Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luvattiinko sinulle lapsena jotain, esimerkiksi koiranpentu tai vaikka uusi polkupyörä, muttet saanut sitä koskaan?

Vierailija
26.04.2026 |

Äitini lupasi että saan leikkimökin kun olemme muuttaneet. Uuden kodin pihalta katsottiin paikkakin sille. Vuosi vuoden perään odottelin. 9-10-vuotiaana tajusin etten sitä koskaan saa, olinhan jo liian vanhakin. 

Sinänsä ei se nyt iso murhe ollut, mutta ihmettelen miksi tuollaista ylipäätään mentiin lupaamaan, kun ei vanhempia kiinnostanutkaan sellaista hankkia. 

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa vanhemmat toimimaan noin? Minun vanhempani tekivät juuri noin. Luvattiin lemmikki ja se peruttiin juuri ennen hakua. Kerran äitini lupasi, että käydään illalla jäätelöautolla. Jäätelöauton tullessa hän alkoi viivyttelemään niin, että se ehti lähteä. Esimerkkejä on niin paljon, ettei niitä kaikkia jaksa edes kirjoittaa.

Vierailija
62/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti saada yksi karkki salmiakkiaakkospussista, mutta se unohdettiin ja sitten pussi oli jo syöty.

Aiheutti elinikäiset traumat, joista en ole vieläkään päässyt yli. Käyn terapiassa, enkä ole vanhempieni kanssa väleissä. Omat lapseni kasvatan eri tavalla.

Otan osaa. Olet kokenut kovia! Vähemmästäkin sitä katkeroituu vanhemmilleen. On hirveää, miten huonosti lapsia on kohdeltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin kovasti oman koiran. Kun olin 13v, äiti sanoi mun saavan koiran rippilahjaksi. Juuri mun riparin aikaan naapurissa oli koiranpentuja. Olin jo pari vuotta melkein päivittäin ulkoiluttanut sen naapuriperheen koiria ja pitivät minua sopivana pennunostajana. Kun ehdotin pentua äidilleni, hän sanoi, ettei ole koskaan aikonut hankkia mulle koiraa, vaan oli luvannut sen saadakseen olla rauhassa. Pahinta oli se olo, että äiti oli valehdellut, koska minä olin niin rasittava.

Tuon jälkeen äiti saisi todellakin olla rauhassa, en pitäisi hirveästi mitään yhteyttä.

Vierailija
64/64 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle luvattiin maksaa takaisin lainaamani kesätöillä tienaamani 300€. Kun kysyin asiasta myöhemmin, sain kirjaimellisesti Tonnin seteli -sketsin ilmeellä ”Mikä 300€?”. Kunnon nistimeno, mutta ilman että asiaan liittyi huumeita. Olisikohan pitänyt spraymaalata ulko-oveen "maksa velkas!". :D

En enää ikinä lainannut niille mitään, enkä ole tekemisissä.

Mä jouduin antamaan narsisti isälle vuonna 2009  1200 e"lainaksi" Ei edes kysynyt itse vaan laittoi äidin kyselemään, ikinä ei maksettu takaisin, muistan lapsena että jouduttiin myös antamaan vaivalla säästetyt kolikot jotta se paskiainen ois saanut tupakki askin muuten ois pistänyt kämpän paskaksi tupakkihimoissaan,, muutenkin mentiin hänen halujen ja mielihalujen mukaan, ikinä ei saanut mitään pyytää koska "ei varaa" Mut sit se itse osteli itselleen kaikkea krääsää ja paskaa, menivät myös äidin kanssa reissuun ja kerrankin meillä ei ollut ruokaa viikonlopuksi, ei jättänyt rahaa ja vaikka ois jättänyt asuttiin keskellä ei mitään jonne lähimpään kauppaan oli 15 km. Jouduin monesti keksimään teininä jotakin syömistä että edes pienimmät ois saanut jotakin ruoaksi