Yksin matkustaminen?
Kuinka moni lähtee matkalle yksin?
Yksin matkustaminen vaikuttaa tylsältä, koska ei voi jakaa fiiliksiä kenenkään kanssa
Kommentit (44)
Matkustan yksin paljon ja välillä lasten kanssa . Yksin saa viettää lomapäivät niinkuin tahtoo ja ihailla rauhassa maisemia . Ei ole kiire mihinkään eikä kukaan ole häiritsemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko elää elämäsi ilman matkustamista vai matkustaen? Muuta et tarvitse tietää.
Jos et voi jakaa fiiliksiäsi kenenkään kanssa matkalla, onko elämäsi parempaa kotona ilman reissua?
Tottakai se on parempaa. Ei siellä kohteessa hotelliin jäädä homentumaan vaan käydään kattomassa nähtävyyksiä, ihmisiä, syömässä ja fiilistelemässä. Sehän on niiden matkojen tarkoitus. Muutama vuosi takaperin tuli käytyä eräässä kohteessa, joka oli pakko käydä kattomassa. Se oli vielä hyvä kohde yksin reissaavalle (harrastus/työmielenkiinnon kohde). No sanotaan, että eräs tuotantotehdas, jonne pääsi vierailulle katsomaan, miten isoja laitteita valmistetaan. Samalla reissulla toki muutakin.
Vastasit kysymykseeni "elämä on parempaa kotona ilman reissua", mutta jatkoit selittämällä matkastasi?
Osaatko oikeasti lukea?
Siinähän vastattiin samalla kysymykseesi, että mielummin yksin reissussa kuin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Yksin matkustelevan riski on siinä, että jos jotain sattuu niin on aika kusessa
Millä tavalla kusessa?
Minä reissaan mieluiten yksin nimenomaan siksi, ettei tarvitse jakaa fiiliksiä kenenkään kanssa. En nauti uusista elämyksistä kovinkaan paljon ellen saa nauttia niistä itsekseni. Intensiteetti katoaa, samoin keskittymiskyky.
Vierailija kirjoitti:
Aina yksin ja on löytynyt juttuseuraa. Yleensä joku muu yksin matkaava on tullut juttelemaan hotellilla ja ollaan käyty syömässä tai juhlimassa. Ei tarvitse tehdä kompromisseja kun ei ole ketään jakamassa huonetta. Eikä kukaan pakota rannalle klo 10 jos haluat istua parvekkeella katsomassa suoratoistoja. Saa myös olla rauhassa iskuyrityksiltä jos on yli 30v nainen.
Mä olen mielummin yksin kuin jonkun random hotellista löytyneen tyypin kanssa. Joskus hostelleissa joku on aina kysellyt päivän suunnitelmia vähän sillä ajatuksella, että tuppautuu seuraan. Olen aina silloin keksinyt jonkin valkoisen valheen ystävästä jota olen näkemässä monen vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tehdä aloituksen tästä samasta asiasta tänään.
Itselle riittäisi joku josta saisi seuraa muttei tarvitsisi olla 100 % yhdessä koko matkan ajan. Mutta tietysti saisi olla muttei välttämätöntä.
Itse olen löytönyt aina jonkun sukulaisen mukaan mutta pari vuotta on mennyt ettei seuraa ole löytynyt.
Minkäikäinen olet? Mihin haluaisit matkustaa?
N63
Miksi otsikossa on kysymysmerkki muttei mitään kysymystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla kusessa?
Kuten Ali Leiniö?
Vaikka edellä ei ehkä ihan tuota tarkoitettu.
Yksin et ole missään, jos siellä on lähellä muitakin ihmisiä. Ei tarvi olla tuttuja. Hädässä autetaan kaikkia.
Lähes kaikki matkani teen yksin koska kavereita ei ole ollut koko aikuisikänä. Koskaan ei ole ollut tylsää, päinvastoin nautin joka hetkestä. Olenhan mä kotonakin aina yksin. Kukaan ei ole koskaan tullut juttelemaan mulle, ei suomessa eikä ulkomailla eli rauhassa saanut aina olla. N37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla kusessa?
AInahan voi jotain sattua... Passi / matkatavarat hukkuu tai pöllitään. Voi tulla onnettumuus. Drooni tippuu niskaan.. Kaheli ajaa joukon päälle. Skenaarioita on lukuisia
Lähden joka vuosi yksin reissuun. Mielestäni se on ihanaa, kun saa tehdä mitä haluaa ja ihan omassa aikataulussa. Yksin saa olla niin harvoin.
Enkä ole ollut kusessa, vaikka olen murtanut olkapääni ja toisella reissulla kännykkä varastettiin. Harvemmin katoaa kerralla koko omaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi fiiliksiä pitäisi jakaa?
Suurin osa ihmisistä taitaa jakaa fiiliksiä Somen kautta. Laitattavat kuvia jakoon joka reissusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla kusessa?
AInahan voi jotain sattua... Passi / matkatavarat hukkuu tai pöllitään. Voi tulla onnettumuus. Drooni tippuu niskaan.. Kaheli ajaa joukon päälle. Skenaarioita on lukuisia
No ei noihin tarvitse kaveria. Onnettomuudessa joutuu sairaalaan, mutta onneksi on matkavakuutus. Passista on aina kopio mukana ja sitten selvittämään miten saada uusi passi. Kaksi luottokorttia aina matkassa. Läheisten numerot myös osoitekirjassa mukana.
Olen jättänyt matkustelematta, koska en halua matkustaa yksin. Siinä ankeus oikein korostuu eikä tuntemattomien kanssa jutteleminen tuota juurikaan mitään iloa, koska sekin sujuu niin kankeasti.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki matkani teen yksin koska kavereita ei ole ollut koko aikuisikänä. Koskaan ei ole ollut tylsää, päinvastoin nautin joka hetkestä. Olenhan mä kotonakin aina yksin. Kukaan ei ole koskaan tullut juttelemaan mulle, ei suomessa eikä ulkomailla eli rauhassa saanut aina olla. N37
Voit liittoutua kanssani niin tehdään yhdessä mielenkiintoinen reissu. M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla kusessa?
Ei sun kaveri osaa hoitaa pöllittyyn passiin liittyviä asioita, mutta sinä et? Mihin kaverisi tarvitsee sinua matkalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla kusessa?
Ei sun kaveri osaa hoitaa pöllittyyn passiin liittyviä asioita, mutta sinä et? Mihin kaverisi tarvitsee sinua matkalla?
EU-alueella saattaa olla, että ajokortti riittää niin eiköhän takaisin pääse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko elää elämäsi ilman matkustamista vai matkustaen? Muuta et tarvitse tietää.
Jos et voi jakaa fiiliksiäsi kenenkään kanssa matkalla, onko elämäsi parempaa kotona ilman reissua?
Tottakai se on parempaa. Ei siellä kohteessa hotelliin jäädä homentumaan vaan käydään kattomassa nähtävyyksiä, ihmisiä, syömässä ja fiilistelemässä. Sehän on niiden matkojen tarkoitus. Muutama vuosi takaperin tuli käytyä eräässä kohteessa, joka oli pakko käydä kattomassa. Se oli vielä hyvä kohde yksin reissaavalle (harrastus/työmielenkiinnon kohde). No sanotaan, että eräs tuotantotehdas, jonne pääsi vierailulle katsomaan, miten isoja laitteita valmistetaan. Samalla reissulla toki muutakin.
Vastasit kysymykseeni "elämä on parempaa kotona ilman reissua", mutta jatkoit selittämällä matkastasi?
Osaatko oikeasti lukea?
Siinähän vastattiin samalla kysymykseesi, että mielummin yksin reissussa kuin kotona.
Sitten voisi vastata "haluan elää matkustellen" eikä "tottakai parempaa", joka liittyi ihan toiseen kysymykseen.
Mutta taidat olla mielestäsi niitä hauskojakin vitsiniekkoja, jotka vastaavat aina tahallaan väärin.
Kusessa on silloinkin kun ei uskalla elää.