Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: kun lopetin yhdynnät, ymmärsin mitä suostumus tarkoittaa oikeasti

Vierailija
26.04.2026 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000011824420.html

Moni suomalaisnainen suostuu seksiin, joka sattuu...

Tai ei kiinnosta, tunnu hyvältä, tapahtuu epämiellyttävissä olosuhteissa tai tunnelmassa, jne. Itsellä sama juttu, vaati vuosien selibaatin että aloin ymmärtää miten paljon kaikkea sellaista olin tehnyt, mitä en itse halunnut vain siksi, että "niin kuuluu tehdä" tai mies käyttäytyi painostavasti. Myös pari r aiskausta, missä sanoin ei tai olin täysin passiivinen, mahtuu mukaan. Sekä sellaisia keissejä, joissa mies valehtelee jostakin saadakseen käyttää seksuaalisuuttani, joka sekin rinnastuu r aiskaukseen.

Mitä mammat. Ajatuksia?

Kommentit (619)

Vierailija
361/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei jaksa pimsalooraa jakaa niin ainahan on pyllykolo käytettävissä, ja voihan sitä imeäkkin.

Ressukka-inseli ei ymmärrä vieläkään. Jos nainen ei ole tyytyväinen seksiin, se johtuu siitä, että SINUN tulisi tehdä paremmin hommia eli käyttää kieltä ja käsiä. Siinä sulle opettelemista.

Lisäksi tuo kielenkäyttö antaa sinusta vähä-älyisen vaikutelman, eikä se, toisin kun tunnut luulevan, kiihota naisia ollenkaan vaan päinvastoin. 

Vierailija
362/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kuulu tuohon joukkoon. Olen aina nauttinut kaikenlaisesta seksistä, myös yhdynnästä. Nykyisessä parisuhteessani haluaisin paljon enemmän kuin saan. 

Minä taas olen ja edelleen nautin ennenkaikkea yhdynnästä. Ehkä mulla on sitten tavallista enemmän tuntoaistia värkissäni.

N.70v.

Tai ehkä vähemmän? Ja niihin joihin sattuu, niin niillä on enemmän? 

Ai kipuko on ainut tuntoaisti? Kyllä juuri yhdyntä mun värkin tuntoaistin vuoksi on niin nautittavaa. Kummallista tämä ajattelu tällä palstalla, ihan kuin nainen ei voisi nauttia pelkästä yhdynnästä. Nautin edelleen suunnattomasti enkä tarvitse edes esileikkejä, en käytä liukkaria koska sitä vaan ei tarvita. Vaihdevuodet olivat 15 vuotta sitten, eikä ne vähentäneet seksuaalista haluani yhtään. Ehkä olen sitten joku kummajainen naiseksi. Voi jopa sanoa, että vaihdevuosissa oli jopa vaikeaa olla koska haluni oli jatkuvaa. Pyydän anteeksi kaikilta joita kommenttini loukkaa, mutta minä nyt satun olemaan tällainen ja mielestäni minullakin on oikeus mielipiteeseeni.

N.70v.

Valehtelet niin että korvat tekee jatkuvaa heiluriliikettä. Sitäpaitsi taidat olla mies?

Siis todellako olet sitä mieltä, että minun kaltaisiani ei voi olla olemassa. Arvasin kyllä, että kommenttiini vastataan tällä tavoin. Teidän päänne sisältöä ei tarvitse arvailla. Mikäli ette itse koe samoin niin sitä ei voi olla olemassa. Ja tietysti tottakai vedetään tämä "olet mies" :D

N.70v

Juu, taidatkin olla se DI-tyyppi, jolla on aina 3ea erilaista leikettä aamiaispöydässä😂

Miksi tämä vaivaa sinua niin hirveästi?

En ole kyseinen henkilö, mutta kyllä minuakin häiritsee kaltaisesi "yhdyntä on parasta" -renkutusta toistavat, kun lähes kaikki naiset saavat orgasminsa muuta kautta.

Minuakin häiritsee, vaikka itsekin nautin yhdynnästä.

Näin ihan alkuperäisenä N.70v. sanoisin, että ihme vänkäysjuttu mielipiteestäni saatiin aikaan. Sivulla 3 laitoin yhdelle henkilölle vastauksen hänen kommenttiinsa. En ole toistanut toistamasta päästyäni  tätä "renkutusta". Olen kommentoinut mielipiteeseeni tulleita epäasiallisia kommentteja, esim. näitä "et ole nainen" "et ole 70v." ym. En ole haukkunut toisten kokemuksia kommenteissani.

N.79v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kuulu tuohon joukkoon. Olen aina nauttinut kaikenlaisesta seksistä, myös yhdynnästä. Nykyisessä parisuhteessani haluaisin paljon enemmän kuin saan. 

Minä taas olen ja edelleen nautin ennenkaikkea yhdynnästä. Ehkä mulla on sitten tavallista enemmän tuntoaistia värkissäni.

N.70v.

Ai kipuko on ainut tuntoaisti? Kyllä juuri yhdyntä mun värkin tuntoaistin vuoksi on niin nautittavaa. Kummallista tämä ajattelu tällä palstalla, ihan kuin nainen ei voisi nauttia pelkästä yhdynnästä. Nautin edelleen suunnattomasti enkä tarvitse edes esileikkejä, en käytä liukkaria koska sitä vaan ei tarvita. Vaihdevuodet olivat 15 vuotta sitten, eikä ne vähentäneet seksuaalista haluani yhtään. Ehkä olen sitten joku kummajainen naiseksi. Voi jopa sanoa, että vaihdevuosissa oli jopa vaikeaa olla koska haluni oli jatkuvaa. Pyydän anteeksi kaikilta joita kommenttini loukkaa, mutta minä nyt satun olemaan tällainen ja mielestäni minullakin on oikeus mielipiteeseeni.

N.70v.

Valehtelet niin että korvat tekee jatkuvaa heiluriliikettä. Sitäpaitsi taidat olla mies?

Siis todellako olet sitä mieltä, että minun kaltaisiani ei voi olla olemassa. Arvasin kyllä, että kommenttiini vastataan tällä tavoin. Teidän päänne sisältöä ei tarvitse arvailla. Mikäli ette itse koe samoin niin sitä ei voi olla olemassa. Ja tietysti tottakai vedetään tämä "olet mies" :D

N.70v

Juu, taidatkin olla se DI-tyyppi, jolla on aina 3ea erilaista leikettä aamiaispöydässä😂

En ole kyseinen henkilö, mutta kyllä minuakin häiritsee kaltaisesi "yhdyntä on parasta" -renkutusta toistavat, kun lähes kaikki naiset saavat orgasminsa muuta kautta.

Tekeekö se naisesta jotenkin vääränlaisen, jos saa nautintonsa juuri yhdynnästä? Ja siitä ei saisi puhua? Miksi naisia pitää tunkea yhteen muottiin? Miksi se häiritsee, jos jollain on kokemus, joka poikkeaa omastasi?

Eri

Kärjistettynä näin.

Naiset ovat vuosia yrittäneet kertoa miehille, että suurin osa naisista tarvitsee klitoriksen hiplaamista saadakseen orgasmin, koska miehet eivät ole tieneet/tajunneet. Se miesten tietämättömyys klitoriksen tärkeydestä on se ongelma, jota korjataan.

Sitten tulee nainen tai pari huutelemaan tällaiseen ketjuun, että kyllä mä vaan tykkään yhdynnästä eniten enkä muuta kaipaa.

Miehet tulkitsevat tämän niin, ettei heidän tarvi kuin panna sittenkään.

Saat pitää kokemuksesi, mutta siitä seuraa se, että muut naiset saa huonoa seksiä.

Monihan tykkää olla päällä juuri tuon klitorisärsytyksen takia. Onkohan montakaan naista enää Suomessa joka ei tätä ole kokeillut.

Sitten pitää muistaa että olemme erilaisia ja varmasti löytyy herkkyydessä eroja jotka voivat johtua monestakin asiasta. Herkkyys suuntaan ja toiseen on yleensä toivottava asia jotta seksi on hyvää. Tuota taas edistää molemminpuolinen luottamus. Voiko tälläistä olla pikajutuissa?

Kaikki tienneet nämäkin asiat iät ja ajat. Bodycountien keräilijät sitten oma lajinsa.

Vierailija
364/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

raiskaukset ei ole enään niin paha juttu kuin ennen vanhaan

Ei ainakaan julkkiksilla.

Vierailija
365/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan jokainen mies on itsekäs tumpelo joka tuottaa kipua niin voisikohan sitä vikaa etsiä pillun puolelta?

Vierailija
366/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei jaksa pimsalooraa jakaa niin ainahan on pyllykolo käytettävissä, ja voihan sitä imeäkkin.

Ressukka-inseli ei ymmärrä vieläkään. Jos nainen ei ole tyytyväinen seksiin, se johtuu siitä, että SINUN tulisi tehdä paremmin hommia eli käyttää kieltä ja käsiä. Siinä sulle opettelemista.

Lisäksi tuo kielenkäyttö antaa sinusta vähä-älyisen vaikutelman, eikä se, toisin kun tunnut luulevan, kiihota naisia ollenkaan vaan päinvastoin. 

Ei sellaisia miehiä olekaan. Koittakaa ymmärtää naiset että teidän pillunne viimeinen käyttöpäivä on mennyt.

Vierailija
367/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muilta osin otan osaa, mutta valehtelu ei kyllä ole r*iskaus, haloo nyt. Tämän takia todellisen seksuaaliväkivallan uhreja ei oteta todesta, kun joidenkin mielestä jokainen ihmissuhdepettymys on r*iskaus.

Kaikki valehtelu ei olekaan lain mukaan raiskausta, mutta suostumus ei ole rajaton. Jos suostumus annetaan tietyin ehdoin (esim. kondomin käyttö), niiden rikkominen voi tehdä teosta rikoksen. Lisäksi esimerkiksi taudin salaaminen voi olla rikollista, vaikka sitä ei kutsuttaisi raiskaukseksi. Eli ‘valehtelu ei ole raiskaus’ on liian yksinkertaistettu väite.

Vierailija
368/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna vaimolleni jollei hän ole virittänyt tunnelmaa oikeaksi ja jos olen joutunut tekemään kotitöitä enemmän kuin pidän oikeudenmukaisena.

Hyvä poika, pidä puolesi. Älä missään nimessä anna Mamman nousta niskan päälle. /s

Vierailija
369/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan jokainen mies on itsekäs tumpelo joka tuottaa kipua niin voisikohan sitä vikaa etsiä pillun puolelta?

Tämäkö oli sinun lopputulemasi tästä keskustelusta?

Sisälukutaito olisi arvokas asia.

Vierailija
370/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N.70v.

N.70v.

N.70v

Eli mielestäsi ne, jotka pitävät juuri yhdynnästä ja saavat orgasmin lähes vain tällä lailla, ovat renkuttajia, ja joiden siis pitää pitää suunsa kiinni eikä sanoa mielipidettään. Tuleeko huono mieli kun et itse pysty.

N70v.

Olet säälittävä, kun esität 70 v naista!

Minkä takia kuvittelet, ettei hän oikeasti ole 70 v nainen? Onko sun mielestä jotenkin mahdotonta, että nainen pitäisi seksistä ja yhdynnästä vielä vanhempanakin? 

Hänen kirjoitustyylinsä paljastaa sen.

Apua, mikähän mun kirjoitustyylissä nyt sun mielestä "paljastaa" etten ole 70 vuotias nainen. Tässä kuussa täytin 70 ja olen synnyttänyt kaksi poikaa. On 3 lastenlastakin. Silti voin keskustella seksistä, tykätä nimenomaan siitä yhdynnästä vaikka se kyllä vauviksella onkin lähes kiellettyä.

N.70v

No, menehän sitten yhtymäään!

Olen eri, mutta en ymmärrä. En tosiaankaan ymmärrä.

Mikä hänessä provosoi?

Olen eri. Naiset ovat vuosia yrittäneet kertoa miehille, että he pitävät klitoriksen kosketuksesta, ja että he saavat vain siten orgasmin ja että naisen orgasmikin on tärkeä. Tämä on totta suurimmalle osalle naisista. Tämä on se asia, mitä yritetään saada miehet oppimaan ja  sisäistämään.

Se, että sitten tulee paikalle naisia huutelemaan että "Musta yhdyntä on paras",  ei paranna tilannetta lainkaan vaan päinvastoin.

Vierailija
371/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taattua HS-propagandaa, lukematta paskaa. Lopettakaa paneminen, ohhoh nyt Suomi tarvitsee taas tuhatmiljoonaamamua kiireellisesti!

Vierailija
372/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä elämä taas on vulvadynamot tulilla joka toisella palstatädillä :D

Siitä vaan inkkelit perustamaan tulonlähteitä vulvodynia-lähtöisistä seksipalveluista. Kuinka päästä kivusta nautintoon jne.

Vierailija
373/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi maailma on tosiaan muuttumassa ja nainen on muutakin kuin mällipussi. 

Jänskintähän on se, että mummoikäiset saivat nuorena enemmän orgasmeja kuin nykyiset nuoret naiset. 1970-luvulla myös rakasteltiin enemmän kuin nykyään. Eli jotakin on kuitenkin hukattu.

N49.

Mistäs sä tiedät, miten paljon orgasmeja mummoikäiset sai nuorena?

Vierailija
374/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaisia miehiä olekaan. Koittakaa ymmärtää naiset että teidän pillunne viimeinen käyttöpäivä on mennyt.

Voi höpsykkä, maailmassa on miljardeja miehiä, joita kyllä kiinnostaa meidän pillumme. 

Vierailija
375/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sekin puoli mukana, että jos kivut eivät vaivaa muuten kuin yhdynnässä, niin niitä ei joskus nähdä tarpeelliseksi ratkoa, koska yhdyntä ei ole tärkeää. Varsinkaan jos se tuota nautintoa. Naiselle. 

Eli miehellä ei olisi oikeutta haluta yhdyntää? Ymmärrän sen, että ei voi vaatia eikä varsinkaan painostaa saati pakottaa, mutta on mielestäni ihan ok, että sen kumppaninkin seksielämälle annetaan arvoa. Jos yhdyntä on keskeinen osa sitä. 

Yhdyntä on tärkeää suurimmalle osalle seksuaalisesti aktiivisia miehiä. Mutta oikeassahan siinä ollaan että moni tämän vuoksi suostuu epämiellyttävään toimintaan. Olisi hienoa jos löydettäisiin enemmän keinoja tehdä siitä nautinnollisempaa jos mahdollista. Sen sijaan että sivutetaan miehen toive yhdynnästä turhana. 

Seksi ja miehen orgasmi voidaan toteuttaa ilman yhdyntääkin. Jos naista sattuu yhdyntä, pitää keksiä jotain muuta. Nainen voi hoidella miehen suullaan tai käsillään tai antaa panna vaikka rintojen väliin. Tai sitten mies voi hoidella itseään ja katsella samalla alastonta naistaan ja vaikka hiplata hänen tissejään. 

Miksi ihmeessä naisen pitäisi olla miehen tyydytin? Pankoon pumpattuun barbaraan.

Miksi ihmeessä miehen pitäisi sietää tällaista naista nurkissaan? Lähteköön nainen vi ttuun.

Vierailija
376/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet panee aika lailla samalla tavalla. Jotkut naiset tykkää siitä ja jotkut ei.

Omituista on, että kipsipillut luulevat että kun he vain löytävät hyvin panevan yksisarvisen niin ongelmat poistuvat. Pitäkää nyt tuolista kiinni: Yksisarvisia ei ole, teidän pillussanne on vaan tullut panemiskiintiö täyteen. Piste. Ei ole sellaista miestä joka panisi niin kuin te haluatte, ettekä te välttämättä itsekään tiedä mitä haluatte. Ehkä panoroboteista tulee joskus apua mutta sitä odotellessa ei kannata pidättää hengitystä.

Hyvää loppuelämää. 

Ei todellakaan kaikki miehet pane aika lailla samalla tavalla? Mitä ihmettä nyt oikeasti? Oletko sä ikinä harrastanut seksiä? 

Lisäksi seksiin kuuluu niin paljon muutakin kuin se pelkkä pano. Miehet ei todellakaan ole samanlaisia keskenään sängyssä.

Erot ovat valtavia. Toiset miehet ovat luonnostaan Casanovia, toiset taas kuin automaatilla kulkevia iskuvasaroita, tiedätte ne laitteet, joilla kalliolohkareita rikotaan rakennuksilla. 

Vierailija
377/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi höpsykkä, maailmassa on miljardeja miehiä, joita kyllä kiinnostaa meidän pillumme. 

Senkö takia naiset niitä kamelipaimenia tänne halajaa. 

Vierailija
378/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En anna vaimolleni jollei hän ole virittänyt tunnelmaa oikeaksi ja jos olen joutunut tekemään kotitöitä enemmän kuin pidän oikeudenmukaisena.

Hyvä poika, pidä puolesi. Älä missään nimessä anna Mamman nousta niskan päälle. /s

Jaha, joku random spermaviemäri alkaa pojittelemaan.

Tyypillistä pelkälle naaraalle, ei mitään käytöstapoja.

Vierailija
379/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei pysty, se jätetään kuin sika. Jos nainen ei pysty ja mies haluaa, niin se on sika.  Intersektionaalinen ideologia ei jätä miehelle montaa vaihtoehtoa.

Voisit opetella edes käsitteet. Intersektionaalinen ideologia on kiinnostunut miestenkin eduista, tavallinen feminismi on kiinnostunut vain naisista.

Kerrotko lisää miten on kiinnostunut miesten eduista? Että miehen etu on olla sellainen kuin millainen i-s feministi haluaa hänen olevan? Feministi tietää paremmin miehen edun kuin mies itse.

En ostaisi tälläistä pakettia.

Vierailija
380/619 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sekin puoli mukana, että jos kivut eivät vaivaa muuten kuin yhdynnässä, niin niitä ei joskus nähdä tarpeelliseksi ratkoa, koska yhdyntä ei ole tärkeää. Varsinkaan jos se tuota nautintoa. Naiselle. 

Eli miehellä ei olisi oikeutta haluta yhdyntää? Ymmärrän sen, että ei voi vaatia eikä varsinkaan painostaa saati pakottaa, mutta on mielestäni ihan ok, että sen kumppaninkin seksielämälle annetaan arvoa. Jos yhdyntä on keskeinen osa sitä. 

Yhdyntä on tärkeää suurimmalle osalle seksuaalisesti aktiivisia miehiä. Mutta oikeassahan siinä ollaan että moni tämän vuoksi suostuu epämiellyttävään toimintaan. Olisi hienoa jos löydettäisiin enemmän keinoja tehdä siitä nautinnollisempaa jos mahdollista. Sen sijaan että sivutetaan miehen toive yhdynnästä turhana. 

Seksi ja miehen orgasmi voidaan toteuttaa ilman yhdyntääkin. Jos naista sattuu yhdyntä, pitää keksiä jotain muuta. Nainen voi hoidella miehen suullaan tai käsillään tai antaa panna vaikka rintojen väliin. Tai sitten mies voi hoidella itseään ja katsella samalla alastonta naistaan ja vaikka hiplata hänen tissejään. 

Ei seksiin omaa kumppania tarvita. Nainen (siis se oma kumppani) saa olla osallistumatta.

Eräs maailman vanhimmista ammateista perustuu tuohon.

Aivan, se oma käsi.