Älkää erehtykö sijoittamaan Helsingin pörssiin
Ajattelin että osakkeilla tienaa mutta ei Helsingin pörssissä .
Olen sijoittanut useisiin osakkeisiin Helsingin pörssissä ja salkku on plussalla tasan sen minkö Nokia on tuottanut...
Kaikki muut osakkeet on olleet turhia kun tappiot on syöneet ne minkä muutama yhtiö on plussalla...olen laskenut mukaan myös osingot jota saanut 2000 euroa ja katson osakesäästötilin saldoa..
Salkussa minulla on Sampoa,Elisaa ,UPM, konetta, fbsecurea, Stora Enso ja muutamaa muuta pikku yhtiötä .
Ainoastaan Nokian tuotto ollut merkittävä.
Kommentit (39)
Miten te oikein onnistutte? Tässähän on aivan erinomainen vuosi takana.
Vierailija kirjoitti:
Vedin rahat lähiräkälässä ja pitää jotenkin selitää missä rahat on.
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin ihmettelen...tosin ne jotka tällä tienasi sijoitti pörssiin vuosi sitten ....syksyn nousu on jo tuhottu
..tietenkin miten painottaa sijoituksia ja mihin yhtiöihin..
Mulla on 50 000 euron salkku ja allekirjoitan aloitukset ..
9 prosentin tuotto on kai puolelta vuodelta ihan hyvä mutta ainoa selvästi tuottaa on tullut Nokialta ja suurilta yhtiöiltä ..
Pahin virhe on myydä sitten heti kun iso pudotus alla tappiolla..pitäisi keventää kun osake kurssi on korkealla ja ostaa kun putoaa halvalla
Miksi joku ylipäätään sijoittaa vain Helsingin pörssiin? Etenkin vain suomalaisiin osakkeisiin? Miksi jotkut eivät hajauta sijoituksiaan?
"osakkeet aina laskee sen minkä osinkoa maksetaan ..."
Excuse me? Mistä tiedät, vaikka osakkeiden arvo vielä jonain päivänä nousee? Nauti vain osingoistasi.
Harvemmin Yhdellä osakkeella tienaa miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Excuse me? Mistä tiedät, vaikka osakkeiden arvo vielä jonain päivänä nousee? Nauti vain osingoistasi.
Ihan kohta nousee! Ihan varppina nousee!
En ymmärrä. Siis OMX Helsinki indeksi on noussut reilut 37% vuodessa. Kuinka pirun hyvää tuottoa oikein odotat?!
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku ylipäätään sijoittaa vain Helsingin pörssiin? Etenkin vain suomalaisiin osakkeisiin? Miksi jotkut eivät hajauta sijoituksiaan?
Miksi....no ehkä siksi että Helsingin pörssin yhtiöistä suomalaiset saa parhaiten tietoa ja seurattua tilannetta..ulkomaan pörssiyhtiöiden tilannetta on aina hankalampi seurata ...tämä minun mielipide..
Joo aion kyllä keventää omistusta Helsingin pörssistä ja siirrän sijoituksia rahastoihin..
Viimeistään loppu vuonna Myyn tappiot pois jotta nämä voi vähentää voitoista edes verovähennyksinä... Loppuvuonna kannattaa aina siivota salkut yhtiöistä joita ei kannata pitää
Tämän vuoden alussa viimein pääsin jopa plussalle suomi-sijoituksineni mutta se ilohan ei kauaa kestänyt....
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Siis OMX Helsinki indeksi on noussut reilut 37% vuodessa. Kuinka pirun hyvää tuottoa oikein odotat?!
Indexi kyllä on noussut mutta minä katson paljonko euroja salkku on plussalla. .
On salkku on kyllä hyvin lähellä. Tätä indeksiä mutta saldo ei ole kasvanut samaa vauhtia
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoden alussa viimein pääsin jopa plussalle suomi-sijoituksineni mutta se ilohan ei kauaa kestänyt....
Mulla oli UPM, Elisaa ,Sampoa, f secured...
Kaikki teki hyvää tulosta tulosjulkaisussa mutta osakekurssit syöksyy heti ...osinkoa kyllä hyvin maksaa mutta ..
Miten käy sitten kun tulee oikeasti heikompaa tulosta..
no itepä olet osakkeesi valinnut. Oman juustotilini tuotto on 16,10% annualisoituna tältä vuodelta. Ihan ok mielestäni vaikka en juuri Suomeen panostakaan. Juustotilini on muutamia kymppitonneja ja pikku hiljaa kasvattelen sitä. Pääosa sijoituksistani onkin sitten maailmalla.
Joo samaa mieltä. Muutama vuosi sitten aloin siirtymään jenkkipörssiin ja muille markkinoille. Toissa vuonna salkun tuotto 76%, viime vuonna 99% tällä hetkellä ytd +42%. Yksi osake enää Suomessa, muuten jenkki, kanada ja saksa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 50 000 euron salkku ja allekirjoitan aloitukset ..
9 prosentin tuotto on kai puolelta vuodelta ihan hyvä mutta ainoa selvästi tuottaa on tullut Nokialta ja suurilta yhtiöiltä ..
Sen vuoksi sinulla on se salkku, että siellä on eri tavalla kehittyviä osakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kohta nousee! Ihan varppina nousee!
Kyllä nousee. Minulla on salkussani osakkeita, jotka ovat maksaneet yli 100 vuotta osinkoja yhtäjaksoisesti ja SILTI ovat plussilla eivä "laskeneet" miinukselle vaikka osinko tuotto on yli 1%.
suomi on heikko, juu tiedetään. Tosin sen tietää yrityksetkin, suomeen ei sijoiteta vaan jos rakennetaan tuotantokeinoja ne pystytetään lähtökohtaisesti ulkomaille. Samoin toimii elälerahastot, nekin vie rahansa ulkomaille rahoittamaan talouskasvua muualle.
Tuo voisi toimia toisinkin, mutta kerran kolonia aina kolonia ja johto pyrkii saamaan suomen kolonan asemaan maksimaalisella hyväksikäytöllä jotta saisivat ulkomaan omistajilta bonuksia.
Allekirjoitan..
Minun Salkku 3000 eurolla plussalla ja se on vain Nokian ansiota..ilman Nokiaa puolen vuoden kokonaistuotto olisi pyöreä nolla..
Olen sentään saanut 1400 euroa osinkoja mutta osakkeet aina laskee sen minkä osinkoa maksetaan ...
Monet yhtiöt ilmoittaneet hyvistä tuloksista mutta silti Helsingin pörssin osakkeet vain laskee.....paitsi nokia