienata miljoonia niin hieno homma ja onnea uralle ei siihen minkään vasemmistolaisen tarvitse tahmeita näppejään iskeä väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tiedän. Maksaisin iloisena veroni yhteiseksi hyväksi. enkä nillittäisi, että minulle kaikki eikä muille mitään. Se on isänmaallisuutta, eivät teidän leijonakorut ja soihtukulkueet.
Minä istuin illat kirjastossa opiskelemassa kun sinä hengailit ja ryyppäsit. Nyt minä teen 3 päiväistä työviikkoa samalla palkalla kun sinä teet 5 viikkoista työpäivää. Me molemmat maksamme saman verran veroa. Se hyöty koulutuksessa Suomessa on.
Juuri neuvottelemassa palakankorotuksen sijasta neljäpäiväiseen työviikkoon.
1000€/kk lisää palkkaa josta käteen jäisi ~350€.
Tämän maailmakylän rahoittaminen ei motivoi.
Köyhät yleensä maksavat tunnollisesti veronsa, koska ymmärtävät, miten tarpeen yhteishenki pienessä maassa on. Rikkaat pyrkivät kaikin keinoin pimittämään verojaan ja järjestelemään kepulikonstein itselleen pienempää verotusta. Muuttavat johonkin veroparatiisiin ja piilottavat sinne rahojaan. On kyllä noloa.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät yleensä maksavat tunnollisesti veronsa, koska ymmärtävät, miten tarpeen yhteishenki pienessä maassa on. Rikkaat pyrkivät kaikin keinoin pimittämään verojaan ja järjestelemään kepulikonstein itselleen pienempää verotusta. Muuttavat johonkin veroparatiisiin ja piilottavat sinne rahojaan. On kyllä noloa.
Köyhät ei maksa veroa. Nettoansio on oltava 2700€/kk jotta olet yhteiskunnalle +/- 0
Vierailija kirjoitti:
Kaveri on kirugi ja ottaa palkatonta tehdäkseen keittiöremontin, koska siinä säästää. Yhteiskunnalle olisi parempi että se kirugi leikkaisi ja remppamies tekisi remontin. Raha pyörisi useampaan suuntaan.
Jos se kirurgi leikkaa sormeensa sirkkelillä on puolen vuoden saikku edessä ja muutama sata potilasta saa odotella hoitojonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä istuin illat kirjastossa opiskelemassa kun sinä hengailit ja ryyppäsit. Nyt minä teen 3 päiväistä työviikkoa samalla palkalla kun sinä teet 5 viikkoista työpäivää. Me molemmat maksamme saman verran veroa. Se hyöty koulutuksessa Suomessa on.
Harvalla akateemisella on Suomessa mahdollisuutta kolmipäiväiseen työviikkoon. Suurpalkkaisia on todella vähän. Useimmat fiksut ihmiset ymmärtävät, miten tarpeen on maksaa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Jos ne köyhät maksaisivat edes oman ylläpitonsa ilman meidän maksamia köyhäinavustuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kirurgi leikkaa sormeensa sirkkelillä on puolen vuoden saikku edessä ja muutama sata potilasta saa odotella hoitojonossa.
Saituus on sairaalloista.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan sanottiin vitsillä että sähkömies saa tehdä viikon töitä palkatakseen putkimiehen päiväksi. Taitaako edes piisata nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Jos ne köyhät maksaisivat edes oman ylläpitonsa ilman meidän maksamia köyhäinavustuksia.
Niitäkin tarvitaan, kun köyhille maksetaan liian pieniä palkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla akateemisella on Suomessa mahdollisuutta kolmipäiväiseen työviikkoon. Suurpalkkaisia on todella vähän. Useimmat fiksut ihmiset ymmärtävät, miten tarpeen on maksaa veroja.
Useimmat suurituloiset jotka palkankorotuksen sijaan lyhentävät työaikaansa ovat juuri fiksuja, fiksuimpia.
Valtiolle saa nytkin halutessaan maksaa enemmän veroja kuin sinulle on osoitettu. Maksatko sinä vain minimin, vai oletko edes keskivertofiksu.
Ihan silkkaa kakkaa. Pienituloinen maksaa enemmän veroa kuin Tanskassa kyllä. N 80k vuosituloilla suunnilleen saman verran ja siitä ylöspäin Tanska verottaa kevyemmin.
Ps Tanskassa keskipalkka n 6000e ja suomessa 4100e
Taitaa jo ottaa koville löytää valtioita joissa kireämpi verotus kuin suomessa