Hoitaja väitti että korkea kaliumarvo ei aiheuta rytmihäiriöitä!
Tekoälyn mukaan hoitajan väite on virheellinen. Minulla on todettu yli 5 kaliumarvo ja hoitajan mielestä tämä ei aiheuttaisi rytmihäiriöitä. Olen alkanut saada lyhyitä eteisvärinäkohtauksia 😔 Olen huolissani, että sydän pysähtyy mutta hoitajan mielestä ei ole aihetta huoleen.
Mitä teen, yritänkö soittaa jollekin toiselle? Lääkäri ei ole vielä soittanut verikokeista vaan Omakannasta katsoin tulokset...
Kommentit (124)
Ruokavaliomuutos. Ei perunaa, banaania eikä avokadoa. Juo paljon vettä ja liiku päivittäin, huvitti tai ei. Lisää marjoja ja vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian matala tai korkea kalium arvo kyllä aiheuttaa sydän oireita ja voi olla jopa hengen vaarallista. Tarkistappa asia, eikö 5 ole kuitenkin vielä viitearvoissa?
Voi silti aiheuttaa oireita. Itselläni oli viitearvojen alarajalla oleva kalium ja selvät oireet, vaikka ei muka pitäisi olla. Nyt kaliumarvo normaali, eikä oireita. Viitearvouskonto on mennyt liian pitkälle, pitäisi ottaa huomioon myös potilaan oireet, eikä tuijottaa pelkästään arvoja.
Minullakin oli 3,3. Lääkäreitä ei kiinnostanut, vaikka oli rytmihäiriöitä. Olen lääkinnyt itseäni miedolla kaliumlisällä ja se toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On murheellista kun hoitajaksi opiskellaan jollain kirjekurssilla nykyään...
Ei opiskella. Suomessa kouluttautuneet hoitajat ovat todella ammattitaitoisia.
Hoitajat eivät tulkitse laboratiokokeita, vaan sen tekee aina vain ja ainoastaan lääkäri.
Eivät tulkitse. Mitä teette sit?
me saikutellaan, lakkoillaan ja äitiyslomaillaan. joskus käydään työpaikalla kahvihuoneessa somettamassa.
Ennen vanhaan kun Omakantaa ei vielä ollut niin tämä ei ollut ongelma. Kenen lie idea koko Omakanta...