Joel, 24, ei halua tehdä töitä tai opiskella
"Kuopiolainen Joel, 24, toivoo, että jokainen voisi elää omannäköistä elämää ilman yhteiskunnan paineita.
– Kyllä se suoraan sanottuna tuntuu ihan hyvältä. Kun koko aika ei mene opiskeluun ja tällaiseen, hän sanoo".
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/b20f0dd6-b0bc-49b2-928e-c58f7cf5af6f
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaa Joelin olla rauhassa työtön ja paheksukaa mieluummin sairaita. Sairaudet johtuvat vähintään yhtä paljon omista valinnoista kuin työttömyys.
Tottakai Joel saa olla ruahassa ideologisesti työtön. Mutta ei minun rahoilla.
No ei se sinun rahoilla olekaan työtön. Sinun verorahat menee kokonaisuudessaan lastensairaalan rahoittamiseen, olen henkilökohtaisesti korvamerkinnyt ne sinne. Joelin tukirahat taas tulevat 50 % valtionvelasta ja 50 % sun naapurin verorahoista. Tai ainakin voit kuvitella asian olevan näin, omaa mielenterveyttäsi säästääksesi.
Niinpä. Joel oleilee sinun ja minun lasten tulevaisuuden yhteiskunnan rahoitusvaroilla. Koska Joel ja kaltaisensa syövät kuormasta ja aiheuttavat valtiolle kroonisen velkaantumistarpeen, eivät sinun ja minun lapset saa tulevaisuudessa syöpähoitoja. Kiitos Joel, kiitos oikein kovasti.
Entä, jos Joel hakisi kirjastoon avustaviin hommiin ja pääsisi. Saisi vaikkapa 1 350e nettona kuukaudessa eli useita satasia enemmän kuin nyt. Olisiko tilanne mielestäsi parempi vai huonompi kuin nykyään? Työtön hän ei ainakaan olisi eli siitä et pääsisi häntä moittimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaa Joelin olla rauhassa työtön ja paheksukaa mieluummin sairaita. Sairaudet johtuvat vähintään yhtä paljon omista valinnoista kuin työttömyys.
Tottakai Joel saa olla ruahassa ideologisesti työtön. Mutta ei minun rahoilla.
No ei se sinun rahoilla olekaan työtön. Sinun verorahat menee kokonaisuudessaan lastensairaalan rahoittamiseen, olen henkilökohtaisesti korvamerkinnyt ne sinne. Joelin tukirahat taas tulevat 50 % valtionvelasta ja 50 % sun naapurin verorahoista. Tai ainakin voit kuvitella asian olevan näin, omaa mielenterveyttäsi säästääksesi.
Niinpä. Joel oleilee sinun ja minun lasten tulevaisuuden yhteiskunnan rahoitusvaroilla. Koska Joel ja kaltaisensa syövät kuormasta ja aiheuttavat valtiolle kroonisen velkaantumistarpeen, eivät sinun ja minun lapset saa tulevaisuudessa syöpähoitoja. Kiitos Joel, kiitos oikein kovasti.
Halvemmaksi yhteiskunnalle tulee Joelin joutenolo työttömyyskorvauksella kuin jossain töissä, jossa hänen elämisensä kustantaisi yrityksen muut työntekijät, koska Joel olisi jatkuvasti saikulla ja muiden pitäisi tehdä hänen tekemättä jättämät työt samalla, kun Joel nauttisi sairauslomakorvausta kotonaan.
Joel pitää laittaa työsiirtolaan.
Ne tahot, jotka velasta ovat olevinaan niin kovin huolissaan ja syyllistävät työttömiä siitä, eivät kuitenkaan ole joka tapauksessa tekemässä terveydenhuollosta saavutettavampaa kaikille. Valitettavasti hyvinvointivaltio ja kaikkien saavutettavissa olevat palvelut eivät näytä olevan etenkään oikeiston intresseissä.