Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luvattiinko sinulle lapsena jotain, esimerkiksi koiranpentu tai vaikka uusi polkupyörä, muttet saanut sitä koskaan?

Vierailija
26.04.2026 |

Äitini lupasi että saan leikkimökin kun olemme muuttaneet. Uuden kodin pihalta katsottiin paikkakin sille. Vuosi vuoden perään odottelin. 9-10-vuotiaana tajusin etten sitä koskaan saa, olinhan jo liian vanhakin. 

Sinänsä ei se nyt iso murhe ollut, mutta ihmettelen miksi tuollaista ylipäätään mentiin lupaamaan, kun ei vanhempia kiinnostanutkaan sellaista hankkia. 

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teininä:

-"Äiti, isi! Guns n' Roses on tulossa Suomeen, saanko mennä keikalle?"

-"Nooo.... jos teet kesällä kuusi mottia polttopuita niin sovitaan että pääset"

Pistin moottorisahan laulamaan, rangat pölkyiksi ja kirveen heilumaan. Kuusi mottia tuli täyteen kesälomalla. 

-"Jee! Tilaanko nyt keikkaliput?"

-"Kyllä me ollaan nyt äidin kanssa sitä mieltä, että liian pieni olet lähtemään tuollaiseen konserttiin"

Tuo on ollut sitä kotiorjaksi valmistelua. Työ kyllä kelpaa, mutta pitää pysyä katseen tavoitettavissa. 

Muutenhan sitä eksyy, vieraassa paikassa joka on liian täynnä ihmisiä. Muka. 

Jotenkin tämä koskee vain yhtä lasta, jos heitä on useampia. 

Vierailija
42/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teininä:

Pistin moottorisahan laulamaan, rangat pölkyiksi ja kirveen heilumaan. Kuusi mottia tuli täyteen kesälomalla. 

-"Kyllä me ollaan nyt äidin kanssa sitä mieltä, että liian pieni olet lähtemään tuollaiseen konserttiin"

Tuossa kohtaa olisi ollut oikein vanhemmalta lähteä sitten mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teininä:

Tuossa kohtaa olisi ollut oikein vanhemmalta lähteä sitten mukaan. 

Mutta kun se maksaa ja sinne on pitkä matka enkä pidä siitä musiikista  ja nönnön nönnön nönnön nöööööö...

Ja kun ei me viititä. 

Vierailija
44/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle luvattiin maksaa takaisin lainaamani kesätöillä tienaamani 300€. Kun kysyin asiasta myöhemmin, sain kirjaimellisesti Tonnin seteli -sketsin ilmeellä ”Mikä 300€?”. Kunnon nistimeno, mutta ilman että asiaan liittyi huumeita. Olisikohan pitänyt spraymaalata ulko-oveen "maksa velkas!". :D

En enää ikinä lainannut niille mitään, enkä ole tekemisissä.

Vierailija
45/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani olivat reiluja. Ei oli ei, ehkä oli katsotaan ja kyllä oli kyllä. Ehkästä piti osata keskustella, perustella ja tehdä mahdollisia kompromisseja (esim äiti lähtee mukaan) ja ehkä muuttui kinuamisella nopeasti eiksi. 
Näitä olen pitänyt omillenikin. 

Vierailija
46/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä lupasi ostaa perheeseen moottorikelkan, mutta ei ikinä lunastanut lupaustaan. Se ei ollut onneksi tärkeää, joten ei jäänyt sinänsä kaihertamaan. Se kaihersi, kun useat lomareissut ja luvatut kivat jutut jäivät toteuttamatta isän juomisen ja vanhempien riitelyn seurauksena.

Vierailija
47/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että vanhemmat oikeasti miettisit mitä lapsilleen lupaavat. Minua 15 vuotta vanhemman isoveljen vanhojen tanssien jälkeen isäni lupasi, että kun on minun vuoroni minulle hankitaan mekko Milanosta. Kävi huono tuuri ja koko tuon ajan elin siinä uskossa, että minulle hankitaan joku todella upea muotiluomus. Harrastin muutenkin tanssia ja vanhojen tanssit olivat iso juttu. Lopulta olin kavereistani ainut kuka joutui tilaamaan mekkonsa jostain Alibabasta, koska vanhempani olivat sitä mieltä että myymälöiden mekot ovat liian kalliita. Se tuntui ihan hirveältä eikä mekko edes sopinut minulle kovin hyvin.

Muutenkin lapsuudessa oli sellaista "ei nyt, katsotaan joskus toiste"-meininkiä, eikä se "toiste" tapahtunut 99% tapauksista koskaan.

Vierailija
48/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkään luvattiin antaa, tämä oli sellainen lupaus jota hyvin harvoin petettiin.

M43

Vierailija
49/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että multa systemaattisesti kiellettiin kaikki, ei siis tullut koskaan myöskään petettyjä lupauksia. 

Vierailija
50/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvattiin että jos menen vahtimaan äitin siskon lapsia niin saan palkkaa. Enpä saanut. Epäilen että äiti halus mut pois jaloista kulkemasta ja täti halus ilmasta työvoimaa. Eli en usko että oli ees tarkoitus maksaa sitä palkkaa mulle

Vierailija
51/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti saada yksi karkki salmiakkiaakkospussista, mutta se unohdettiin ja sitten pussi oli jo syöty.

Aiheutti elinikäiset traumat, joista en ole vieläkään päässyt yli. Käyn terapiassa, enkä ole vanhempieni kanssa väleissä. Omat lapseni kasvatan eri tavalla.

Vierailija
52/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luvattu koskaan mitään. Kaikkeen aina ole vastaus: EI

Vierailija
53/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kovasti oman koiran. Kun olin 13v, äiti sanoi mun saavan koiran rippilahjaksi. Juuri mun riparin aikaan naapurissa oli koiranpentuja. Olin jo pari vuotta melkein päivittäin ulkoiluttanut sen naapuriperheen koiria ja pitivät minua sopivana pennunostajana. Kun ehdotin pentua äidilleni, hän sanoi, ettei ole koskaan aikonut hankkia mulle koiraa, vaan oli luvannut sen saadakseen olla rauhassa. Pahinta oli se olo, että äiti oli valehdellut, koska minä olin niin rasittava.

Vierailija
54/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisia esimerkkejä olisi. Mutta pian on tilien tasaamisen aika. Olen nimittäin luvannut huolehtia vanhemmista, kun he vanhenevat. 

Vierailija
55/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monenlaisia esimerkkejä olisi. Mutta pian on tilien tasaamisen aika. Olen nimittäin luvannut huolehtia vanhemmista, kun he vanhenevat. 

Just olin tulossa kirjoittamaan, että tämänkin ketjun vanhemmat olettavat lastensa huolehtivan heistä sitten vanhoina. Karmeita tapauksia.

Vierailija
56/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just olin tulossa kirjoittamaan, että tämänkin ketjun vanhemmat olettavat lastensa huolehtivan heistä sitten vanhoina. Karmeita tapauksia.

Kerta kaikkiaan

Vierailija
57/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä lupasi vuonna 199x (jotakin) jos pääsen sisälle yliopistoon, ostaa palkinnoksi auton. 
Sitä odottelen vieläkin, ikää nyt minulla jo +50-vuotta

Vierailija
58/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Vieläkin ihmettelen vanhempieni toimintaa. Luvattiin aina kaikenlaista, mutta koskaan niitä ei toteutettu. 

Vierailija
59/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ikinä saatu mitään, ainoastaan halpis krääsää, koirakin valittiin isän mieltymyksen perusteella

Vierailija
60/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sillä sain molemmat pyytämättäkin.