Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen saanut hiukseni hyväkuntoisiksi mutta nyt ne lässähtää päätä myöten ja tulee äkkiä rasvaisiksi

Vierailija
27.04.2026 |

Huonompikuntoisena ja kuivana hius pysyi kuohkeana ja hius sitä myöten puhtaana kun ei makaa päätä myöten. Otin toisenlaiset hiustenhoitoaineet käyttöön ja vähensin kuumakäsittelyä ja latvoista pätkäistiin reilusti pois, hius on nyt kiiltävä ja "liukas", mutta lässähtää parissa tunnissa päätä myöten. En voi käyttää esim muotovaahtoa kuin satunnaisesti, kaikki alkaa pidemmässä käytössä kutittamaan päänahkaa, samoin kuivashampoot yms. 
Mikä avuksi vai auttaako tähän yhtään mikään... olen harkinnut jopa permistä tms tukikäsittelyä hiusjuureen että pysyisi vähän ilmavampana. Mutta meneekö se tukka taas kuivaksi hampuksi sen myötä. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että kyseessä on nimenomaan hiuspohjan eli päänahan ongelma, kun kutinoitakin ilmenee. Itsellä on lyhyet hiukset, joissa ei ole yleensä mitään ongelmia. Kesällä kuitenkin helteillä hikoillessa päänahka joskus lähmääntyy ja hiukset littaantuu pesusta huolimatta. Silloin pesen päänahan syväpuhdistavalla  shampoolla, joka vie rasvaisuuden ja muotoilutuotteiden jämät. Syväpuhdistava on kuitenkin täsmätuote eikä jokapäiväiseen käyttöön.

Kuulostaa, että sinun päänahka kaipaa talintuotannon rauhoittamista. Jokapäiväinen pesu ei tätä varsinaisesti edistä.

Täältä ehkä löytyisi täsmäneuvokkeja, niin pääset jyvälle.

https://karkkipaivablogi.com/2025/11/hiuspohjan-ongelmat-kysymyksia-vas…

"Kuulostaa, että sinun päänahka kaipaa talintuotannon rauhoittamista. Jokapäiväinen pesu ei tätä varsinaisesti edistä."

Pesemättömyyskö sitten edistää? Päänahka tottuu harvempiin pesuihin?

Ei tottunut mun päänahka ainakaan. Meni vain huonoon kuntoon. 

Vierailija
22/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdoin saippuan ja samppoon suihkuöljyyn. Nyt on iho pehmeä kuin vauvan peppu, hiukset kiiltää ja harittaa tuuheana joka suuntaan.

Mitä tekemistä suihkuöljyllä on hiusongelmien ratkaisemisessa? Ei suihkuöljy ole hiustuote. Tai ehkä sopii jollekin viiden millin sängelle.

Hiukset kasvavat siitä päänahasta, mikä on se varsinainen ongelma. Itse hiushan on kuollutta ainetta eli nimenomaan pitää hoitaa päänahkaa eikä hiusta. Miten sinun kouluaikasi menikään luonnontieteiden kuten biologian ja terveysopin osalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen ja föönaan hiukset joka aamu, joten ne eivät ole littanat tai rasvaiset vaikka ovatkin kiiltävät ja hyväkuntoiset. Muotovaahtona Mjuukin hajusteeton volume mousse.

Mitä shampoota ja hoitoainetta käytät? Teetkö tuplapesun?

Pesen ja föönaan myös joka aamu. Käytössä on cutrinin bio+ sarjan kosteuttava shampoo+hoito sekä cutrinin hiuksiin jätettävä kosteuttava seerumi muutaman kerran viikossa. Tuplapesen joskus, en ole sillä huomannut olevan mitään vaikutusta. Luulen että sillä olisi enemmän vaikutusta jos pesee harvemmin hiuksia ja käyttää enemmän muotoilutuotteita. 

Vääränlainen shampoo. Et tarvitse mitään kosteuttavaa, vaan tuuheuttavan shampoon ja kevyen hoitoaineen. 

Ida Warg volume on ollut tähän mennessä testaamistani paras. Muita hyviä on olleet Urtekram Rasul ja Madara Grow.

Tämä! Talvipakkasia lukuun ottamatta hiuksilleni paras on tyypiltään volume- eli tuuheuttava shampoo. Kun tällaista ei sattunut hyllyssä olemaan, ostin kampaajaltani kosteuttavan. Se on ollut jopa talvella liikaa, jos ei ole ihan hirmupakkaset ja ilma todella kuiva. Ero tuuheuttavan ja kosteuttavan jäljessä on lyhyessä hiuksessa ihan selkeä. Kosteuttavalla shampoolla pestynä puhdaskaan hius ei ole samalla tavalla ilmava.

Niin, ja hoitoaineita ei sitten lähmätä päänahkaan ollenkaan, vaan pelkästään hiuspituuksiin.

Vierailija
24/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdoin saippuan ja samppoon suihkuöljyyn. Nyt on iho pehmeä kuin vauvan peppu, hiukset kiiltää ja harittaa tuuheana joka suuntaan.

Mitä tekemistä suihkuöljyllä on hiusongelmien ratkaisemisessa? Ei suihkuöljy ole hiustuote. Tai ehkä sopii jollekin viiden millin sängelle.

Hiukset kasvavat siitä päänahasta, mikä on se varsinainen ongelma. Itse hiushan on kuollutta ainetta eli nimenomaan pitää hoitaa päänahkaa eikä hiusta. Miten sinun kouluaikasi menikään luonnontieteiden kuten biologian ja terveysopin osalta?

Kiitos kysymästä, koulussa meni ihan kympisti.

Kysyjän ongelmahan oli hiusten lähmääntyminen heti pesun jälkeen. En oikein jaksa uskoa, että sitä hoidetaan päänahkaa rasvaamalla, mutta ihan kukin tavallaan.

Vierailija
25/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintavat! Lättänät ja rasvaiset hiukset kertoo huonoista elintavoista, eli varmista monipuolinen syöminen.

Vierailija
26/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kysymästä, koulussa meni ihan kympisti.

Kysyjän ongelmahan oli hiusten lähmääntyminen heti pesun jälkeen. En oikein jaksa uskoa, että sitä hoidetaan päänahkaa rasvaamalla, mutta ihan kukin tavallaan.

Kysyjän ongelmahan oli siinä että talintuotanto on sen verran suurta että hiukset rasvoittuvat jonka jälkeen ne lässähtävät. Kun korjaa talin liikatuotannon, niin ne hiuksetkin lakkaavat rasvoittumatta ja lässähtämättä. Hoidetaan siis juurisyytä eikä oiretta.

Vierailija
27/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintavat! Lättänät ja rasvaiset hiukset kertoo huonoista elintavoista, eli varmista monipuolinen syöminen.

Ihminen on sitä mitä syö.

Vierailija
28/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne nykyiset hoitotuotteet kuitenkaan sopivat? Kokeile volyymishampoota ja suihkutettavaa hoitoainetta. Mulla on vähän sama ongelma eikä tuohon auta kuin fööni. Varmaan myös paplareilla saisi tyven kohotettua mutta on hidasta. Harvalla on sellaista wash&go-tukkaa joka on kaunis pelkästään pesemällä ja harjaamalla. 

Vierailija
29/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutku...naiset valuttaa ihan hirvittämän määrän rahaa viemäristä kymmenillä purkeillaan samaan aikaan kun ahtaavat suuhunsa höttöä ja moska. Eikä vaan saa itselleen itseinholla rahastavan kauneusteollisuuden markkinoimia kutreja itselleen. Nukkuisitte senkin ajan mitä tuohon kaikkeen puunamiseen käytätte, ja ostakaan rahoilla vaikka piriä ehkä se lopullinen itsetuntokin sieltä löytyy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän