Älkää erehtykö sijoittamaan Helsingin pörssiin
Ajattelin että osakkeilla tienaa mutta ei Helsingin pörssissä .
Olen sijoittanut useisiin osakkeisiin Helsingin pörssissä ja salkku on plussalla tasan sen minkö Nokia on tuottanut...
Kaikki muut osakkeet on olleet turhia kun tappiot on syöneet ne minkä muutama yhtiö on plussalla...olen laskenut mukaan myös osingot jota saanut 2000 euroa ja katson osakesäästötilin saldoa..
Salkussa minulla on Sampoa,Elisaa ,UPM, konetta, fbsecurea, Stora Enso ja muutamaa muuta pikku yhtiötä .
Ainoastaan Nokian tuotto ollut merkittävä.
Kommentit (39)
Paljonko se vero on, jos myyt osakkeita ja tienaat niistä? Onko yli 20 prosenttia? Ja kun pankki tai muu tiliäsi hoitava yhtiö perii jokaisesta myynnistä ja ostosta oman osuutensa ja tilinhoitomaksut ym., niin osakkeiden pitäisi nousta kymmeniä prosentteja, että sillä myynnillä tienaisi yhtään mitään.
Jos voittaisin lotosta, en laittaisi penniäkään osakkeisiin. En myöskään hajauttaisi mitään tai perustaisi erikseen mitään säästö- ja sijoitustilejä, vaan pitäisin kaikki rahat käyttötilillä. Siitä menee ehkä se 3,95 € palvelumaksuja kuukaudessa, mutta ei olisi mitään muita maksuja. Pankkia v*tuttaisi, kun eivät saisi myytyä minulle "palvelujaan" ja pääsisi rokottamaan useista eri tileistä. Kyllä, inflaatio söisi rahoja, mutta mieluummin niin kuin että rahat menisivät lukuisiin tilinhoito- ja salkunhoitomaksuihin ja sulaisivat osakekurssien tai kiinteistöjen arvon romahduksen myötä.
Osakkeilla tienaa ja varsinkin Helsingin pörssissä joka on ollut yksi parhaimmin tuottavista.
Itse ainakin olen ollut tyytyväinen osinkoihin ja just kotiutin voittoja Nokiasta.
Mutta sun salkussa on sun valintoja ja niillehän me ei voida mitään.
Ihme on jos melkein 40 prosentin vuosinousu indeksissä ei kelpaa. Kannattaa jättää osakepoiminta muille, niin minäkin tein ja salkku on kiittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Miten te oikein onnistutte? Tässähän on aivan erinomainen vuosi takana.
Olisikohan tämä vuosi ollut hyvä niille, jotka treidaavat, mutta ei pitkäaikaisille osakeomistuksille?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se vero on, jos myyt osakkeita ja tienaat niistä? Onko yli 20 prosenttia? Ja kun pankki tai muu tiliäsi hoitava yhtiö perii jokaisesta myynnistä ja ostosta oman osuutensa ja tilinhoitomaksut ym., niin osakkeiden pitäisi nousta kymmeniä prosentteja, että sillä myynnillä tienaisi yhtään mitään.
Jos voittaisin lotosta, en laittaisi penniäkään osakkeisiin. En myöskään hajauttaisi mitään tai perustaisi erikseen mitään säästö- ja sijoitustilejä, vaan pitäisin kaikki rahat käyttötilillä. Siitä menee ehkä se 3,95 € palvelumaksuja kuukaudessa, mutta ei olisi mitään muita maksuja. Pankkia v*tuttaisi, kun eivät saisi myytyä minulle "palvelujaan" ja pääsisi rokottamaan useista eri tileistä. Kyllä, inflaatio söisi rahoja, mutta mieluummin niin kuin että rahat menisivät lukuisiin tilinhoito- ja salkunhoitomaksuihin ja sulaisivat osakekurssien tai kiinteistöjen arvon romahduksen myötä.
Lol mitä just luin.
Vierailija kirjoitti:
Taas mistään ymmärtämätön öyhöttää täydellisellä kokemattomuuden rintaäänellä kovaan ääneen paskaa...
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt kommentti ylläolevaan: Talous- ja sijoitustieto pakolliseksi kouluihin! Silloin voisimme ehkä jo ensi vuosisadalla päästä samalle viivalle taloudenhoidossa Ruotsin, Tanskan ja Sveitsin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Siis OMX Helsinki indeksi on noussut reilut 37% vuodessa. Kuinka pirun hyvää tuottoa oikein odotat?!
Indexi kyllä on noussut mutta minä katson paljonko euroja salkku on plussalla. .
On salkku on kyllä hyvin lähellä. Tätä indeksiä mutta saldo ei ole kasvanut samaa vauhtia
Se on vähän sun oma moka, kun et osaa hajoittaa. Minä olen sijoittanut pitkään vain ja ainoastaan indeksirahastoihin. Moni sijoitusammattilainenkin häviää indeksille. Toki Helsingin pörssi on tuottanut pitkällä aikavälillä huonosti. Itse olin poissa todella pitkään.
Vierailija kirjoitti:
1) vero menee vain VOITOSTA ei myyntihinnasta.
2) kaikki kaupankäyntikulut on JO poistettu voitosta
3) kaupankäyntikulut ovat prosentin murto-osia, ja esim OP:lla ja nordealla maksimissaan 1% pienillä kaupoilla, kansainvälisillä välittäjillä jopa pienemmät.
4) Kurssin ei pidä nousta "kymmeniä prosentteja", vaan jopa pienillä summilla 3% kurssinousu mahdollistaa voiton tekemisen nordealla ja OP:lla.
5) ei taida yksikään pankki ottaa "tilinhoitomaksuja" aktiivista osakesalkuista.
6) jo se että pelaat lottoa kertoo tarpeeksi.
Jaksaisipa nähdä sen vaivan että avaisi salkkuun jonkun tarvittavan härdellin että voi alkaa sijoittamaan indeksiin.
Nordnet on ilmainen, pankit ottaa ~1% salkusta (historiaa ajasta jolloin oli osinkokuponkeja joita piti leikata manuaalisesti). Työ poistui ja maksu on aiheeton, poistuuko maksu? No ei tietenkään!
Ostot/myynnit on 5e minimissään, noin muuten joku 0,002% tjsp. Joka käytännössä meinaa ettei alle tonnilla kannata juurikaan leikkiä per osto tai myyntikerta.
Verot om 30% kiitos kommareille olivatpa punaisia, sinisiä, keltaisia tai mikälie. Jota ennen on maksanu verot moneen kertaan. Samoin firma jonka omistaa on maksanut veroja. Joten kun työstä maksaa 30%, firma maksaa 30% ja itse maksaa osingista 30% käteen jää 0,7*0,7*0,7= 34% tienatusta. Niijoo ja tuo menee uudelleen pörissin ja taas puolittuu (0,7*0,7=0,49) rahat. Tai siis edellisestio jää 17e köteen eli joku 5 olutta vappusatasesta.
Ja joo noita vanhoja 1% tilinhoitoa on edelleen vanhuksilla, niitä havitsee kun likvidoidaan pesä... et jos on joku 98v suomenruotsalainen mummi voisi hoitaa asiat hänen puolestaan.
Ja joo vain suomenruotsalaislla on osakkeita tuon ikäisinä.
Vierailija kirjoitti:
Nordnet on ilmainen, pankit ottaa ~1% salkusta (historiaa ajasta jolloin oli osinkokuponkeja joita piti leikata manuaalisesti). Työ poistui ja maksu on aiheeton, poistuuko maksu? No ei tietenkään!
Ostot/myynnit on 5e minimissään, noin muuten joku 0,002% tjsp. Joka käytännössä meinaa ettei alle tonnilla kannata juurikaan leikkiä per osto tai myyntikerta.
Verot om 30% kiitos kommareille olivatpa punaisia, sinisiä, keltaisia tai mikälie. Jota ennen on maksanu verot moneen kertaan. Samoin firma jonka omistaa on maksanut veroja. Joten kun työstä maksaa 30%, firma maksaa 30% ja itse maksaa osingista 30% käteen jää 0,7*0,7*0,7= 34% tienatusta. Niijoo ja tuo menee uudelleen pörissin ja taas puolittuu (0,7*0,7=0,49) rahat. Tai siis edellisestio jää 17e köteen eli joku 5 olutta vappusatasesta.
puhut paskaa.
Minulla on ollut arvo-osuustilit Nordeassa, OP:lla ja Danskella. YKSIKÄÄN ei peri pennin jeniä säilyttämisestä.
Helsingin pörssissä voi tienata hyvin, jos on fiksu ja tarkkaavainen sijoittaja, mutta niille, jotka vain passiivisesti sijoittavat, ei todellakaan ole hyvä idea. Itse kuulunen jälkimmäiseen kastiin, ja vaikka luulin yleensä ostaneeni osakkeita aika halvalla, ne aina osaavat romahtaa entisestään. Salkku on ollut 99% ajasta miinuksella. Suuri ahdistuksen ja turhautumisen lähde. Suomen talous on romahtamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puhut paskaa.
Minulla on ollut arvo-osuustilit Nordeassa, OP:lla ja Danskella. YKSIKÄÄN ei peri pennin jeniä säilyttämisestä.
fortuminin ipon yhteydessä jouduin vahingossa nordean arvoossuustilille ja ne peri
ja mummilta otettiin prossa vuodessa aktialla
saattaa tosin olla historiaa jota ei ole ollut viimeisen 20v aikana
oot vaan korvien takaa edelleen märkä kakara etkä vielä kokenyu elämää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puhut paskaa.
fortuminin ipon yhteydessä jouduin vahingossa nordean arvoossuustilille ja ne peri
ja mummilta otettiin prossa vuodessa aktialla
saattaa tosin olla historiaa jota ei ole ollut viimeisen 20v aikana
oot vaan korvien takaa edelleen märkä kakara etkä vielä kokenyu elämää
... niin.. enhän ole tosiaan sijoittanut kuin 90-luvulta lähtien.. märkäkorvamiljonäärinä on kiva elellä. Milloin sit olen mielestäsi kokenut, kun aikuisena olen kokenut kaikki suomen pahimmat lamat sitten ensimmäisen maailmansodan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
no itepä olet osakkeesi valinnut. Oman juustotilini tuotto on 16,10% annualisoituna tältä vuodelta. Ihan ok mielestäni vaikka en juuri Suomeen panostakaan. Juustotilini on muutamia kymppitonneja ja pikku hiljaa kasvattelen sitä. Pääosa sijoituksistani onkin sitten maailmalla.
oma juustotilini on stiltonissa eikä briessä.aurajuustotili onhyvä enkä ole niitä anaalisoinu. mutta jos nämä pienet kettuilut riitttää niin järkevä sijoittaminen kannattaa aina. pieni ahneuden peikko kiipi olkapäälle kerran mutta nyt olen järkevä sijoittaja.
Sano muuta. Harkitsin vakavasti sijoittamista Terveystaloon koska pidin sitä turvallisena vaihtoehtona mut sekin tippui perjantaina merkittävästi. Onneks en sijoittanut
Mulla on ihan kasuyhtiöihin sijoitettu isänmaallisesti Helsingin pörssissä mutta ole. Tullut nyt toisiin ajatuksiin kun sijoitukset pudonneet puolessa vuodessa -25 prosenttia arvoa..
Yritykset ei ole huonoa eikä tuote mutta yritykset ei vain kasvaa Suomessa eikö kansainvälisty kun ne ei kerää rahaa pörssistä yrityksen kasvuun....olen kanssa myös luovuttamassa näistä ja maksan oppirahat