Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon seksuaaliset halut kadonneet, mistä voi johtua?

Vierailija
26.04.2026 |

Suhteessa on ollut kaikki periaatteessa hyvin. Teen oman osuuteni kotitöistä, vaimo saa tehdä kaikki vähääkään isommat päätökset, emme riitele enkä sano hänelle koskaan vastaan. Mennään pitkälti hänen toiveidensa mukaan. 

Nyt viime aikoina seksi on vähentynyt ja vaimon käytös muuttunut tylyksi. Hän piikittelee minulle jatkuvasti kaikesta, sellaista henkistä tökkimistä. Välillä tuntuu että tekee sitä ihan vain siksi että näkisi kuinka reagoin. 

Mistä tämä käytös voi johtua? 

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi kuluttavaa, jos toisella ei ole arjessa mitään tahtoa - on se sitten mies tai nainen. Ei inspiroi sänkyynkään.

Vierailija
62/74 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minkähän ikäinen tämä ap:n nainen on? Helpottaisi syiden arvailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan ainoastaan arvailla syitä vaimosi käytökselle. Sun pitäisi vain ottaa asia puheeksi ja kertoa hänelle suoraan omia ajatuksiasi. Ehkä joskus jopa sanoa vastaan ja olla eri mieltä. 

Ymmärrän kyllä, että se voi olla vaikeaa, jos on sopuisa luonne, mutta suuttumisen tai pettymyksen näyttäminen voi auttaa tilannetta ratkeamaan hiljalleen. Järkevät aikuisethan pyrkii sellaisen jälkeen keskustelemaan ja etsimään kompromissia.

Itsellä kävi hiukan samalla tavalla, kun mies ei koskaan osannut edes kysyttäessä ehdottaa, mitä syötäisiin ja päätin jokaisen kotiin ja lapsiin liittyvän asian itse. 

Totta kyllä sekin, että naistakin saattaa alkaa ainainen vanilja ja toistuvat kaavat makuuhuoneessa kyllästyttää. Varsinkin, jos keskustelu seksistäkään ei ole luontevaa. Joskus ne asiat eivät enää korjaannu saman ihmisen kanssa, mutta tietysti kannattaa yrittää ratkoa tilannetta, jos se ei vielä ole kestänyt pitkään.

Vierailija
64/74 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko varmasti pettää

Vierailija
65/74 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilee sinua salabisseksi ja pelkää

saavansa Hivin sinulta? Ei siksi enää

tohdi sinuun koskea. 

Koska ei enää luota.

Tämä on erittäin yleistä.

Tämä on suorastaan epidemia.

Näenkin teeman ympärillä lukuisia

saitteja USA:ssa. Naiset jakavat

kokemuksiaan ja vertaistukea

saman kokeneilta kanssapetetyiltä.

E

Vierailija
66/74 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni pikkulapsi aikana tökki todella paljon, ettei mies tehnyt aloitteita mihinkään.

Kerroin kyllä että olisi tosi ihanaa, jos vaikka joskus järjestäisi päiväretken metsään/rannalle/mihin vaan eväineen. Tai varaisi pöydän jostakin ravintolasta, jossa haluaisin käydä. Hoitaisi joskus lapset hoitoon ja ihan vaikka kotona laittaisi paistin uuniin ja pari kynttilää palamaan.

Koskaan ei ole mies tällaisia järjestänyt. Minä olen vastuussa lasten harrastuksista, vaatehankinnoista ja siitä että lapsille on aina puhtaat vaatteet. Lomareissut olen järjestänyt itse, eikä mies ole edes ehdottanut mitään reissukohteita.

Mies on kyllä puhunut että vie meidät pariin paikkaan, joihin lapset ovat toivoneet. Pari vuotta on puhunut, mutta ei ole meitä vienyt.

Nykyään oon ihan ok asian kanssa, en jaksa enää välittää. En edes kysele miehen mielipiteitä ja järjestän asiat kuten itse haluan.

Seksiä on joskus. Joudun pyytämään että ottais mut kainaloon, ei ota ellen pyydä. Sitten jos itse toivon seksiä, kerron miehelle että haluaisin ja sitä ennen haluaisin olla lähekkäin. Sitten ollaan lähekkäin ilman että mies tekee mitään. Lopulta kun lyön tissit tiskiin, alkaa hitaasti hyväillä. Lopuksi toteaa, että oli ihanaa ja aina alkaa mua haluamaan kun ollaan vierekkäin. Kun kerron että olisin toivonut miehen tekevän aloitteen, toteaa hän että luuli että haluan vaan olla vierekkäin.

Pikkulapsiaikana ei todellakaan maistunut seksi yhtään yllä mainituista syistä.

Voisiko AP olla jotain vastaavaa?

Vierailija
67/74 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni pikkulapsi aikana tökki todella paljon, ettei mies tehnyt aloitteita mihinkään.

Kerroin kyllä että olisi tosi ihanaa, jos vaikka joskus järjestäisi päiväretken metsään/rannalle/mihin vaan eväineen. Tai varaisi pöydän jostakin ravintolasta, jossa haluaisin käydä. Hoitaisi joskus lapset hoitoon ja ihan vaikka kotona laittaisi paistin uuniin ja pari kynttilää palamaan.

Koskaan ei ole mies tällaisia järjestänyt. Minä olen vastuussa lasten harrastuksista, vaatehankinnoista ja siitä että lapsille on aina puhtaat vaatteet. Lomareissut olen järjestänyt itse, eikä mies ole edes ehdottanut mitään reissukohteita.

Mies on kyllä puhunut että vie meidät pariin paikkaan, joihin lapset ovat toivoneet. Pari vuotta on puhunut, mutta ei ole meitä vienyt.

Nykyään oon ihan ok asian kanssa, en jaksa enää välittää. En edes kysele miehen mielipiteitä ja järjestän asiat kuten itse haluan.

Seksiä on joskus. Joudun pyytämään että ottais mut kainaloon, ei ota ellen pyydä. Sitten jos itse toivon seksiä, kerron miehelle että haluaisin ja sitä ennen haluaisin olla lähekkäin. Sitten ollaan lähekkäin ilman että mies tekee mitään. Lopulta kun lyön tissit tiskiin, alkaa hitaasti hyväillä. Lopuksi toteaa, että oli ihanaa ja aina alkaa mua haluamaan kun ollaan vierekkäin. Kun kerron että olisin toivonut miehen tekevän aloitteen, toteaa hän että luuli että haluan vaan olla vierekkäin.

Pikkulapsiaikana ei todellakaan maistunut seksi yhtään yllä mainituista syistä.

Voisiko AP olla jotain vastaavaa?

Ja siis silloin kun lapset oli pieniä, syyllistyin usein piikittelyyn ja nalkuttamiseen. Nykyään en enää jaksa nalkuttaa.

Silloin ärsytti todella, että kaikki metatyöt oli mun vastuulla eikä mies huomioinut mitenkään erityisesti. Mies kyllä osallistui siivoamiseen ja lastenkin hoitoon, mutta ei tuntunut näkevän sitä, että haluaisin joskus olla yhden päivän se joka saa hemmottelua osakseen.

Vierailija
68/74 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiivinen mies ei sytytä millään lailla.

Vierailija
69/74 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on sellainen periaate, että jos kumppanini ei harrasta seksiä kanssani kuuteen kuukauteen, vaikka asiasta on puhuttu, eikä hänellä ole mitään vakavia terveydellisiä syitä taustalla, jätän tämän tai etsin itselleni rakastajattaren. Faktahan on, että jos kumppanisi ei enää halua sinua, suhdetta on turha jatkaa. Olen kokenut tämän jo kerran aiemmin enkä koskaan tule enää alistumaan tuohon surulliseen tilanteeseen.

Vaimosi on varmasti onnellinen, kun teet niin. Kukaan ei halua huonoa rakastajaa.

Miehesi on onnellinen siitä, että muutit nunnaluostariin. Siellä voit pihdata lopun elämääsi.

Vierailija
70/74 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti vika on miehessä. Kuten naisten mielestä aina.

Niin kun onhan se. Se on fakta ja siihenkö nainen on syyllinen? Tietenkin, miehen logiikkaa. nainen on syyllinen kaikkeen.

Vierailija
71/74 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan kyllästynyt sun nössötyyliin hoitaa asioita

Vierailija
72/74 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se vaimo on aloitteet seksiinkin tehnyt jos tekee kaikki muutkin päätökset. 

Tämä meilläkin tuli eteen.

Naisena kyllästyin olemaan aina aloitteentekijä kaikkeen ja nyt ei sit tapahdu sitäkään vähää. En ymmärrä miksei mies mitään asioita voisi suunnitella tai olla aloitteellinen, mut ei. Ei mitään.

Vierailija
73/74 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se vaimo on aloitteet seksiinkin tehnyt jos tekee kaikki muutkin päätökset. 

Naisena kyllästyin olemaan aina aloitteentekijä kaikkeen ja nyt ei sit tapahdu sitäkään vähää. En ymmärrä miksei mies mitään asioita voisi suunnitella tai olla aloitteellinen, mut ei. Ei mitään.

Sit vielä vedotaan siihen että jos tekee jotain nii tekee väärin ja kaikki on siinäkin sit sen naisen vika, ettei mies mitään tee tai edes yritä.

Ja joo ne kotityöt ei tässä asiassa auta ollenkaan. Jos nainen on se kodin pää ja johtaja niin mies ottaa roolin että seuraa vaan mukana ja helppoa on kun kaikki vastuu ja päätökset on toisella.

Tällänen alkaa jossain kohti rankasti ketuttamaan, sitä naista. Että osaa olla uunoja miehiä. 

Vierailija
74/74 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tekee ja osallistuu kyllä kunhan minä aloitan, sanon, suunnittelen tai järjestän. Jos en sano tai aloita mitään niin makaa vain sohvalla ihmettelemässä että mitähän tekisi. Tässä nyt mietin että olenko mä tuon miehen itse päsmäröinyt aloitekyvyttömöksi vai voiko aikuiselta mieheltä edes odottaa että osaa käydä kaupassa kysymättä mitä sieltä pitää ostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi