Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL Tunteet kuumenivat työttömän Joelin puheista - "Täyttä hevonpaskaa", lataa kokoomuslainen

Vierailija
27.04.2026 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6c68ea0e-9542-4142-9f3e-dc08c849c…

"Perusteluja siitä, että kaikkien tulisi saada tehdä omat päätöksensä elämässään ilman yhteiskunnallisia paineita tai tunnetta siitä, että tulee tuomituksi omien valintojen perusteella, Sammallahti kommentoi tiukasti.

- Voin olla samaa mieltä sillä reunaehdolla, että myös kaikilla veronmaksajilla on oikeus tehdä valintoja sen suhteen, haluavatko he kustantaa Joelille tällaisen elämänvalinnan.

Sammallahden mukaan on tekosyy olla opiskelematta tai tekemättä töitä sillä verukkeella, että valmistumisen jälkeen ei välttämättä löydy töitä.

- Tuohan on vain tekosyy ja ihan täyttä hevonpaskaa. Siis että luovutetaan jo ennen kuin mitään ikävää on tapahtunut ihan vain sillä ajatuksella, että joka tapauksessa kaikki menee päin helvettiä.

- Jos tällaiset puheet alkavat kovin yleistyä nuorten keskuudessa, niin ehkä se on sitten jonkinlainen merkki siitä, että onkohan sosiaaliturvajärjestelmämme edelleen liian avokätinen, että se mahdollistaa vapaaehtoisen ideologisen työttömyyden ja joutilaisuuden."

Asiaa! 100% asiaa! Hyvä Tere Sammallahti!

Kommentit (218)

Vierailija
81/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä paheksutaan enemmän kuin rikollisia.

Vierailija
82/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomen valtion tuet työttömälle ovat kaukana avokätisestä. Ihmettelen miten kukaan haluaa olla vapaaehtoisesti työtön pidemmän aikaa kun ei niillä tuilla kyllä paljoa ylimääräistä elämässä tehdä. Ainakaan jos tulee mitään isompia yllättäviä kuluja kuten sairastuminen.

Jep. Jos työttömillä aletaan teettää vastikkeellista työtä, niin se ei todellakaan voi olla noilla tuilla mitään 40 tuntia viikossa kuten Purra suunnittelee. Se on jo orjatyötä sitten. Keskiverto tuntipalkka työssäkäyvillä on  noin 20 e. Eli se tarkoittais että työttömällä vois teettää 595 e eteen noin 30 tuntia KUUSSA töitä eli 8 tuntia viikossa.

No eihän sitä nyt helvetti jonkun vassarirotan risusavottaa lasketa KESKIVERTOTUNTIPALKALLA. Voi herranjestas mitä älyttömyyttä. Se lasketaan euron roskapalkalla. Sinäbvoit sitte loinen siitä kieltäytyä ja elää vapaana - omilla rahoillasi!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomen valtion tuet työttömälle ovat kaukana avokätisestä. Ihmettelen miten kukaan haluaa olla vapaaehtoisesti työtön pidemmän aikaa kun ei niillä tuilla kyllä paljoa ylimääräistä elämässä tehdä. Ainakaan jos tulee mitään isompia yllättäviä kuluja kuten sairastuminen.

Jep. Jos työttömillä aletaan teettää vastikkeellista työtä, niin se ei todellakaan voi olla noilla tuilla mitään 40 tuntia viikossa kuten Purra suunnittelee. Se on jo orjatyötä sitten. Keskiverto tuntipalkka työssäkäyvillä on  noin 20 e. Eli se tarkoittais että työttömällä vois teettää 595 e eteen noin 30 tuntia KUUSSA töitä eli 8 tuntia viikossa.

Tämä olisi aivan katastrofi työpaikoille! Tuo tarkoittaisi, että joka hel*** päivä olisi eri työttömät pyörimässä siellä jaloissa ja haittaamassa työntekoa.  

Firmat ainakin säästää, kun saa ilmaisia työntekijöitä. Voi potkia jonkun vakkarin pois, kun viisi työtöntä tekee kaikki sen tunnit täyteen. Jos Purran unelmat käy toteen, niin jo yksi työtön tekee täyttä päivää. 

Vierailija
84/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikolliset ovat sentään tehneet jotain.

Vierailija
85/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän sitä nyt helvetti jonkun vassarirotan risusavottaa lasketa KESKIVERTOTUNTIPALKALLA. Voi herranjestas mitä älyttömyyttä. Se lasketaan euron roskapalkalla. Sinäbvoit sitte loinen siitä kieltäytyä ja elää vapaana - omilla rahoillasi!!

Sinä voit itse mennä tekemään töitä euron tuntipalkalla.

Vierailija
86/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuule paljon raskaampaa työtä se risusavotta, kun tuo sun turhanpäiväinen koneella istuminen ja vauvapalstalla vi t tuilu työaikana.

Vierailija
87/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joeleilla on täysi oikeus olla ylpeinä tekemättä töitä vaikka loppuikänsä, mutta jatkossa saavat olla tekemättä mitään omalla kustannukseltaan. Kaikki tuet työttömyyskorvauksia ja toimeentulotukea myöten pois näiltä, samoin ilmainen terveydenhuolto. 

Tämä

Vierailija
88/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä ja vielä tällaiset laiskamadot paheksuuu, jotka ei itse jaksais tehdä oikeita töitä päiväkään. Istutaan muka niin tärkeänä jonkun sukulaisen firmassa muka "töissä" korkealla palkalla,  ja 90% työajasta käytetään somettamiseen ja 10% paskalla ja kahvilla istumiseen.

Vierailija
89/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse lähettänyt 15 hakemusta telakalle jossa rakennetaan jäänmurtajia usaan. Eipä ole tullut kutsua edes haastatteluun.

2 uutta risteilylaivaa tilattu, saattaa vaikka tärpätä kun jatkat hakua

Ja kannattaisko vaihteeksi telakan sijasta hakea johonkin sellaiseen työpaikkaan, joka tekee vaikka jotain osia sinne telakan kasaamiin laivoihin. 

Nuorille pakko syötetään liikaa sitä että pitää opiskella ja tehdä sitä mihin on palavin into. Ei kaikki voi olla juontajia, somepersoonia, näyttelijöitä ja kulttuurituottajia. Työkseen voi tehdä muuta ja harrastaa vapaa-ajalla.

Vierailija
90/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että Joeliakin kiinnostaisi tienesti työttömyysturvan päälle. Sellainen tienesti, jossa itse voi päättää ajan ja tahdin. Korvaus tietenkin sen mukaan eli urakkatyylinen työ, mutta ilman minimi työsuoritusvaatimusta. Jos on vähissä varoissa, niin muutama kymppikin extraa olisi ihan kiva.

Vierailija
91/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans näin helppo työ kuin tällä työttömien haukkujilla. Se on tiistaiaamu ja kello 8.44 ja nämä istuu toimistolla vauvapalstalla! Ja kova palkka juoksee siitä kun täällä haukutaan toisia.

Vierailija
92/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi aivan katastrofi työpaikoille! Tuo tarkoittaisi, että joka hel*** päivä olisi eri työttömät pyörimässä siellä jaloissa ja haittaamassa työntekoa.  

Firmat ainakin säästää, kun saa ilmaisia työntekijöitä. Voi potkia jonkun vakkarin pois, kun viisi työtöntä tekee kaikki sen tunnit täyteen. Jos Purran unelmat käy toteen, niin jo yksi työtön tekee täyttä päivää. 

Tekee tunnit täyteen? 

Et sitten ymmärrä miksi yrityksiä on olemassa? Ne eivät ole vain sitä varten, että jollekin maksetaan kahdeksan tuntia ja tunnit täyteen ja rahaa vaan tulee jostain

Viisi ammattitaidotonta laitetaan kytkemään sähköjä tai korjaamaan laitteita kahdeksan tuntia. Kunhan vaan tunnit tulee täyteen, niin millään muulla ei ole väliä? Ihan kuin olisin neuvostoliitosta kuullut jotain tällaista. Laitetaan vaan palikoilla tunnit täyteen ja kerätään kiintiö täyteen viereiselle pellolle, kun muuallekaan ne eivät kelpaa 

Vierailija
93/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että Joeliakin kiinnostaisi tienesti työttömyysturvan päälle. Sellainen tienesti, jossa itse voi päättää ajan ja tahdin. Korvaus tietenkin sen mukaan eli urakkatyylinen työ, mutta ilman minimi työsuoritusvaatimusta. Jos on vähissä varoissa, niin muutama kymppikin extraa olisi ihan kiva.

Siitä saattais lähteä nuorella vaikka innostus tienata enemmän ja enemmän. Siksi se perustulo oiskin hyvä. 

Vierailija
94/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisena olen sitä mieltä, että Joelin pitää lähteä maailmalle etsimään itseään tai kokeilla kaikkia mahdollisia töitä niin kauan, että sopiva ala löytyy. Esimerkiksi Australian työlomaviisumi olisi Joelille hyvä.

Kokoomuslaisena olen samaa mieltä.

Olen myös sitä mieltä, että ihan luvalla ihminen saa iloisesti loisia koko elämän, kunhan maksaa elämisen itse. 

Termit kuntoon, mitä loisimista se silloin olisi jos itse maksaa kaiken.

Voihan sen maksattaa yhteiskunnan sijaan miehillä, kuten jotkut naiset etsii tarkoituksella elättäviä miehiä ja oikein somessa mainostaa asiaa. Omanlaistaan loisimista sekin.

eri

Onko se sinusta sitten sama kuin että itse maksaa kaiken? Moni elää säästöillään, sijoituksillaan, perinnöllään jne ovatko he tosiaan loisia?

Eräs vähän aikaa sitten ulkomailta häädetty naissometähtihän oli asenteeltaan ihan kuin tämä Joel. Mainosti sitä ettei aio mennä töihin eikä työ ole häntä varten. Ainoa ero vaan että kertoi maksattavansa elämisensä eri miehillä. Aina oli uusi maksaja etsinnässä.

Tuoko on vastauksesi? Etkö nyt millään voi hyväksyä että on naisia jotka maksavat oman elämisensä ihan itse?

Vierailija
95/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista nähdä, millainen Suomi on 10v kuluttua.

Veikkaan, ettei köyhyydestä ole nähty vielä edes alkua.

Vuosien myötä siitä tulee normi, että on paljon asunnottomia kadulla.

Ei myöskään voi tosiaankaan liikkua enää vapaasti. Voi tulla puukosta.

Jos sota ei lopu, (eikä niin käy) en näe mitään keinoa, että mistä niitä työpaikkoja tulisi.

Vierailija
96/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisena olen sitä mieltä, että Joelin pitää lähteä maailmalle etsimään itseään tai kokeilla kaikkia mahdollisia töitä niin kauan, että sopiva ala löytyy. Esimerkiksi Australian työlomaviisumi olisi Joelille hyvä.

Kokoomuslaisena olen samaa mieltä.

Olen myös sitä mieltä, että ihan luvalla ihminen saa iloisesti loisia koko elämän, kunhan maksaa elämisen itse. 

Termit kuntoon, mitä loisimista se silloin olisi jos itse maksaa kaiken.

Voihan sen maksattaa yhteiskunnan sijaan miehillä, kuten jotkut naiset etsii tarkoituksella elättäviä miehiä ja oikein somessa mainostaa asiaa. Omanlaistaan loisimista sekin.

eri

Onko se sinusta sitten sama kuin että itse maksaa kaiken? Moni elää säästöillään, sijoituksillaan, perinnöllään jne ovatko he tosiaan loisia?

Nämäkin on vähän niin ja näin. Sijoitukset voi olla pyramidihuijausta kryptoilla, jossa hyväuskoiset hölmöt on houkuteltu nettipalstoilla sijoittamaan, ja maksamaan näiden ensin sijoittaneiden tulevat tienestit. Ei moraalisesti oikein. Perinnötkin on vähän niin ja näin, että miten se on hankittu. Perintöasioissakin paljon kieroillaan ja kahmitaan itselle enemmän kuin kuuluisi ennen kuin perinönjättäjä edes kuolee ja perintö virallisesti jaetaan.

Eräs ennen muinoin värikäs somevaikuttaja on perinyt muutamalta tädiltään sen verran perintöä, että on elellyt 10000€ vuosituloilla nelivitoseksi, leikkii valokuvaajaa ja antaa rahankäyttöohjeita muille.

Ajatella miten muutamakin ihminen on ahertanut saadakseen turvatun talouden, jonka sitten joku joutenolija syö. 

Vierailija
97/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky yhteiskunnassa on niin vääristynyt kuva ihmisillä, että on vain yksilön oikeuksia eikä minkäänlaisia velvollisuuksia.

Vierailija
98/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kans näin helppo työ kuin tällä työttömien haukkujilla. Se on tiistaiaamu ja kello 8.44 ja nämä istuu toimistolla vauvapalstalla! Ja kova palkka juoksee siitä kun täällä haukutaan toisia.

Ei kukaan halua palkata sua

Vierailija
99/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee tunnit täyteen? 

Et sitten ymmärrä miksi yrityksiä on olemassa? Ne eivät ole vain sitä varten, että jollekin maksetaan kahdeksan tuntia ja tunnit täyteen ja rahaa vaan tulee jostain

Viisi ammattitaidotonta laitetaan kytkemään sähköjä tai korjaamaan laitteita kahdeksan tuntia. Kunhan vaan tunnit tulee täyteen, niin millään muulla ei ole väliä? Ihan kuin olisin neuvostoliitosta kuullut jotain tällaista. Laitetaan vaan palikoilla tunnit täyteen ja kerätään kiintiö täyteen viereiselle pellolle, kun muuallekaan ne eivät kelpaa 

Siellä on kuule dippainssejäkin työttömänä nykyään. Löytyy ammattitaitoa laidasta laitaan.  Ei ne mitään peruskoulupudokkaita ole ne nykyajan työttömät.

Vierailija
100/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan koko Joel edes totta. Ehkä naamakuvakin on luotu vain tekoälyllä, että saadaan kansa raivoamaan ja toivomaan lisää leikkauksia. 

Aivan. Ja kansa raivoaa ja vaatii/hyväksyy tukien leikkaamisen/lisää sanktioita työttömille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi