Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joel, 24, on ylpeästi työtön – ”Minua ei kiinnosta opiskelu eikä töissä käyminen”

Kommentit (322)

Vierailija
141/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minua veronmaksajana kiinnosta hikinen raataminen , JOEL ,  sun elättämiseksi.

Vierailija
142/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen työtön. Työttömien tuet tulee lakkauttaa. Tällaisten lukeminen ei motivoi kohta ketään käymään töissä

Harvassa on ne joita työ motivoi. Raatavat duunissa, kun eivät muutakaan osaa ja isot herrat kiittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten juttujen tekeminen ja nostaminen on silkkaa propagandaa. Taas vuosi aikaa vaaleihin ja näitä alkaa ilmestyä mediaan.

Missä vastaavat jutut röyhkeistä veroja kiertävistä ja tukia nostavista rikkaista?

Onhan niitä. Saavat vaan suitsutusta kun ovat niin hyviä bisneksissään. Juuri tänään on uutisoitu kuinka isot menestyvät firmat nostavat yritystukia (mikä toki ei ollut varsinainen uutinen).

Yritystuet saisi myös lakkauttaa. Mutta ei se nyt tähän ketjuun kuulu. Myös tuollaiset laiskat Joelit saisi selvitä ihan omillaan. Kyllä siinä voi herätä sitten ajatus, mitä voisi tehdä jotta saisi jostain rahaa. 

Moni vuosikausia töitä tehnyt ja työttömäksi jäänyt on ihan samassa asemassa kuin Joel? Heille ei löydy uutta paikkaa vaikka kuinka hakisivat. Luuletko ettei heille ole koskaan herännyt ajatus, että "hmm... mistä saisi rahaa?" Vaan kun mistään ei saa. Tavallisia työttömiä - TÖITÄ HALUAVIA - on paljon enemmän kuin Joelin kaltaisia, ja sinä haluat kiihdyttää  itsesi vihaan näiden muutaman poikkeustapauksen takia? Vai tarkoitatko, että suhtaudut kaikkiin työttömiin yhtä vihamielisesti?

Vierailija
144/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikäli ymmärrän, että ne unelma-ammatit olivat jotain ihan muuta kuin koulutus mihin oli mahdollista päästä. Työurani onkin ollut jonkinlainen kompromissi, toisin kuin jotkut, olen kuitenkin päässyt opiskelemaan alaa joka edes jotenkin kiinnosti ja kiinnostaa edelleen.

Hyvä ystävä kerran valitti puolisolleen ja minulle kuinka onnekkaita me muka olimme, toisin kuin hän, koska hän ei saanut valita ammattiaan, vaan hän peri ammattinsa, maanviljelyn. Ystävän puoliso ja minä katsoimme toisiamme hämmentyneinä ja totesimme, ettemme mekään ammattejamme varsinaisesti valinneet, vaan ajauduimme huonompia vaihtoehtoja vältellen siedettäviin ammatteihin. 

Kaikille ei sovi päätyminen siedettävään ammattiin. Työn pitää innostaa. 

Vierailija
145/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketäpä se työn tekeminen tai opiskelu kiinnostaa. Ja ketä varten ne on.

Tämä unelma-ammatin puuttuminen on paljon yleisempää kuin se että olisi joku unelma-ammatti. Ihmeellinen termi. Siksihän sitä kutsutaan työksi ettei se ole unelmaa. Mutta työstä saadulla palkalla voi ehkä pyrkiä kohti unelmiaan. Paitsi jos ne ovat täysin utopistisia.

Onkohan nuorille syötetty liikaa tuota "unelma-ammatti" -soopaa. Elämä nyt vaan menee niin, että töitä on tehtävä, oli se unelmaa tai ei. Ja jostain on aloitettava.

Ja media-alan voisi lakkauttaa, jos se ei kuitenkaan työllistä nykyään.

On kyllä järkyttävää, miten sellaisia koulutuksia saa järjestää julkisella rahoituksella, jotka ei tarjoa mitään työllistymismahdollisuuksia. Siinä vain jotkut kuolevat paikkakunnat yrittää haalia opiskelijoita, jotka ei muualle päässeet, ja järjestää töitä oman kunnan opettajille, jotka muuten jäisi työttömiksi. 

Näitä heikosti työllistäviä kulttuuripuolen aloja on varmasti paljon, eikä hallitus ole varmaankaan uskaltanut kammata niitä läpi säästöjen toivossa. Opiskelupaikkojen tarjoaminen luo illuusion, että alalle voi työllistyä. Tämä on epäreilua opiskelijoille itselleenkin.

Turha koulutus myös maksaa, sekä muille veronmaksajille että ihmisille itselleen, ja nuorilla menee myös hyviä vuosia hukkaan. 

Vierailija
146/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen työtön. Työttömien tuet tulee lakkauttaa. Tällaisten lukeminen ei motivoi kohta ketään käymään töissä

Mä olen työtön melkeen 40v työuran jälkeen. Etsin koko ajan töitä. Oletko sä sellainen niputtaja joka luulee kaikkien olevien Joeleita? Vai oletko trolli? Veikkaan viimeisintä. Ainakin olet paska.

Vierailija
147/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti nyt näyttää olevan Ps-Kok äänitorvi varsinkin viime aikojen juttuja katsoen.

Tiesittekö, että Iltalehti perustettiin, jotta Lapuan liikkeen toimista voitiin julkaista juttuja. 

Iltalehti on historiallisesti alusta alkaen ollut äärioikeiston äänenkannattaja. 

Kiitos tiedosta. Hyvä tiedostaa tuo, sopii kyllä kuvaan.

Vierailija
148/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vetoa että tämä ns. Joel on Iltalehden keksimä henkilö ja juttu.

Vierailija
149/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moraalitonta ehkä, mutta jos lait ja säännökset antavat tällaiseen mahdollisuuden, niin tehköön kuten haluaa. 

Samaa mieltä. Ihminen ei ole kone ja jokainen on yksilö. 

Vierailija
150/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikäli ymmärrän, että ne unelma-ammatit olivat jotain ihan muuta kuin koulutus mihin oli mahdollista päästä. Työurani onkin ollut jonkinlainen kompromissi, toisin kuin jotkut, olen kuitenkin päässyt opiskelemaan alaa joka edes jotenkin kiinnosti ja kiinnostaa edelleen.

Hyvä ystävä kerran valitti puolisolleen ja minulle kuinka onnekkaita me muka olimme, toisin kuin hän, koska hän ei saanut valita ammattiaan, vaan hän peri ammattinsa, maanviljelyn. Ystävän puoliso ja minä katsoimme toisiamme hämmentyneinä ja totesimme, ettemme mekään ammattejamme varsinaisesti valinneet, vaan ajauduimme huonompia vaihtoehtoja vältellen siedettäviin ammatteihin. 

Kaikille ei sovi päätyminen siedettävään ammattiin. Työn pitää innostaa. 

Ei tuo ole hyvä syy maksaa tukia mitään tekemättömälle. Omaa täydellisyyden tavoittelua ja joustamattomuutta voi myös opetella karsimaan. Kun ei tukia tule, niin sekin opettaa sopeutumaan. 

Vierailija
151/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh heh! :) sain päivän naurut kun join aamukahvia ennen kuin menen töihin tänään! ei vitsi mikä tyyppi, hauskaa se lopussa kun sanoi että mä olen eläkkeellä nyt ja se on sitten sen ajan murhe. 

:) HAH HAH!!

mitäs muut työssä olevilla on mieltä tästä??

Vierailija
152/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä unelma-ammatin puuttuminen on paljon yleisempää kuin se että olisi joku unelma-ammatti. Ihmeellinen termi. Siksihän sitä kutsutaan työksi ettei se ole unelmaa. Mutta työstä saadulla palkalla voi ehkä pyrkiä kohti unelmiaan. Paitsi jos ne ovat täysin utopistisia.

Onkohan nuorille syötetty liikaa tuota "unelma-ammatti" -soopaa. Elämä nyt vaan menee niin, että töitä on tehtävä, oli se unelmaa tai ei. Ja jostain on aloitettava.

On kyllä järkyttävää, miten sellaisia koulutuksia saa järjestää julkisella rahoituksella, jotka ei tarjoa mitään työllistymismahdollisuuksia. Siinä vain jotkut kuolevat paikkakunnat yrittää haalia opiskelijoita, jotka ei muualle päässeet, ja järjestää töitä oman kunnan opettajille, jotka muuten jäisi työttömiksi. 

Näitä heikosti työllistäviä kulttuuripuolen aloja on varmasti paljon, eikä hallitus ole varmaankaan uskaltanut kammata niitä läpi säästöjen toivossa. Opiskelupaikkojen tarjoaminen luo illuusion, että alalle voi työllistyä. Tämä on epäreilua opiskelijoille itselleenkin.

Turha koulutus myös maksaa, sekä muille veronmaksajille että ihmisille itselleen, ja nuorilla menee myös hyviä vuosia hukkaan. 

Koulutuksen järjestäjä saa sentään tuloja, jotta voi itse nauttia.

Vierailija
153/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti nyt näyttää olevan Ps-Kok äänitorvi varsinkin viime aikojen juttuja katsoen.

Tiesittekö, että Iltalehti perustettiin, jotta Lapuan liikkeen toimista voitiin julkaista juttuja. 

Iltalehti on historiallisesti alusta alkaen ollut äärioikeiston äänenkannattaja. 

Eikö se toimi niin päin että iltalehti on sillon vasemmiston äänenkannattaja, ku tuskin ne uutiset lapun liikkeestä oli kovin positiivisia?

Vierailija
154/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moraalitonta ehkä, mutta jos lait ja säännökset antavat tällaiseen mahdollisuuden, niin tehköön kuten haluaa. 

Samaa mieltä. Ihminen ei ole kone ja jokainen on yksilö. 

Näin se on. Ei se ole hullu, joka pyytää, vaan se, joka maksaa. 

Vierailija
155/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 90 prosenttia nuorista tällaisia. Tiedä että ei, hyvänen aika sentään. En viitsi sanoa muuta, säälin.

Todella kauheaa ja törkeää. Ja Hirveetä. Pitäisi olla töissä. Ja maksaa veroja äärioikeisto hallitukselle. Ja emme leikkaa köyhiltä purra ja co.

Vierailija
156/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvassa on ne joita työ motivoi. Raatavat duunissa, kun eivät muutakaan osaa ja isot herrat kiittää.

Just näin 👍

Vierailija
157/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori Joel on oikeassa. Kaikilla ei ole mielenkiintoista, hyväpalkkaista työtä. Olen lähes kuusikymppinen korkeakoulutettu, ja minusta tuntuu, että olen uhrannut elämästäni ihan liikaa työnteolle ja saanut vastineeksi liian vähän. Ne, jotka syntyvät varakkaisiin perheisiin, saavat jo lähtökohtaisesti enemmän kuin minä kykenen saavuttamaan työnteolla koko elämäni aikana.

Palkkatyö on orjuuden moderni versio. 

Se on sinun mielipiteesi. Olen lähtöisin köyhästä avioeroperheestä mutta se ei ole estänyt pärjäämästä ja hankkimasta kahta korkeakoulututkintoa sekä tekemästä hyväpalkkaista työtä. Voin sanoa että vanhempien antama tuki oli hyvin vähäistä joten oli hankittava työtä ja elettävä aika niukasti opiskelujen aikana. Siihen aikaan opiskelua arvostettiin ja aikaa vietettiin Dommalla paljon eikä ollut tekoälyä auttamassa. Kaikkien opiskelijakavereitten taustoja en muista tai tiedä mutta käsittääkseni todella monet ovat pärjänneet hyvin ja heitä on niin yksityisyrittäjinä ja professoreina aina Amerikkaa myöten. 

Vierailija
158/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vanhana joel itkee kun saa vain pikku eläkkeen valtiolta kun  työssäkäyneet saa himpun verran enemmän. Ja itkee kun valtio haluaa kaikenmaailman selvityksiä tuloista ja menoista kun toiset on vähemmän yhteiskunnan alistamana. 

Himpun verran enemmän. Olet oikeassa. Moni työtä tehnyt saa todellakin vain himpun verran edemmän, koska palkat ovat surkeita. Mikään ylpeydenaihe Suomelle tuo ei todellakaan ole. 

Vierailija
159/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksen järjestäjä saa sentään tuloja, jotta voi itse nauttia.

Suomessa ei koulutuksen järjestämisellä saa tehdä voittoja, mutta hyötyy toki koulut ja opettajat niin että saavat pitää työpaikkansa ja nostaa palkkaa. Muuten varmaan joutuvat itsekin työttömiksi, jos ovat jonkin kulttuurialan opettajia, koska eihän niillä aloilla ole heillekään työpaikkoja. 

Vierailija
160/322 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joel sanoi sen, mitä moni ajattelee.

Turha siis edes yrittää esittää, että työttömät kyllä yrittää kaikkensa töitä saadakseen, mutta niitä ei vaan ole - totuus on se, mikä on nyt ääneen sanottu, ettei valtaosa edes halua tehdä töitä.

Pitäisi miettiä, että miksi eivät halua. Mitä työkulttuurissa, työelämässä, työilmapiirissä pitäisi muuttaa, jotta työ antaisi muutakin kuin palkan. Eri asia ovat ne, joita ei sitten oikeasti yhtään mikään kiinnosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi