Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostettiin iso ihana 2 vuotta vanha omakotitalo, mut nyt tuntuu et kaikki pitää tehdä uusiksi

Vierailija
24.04.2026 |

Talon hankinta oli lähes vuoden prosessi ja nyt tuntuu, et talon sisustusratkaisut on ihan vanhentuneita. Tykkään tv:n kotimaisista sisustusohjelmista ja luen blogeja.

Meidän uuden talon monet ratkaisut tuntuu tosi vanhoilta ja yksityiskohdat vähän halvoilta ja kulahtaneilta. Talo ei enää oo tätä hetkeä : (

Esim keittiö kodinhoitohuone ja kylppärit sekä sauna on harmaan ja valkoisen sävyissä ja esim lattiassa on marokkolaiskuviollista harmaata laattaa. Kaikki hanat ja suihkut on mattamustaa, samoin saarekkeen seinämät. Nää ratkaisut ei ole enää tätä päivää eikä musta edes puolen miljoonan ok-talon arvoisia.

Olen ihastellut modernin suoraviivaisia mutta kuitenkin country-henkisiä keittiöitä, joissa on lämpimiä, maanläheisiä värejä, mutta tosi vaaleita. Sitten haluan ehdottomasti agan enkä mitään induktioliesitasoa saarekkeessa!

Ja hanat ja suihkut ehdottomasti lämmintä messinkiä samoin kaikki ovenkahvat, naulakot ym

Kalustuskin on harmaata ja mustaa ja näyttää ihan Jyskistä ostetulta, vaikkei nyt ole sieltä.

Haluan jonkun suunnittelijan tekemään kaiken uusiksi, mut mies ei hakua kuullakaan sellasta. Sanoi mulle tosi rumasti ettei mulla oo mitään makua ja tyylitajua jos ihastuin taloon vuosi sitten ja nytten en enää tykkää siitä. Mut näähän ymmärtää vasta kun on asunut siellä kuten me nyt 3 kk.

Oonko mä teistä ihan pihalla tästä? Musta mulla on varma maku ja tiedän mitä haluun ja se on mid-century modern country.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nillittää et miks me sitten ostettiin tää valmiina josse ei nyt enää ookkaan ns kiva.

Ja mä en oo ikinä sanout ettei ois kiva vaan ettei enää oo tätä päivää, vaan enempi 2021.

Ap

Vierailija
2/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko uusia kaikki pinnat joka vuosi vai? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Ei pidä sisustaa minkää vallitsevien pintatrendien mukaan, vaan tehdä ajattomia, aikaa kestäviä ratkaisuja. 

Vierailija
4/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee remppa äläkä kitise.

Vierailija
5/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu ostaa vanhan remontoitavan okt?

En ikinä. Noup.

Vierailija
6/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee remppa äläkä kitise.

Ja maksa itse, älä pyydä lanttiakaan siipalta.

Vierailija
7/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee remppa äläkä kitise.

Meillä on miehen kanssa sopimus, että saan tehdä kaikki ne rempat, jotka haluan, jos maksan ne itse. Ihan hyvä diili.

Vierailija
8/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on henkilökohtainen voi-voi 

Vierailija
9/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea provo joltain 20-vuotiaalta pikkutytöltä.

Vierailija
10/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, lemppaa mies mäkeen ja uusi laatikkoleukainen lentäjä-kirurgi tilalle, sellainen, joka tottelee heti, kun jyrähdät.

Vierailija
11/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vääristyneen mielen omistaja. 

Vierailija
12/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendeissä on se kurja puoli, että ne menevät muodista. Kannattaisi suosia omaa tyyliä.

Vierailija
13/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tosissas…

Vierailija
14/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Ei pidä sisustaa minkää vallitsevien pintatrendien mukaan, vaan tehdä ajattomia, aikaa kestäviä ratkaisuja. 

Just. Ja nyt meillä on tämmönen talo joka oli in viis vuotta sitte

Ap

Vierailija
15/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se Sika.

Vierailija
16/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Ja nyt meillä on tämmönen talo joka oli in viis vuotta sitte

Ap

Vaikka rakennettu vasta 2 vuotta sitten

Vierailija
17/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitihän se arvata että jokin vika siinä on kun noin halpa oli.

Vierailija
18/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnossani on 30 vuotta vanhat sisustusratkaisut, enkä koe niiden vanhentuneen.

Vierailija
19/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät minkä valmistajan keittiö on, voit ostaa kokonaan uudet ovet ja vetimet. Kiintokalusteita ei tarvitse vaihtaa. Vetimiä voi löytää halvalla kun esim. Tallinnasta. 

Seiniin saa väriä maalilla ja marokkolaistyyliset laatat tuovat mieleen etelä-espanjan tai Sisilian.

Vierailija
20/54 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun vaimo vaihtaa sisustuksen muutaman vuoden välein. Sen takia heillä ei oo varaa muuta kuin olla koko ajan kotona ja kaikki maailman rahoitukset tapissa. Sekö se sitten on elämää? Olla pankin ja rahoituslaitosten orjina? Ei mitään mahdollisuutta esim. Päästä pois työelämästä aiemmin kun pitää maksaa asioita jotka on jo kaatopaikalla... En ikinä maksaisi puolta miljoonaa omakotitalosta ja olisin ihan saakelin vihainen jos ensin puoliso ihastuisi siihen ja parin vuoden päästä vihaisi kaikkea. Ja olen nainen. Hyväkuntoisia pintoja on typerää vaihtaa, joten odota nyt ees että ne alkaa kulua. Sisustusratkaisuilla pystyy tekeen paljon, kalusteiden ovia maalata, samoin laattoja pystyy maalata ja huone kerrallaan tuunata itse tehden edullisesti. Vaikka noh aloituksesta kuulostelin ettet ole nainen joka itse osaa tai viitsii tehdä vaan odotat että joku muu tulee maksusta tekemään tai mies tekee.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi