IL Tunteet kuumenivat työttömän Joelin puheista - "Täyttä hevonpaskaa", lataa kokoomuslainen
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6c68ea0e-9542-4142-9f3e-dc08c849c…
"Perusteluja siitä, että kaikkien tulisi saada tehdä omat päätöksensä elämässään ilman yhteiskunnallisia paineita tai tunnetta siitä, että tulee tuomituksi omien valintojen perusteella, Sammallahti kommentoi tiukasti.
- Voin olla samaa mieltä sillä reunaehdolla, että myös kaikilla veronmaksajilla on oikeus tehdä valintoja sen suhteen, haluavatko he kustantaa Joelille tällaisen elämänvalinnan.
Sammallahden mukaan on tekosyy olla opiskelematta tai tekemättä töitä sillä verukkeella, että valmistumisen jälkeen ei välttämättä löydy töitä.
- Tuohan on vain tekosyy ja ihan täyttä hevonpaskaa. Siis että luovutetaan jo ennen kuin mitään ikävää on tapahtunut ihan vain sillä ajatuksella, että joka tapauksessa kaikki menee päin helvettiä.
- Jos tällaiset puheet alkavat kovin yleistyä nuorten keskuudessa, niin ehkä se on sitten jonkinlainen merkki siitä, että onkohan sosiaaliturvajärjestelmämme edelleen liian avokätinen, että se mahdollistaa vapaaehtoisen ideologisen työttömyyden ja joutilaisuuden."
Asiaa! 100% asiaa! Hyvä Tere Sammallahti!
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Se on todella epäreilua myös niitä kohtaan, jotka aktiivisesti kehittävät itseään, opiskelevat ja käyvät töissä. Väärä viesti kaikille suomalaisille minun mielestäni, Sammallahti sanoo.
Öööh miten se on epäreilua, että kouluttautuu ja saa paremman palkan, eihän se ole epäreilua, jos tyytyy vähään?
Lisäksi moni työtönhän ehtii kehittää itseään kaikkein eniten, vaikkapa taiteiden tai urheilun saralla?
Näkis vaan. Jos samalle ostoslistalle laitetaan tekoripset ja lenkkarit, niin lenkkarit jää kyllä kauppaan
Joel ei halua opiskella eikä työllistyä, kertoo silti hakevansa kuukaudessa työpaikkoja sen vaaditun verran, ettei menetä työttömyysturvaa. Työllisyyspalvelujen täytyisi ottaa nyt Joel erityiseen työllistymisavun piiriin ja seurata hänen toimintaansa, onko karenssin paikka? En tiennytkään että voi valita olla työttömänä ja ilman opiskeluja ja silti olla menettämättä oikeutta työttömyysturvaan. Kyllä normaalisti hyvin nopeasti karenssit paukkui ainakin ennen. Taitaa olla Joelilla vain huomionhakua jos on jo aiemmin hakenut mediaa opiskelemaan, tarkoitus lyödä itsensä läpi kaikkien tuntemaksi periaatteella kaikki julkisuus on hyväksi, mitä tällainen ei kyllä ole, hänet tullaan muistamaan negatiivisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Joel ei halua opiskella eikä työllistyä, kertoo silti hakevansa kuukaudessa työpaikkoja sen vaaditun verran, ettei menetä työttömyysturvaa. Työllisyyspalvelujen täytyisi ottaa nyt Joel erityiseen työllistymisavun piiriin ja seurata hänen toimintaansa, onko karenssin paikka? En tiennytkään että voi valita olla työttömänä ja ilman opiskeluja ja silti olla menettämättä oikeutta työttömyysturvaan. Kyllä normaalisti hyvin nopeasti karenssit paukkui ainakin ennen. Taitaa olla Joelilla vain huomionhakua jos on jo aiemmin hakenut mediaa opiskelemaan, tarkoitus lyödä itsensä läpi kaikkien tuntemaksi periaatteella kaikki julkisuus on hyväksi, mitä tällainen ei kyllä ole, hänet tullaan muistamaan negatiivisessa mielessä.
No luulis että Joel saattanut itsensä umpikujaan tultuaan mediaan näytille, nyt varmana uhkaa karenssi ja tukien katkaisi tai työkkäri alkaa entistä enemmän ahdistelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Osoitakaa minulle yksikin työtön joka oikeasti haluaa töihin ja ei ole ulkomaalainen niin saatte kymmenen pistettä ja papukaijamerkin.
Kuka haluaa elää loppuikänsä jollain 590 euron työttömyystuella? Ei ole rahaa matkustella, ei rahaa ostaa ruokaa kummempaa. Kaikki rahat menee johonkin yhtiövastikkeeseen ja halvimpaan mahdolliseen ruokaan. Ainoa harrastus on joku alelaputettujen tuotteiden metsästys ja sekin alkaa v*t uttaa jo viikon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luulis että Joel saattanut itsensä umpikujaan tultuaan mediaan näytille, nyt varmana uhkaa karenssi ja tukien katkaisi tai työkkäri alkaa entistä enemmän ahdistelemaan.
Onko se kertonut sukunimensä? Jos ei, niin eipä ne työkkärin tädit tiedä kuka se on. Varmaan aika monta Joel nimistä työttömänä. Etunimikin saattaa lisäksi olla muunnettu kuten noissa uutisissa usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaisena olen sitä mieltä, että Joelin pitää lähteä maailmalle etsimään itseään tai kokeilla kaikkia mahdollisia töitä niin kauan, että sopiva ala löytyy. Esimerkiksi Australian työlomaviisumi olisi Joelille hyvä.
Kokoomuslaisena olen samaa mieltä.
Olen myös sitä mieltä, että ihan luvalla ihminen saa iloisesti loisia koko elämän, kunhan maksaa elämisen itse.
Termit kuntoon, mitä loisimista se silloin olisi jos itse maksaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin presidentti niin määräisin heti kaikki työttömät pakkotöihin ja järjestettäväksi hätäaputöitä kuten Suomessa tehtiin pula-ajan ja Keskkosen aikoina. Lisäksi palauttaisin vanhan irtolaislain voimaan jonka mukaan työttömyys on irtolaisuutta.
Näin päästäisiin eroon tästä työttömyysongelmasta ja nopeasti.
Jos minä olisin Johtaja, niin lähettäisin leirille. Kyllä siellä töitä piisaisi kaikille takuulla...
Oikein. Tämä vätysten yhteiskunta kaipaa ryhtiä ja kuria!
Kyllä Suomen valtion tuet työttömälle ovat kaukana avokätisestä. Ihmettelen miten kukaan haluaa olla vapaaehtoisesti työtön pidemmän aikaa kun ei niillä tuilla kyllä paljoa ylimääräistä elämässä tehdä. Ainakaan jos tulee mitään isompia yllättäviä kuluja kuten sairastuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaisena olen sitä mieltä, että Joelin pitää lähteä maailmalle etsimään itseään tai kokeilla kaikkia mahdollisia töitä niin kauan, että sopiva ala löytyy. Esimerkiksi Australian työlomaviisumi olisi Joelille hyvä.
Olen myös sitä mieltä, että ihan luvalla ihminen saa iloisesti loisia koko elämän, kunhan maksaa elämisen itse.Termit kuntoon, mitä loisimista se silloin olisi jos itse maksaa kaiken.
Voihan sen maksattaa yhteiskunnan sijaan miehillä, kuten jotkut naiset etsii tarkoituksella elättäviä miehiä ja oikein somessa mainostaa asiaa. Omanlaistaan loisimista sekin.
eri
Vierailija kirjoitti:
Hommataan nyt ensin töitä kaikille sadoilletuhansille siihen halukkaille, ja palataan Joelin asiaan sen jälkeen. Jättityöttömyyden aikana on aivan se ja sama, onko muutama ihminen työhaluton vai ei, koska sitä työtä ei ole. Käsittämätöntä, miten helppo ihmiset on taas jälleen kerran harhauttaa johonkin pyhään raivoon ja täysin epäolennaisiin asioihin.
No tämä. Kovin moni menee median (ja hallituksen) halpaan ja kiihtyy kauheaan raivoon kaikkia työttömiä, "loisia" kohtaan eikä tajua todellisuudesta mitään. Innolla ovat mukana kurjistamassa ja tuhoamassa yhteiskuntaa ja lähes kaikkien tulevaisuutta, myös omaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vaan kerro minne Joel voi mennä töihin. Ei töihin vaan mennä vaan sinne kutsutaan monivaiheisen haastattelu rekryn jälkeen. Pitää olla älykkyysosamääräkin 140 vähintään että pääsee raksalle tai postiin töihin.
Ei sitä kerro vasemmisto eikä oikeisto. Vasemmisto ei edes yrittänyt luoda oikeita työpaikkoja ja oikeistossa petterin broilerikaarti ei näytä tietävän mistä aloittaa (sosiaaliturvaleikkausten lisäksi) tuossa urakassa kun mitään hyödyllistä ei tapahdu. Hallitus korjailee joitain ongelmia mutta ei tuota. Siitä ei puhuta, sille ei tehdä mitään, ja turhimo työministeri vaan lässyttää ikivanhaa ay-liikkeeltä kopsattua lässyä työttömien aktivoinnista kun ay ei halua omaan tonttiinsa puututtavan.
Jos on omasta tahdostaan työtön eikä edes tahdo töihin niin silloin kuuluu itse maksaa elämisensä. Mutta jos on kouluttautunut eikä pääse töihin kovasti halusta ja yrityksestä huolimatta niin silloin tukiverkko perusteltua.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei näin nelikymppisenä työttömänä haittaa Joelit yhtään, koska itse haluan päästä töihin, ja mitä vähemmän nuoria kilpailijoita on, niin sitä paremmat on mun mahdollisuudet päästä töihin. Tosin siltikin ne mahdollisuudet on aika olemattomat. Mutta mua ei siis henkilökohtaisesti haittais, vaikka kaikki nuoret ajattelis kuten Joel.
En ole työtön mutta luulisi haittaavan muita työttömiä että kaikki leimataan joelien mukaan ja saadaan syy leikata tukia ja kiristää työttömien oloja monin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommataan nyt ensin töitä kaikille sadoilletuhansille siihen halukkaille, ja palataan Joelin asiaan sen jälkeen. Jättityöttömyyden aikana on aivan se ja sama, onko muutama ihminen työhaluton vai ei, koska sitä työtä ei ole. Käsittämätöntä, miten helppo ihmiset on taas jälleen kerran harhauttaa johonkin pyhään raivoon ja täysin epäolennaisiin asioihin.
No tämä. Kovin moni menee median (ja hallituksen) halpaan ja kiihtyy kauheaan raivoon kaikkia työttömiä, "loisia" kohtaan eikä tajua todellisuudesta mitään. Innolla ovat mukana kurjistamassa ja tuhoamassa yhteiskuntaa ja lähes kaikkien tulevaisuutta, myös omaansa.
Ja miksi media sitten nostaa näitä joeleita jatkuvasti esiin jos ei ärsyttääkseen poliitikkoja tekemään tälle jotain? Vasemmistomedia vieläpä koska toimitukset on tutkitusti hyvin vasemmistolaisia. Usein nää esiinnostettavatkin on asenteeltaan käytännössä liki valmiita vasemmistoaktiiveja vaikkei ehkä vielä liikkeeseen kuulukaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lähettänyt 15 hakemusta telakalle jossa rakennetaan jäänmurtajia usaan. Eipä ole tullut kutsua edes haastatteluun.
Ei taida ola levysepän koulutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huonoa teatteria, onkohan samat käsikirjoittajat kuin salkkareissa.
Joel ei ole todellinen henkilö. Oikeiston hämäystä, jotta saisi hyväksyntää tehdyille leikkauksille. Vaalit lähenee.
Ovat muka tehneet ihan oikein. Juntit menee taas lankaan. Säälittävää.
Toistuu ideologisen työttömän Ossi Nymanin tarina. Kansa raivostui ja poliitikot sai oikeuden perustaa aktiivimallin missä KAIKKI työttömät, sairaat, vammaiset, siten vähävaraiset niputettiin samanlaisiksi laiskoiksi loisiksi. Järjestetty juttu taas, jotta nyt menisi läpi oikeus kurjistaa entisestään kaikkien elämässä hetkeksi tai lopullisesti elämänhallinnan menettäneiden tilannetta. Tässä esimerkki Joelista, kaikkien petturista, hän saa julkisuuden 15 min. täyteen ja hänelle on luvattu tästä jutusta paikka media-alan opintoihin, joihin ei ole vielä aiemmin päässyt, puheensa mukaan paikkaa hakenut aiemmin ja nyt taas, mutta nyt tärppää!!!
Vierailija kirjoitti:
No just näin! Se, että Joel menisi töihin, ei muuttaisi tilannetta miksikään. Edelleenkin on järkyttävä määrä työhaluisia ihmisiä työttömänä, koska työpaikkoja ei ole kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei näin nelikymppisenä työttömänä haittaa Joelit yhtään, koska itse haluan päästä töihin, ja mitä vähemmän nuoria kilpailijoita on, niin sitä paremmat on mun mahdollisuudet päästä töihin. Tosin siltikin ne mahdollisuudet on aika olemattomat. Mutta mua ei siis henkilökohtaisesti haittais, vaikka kaikki nuoret ajattelis kuten Joel.
En ole työtön mutta luulisi haittaavan muita työttömiä että kaikki leimataan joelien mukaan ja saadaan syy leikata tukia ja kiristää työttömien oloja monin tavoin.
Sitä on tähän mennessä oppinut että se leima tulee joka tapauksessa kun työssäolevat sun muut germabärcceet haluaa leimata muita tunteakseen itsensä paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös sitä mieltä, että ihan luvalla ihminen saa iloisesti loisia koko elämän, kunhan maksaa elämisen itse.Termit kuntoon, mitä loisimista se silloin olisi jos itse maksaa kaiken.
Voihan sen maksattaa yhteiskunnan sijaan miehillä, kuten jotkut naiset etsii tarkoituksella elättäviä miehiä ja oikein somessa mainostaa asiaa. Omanlaistaan loisimista sekin.
eri
Onko se sinusta sitten sama kuin että itse maksaa kaiken? Moni elää säästöillään, sijoituksillaan, perinnöllään jne ovatko he tosiaan loisia?
Jos minä olisin Johtaja, niin lähettäisin leirille. Kyllä siellä töitä piisaisi kaikille takuulla...