Ostettiin iso ihana 2 vuotta vanha omakotitalo, mut nyt tuntuu et kaikki pitää tehdä uusiksi
Talon hankinta oli lähes vuoden prosessi ja nyt tuntuu, et talon sisustusratkaisut on ihan vanhentuneita. Tykkään tv:n kotimaisista sisustusohjelmista ja luen blogeja.
Meidän uuden talon monet ratkaisut tuntuu tosi vanhoilta ja yksityiskohdat vähän halvoilta ja kulahtaneilta. Talo ei enää oo tätä hetkeä : (
Esim keittiö kodinhoitohuone ja kylppärit sekä sauna on harmaan ja valkoisen sävyissä ja esim lattiassa on marokkolaiskuviollista harmaata laattaa. Kaikki hanat ja suihkut on mattamustaa, samoin saarekkeen seinämät. Nää ratkaisut ei ole enää tätä päivää eikä musta edes puolen miljoonan ok-talon arvoisia.
Olen ihastellut modernin suoraviivaisia mutta kuitenkin country-henkisiä keittiöitä, joissa on lämpimiä, maanläheisiä värejä, mutta tosi vaaleita. Sitten haluan ehdottomasti agan enkä mitään induktioliesitasoa saarekkeessa!
Ja hanat ja suihkut ehdottomasti lämmintä messinkiä samoin kaikki ovenkahvat, naulakot ym
Kalustuskin on harmaata ja mustaa ja näyttää ihan Jyskistä ostetulta, vaikkei nyt ole sieltä.
Haluan jonkun suunnittelijan tekemään kaiken uusiksi, mut mies ei hakua kuullakaan sellasta. Sanoi mulle tosi rumasti ettei mulla oo mitään makua ja tyylitajua jos ihastuin taloon vuosi sitten ja nytten en enää tykkää siitä. Mut näähän ymmärtää vasta kun on asunut siellä kuten me nyt 3 kk.
Oonko mä teistä ihan pihalla tästä? Musta mulla on varma maku ja tiedän mitä haluun ja se on mid-century modern country.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka tuomitsee AP:n niin ei ole mitenkään ok, että mies vähättelee häntä ja sanoo, ettei hänellä ole mitään makua tai tyylitajua. Ei kenenkään tarvitse kuunnella tuollaista mitätöintiä ja vähättelyä. Mies varmaankin valinnut talon? Mutta tuo, että haluaisit talon olevan sisutuslehtien mukainen ei välttämättä tuo sitä täyttymyksen ja tyytyväisyyden tunnetta vaan kannattaa pohtia, että se tulee siitä kun talosta tulee oman näköinen ja tuntuinen eikä sisutuslehdet tarjoa kuin aina vain tietyn ajanjakson trendejä jotka vaihtelee. Ja ymmärrän AP:n näkökulman, musta on aika hallitseva väri varsinkin jos itse tykkää valoisimmista väreistä, että ei oikein voi verhoillakaan sitä muuttaa. Antaako mies sinun ostaa edes verhoja vai jyrääkö hän ihan kaikessa sisustuksessa? Jos ei pysty kaikkea remontoimaan uusiksi niin voi ainakin yriittää muulla sisutuksella tehdä talosta viihtyisämmän.
Tässä maailmantilanteessa ei heru sympariaa kermaperseiselle ap:lle. Eikä kyllä heruisi vaikka maailmalla olisi parempi tilanne. En ymmärrä ap:n kaltaisia kermaperseitä jotka haluaa rempata pari vuotta vanhaa taloa. En yhtään ihmettele, että miestä vituttaa kun pitkän etsinnän jälkeen viimein löydetty kallis talo ja sitten äm mä alkaa vinkua remontin perään.
Vastaa kysymykseen: valitsiko mies talon yksin vai kysyikö vaimon mielipidettä asiaan millaisen talon hän haluaa?
Et voi olla noin saatanan tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta tuo agasta höyryäminen alkuunsa. Teillä tuskin on kaupunkikaasua, joten joudut pitämään sisällä kaasupulloa ja huolehtimaan itse sen vaihtamisen. Luulen myös ulosantisi perusteella, että et sinä uskalla sitä käyttää ollenkaan tai jätät kaasuhanan auki tms, eli tapaturmavaarojen määrä eskaloituu.
Mitä ihmettä oikein selität?
Ai jaa. Sinä et edes tiedä, mitä nuo pohjoismaisten sisustuslehtien esittelemät Agat ovat. Häpeä on täysin omasi.
Ei vaan ihmettelen, että mitä sun sönkötys liittyi tähän ketjuun.
Ap halusi Agan induktiolieden tilalle, eli asia liittyy aloitukseen ihan samalla tavalla kuin vääränlaiset verhot. Suosittelen sinulle jotakin luetun ymmärtämisen kurssia.
3kk olette asuneet viisi vuotta vanhan trendin mukaan sisustetussa talossa, joka on rakennettu kaksi vuotta sitten. Ok.
Ihan hullua uusia pintoja rempata. Jos ne ois 30 v vanhat kuluneet pinnat, niin sitten joo. Itse tykkään remontoida vasta sitten kun ovat jo likaisia ja kuluneita, tai sitten puolimätiä.
Jos nyt ihan välttämättä haluat sisustukseen työntää 50 000e, niin osta aitoja tauluja, muutamia design-valaisimia ja huonekaluja (esim. Artekin). Muutama aito ja oikeankokoinen (!) iranilainen matto. Kaulaan Wecströmin Planetaariset laaksot ja sormeen karaatin timantti. Kotisi heräättää huomattavasti enemmän kunnioitusta ja näiden esineiden arvo vaan nousee. Uusien pintojen ja kaapistojen arvo vaan laskee. Näitä esineitä ei ole tarkoitus vaihtaa muodin vaihtuessa
On sulla ongelmat.
Tyhmä provoilija ainakin oot. Tarinassasi mies on oikeassa. Mene sinä töihin.