Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3.1

Vierailija
26.04.2026 |

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3. Keskustelu on poistettu.

Mikä tekee tästä aiheesta maailman sensuroidumman?

Kommentit (7562)

Vierailija
6821/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkeistä kesäradion ohjelmiin. Armo on vain Kristuksessa ja ihminen ei voi laittaa mitään omaa sen päälle. Kaikki oma on turhaa ja tekee tyhjäksi sen, että armo yksin riittää. Siinäkin valossa nämä että ei saa meikata, ei saa kuunnella musiikkia, ei saa käydä katsomassa urheilua, ei saa katsoa televisiota jne. eli kaikki lain vaatimukset on ihan turhia. Yksilön omaa kilvoitusta ne voi tukea mutta ei ne saa muuttua vaatimukseksi eli lainkirjaksi toisia kritittyjä kohtaan. On väärin sanoa "emme halua" kun jokaisella on vain oma halu eikä kukaan voi haluta tai olla haluamatta kenenkään toisen puolesta.

Vierailija
6822/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydän kauniisti 6 minuuttia ajastasi: tässä audiopätkässä opetetaan juuri siitä, mistä täällä on jatkuvasti erimielisyyttä. Että onko kieltolistaa vai onko uskovaisen vapaus ja armo, jotka opettaa miten uskovainen elää va käyttäytyy. Minusta viimeiset 6 minuuttia on keskeisimmät, mutta koko 18 minuuttia kannattaisi kuunnella.

https://srk-radio.s3.amazonaws.com/2026/007432_Kilvoitus_osa_1_usko_ja_…

Kuuntelin. Tässähän opettaa nainen?

Kyllä ja hyvin opettaakin. Suositus täältäkin. 

Ihan pähkähullua, ettei tuo Anna, kuka liekään, voisi tuota samaa seuroissa puhua. 

Ei voi tietää mitä Jumala ajatteli rajatessaan puhujan roolin miehille. Mutta kiva kuunnella näitä ohjelmia, minäkin pidän erityisesti tuosta naisen tyylistä jutella.

Korjaan:  mitä Paavali ajatteli kirjoittaessaan, mitä kirjoitti. Tai no, jos tutustut teologiseen tutkimukseen,  törmäät pian siihen, että itse asiassa nuo naisia koskevat kohdat on lisätty jälkeen päin ihan tarkoitushakuisesti. Mikä olisikin loogista, sillä Raamatusta löytyy useita naisprofeettoja. Ihan kaikkia ei ole saatu sensuroitua sentään, mutta heistä ei opeteta. Miksikö ei? Mietipä sitä, lamppu voi syttyä. 

MItkä ihmeen naisia koskevat kohdat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6823/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos linkeistä kesäradion ohjelmiin. Armo on vain Kristuksessa ja ihminen ei voi laittaa mitään omaa sen päälle. Kaikki oma on turhaa ja tekee tyhjäksi sen, että armo yksin riittää. Siinäkin valossa nämä että ei saa meikata, ei saa kuunnella musiikkia, ei saa käydä katsomassa urheilua, ei saa katsoa televisiota jne. eli kaikki lain vaatimukset on ihan turhia. Yksilön omaa kilvoitusta ne voi tukea mutta ei ne saa muuttua vaatimukseksi eli lainkirjaksi toisia kritittyjä kohtaan. On väärin sanoa "emme halua" kun jokaisella on vain oma halu eikä kukaan voi haluta tai olla haluamatta kenenkään toisen puolesta.

Kiva, että tavoitit sen olennaisen. Olemme vapaita armolapsia, emme lakien ja kieltojen orjia.

Ihminen on usein turvallisuushakuinen, perinteiset vanhat tavat tuovat turvaa ja siksikin uskovaisten tapakulttuuri muuttuu hitaasti. Kuten tässä ketjussa on tullut ilmi, osa vl-naisista meikkaa nykyään hillitysti (ei kuitenkaan haluta näyttää maailmalliselta), osa ei ollenkaan. Molemmat on ihan ok. Tärkeintä on sydämen usko.

Vierailija
6824/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku vl ihmettelee, miksi muita kiinnostavat heidän näkemyksensä korvakoruista, meikeistä ja muusta. Liikkeeseen kuulumattomia hämmentää, miten mielivaltaisilta nämä asiat tuntuvat. Ei saa värjätä hiuksia, mutta permanentti ja kampausten tekeminen on ok. Ei saa meikata ja käyttää korviksia, mutta kaulakorut ja rannekorut ovat sallittuja. Eihän näissä ole mitään logiikkaa - onhan se "kaunistautumista", kun laittaa korun kaulaansa ja ranteeseensa.

Ylipäätään nämä kiellot (vaikkei niitä sellaisiksi saa liikkeen parissa sanoa) kuulostavat ulkopuolisen korvaan älyttömiltä. Sama, kuin sanottaisiin, että ei saa syödä omenoita, pukeutua ruskeaan väriin tai käyttää tarralenkkareita. 

Jos sun mielestä onkin ihmeellistä, niin mitä väliä? On sitä paljon ihmeellisempiäkin asioita maailmassa. Anna ihmisten elää tavallaan. 

Vierailija
6825/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydän kauniisti 6 minuuttia ajastasi: tässä audiopätkässä opetetaan juuri siitä, mistä täällä on jatkuvasti erimielisyyttä. Että onko kieltolistaa vai onko uskovaisen vapaus ja armo, jotka opettaa miten uskovainen elää va käyttäytyy. Minusta viimeiset 6 minuuttia on keskeisimmät, mutta koko 18 minuuttia kannattaisi kuunnella.

https://srk-radio.s3.amazonaws.com/2026/007432_Kilvoitus_osa_1_usko_ja_…

Kuuntelin. Tässähän opettaa nainen?

Kyllä ja hyvin opettaakin. Suositus täältäkin. 

Ihan pähkähullua, ettei tuo Anna, kuka liekään, voisi tuota samaa seuroissa puhua. 

Ei voi tietää mitä Jumala ajatteli rajatessaan puhujan roolin miehille. Mutta kiva kuunnella näitä ohjelmia, minäkin pidän erityisesti tuosta naisen tyylistä jutella.

Korjaan:  mitä Paavali ajatteli kirjoittaessaan, mitä kirjoitti. Tai no, jos tutustut teologiseen tutkimukseen,  törmäät pian siihen, että itse asiassa nuo naisia koskevat kohdat on lisätty jälkeen päin ihan tarkoitushakuisesti. Mikä olisikin loogista, sillä Raamatusta löytyy useita naisprofeettoja. Ihan kaikkia ei ole saatu sensuroitua sentään, mutta heistä ei opeteta. Miksikö ei? Mietipä sitä, lamppu voi syttyä. 

Pahoittelut, unohdin että kaikki täällä eivät usko Raamatun olevan Jumalan ilmoitusta.

Kuitenkin sitä kaikki lukevat varsin valikoiden. 

Vierailija
6826/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin meikkaan ihan puhtaalla omallatunnolla t: vl-nainen

Et meikkaa. Jos meikkaisit se olisi huomattu, joten sinut olisi laitettu ruotuun. En ole huomannut kenenkään meikkaavan.

Vierailija
6827/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku vl ihmettelee, miksi muita kiinnostavat heidän näkemyksensä korvakoruista, meikeistä ja muusta. Liikkeeseen kuulumattomia hämmentää, miten mielivaltaisilta nämä asiat tuntuvat. Ei saa värjätä hiuksia, mutta permanentti ja kampausten tekeminen on ok. Ei saa meikata ja käyttää korviksia, mutta kaulakorut ja rannekorut ovat sallittuja. Eihän näissä ole mitään logiikkaa - onhan se "kaunistautumista", kun laittaa korun kaulaansa ja ranteeseensa.

Ylipäätään nämä kiellot (vaikkei niitä sellaisiksi saa liikkeen parissa sanoa) kuulostavat ulkopuolisen korvaan älyttömiltä. Sama, kuin sanottaisiin, että ei saa syödä omenoita, pukeutua ruskeaan väriin tai käyttää tarralenkkareita. 

Jos sun mielestä onkin ihmeellistä, niin mitä väliä? On sitä paljon ihmeellisempiäkin asioita maailmassa. Anna ihmisten elää tavallaan. 

"Anna ihmisten elää tavallaan."🤭

Absurdi vaatimus, kun sillä tarkoitetaan sääntöjen orjallista noudattamista, se ei ole vapautta. Vapautta olisi luopua säännöistä.

Vierailija
6828/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et meikkaa. Jos meikkaisit se olisi huomattu, joten sinut olisi laitettu ruotuun. En ole huomannut kenenkään meikkaavan.

Olen ymmärtänyt, että se meikkaaminen tarkoittaa esimerkiksi meikkivoidetta, joka sulautuu ihon omaan väriin. Sitä ei niin huomaa, saa ihon näyttämään paremmalta kuitenkin mitä luonnostaan.

Vierailija
6829/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että se meikkaaminen tarkoittaa esimerkiksi meikkivoidetta, joka sulautuu ihon omaan väriin. Sitä ei niin huomaa, saa ihon näyttämään paremmalta kuitenkin mitä luonnostaan.

Mikä on meikkaamista, ja mikä ei? Onko väritön huulivoide meikkaamista, jos se lisää kiiltoa?

Vierailija
6830/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on meikkaamista, ja mikä ei? Onko väritön huulivoide meikkaamista, jos se lisää kiiltoa?

Meikkivoide on meikkiä ja sitä ei sovi käyttää. Sävyttävä päivävoide on ihonhoitoa ja sitä voi käyttää.

Huulipuna on meikkiä ja syntiä. Sävytetty huulirasva on ihonhoitoa ja sitä voi käyttää.

Vaseliini on ihonhoitoa ja sitä voi laittaa ohimoille ja kulmaluulle highlighteriksi ja ripsiä tuuhentamaan, kunhan sitä käyttää ihan vaan siksi että iho ärtyy tuulesta ja ilmastoinnista.

Ripsiväri on syntiä ja kiellettyä, pahinta kaikista, sillä silmät ovat ihmisen sielun peili. Sen sijaan ripsien taivuttaminen ja se vaseliini eivät ole syntiä.

Huulifyllejä ei voi ottaa kun ne on itsensä muokkaamista jne. Botoxia sen sijaan voi laittaa kunhan kertoo että ihan vain siksi että aijaijai on lihakset muuten niin jumissa.

Hampaita voi oikoa koska se on terveydenhoitoa. Hampaita voi valkaista en tiedä miksi, mutta se on kuitenkin ok.

Vierailija
6831/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oon kuunnellu muutaman ohjelman kesäseuraradiosta ja pari puhetta hajanaisesti suviseuroista.

Kaikissa niissä on puhe ollu asiallisesti raamattuun pohjautuvaa, on kehotettu uskovia tutkimaan raamattua ja kysymään ja keskustelemaan  kaikkea mikä on epäselvää.

Kertaakaan ei oo kuulunu kieltoja tai käskyjä.

Eli missä on se aivopesu ja kielto kyseenalastaa mistä täällä kokoajan puhutaan?

Kai niitä pitäs kuulua jos niitä on?

Ei nyt vaikuta uskottavalta tää kova kritiikki, pitäs olla jotakin pohjaa.

Tuntuu siltä että tosiaan joku katkera on täällä ristiretkellä näitä vastaan.

Jos oon käsittäny väärin niin laittakaa joku ’todiste’ väitteistä eikä vaan ex-vl on kertoneet.

Paremminkin tuntuu olevan kova aivopesu käynnissä näillä ex-vl ihmisillä tai muilla ulkopuolisilla täällä, jotka kääntävät ja vääntävät, että saisivat vl-liikkeen mieleisekseen. Ihmettelen, mikseivät vain mene sinne, missä on heitä miellyttävä meno.

Ja selvennyksenä vielä, en itse ole vl. 

Vierailija
6832/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oon kuunnellu muutaman ohjelman kesäseuraradiosta ja pari puhetta hajanaisesti suviseuroista.

Kaikissa niissä on puhe ollu asiallisesti raamattuun pohjautuvaa, on kehotettu uskovia tutkimaan raamattua ja kysymään ja keskustelemaan  kaikkea mikä on epäselvää.

Kertaakaan ei oo kuulunu kieltoja tai käskyjä.

Eli missä on se aivopesu ja kielto kyseenalastaa mistä täällä kokoajan puhutaan?

Kai niitä pitäs kuulua jos niitä on?

Ei nyt vaikuta uskottavalta tää kova kritiikki, pitäs olla jotakin pohjaa.

Tuntuu siltä että tosiaan joku katkera on täällä ristiretkellä näitä vastaan.

Jos oon käsittäny väärin niin laittakaa joku ’todiste’ väitteistä eikä vaan ex-vl on kertoneet.

Paremminkin tuntuu olevan kova aivopesu käynnissä näillä ex-vl ihmisillä tai muilla ulkopuolisilla täällä, jotka kääntävät ja vääntävät, että saisivat vl-liikkeen mieleisekseen. Ihmettelen, mikseivät vain mene sinne, missä on heitä miellyttävä meno.

Ja selvennyksenä vielä, en itse ole vl. 

Mistä päättelet, että kaikki olisi ex-vl:iä? Itse en ole nykyinen enkä entinen, mutta kyseenalaistan epäloogisia vastauksia ja käytäntöjä. 

Tämä on keskustelu. Keskustelussa tuodaan esille eri näkemyksiä. Jos et tykkää, mikset mene sinne missä on itseäsi miellyttävä meno?

Vierailija
6833/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoide on meikkiä ja sitä ei sovi käyttää. Sävyttävä päivävoide on ihonhoitoa ja sitä voi käyttää.

Huulipuna on meikkiä ja syntiä. Sävytetty huulirasva on ihonhoitoa ja sitä voi käyttää.

Vaseliini on ihonhoitoa ja sitä voi laittaa ohimoille ja kulmaluulle highlighteriksi ja ripsiä tuuhentamaan, kunhan sitä käyttää ihan vaan siksi että iho ärtyy tuulesta ja ilmastoinnista.

Ripsiväri on syntiä ja kiellettyä, pahinta kaikista, sillä silmät ovat ihmisen sielun peili. Sen sijaan ripsien taivuttaminen ja se vaseliini eivät ole syntiä.

Huulifyllejä ei voi ottaa kun ne on itsensä muokkaamista jne. Botoxia sen sijaan voi laittaa kunhan kertoo että ihan vain siksi että aijaijai on lihakset muuten niin jumissa.

Hampaita voi oikoa koska se on terveydenhoitoa. Hampaita voi valkaista en tiedä miksi, mutta se on kuitenkin ok.

Kiitos. Tämä vaikutti asioista tietävän vastauksesta. 

Vierailija
6834/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen kuulleeni, että väritön ripsiväri on myös sallittu. 

Vierailija
6835/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpötystä koko lista. En yhtään ymmärrä tätä vimmaista puhetta meikin ympärillä. Eläissäni en ole meikannut, mutta en ole sokea ja näen kyllä, että hillitty meikki yleistyy uskovaisilla. Siinä ei ole mitään pahaa.

Pahaa on sen sijaan tämä jatkuva valheellinen viestittely täällä. Tekee surulliseksi että yksi kirjoittaja saa sekä pilattua ei-vl ihmisten mainetta että pahoitettua vl-ihmisten mielen.

Kaikki tämä sen vuoksi, että jollakin on vaikea olla.

Mene vaikka lenkille.

Vierailija
6836/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpölista.

T.vl.

Vierailija
6837/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpötystä koko lista. En yhtään ymmärrä tätä vimmaista puhetta meikin ympärillä. Eläissäni en ole meikannut, mutta en ole sokea ja näen kyllä, että hillitty meikki yleistyy uskovaisilla. Siinä ei ole mitään pahaa.

Pahaa on sen sijaan tämä jatkuva valheellinen viestittely täällä. Tekee surulliseksi että yksi kirjoittaja saa sekä pilattua ei-vl ihmisten mainetta että pahoitettua vl-ihmisten mielen.

Mene vaikka lenkille.

Päättäkää edes, kuka tämä yksi on. Minua on kutsuttu aiemmin yhdeksi, mutta nyt sen täytyy olla joku muu, kun kesälomareissulla en vilkaissutkaan palstaa.

Kunkahan monta yhtä sinulla täällä on😁 

Vierailija
6838/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuosia sitten puhuttiin, että kosmetiikka on ok, kun sitä kutsuu ihonhoidoksi. En jaksa uskoa, että yksi ihminen keksii asioita, joista kirjoitetaan muuallakin. Ylipäätään on vähän väsynyttä luulla, että kaikki omasta mielestä väärät mielipiteet on samalta ihmiseltä. 

Vierailija
6839/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen joskus meikkaava vl ja ihan rauhassa olen saanut meikata tai olla meikkaamatta.

Vierailija
6840/7562 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene vaikka lenkille.

Päättäkää edes, kuka tämä yksi on. Minua on kutsuttu aiemmin yhdeksi, mutta nyt sen täytyy olla joku muu, kun kesälomareissulla en vilkaissutkaan palstaa.

Kunkahan monta yhtä sinulla täällä on😁 

No jospa sinä käyttäydyt asiallisesti. 😊

Tuo yksi rumasti käyttäytyvä riittää kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi