Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette vappuna? Onko sulla ylioppilaslakkia?

Vierailija
27.04.2026 |

Saa kertoa.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilas Larvanto käyttää lakkia koko kesän

Olen joskus miettinyt, pitäisikö alkaa käyttämään ylioppilaslakkia kesälakkina. Mutta se ei ole kovin mukava päässä, sellainen koppalakki. Ihoa vasten tuleva nauhakin on jotain hiostavaa synteettistä materiaa. Varmaan ennenvanhaisissa YO-lakeissa se on ollut nahkaa.

Vierailija
82/94 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten ylioppilaslakki liittyy työläisten juhlaan. Miten alkunperin työläisten juhlasta on käännetty lukeneiden korkeammin koulutettujen juhla? 

Työläiset on omaksuneet vapun työväen juhlaksi, mutta kyllä sen juuret ovat paljon kauempana. Eli ei ole yksinomaan mikään työläisten juhla.

Ööööö, lukion käynyt = korkeammin koulutettu??

Perehdy asioihin äläkä örise.

Aikanaan ylioppilastutkinto oli yliopiston "pääsykoe". Yo-lakki oli yliopisto-opiskelijan "virkapuku".

Todellakin akateeminen vapunvietto on vanhempi perinne kuin työväen vapunvietto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelmissani on, että laitan chilin ja paprikat isompiin ruukkuihin.

Chili on viimevuotinen, ja siinä on nyt niin paljon uutta kasvua, että on aika antaa hänelle lisää kasvualustaa.

Paprikat ovat uusia taimia, ja sen verran isoja, että heidän on aika päästä omiin ruukkuihinsa.

Ihana oot sinäkin.

Kiitos. Hyvin harvoin kukaan sanoo minua ihanaksi, varsinkaan anonyymillä nettifoorumilla.

Vierailija
84/94 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistan munkkeja, itse tehty simakin on silloin valmista. 

Grillataan, saunotaan ja poksautetaan skumppapullo.

Ketkä grillaa ja saunoo ja monellekko skumppa pullo riittää?

Vierailija
85/94 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelmissani on, että laitan chilin ja paprikat isompiin ruukkuihin.

Chili on viimevuotinen, ja siinä on nyt niin paljon uutta kasvua, että on aika antaa hänelle lisää kasvualustaa.

Paprikat ovat uusia taimia, ja sen verran isoja, että heidän on aika päästä omiin ruukkuihinsa.

Ihana oot sinäkin.

Kiitos. Hyvin harvoin kukaan sanoo minua ihanaksi, varsinkaan anonyymillä nettifoorumilla.

Ole hyvä ja oikein iloista vappua sinulle.

Vierailija
86/94 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilaslakkia pidin kerran, sinä päivänä kun sen aikoinaan sain.  En vietä vappua, se on vastenmielinen juhla.  Meteliä, humalaisia, tungosta.   Minulla on mahdollisuus olla vappuna yksin kotona, ihanaa.  Syön hyvin, katson leffoja.

Jaa ei mulla vaan oo tuollaista. Aattona käydään yksissä juhlissa, jotka on paketissa tuossa klo 19, sieltä tullaan yhden ystäväpariskunnan kansa meille ja tehdään jotain hyvää ruokaa. Lapset (kaikki täysi-ikäisiä) ovat omissa menoissaan, yksi heistä on töissä sekä aaton että päivän. Eli ihmisiä voi tavata ja hauskaa pitää vappunakin ilman meteliä, humalaa ja tungosta, kunhan valitsee juhlansa ja seuransa oikein.  Perjantaina ollaan varmaan ihan kotosalla, jos ei intouduta lähteä katsomaan touhua Ullanlinnanmäelle. Tuo on kyllä sääriippuvaista hyvin pitkälle.

Vierailija
87/94 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paistan munkkeja, itse tehty simakin on silloin valmista. 

Grillataan, saunotaan ja poksautetaan skumppapullo.

Ketkä grillaa ja saunoo ja monellekko skumppa pullo riittää?

Perheen kesken ollaan ja miehen kanssa saunan päälle poksautetaan skumpat. 

Vierailija
88/94 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. On. Entä sitten?

Vierailija
89/94 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että wappuna useimmat naiset teeskentelevät teekkarilakkisille DI-miehille orgasmeja vain päästäkseen isojen tulojen miehen lapsen äidiksi

Suomessa kun pelkillä tuilla elä - varsin rikasta elämää

Jaahas, pitääkin kaivella tupsulakki jostain. Piuhat on katkottu edellisen muijan aikaan, mutta eihän sitä kaikkea tarvitse heti kertoa.

Vierailija
90/94 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo varaa ostaa eikä pitää valmistujaisia. 

Vierailija
91/94 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huomenna vappuaattona vapaapäivä. Aion päivällä siivota ja koristella kodin. Laitan esille ilmapalloja ja serpentiiniä. Olen jo tehnyt itse simaa ja huomenna aion paistaa munkkeja. Vappuaattona aiomme puolisoni kanssa syödä jotain hyvää, sitten lähdemme katsomaan Mantan lakitusta. Sieltä siirrymme Vallilan vapputansseihin. Vappupäivänä hieman isommalla porukalla lähdemme aamulla Ullanlinnanmäelle katsomaan Ylioppilaslaulajia. Siellä sitten näytimme brunssista. Myöhemmin menemme Musiikkitalolle kuuntelemaan vappumatineaa. Päiväkahveiksi otamme lisää simaa ja munkkia. 

Vierailija
92/94 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään ja on yo-lakki 30 vuotta sitten ansaittu.

Vierailija
93/94 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali arkipäivää vietän. Eipä ole lakkia ollut vuosikausiin tallessa

Vierailija
94/94 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten sekaan! Koska ilmoja pitelee, menen ulos vappuhumuun. Sitten keikalle kavereiden kanssa. Neuvottelut vielä käynnissä on muista karkeloista.

Lakki on.

Kesä alkaa Ke… eiku vapusta!

Hauskaa vappua kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi