Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3.1
Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3. Keskustelu on poistettu.
Mikä tekee tästä aiheesta maailman sensuroidumman?
Kommentit (6498)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua vähän pelottaa tuon naisen puolesta joka on nyt julkisuudessa valitellut kuinka Suviseurat aiheuttavat häiriötä kun asuvat ihan vieressä. Ei kovin hyvä ole minusta itsensä parhaaksi julkisesti alkaa sellaista sanomaan. Toki hyvä, että joku uskaltaa sanoa. Etelä-Pohjanmaalla ei ole lestoja ihan hirveitä määriä, kuten pohjoisessa, mutta voin sanoa, että on kuitenkin melko paljon myös täällä.
Oululaisessa Kalevassa vl-kommentoijat tietysti ovat pahoittaneet mielensä naisen mielipiteestä. Ballerina, Leoppo jne ovat närkästyneitä inisijästä
"Suviseurat pakottaa Tuija Takalan lähtemään kodistaan – "Meillä ei ole minkäänlaista kotirauhaa"
Melu, tungos ja tiedottamisen puute ovat saaneet seura-alueen läheisyydessä asuvia henkilöitä raivon partaalle. Järjestäjätahon päätoimikunnan puheenjohtaja Kyösti Marjanen myöntää, että asukkaita ei ole tiedotettu tapahtumasta tarpeeksi.
Emilia Aho
20.6.2026 13:30
Tuija Takala ja Juha Kantola eivät pidä siitä, että Suviseurat järjestetään heidän kotinurkillaan – ainakaan näin tiheään. He kokevat, ettei järjestäjätaho ole ottanut alueen asukkaita järjestelyissä huomioon. Molemmat asuvat kerrostalossa, jonka erottaa seura-alueesta tie ja muoviaita.
Kuva: Emilia Aho
Kauhavalla Lentokentäntien varressa asuvia naapuruksia Tuija Takalaa ja Juha Kantolaa ottaa päähän."
Tämän enempää ei näy kirjautumatta, ei edes kommentteja.
Maksaako järjestäjä korvauksia näille, jotka joutuvat jättämään kotinsa suviseurojen takia? Kyseessähän on niin kuin hän sanoo, kotirauhan häirintä.
Maksaakohan Ruisrock, Qustock ja vastaavat festarit korvauksia niille jotka ei niiden musiikista tykkää?
Asuuko joku sellaisella paikalla, että joutuu jättämään kotinsa sen takia? Suviseurojen melun takia kuitenkin ihmiset ovat joutuneet jättämään kotinsa, eikö se ole korvausperuste?
Ei kai se tykkäämisestä ole kyse, vaan kuinka suuri se meluhaitta on.
Minun kotiin kuuluu jokakesäisten festarien bassonjytke. Lähempänä asuvat saavat ilmaisen konsertin. En pidä bassomusiikista, ainakaan kovaäänisenä ja olen välillä miettinyt muualle lähtöä.
Terveiset naapurille!
Voi kauheaa, miten juuri sinulle käy aina näin. Sinä olet aina suurin kärsijä kaikissa asioissa.
Sitten vakavammin, eli miksi kaikki asiat pyritään kääntämään aina itseen? On tullut selväksi, että KAIKKI lestadiolaiset ovat tällaisia uhriutujia, eikä sitä hyväksytä jos kerron että kyseessä on yksi ainoa henkilö. Eli on yhtä väärin sanoa että kyseessä on yksi henkilö, tai jättää se mainitsematta, jälkimmäinen on yleistystä koska et erikseen maininnut, että yksittäistapaus. Eli niin tai näin, niin aina väärinpäin. Älä jälleen edes harkitse kertovasi, ettet ole vl😉
Sitten siitä festarimelusta, se rajoittuu vain 2 päivään, eikä niin kuin suviseuramelu pidemmälle ajalle. Ja vieläpä vain perjantai ja lauanta päivälle, eli suurimmalla osalla ei ole seuraavana päivänä töitä. Itse asun siis myös lähellä Raatin kenttää, mutta eipä festarimelu ole haitannut. Ja sinä olet tämän pienen ja lyhytaikaisen melun vuoksi harkinnut muualle lähtöä🤣🤦
Jos joku kertoo bassomelun häiritsevän, siitä ei automaattisesti seuraa uhriutuminen. Sinua melu ei haittaa, jotakuta toista haittaa. Siinä ei ole mitään kummallista.
Sen sijaan viestisi sisältää melko paljon henkilöön käyvää ivailua, yleistämistä ja motiivien tulkintaa, mutta varsin vähän itse asiaan vastaamista.
Pystyisit parempaan keskusteluun jos haluaisit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, voiko tuo kaikki videolla kuultu edes olla totta😯
Ei tietenkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua vähän pelottaa tuon naisen puolesta joka on nyt julkisuudessa valitellut kuinka Suviseurat aiheuttavat häiriötä kun asuvat ihan vieressä. Ei kovin hyvä ole minusta itsensä parhaaksi julkisesti alkaa sellaista sanomaan. Toki hyvä, että joku uskaltaa sanoa. Etelä-Pohjanmaalla ei ole lestoja ihan hirveitä määriä, kuten pohjoisessa, mutta voin sanoa, että on kuitenkin melko paljon myös täällä.
Oululaisessa Kalevassa vl-kommentoijat tietysti ovat pahoittaneet mielensä naisen mielipiteestä. Ballerina, Leoppo jne ovat närkästyneitä inisijästä
"Suviseurat pakottaa Tuija Takalan lähtemään kodistaan – "Meillä ei ole minkäänlaista kotirauhaa"
Melu, tungos ja tiedottamisen puute ovat saaneet seura-alueen läheisyydessä asuvia henkilöitä raivon partaalle. Järjestäjätahon päätoimikunnan puheenjohtaja Kyösti Marjanen myöntää, että asukkaita ei ole tiedotettu tapahtumasta tarpeeksi.
Emilia Aho
20.6.2026 13:30
Tuija Takala ja Juha Kantola eivät pidä siitä, että Suviseurat järjestetään heidän kotinurkillaan – ainakaan näin tiheään. He kokevat, ettei järjestäjätaho ole ottanut alueen asukkaita järjestelyissä huomioon. Molemmat asuvat kerrostalossa, jonka erottaa seura-alueesta tie ja muoviaita.
Kuva: Emilia Aho
Kauhavalla Lentokentäntien varressa asuvia naapuruksia Tuija Takalaa ja Juha Kantolaa ottaa päähän."
Tämän enempää ei näy kirjautumatta, ei edes kommentteja.
Maksaako järjestäjä korvauksia näille, jotka joutuvat jättämään kotinsa suviseurojen takia? Kyseessähän on niin kuin hän sanoo, kotirauhan häirintä.
Maksaakohan Ruisrock, Qustock ja vastaavat festarit korvauksia niille jotka ei niiden musiikista tykkää?
Asuuko joku sellaisella paikalla, että joutuu jättämään kotinsa sen takia? Suviseurojen melun takia kuitenkin ihmiset ovat joutuneet jättämään kotinsa, eikö se ole korvausperuste?
Ei kai se tykkäämisestä ole kyse, vaan kuinka suuri se meluhaitta on.
Minun kotiin kuuluu jokakesäisten festarien bassonjytke. Lähempänä asuvat saavat ilmaisen konsertin. En pidä bassomusiikista, ainakaan kovaäänisenä ja olen välillä miettinyt muualle lähtöä.
Terveiset naapurille!
Voi kauheaa, miten juuri sinulle käy aina näin. Sinä olet aina suurin kärsijä kaikissa asioissa.
Sitten vakavammin, eli miksi kaikki asiat pyritään kääntämään aina itseen? On tullut selväksi, että KAIKKI lestadiolaiset ovat tällaisia uhriutujia, eikä sitä hyväksytä jos kerron että kyseessä on yksi ainoa henkilö. Eli on yhtä väärin sanoa että kyseessä on yksi henkilö, tai jättää se mainitsematta, jälkimmäinen on yleistystä koska et erikseen maininnut, että yksittäistapaus. Eli niin tai näin, niin aina väärinpäin. Älä jälleen edes harkitse kertovasi, ettet ole vl😉
Sitten siitä festarimelusta, se rajoittuu vain 2 päivään, eikä niin kuin suviseuramelu pidemmälle ajalle. Ja vieläpä vain perjantai ja lauanta päivälle, eli suurimmalla osalla ei ole seuraavana päivänä töitä. Itse asun siis myös lähellä Raatin kenttää, mutta eipä festarimelu ole haitannut. Ja sinä olet tämän pienen ja lyhytaikaisen melun vuoksi harkinnut muualle lähtöä🤣🤦
Jos joku kertoo bassomelun häiritsevän, siitä ei automaattisesti seuraa uhriutuminen. Sinua melu ei haittaa, jotakuta toista haittaa. Siinä ei ole mitään kummallista.
Sen sijaan viestisi sisältää melko paljon henkilöön käyvää ivailua, yleistämistä ja motiivien tulkintaa, mutta varsin vähän itse asiaan vastaamista.
Pystyisit parempaan keskusteluun jos haluaisit
Eli vieläkin pidät asiallesena sitä että suviseuroista aiheutuvista häiriöistä keskusteluun tulet jauhamaan festareista?
Suviseurat aiheuttaa melua ja muuta häiriötä ihan yhtä paljon, vakka kertoilisit mitä tarinoita.
Onko mahdotonta keskustella suviseurojen häiriöistä ilman mitätöintiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, voiko tuo kaikki videolla kuultu edes olla totta😯
Ei tietenkään ole.
Tietysti on. Asiasta on tullut koko ajan lisää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, voiko tuo kaikki videolla kuultu edes olla totta😯
Ei tietenkään ole.
Mistä voit tietää, kun et katso tuntemattomien yli 30 minuutin epämääräisiä videoita?
Mistä muuten tiesit että kyse on pidemmästä videosta, jos et linkkiä avannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua vähän pelottaa tuon naisen puolesta joka on nyt julkisuudessa valitellut kuinka Suviseurat aiheuttavat häiriötä kun asuvat ihan vieressä. Ei kovin hyvä ole minusta itsensä parhaaksi julkisesti alkaa sellaista sanomaan. Toki hyvä, että joku uskaltaa sanoa. Etelä-Pohjanmaalla ei ole lestoja ihan hirveitä määriä, kuten pohjoisessa, mutta voin sanoa, että on kuitenkin melko paljon myös täällä.
Oululaisessa Kalevassa vl-kommentoijat tietysti ovat pahoittaneet mielensä naisen mielipiteestä. Ballerina, Leoppo jne ovat närkästyneitä inisijästä
"Suviseurat pakottaa Tuija Takalan lähtemään kodistaan – "Meillä ei ole minkäänlaista kotirauhaa"
Melu, tungos ja tiedottamisen puute ovat saaneet seura-alueen läheisyydessä asuvia henkilöitä raivon partaalle. Järjestäjätahon päätoimikunnan puheenjohtaja Kyösti Marjanen myöntää, että asukkaita ei ole tiedotettu tapahtumasta tarpeeksi.
Emilia Aho
20.6.2026 13:30
Tuija Takala ja Juha Kantola eivät pidä siitä, että Suviseurat järjestetään heidän kotinurkillaan – ainakaan näin tiheään. He kokevat, ettei järjestäjätaho ole ottanut alueen asukkaita järjestelyissä huomioon. Molemmat asuvat kerrostalossa, jonka erottaa seura-alueesta tie ja muoviaita.
Kuva: Emilia Aho
Kauhavalla Lentokentäntien varressa asuvia naapuruksia Tuija Takalaa ja Juha Kantolaa ottaa päähän."
Tämän enempää ei näy kirjautumatta, ei edes kommentteja.
Maksaako järjestäjä korvauksia näille, jotka joutuvat jättämään kotinsa suviseurojen takia? Kyseessähän on niin kuin hän sanoo, kotirauhan häirintä.
Maksaakohan Ruisrock, Qustock ja vastaavat festarit korvauksia niille jotka ei niiden musiikista tykkää?
Asuuko joku sellaisella paikalla, että joutuu jättämään kotinsa sen takia? Suviseurojen melun takia kuitenkin ihmiset ovat joutuneet jättämään kotinsa, eikö se ole korvausperuste?
Ei kai se tykkäämisestä ole kyse, vaan kuinka suuri se meluhaitta on.
Minun kotiin kuuluu jokakesäisten festarien bassonjytke. Lähempänä asuvat saavat ilmaisen konsertin. En pidä bassomusiikista, ainakaan kovaäänisenä ja olen välillä miettinyt muualle lähtöä.
Terveiset naapurille!
Voi kauheaa, miten juuri sinulle käy aina näin. Sinä olet aina suurin kärsijä kaikissa asioissa.
Sitten vakavammin, eli miksi kaikki asiat pyritään kääntämään aina itseen? On tullut selväksi, että KAIKKI lestadiolaiset ovat tällaisia uhriutujia, eikä sitä hyväksytä jos kerron että kyseessä on yksi ainoa henkilö. Eli on yhtä väärin sanoa että kyseessä on yksi henkilö, tai jättää se mainitsematta, jälkimmäinen on yleistystä koska et erikseen maininnut, että yksittäistapaus. Eli niin tai näin, niin aina väärinpäin. Älä jälleen edes harkitse kertovasi, ettet ole vl😉
Sitten siitä festarimelusta, se rajoittuu vain 2 päivään, eikä niin kuin suviseuramelu pidemmälle ajalle. Ja vieläpä vain perjantai ja lauanta päivälle, eli suurimmalla osalla ei ole seuraavana päivänä töitä. Itse asun siis myös lähellä Raatin kenttää, mutta eipä festarimelu ole haitannut. Ja sinä olet tämän pienen ja lyhytaikaisen melun vuoksi harkinnut muualle lähtöä🤣🤦
Jos joku kertoo bassomelun häiritsevän, siitä ei automaattisesti seuraa uhriutuminen. Sinua melu ei haittaa, jotakuta toista haittaa. Siinä ei ole mitään kummallista.
Sen sijaan viestisi sisältää melko paljon henkilöön käyvää ivailua, yleistämistä ja motiivien tulkintaa, mutta varsin vähän itse asiaan vastaamista.
Pystyisit parempaan keskusteluun jos haluaisit
Eli vieläkin pidät asiallesena sitä että suviseuroista aiheutuvista häiriöistä keskusteluun tulet jauhamaan festareista?
Suviseurat aiheuttaa melua ja muuta häiriötä ihan yhtä paljon, vakka kertoilisit mitä tarinoita.
Onko mahdotonta keskustella suviseurojen häiriöistä ilman mitätöintiä?
Minä en ole väittänyt, ettei suviseuroista saisi keskustella tai ettei niistä aiheutuisi häiriöitä. Tottakai niistä voi keskustella, kuten muistakin suurista tapahtumista.
Kommentoin sitä, että kutsuit festarimelusta kertonutta henkilöä uhriutujaksi ja pilkkasit häntä siitä, että hän kokee melun häiritsevänä. Minusta ihmiset saavat kertoa myös festarien aiheuttamasta häiriöstä ilman ivailua.
En myöskään ole mitätöinyt suviseurojen mahdollisia haittoja. Kahden asian rinnakkainen tarkastelu ei ole mitätöintiä. Jos joku toteaa festarimelun häiritsevän, se ei vähennä eikä lisää suviseurojen aiheuttamia vaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua vähän pelottaa tuon naisen puolesta joka on nyt julkisuudessa valitellut kuinka Suviseurat aiheuttavat häiriötä kun asuvat ihan vieressä. Ei kovin hyvä ole minusta itsensä parhaaksi julkisesti alkaa sellaista sanomaan. Toki hyvä, että joku uskaltaa sanoa. Etelä-Pohjanmaalla ei ole lestoja ihan hirveitä määriä, kuten pohjoisessa, mutta voin sanoa, että on kuitenkin melko paljon myös täällä.
Oululaisessa Kalevassa vl-kommentoijat tietysti ovat pahoittaneet mielensä naisen mielipiteestä. Ballerina, Leoppo jne ovat närkästyneitä inisijästä
"Suviseurat pakottaa Tuija Takalan lähtemään kodistaan – "Meillä ei ole minkäänlaista kotirauhaa"
Melu, tungos ja tiedottamisen puute ovat saaneet seura-alueen läheisyydessä asuvia henkilöitä raivon partaalle. Järjestäjätahon päätoimikunnan puheenjohtaja Kyösti Marjanen myöntää, että asukkaita ei ole tiedotettu tapahtumasta tarpeeksi.
Emilia Aho
20.6.2026 13:30
Tuija Takala ja Juha Kantola eivät pidä siitä, että Suviseurat järjestetään heidän kotinurkillaan – ainakaan näin tiheään. He kokevat, ettei järjestäjätaho ole ottanut alueen asukkaita järjestelyissä huomioon. Molemmat asuvat kerrostalossa, jonka erottaa seura-alueesta tie ja muoviaita.
Kuva: Emilia Aho
Kauhavalla Lentokentäntien varressa asuvia naapuruksia Tuija Takalaa ja Juha Kantolaa ottaa päähän."
Tämän enempää ei näy kirjautumatta, ei edes kommentteja.
Maksaako järjestäjä korvauksia näille, jotka joutuvat jättämään kotinsa suviseurojen takia? Kyseessähän on niin kuin hän sanoo, kotirauhan häirintä.
Maksaakohan Ruisrock, Qustock ja vastaavat festarit korvauksia niille jotka ei niiden musiikista tykkää?
Asuuko joku sellaisella paikalla, että joutuu jättämään kotinsa sen takia? Suviseurojen melun takia kuitenkin ihmiset ovat joutuneet jättämään kotinsa, eikö se ole korvausperuste?
Ei kai se tykkäämisestä ole kyse, vaan kuinka suuri se meluhaitta on.
Minun kotiin kuuluu jokakesäisten festarien bassonjytke. Lähempänä asuvat saavat ilmaisen konsertin. En pidä bassomusiikista, ainakaan kovaäänisenä ja olen välillä miettinyt muualle lähtöä.
Terveiset naapurille!
Voi kauheaa, miten juuri sinulle käy aina näin. Sinä olet aina suurin kärsijä kaikissa asioissa.
Sitten vakavammin, eli miksi kaikki asiat pyritään kääntämään aina itseen? On tullut selväksi, että KAIKKI lestadiolaiset ovat tällaisia uhriutujia, eikä sitä hyväksytä jos kerron että kyseessä on yksi ainoa henkilö. Eli on yhtä väärin sanoa että kyseessä on yksi henkilö, tai jättää se mainitsematta, jälkimmäinen on yleistystä koska et erikseen maininnut, että yksittäistapaus. Eli niin tai näin, niin aina väärinpäin. Älä jälleen edes harkitse kertovasi, ettet ole vl😉
Sitten siitä festarimelusta, se rajoittuu vain 2 päivään, eikä niin kuin suviseuramelu pidemmälle ajalle. Ja vieläpä vain perjantai ja lauanta päivälle, eli suurimmalla osalla ei ole seuraavana päivänä töitä. Itse asun siis myös lähellä Raatin kenttää, mutta eipä festarimelu ole haitannut. Ja sinä olet tämän pienen ja lyhytaikaisen melun vuoksi harkinnut muualle lähtöä🤣🤦
Jos joku kertoo bassomelun häiritsevän, siitä ei automaattisesti seuraa uhriutuminen. Sinua melu ei haittaa, jotakuta toista haittaa. Siinä ei ole mitään kummallista.
Sen sijaan viestisi sisältää melko paljon henkilöön käyvää ivailua, yleistämistä ja motiivien tulkintaa, mutta varsin vähän itse asiaan vastaamista.
Pystyisit parempaan keskusteluun jos haluaisit
-eri-
Mitä muuta kuin uhriutumista on kertoa harkinneensa lähtemistä melun vuoksi?
Asutko siis Oulussa, ja mistä toinen kirjoittaja sen tiesi, siis jos tiesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua vähän pelottaa tuon naisen puolesta joka on nyt julkisuudessa valitellut kuinka Suviseurat aiheuttavat häiriötä kun asuvat ihan vieressä. Ei kovin hyvä ole minusta itsensä parhaaksi julkisesti alkaa sellaista sanomaan. Toki hyvä, että joku uskaltaa sanoa. Etelä-Pohjanmaalla ei ole lestoja ihan hirveitä määriä, kuten pohjoisessa, mutta voin sanoa, että on kuitenkin melko paljon myös täällä.
Oululaisessa Kalevassa vl-kommentoijat tietysti ovat pahoittaneet mielensä naisen mielipiteestä. Ballerina, Leoppo jne ovat närkästyneitä inisijästä
"Suviseurat pakottaa Tuija Takalan lähtemään kodistaan – "Meillä ei ole minkäänlaista kotirauhaa"
Melu, tungos ja tiedottamisen puute ovat saaneet seura-alueen läheisyydessä asuvia henkilöitä raivon partaalle. Järjestäjätahon päätoimikunnan puheenjohtaja Kyösti Marjanen myöntää, että asukkaita ei ole tiedotettu tapahtumasta tarpeeksi.
Emilia Aho
20.6.2026 13:30
Tuija Takala ja Juha Kantola eivät pidä siitä, että Suviseurat järjestetään heidän kotinurkillaan – ainakaan näin tiheään. He kokevat, ettei järjestäjätaho ole ottanut alueen asukkaita järjestelyissä huomioon. Molemmat asuvat kerrostalossa, jonka erottaa seura-alueesta tie ja muoviaita.
Kuva: Emilia Aho
Kauhavalla Lentokentäntien varressa asuvia naapuruksia Tuija Takalaa ja Juha Kantolaa ottaa päähän."
Tämän enempää ei näy kirjautumatta, ei edes kommentteja.
Maksaako järjestäjä korvauksia näille, jotka joutuvat jättämään kotinsa suviseurojen takia? Kyseessähän on niin kuin hän sanoo, kotirauhan häirintä.
Maksaakohan Ruisrock, Qustock ja vastaavat festarit korvauksia niille jotka ei niiden musiikista tykkää?
Asuuko joku sellaisella paikalla, että joutuu jättämään kotinsa sen takia? Suviseurojen melun takia kuitenkin ihmiset ovat joutuneet jättämään kotinsa, eikö se ole korvausperuste?
Ei kai se tykkäämisestä ole kyse, vaan kuinka suuri se meluhaitta on.
Minun kotiin kuuluu jokakesäisten festarien bassonjytke. Lähempänä asuvat saavat ilmaisen konsertin. En pidä bassomusiikista, ainakaan kovaäänisenä ja olen välillä miettinyt muualle lähtöä.
Terveiset naapurille!
Voi kauheaa, miten juuri sinulle käy aina näin. Sinä olet aina suurin kärsijä kaikissa asioissa.
Sitten vakavammin, eli miksi kaikki asiat pyritään kääntämään aina itseen? On tullut selväksi, että KAIKKI lestadiolaiset ovat tällaisia uhriutujia, eikä sitä hyväksytä jos kerron että kyseessä on yksi ainoa henkilö. Eli on yhtä väärin sanoa että kyseessä on yksi henkilö, tai jättää se mainitsematta, jälkimmäinen on yleistystä koska et erikseen maininnut, että yksittäistapaus. Eli niin tai näin, niin aina väärinpäin. Älä jälleen edes harkitse kertovasi, ettet ole vl😉
Sitten siitä festarimelusta, se rajoittuu vain 2 päivään, eikä niin kuin suviseuramelu pidemmälle ajalle. Ja vieläpä vain perjantai ja lauanta päivälle, eli suurimmalla osalla ei ole seuraavana päivänä töitä. Itse asun siis myös lähellä Raatin kenttää, mutta eipä festarimelu ole haitannut. Ja sinä olet tämän pienen ja lyhytaikaisen melun vuoksi harkinnut muualle lähtöä🤣🤦
Jos joku kertoo bassomelun häiritsevän, siitä ei automaattisesti seuraa uhriutuminen. Sinua melu ei haittaa, jotakuta toista haittaa. Siinä ei ole mitään kummallista.
Sen sijaan viestisi sisältää melko paljon henkilöön käyvää ivailua, yleistämistä ja motiivien tulkintaa, mutta varsin vähän itse asiaan vastaamista.
Pystyisit parempaan keskusteluun jos haluaisit
-eri-
Mitä muuta kuin uhriutumista on kertoa harkinneensa lähtemistä melun vuoksi?
Asutko siis Oulussa, ja mistä toinen kirjoittaja sen tiesi, siis jos tiesi?
Hän kertoi festarin nimen, se varmisti hänen asuinpaikan. Vastatkoot hän itse muihin kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua vähän pelottaa tuon naisen puolesta joka on nyt julkisuudessa valitellut kuinka Suviseurat aiheuttavat häiriötä kun asuvat ihan vieressä. Ei kovin hyvä ole minusta itsensä parhaaksi julkisesti alkaa sellaista sanomaan. Toki hyvä, että joku uskaltaa sanoa. Etelä-Pohjanmaalla ei ole lestoja ihan hirveitä määriä, kuten pohjoisessa, mutta voin sanoa, että on kuitenkin melko paljon myös täällä.
Oululaisessa Kalevassa vl-kommentoijat tietysti ovat pahoittaneet mielensä naisen mielipiteestä. Ballerina, Leoppo jne ovat närkästyneitä inisijästä
"Suviseurat pakottaa Tuija Takalan lähtemään kodistaan – "Meillä ei ole minkäänlaista kotirauhaa"
Melu, tungos ja tiedottamisen puute ovat saaneet seura-alueen läheisyydessä asuvia henkilöitä raivon partaalle. Järjestäjätahon päätoimikunnan puheenjohtaja Kyösti Marjanen myöntää, että asukkaita ei ole tiedotettu tapahtumasta tarpeeksi.
Emilia Aho
20.6.2026 13:30
Tuija Takala ja Juha Kantola eivät pidä siitä, että Suviseurat järjestetään heidän kotinurkillaan – ainakaan näin tiheään. He kokevat, ettei järjestäjätaho ole ottanut alueen asukkaita järjestelyissä huomioon. Molemmat asuvat kerrostalossa, jonka erottaa seura-alueesta tie ja muoviaita.
Kuva: Emilia Aho
Kauhavalla Lentokentäntien varressa asuvia naapuruksia Tuija Takalaa ja Juha Kantolaa ottaa päähän."
Tämän enempää ei näy kirjautumatta, ei edes kommentteja.
Maksaako järjestäjä korvauksia näille, jotka joutuvat jättämään kotinsa suviseurojen takia? Kyseessähän on niin kuin hän sanoo, kotirauhan häirintä.
Maksaakohan Ruisrock, Qustock ja vastaavat festarit korvauksia niille jotka ei niiden musiikista tykkää?
Asuuko joku sellaisella paikalla, että joutuu jättämään kotinsa sen takia? Suviseurojen melun takia kuitenkin ihmiset ovat joutuneet jättämään kotinsa, eikö se ole korvausperuste?
Ei kai se tykkäämisestä ole kyse, vaan kuinka suuri se meluhaitta on.
Minun kotiin kuuluu jokakesäisten festarien bassonjytke. Lähempänä asuvat saavat ilmaisen konsertin. En pidä bassomusiikista, ainakaan kovaäänisenä ja olen välillä miettinyt muualle lähtöä.
Terveiset naapurille!
Voi kauheaa, miten juuri sinulle käy aina näin. Sinä olet aina suurin kärsijä kaikissa asioissa.
Sitten vakavammin, eli miksi kaikki asiat pyritään kääntämään aina itseen? On tullut selväksi, että KAIKKI lestadiolaiset ovat tällaisia uhriutujia, eikä sitä hyväksytä jos kerron että kyseessä on yksi ainoa henkilö. Eli on yhtä väärin sanoa että kyseessä on yksi henkilö, tai jättää se mainitsematta, jälkimmäinen on yleistystä koska et erikseen maininnut, että yksittäistapaus. Eli niin tai näin, niin aina väärinpäin. Älä jälleen edes harkitse kertovasi, ettet ole vl😉
Sitten siitä festarimelusta, se rajoittuu vain 2 päivään, eikä niin kuin suviseuramelu pidemmälle ajalle. Ja vieläpä vain perjantai ja lauanta päivälle, eli suurimmalla osalla ei ole seuraavana päivänä töitä. Itse asun siis myös lähellä Raatin kenttää, mutta eipä festarimelu ole haitannut. Ja sinä olet tämän pienen ja lyhytaikaisen melun vuoksi harkinnut muualle lähtöä🤣🤦
Jos joku kertoo bassomelun häiritsevän, siitä ei automaattisesti seuraa uhriutuminen. Sinua melu ei haittaa, jotakuta toista haittaa. Siinä ei ole mitään kummallista.
Sen sijaan viestisi sisältää melko paljon henkilöön käyvää ivailua, yleistämistä ja motiivien tulkintaa, mutta varsin vähän itse asiaan vastaamista.
Pystyisit parempaan keskusteluun jos haluaisit
Eli vieläkin pidät asiallesena sitä että suviseuroista aiheutuvista häiriöistä keskusteluun tulet jauhamaan festareista?
Suviseurat aiheuttaa melua ja muuta häiriötä ihan yhtä paljon, vakka kertoilisit mitä tarinoita.
Onko mahdotonta keskustella suviseurojen häiriöistä ilman mitätöintiä?
Minä en ole väittänyt, ettei suviseuroista saisi keskustella tai ettei niistä aiheutuisi häiriöitä. Tottakai niistä voi keskustella, kuten muistakin suurista tapahtumista.
Kommentoin sitä, että kutsuit festarimelusta kertonutta henkilöä uhriutujaksi ja pilkkasit häntä siitä, että hän kokee melun häiritsevänä. Minusta ihmiset saavat kertoa myös festarien aiheuttamasta häiriöstä ilman ivailua.
En myöskään ole mitätöinyt suviseurojen mahdollisia haittoja. Kahden asian rinnakkainen tarkastelu ei ole mitätöintiä. Jos joku toteaa festarimelun häiritsevän, se ei vähennä eikä lisää suviseurojen aiheuttamia vaikutuksia.
Miten pienisieluinen voit olla, jos et kestä 2 päivää ääntä?
Ja toisten pitäisi kestää viikkojen melu🤔
https://kauhava.fi/2026/06/04/suviseurojen-meluhaittatiedote/
Kyllä, tiedossa on saarnoja ja virrenveisuuta. Se tekee tosi hyvää tälle yhteiskunnalle.
Muutenhan suviseuroissa ei koskaan ole ollut järjestyshäiriöitä. Liikenneruuhkia vain.
Vierailija kirjoitti:
Eri sosiaalisen median alustat on täynnä vastaavia kokemuksia kyseisestä "herätysliikkeestä". Facebook, tiktok ja tuon kyseisen videon kommenttikentässä YouTubessa.
Ei voi kuin ihmetellä, miten paljon sairaita voi mahtua yhteen porukkaan. Tulee täysin epäuskoinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri sosiaalisen median alustat on täynnä vastaavia kokemuksia kyseisestä "herätysliikkeestä". Facebook, tiktok ja tuon kyseisen videon kommenttikentässä YouTubessa.
Ei voi kuin ihmetellä, miten paljon sairaita voi mahtua yhteen porukkaan. Tulee täysin epäuskoinen olo.
Saarnat ja virrenveisuu näyttää tekevän tosi hyvää tälle yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri sosiaalisen median alustat on täynnä vastaavia kokemuksia kyseisestä "herätysliikkeestä". Facebook, tiktok ja tuon kyseisen videon kommenttikentässä YouTubessa.
Ei voi kuin ihmetellä, miten paljon sairaita voi mahtua yhteen porukkaan. Tulee täysin epäuskoinen olo.
Saarnat ja virrenveisuu näyttää tekevän tosi hyvää tälle yhteiskunnalle.
Toivottavasti tästä otetaan opiksi, ja näkyy suviseurapuheissa. Teot pitäisi puheissa vakavasti tuomita, niin saataisiin aikaan ehkä jotain hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri sosiaalisen median alustat on täynnä vastaavia kokemuksia kyseisestä "herätysliikkeestä". Facebook, tiktok ja tuon kyseisen videon kommenttikentässä YouTubessa.
Ei voi kuin ihmetellä, miten paljon sairaita voi mahtua yhteen porukkaan. Tulee täysin epäuskoinen olo.
Saarnat ja virrenveisuu näyttää tekevän tosi hyvää tälle yhteiskunnalle.
Toivottavasti tästä otetaan opiksi, ja näkyy suviseurapuheissa. Teot pitäisi puheissa vakavasti tuomita, niin saataisiin aikaan ehkä jotain hyvää.
Vl ei halua edes katsoa kyseistä videoa, vaikkakin luulen että on katsonut ja haluaisi ettei kukaan muu sitä näkisi.
Vierailija kirjoitti:
https://kauhava.fi/2026/06/04/suviseurojen-meluhaittatiedote/
Kyllä, tiedossa on saarnoja ja virrenveisuuta. Se tekee tosi hyvää tälle yhteiskunnalle.Muutenhan suviseuroissa ei koskaan ole ollut järjestyshäiriöitä. Liikenneruuhkia vain.
Aika moni vl liikkeessä traumatisoitunut on kanssasi eri mieltä vl saarnojen hyväätekevästä vaikutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri sosiaalisen median alustat on täynnä vastaavia kokemuksia kyseisestä "herätysliikkeestä". Facebook, tiktok ja tuon kyseisen videon kommenttikentässä YouTubessa.
Ei voi kuin ihmetellä, miten paljon sairaita voi mahtua yhteen porukkaan. Tulee täysin epäuskoinen olo.
Saarnat ja virrenveisuu näyttää tekevän tosi hyvää tälle yhteiskunnalle.
Toivottavasti tästä otetaan opiksi, ja näkyy suviseurapuheissa. Teot pitäisi puheissa vakavasti tuomita, niin saataisiin aikaan ehkä jotain hyvää.
Vl ei halua edes katsoa kyseistä videoa, vaikkakin luulen että on katsonut ja haluaisi ettei kukaan muu sitä näkisi.
Miten kauan kuvittelevat aina kaiken ratkeavan sillä, että pistävät pään pensaaseen?
Nytkin kuin taikaiskusta kaikki vl-mieliset katosivat keskustelusta. Eikö myös vaikeista asioista täytyisi kyetä keskustelemaan?
Muutoin kaikki paha saa vain lisää tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti olen miettinyt: miten perheillä on varaa käydä suviseuroissa? Voi olla monien satojen kilometrien matka, suuri perhe ja paikan päällä menee ruokaankin rahaa. Jäävätkö jotkut taloudellisten syiden vuoksi kotiin?
Eiköhän tuo ole melko edullista matkailua, kun seurat ei ole mikään kaupallinen tapahtuma toisin kuin useimmat kesäfestarit. Talkootyön ansiosta osallistujien kustannukset pysyvät kohtuullisina.
Mutta ei kaikilla halukkailla ole valitettavasti varaaa edes siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri sosiaalisen median alustat on täynnä vastaavia kokemuksia kyseisestä "herätysliikkeestä". Facebook, tiktok ja tuon kyseisen videon kommenttikentässä YouTubessa.
Ei voi kuin ihmetellä, miten paljon sairaita voi mahtua yhteen porukkaan. Tulee täysin epäuskoinen olo.
Saarnat ja virrenveisuu näyttää tekevän tosi hyvää tälle yhteiskunnalle.
Toivottavasti tästä otetaan opiksi, ja näkyy suviseurapuheissa. Teot pitäisi puheissa vakavasti tuomita, niin saataisiin aikaan ehkä jotain hyvää.
Vl ei halua edes katsoa kyseistä videoa, vaikkakin luulen että on katsonut ja haluaisi ettei kukaan muu sitä näkisi.
Miten kauan kuvittelevat aina kaiken ratkeavan sillä, että pistävät pään pensaaseen?
Nytkin kuin taikaiskusta kaikki vl-mieliset katosivat keskustelusta. Eikö myös vaikeista asioista täytyisi kyetä keskustelemaan?
Muutoin kaikki paha saa vain lisää tilaa.
Välillä on aikaa osallistua keskusteluun enemmänkin, ja silloin tulee korjattua esitettyjä väitteitä (jotka kaipaisivat lähteitä ja oikaisua).
Kaikkeen ei kuitenkaan ehdi vastata, eikä jokainen netissä kiertävä sisältö ansaitsekaan kommenttia.
Nyt keskitymme suviseuramatkan valmisteluihin. Keskustelu jatkukoon sillä aikaa omalla painollaan. :)
Tervetuloa kaikki seuroihin paikan päälle tai kuulolle netin kautta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua vähän pelottaa tuon naisen puolesta joka on nyt julkisuudessa valitellut kuinka Suviseurat aiheuttavat häiriötä kun asuvat ihan vieressä. Ei kovin hyvä ole minusta itsensä parhaaksi julkisesti alkaa sellaista sanomaan. Toki hyvä, että joku uskaltaa sanoa. Etelä-Pohjanmaalla ei ole lestoja ihan hirveitä määriä, kuten pohjoisessa, mutta voin sanoa, että on kuitenkin melko paljon myös täällä.
Oululaisessa Kalevassa vl-kommentoijat tietysti ovat pahoittaneet mielensä naisen mielipiteestä. Ballerina, Leoppo jne ovat närkästyneitä inisijästä
"Ballerina, Leoppo jne ovat närkästyneitä inisijästä"
Mielenkiintoista! Uskooko kukaan, että jos asia käännettäisiin päälaelleen, ettei juuri nämä Bellerinat ja Leoppot olisi niitä ensimmäisiä inisijöitä?
Nämä kaksi ovat lujia uskossaan
Uskomatonta, voiko tuo kaikki videolla kuultu edes olla totta😯