Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostettiin iso ihana 2 vuotta vanha omakotitalo, mut nyt tuntuu et kaikki pitää tehdä uusiksi

Vierailija
24.04.2026 |

Talon hankinta oli lähes vuoden prosessi ja nyt tuntuu, et talon sisustusratkaisut on ihan vanhentuneita. Tykkään tv:n kotimaisista sisustusohjelmista ja luen blogeja.

Meidän uuden talon monet ratkaisut tuntuu tosi vanhoilta ja yksityiskohdat vähän halvoilta ja kulahtaneilta. Talo ei enää oo tätä hetkeä : (

Esim keittiö kodinhoitohuone ja kylppärit sekä sauna on harmaan ja valkoisen sävyissä ja esim lattiassa on marokkolaiskuviollista harmaata laattaa. Kaikki hanat ja suihkut on mattamustaa, samoin saarekkeen seinämät. Nää ratkaisut ei ole enää tätä päivää eikä musta edes puolen miljoonan ok-talon arvoisia.

Olen ihastellut modernin suoraviivaisia mutta kuitenkin country-henkisiä keittiöitä, joissa on lämpimiä, maanläheisiä värejä, mutta tosi vaaleita. Sitten haluan ehdottomasti agan enkä mitään induktioliesitasoa saarekkeessa!

Ja hanat ja suihkut ehdottomasti lämmintä messinkiä samoin kaikki ovenkahvat, naulakot ym

Kalustuskin on harmaata ja mustaa ja näyttää ihan Jyskistä ostetulta, vaikkei nyt ole sieltä.

Haluan jonkun suunnittelijan tekemään kaiken uusiksi, mut mies ei hakua kuullakaan sellasta. Sanoi mulle tosi rumasti ettei mulla oo mitään makua ja tyylitajua jos ihastuin taloon vuosi sitten ja nytten en enää tykkää siitä. Mut näähän ymmärtää vasta kun on asunut siellä kuten me nyt 3 kk.

Oonko mä teistä ihan pihalla tästä? Musta mulla on varma maku ja tiedän mitä haluun ja se on mid-century modern country.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti se savulohta itkuntuhruisin silmin katsellut lapsi on kasvanut aikuiseksi ja ostanut miehensä kanssa talon.

Nyt katsoo itkuntuhruisin silmin sisustusta.

Vierailija
42/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rage beit.

Ei kukaan oikeasti voi olla noin vituntyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Ei pidä sisustaa minkää vallitsevien pintatrendien mukaan, vaan tehdä ajattomia, aikaa kestäviä ratkaisuja. 

Just. Ja nyt meillä on tämmönen talo joka oli in viis vuotta sitte

Ap

Vaikka rakennettu vasta 2 vuotta sitten

Mut tyyli 3 vuotta vanhempaa. Ikävä kyllä

Ap

Mitenkäs sinä et tuota älynnyt silloin, kun ostattelitte taloa?

No kun tää maroccan modern oli vielä esillä silloin. Siis esim nää laatat. Ja totta et olin kyl kuolannu niitä jo varmaan 5 vuotta. Sama matta mustat  hanat yms.

Ap

Tässä se virhe tulee tehtyä. Jos haluaa tuoreen ja trendikkään vaihtoehdon, niin niitä asioita ei kuolata useampaa vuotta. Jos olet ehtinyt haaveilla jostain jo vuosia, niin se ei ole enää trendien huipulla parin vuoden päästä. 

Et selvästikään ole hyvä lukemaan trendejä, joten ennenkuin lähdet remppaamaan, opettele löytämään oma tyylisi. Silloin olet tyytyväinen pari vuotta rempan jälkeen.

Vierailija
44/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies on se jonka pitäisi nyt ottaa eron siasta.

Vierailija
45/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää haisee huonolta provolta kilometrin päähän vastatuuleen. Mut okei. Jos olisit itse rakentanut ok talon, niin tietäisit että siinä vaiheessa kun hankitaan tuota sisustus ja pintamateriaaleja, rahat loppuivat kauan sitten. Sen tähden ne koostuu keräilyeristä jotka löytyi torista, puuilon löytölaarista, ja jostain keittiönäyttelyn tyhjennysmyynnistä. Siihen nähden lopputulos yllättävän siedettävä, mut ei tosiaankaan mikään sisustusarkkitehdin märkä uni.

Vierailija
46/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pienet ja turhat "ongelmat" ihmisellä.

Hommaa harrastuksia kodin ulkopuolelta, niin ei tarvitse "vanhentunutta" kotia katsella niin paljoa :D ?

Tsempit ja sympatiat miehellesi.

Vierailija
47/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems 🤦🏻‍🤦🏻‍

Kannattaisko enemmin seurata omaa makua kuin trendejä.

Vierailija
48/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy en saa mitään hienoja love live laugh sisutuskuvia mun instaan kun naapurin isotissi lissu on jo siirtyny seuraavaan trendiin ja kaikki vaan tykkäilee sen kuvista yhyyy

Vierailija
49/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skandinaavinen, ajaton sisustus perustuu selkeisiin linjoihin, luonnonläheisiin materiaaleihin, vaaleaan värimaailmaan ja toiminnallisuuteen. Tyyli korostaa valoa, kodikkuutta ja kestävyyttä, luoden harmonisen kokonaisuuden, joka kestää aikaa ja trendien vaihteluita. 

Tää ois oma valinta. 

Remonttia en tekisi noin uuteen asuntoon, vaan muulla sisustuksella hakisin uutta tyyliä. 

Vierailija
50/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiäminen on niin 50-lukua. Mut astutettiin 8 kk sitten ja nyt haluaisin perua. Ei oo enää tätä päivää ja näähän ymmärtää vasta 8kk jälkeen :(

Vierailija
51/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka tuomitsee AP:n niin ei ole mitenkään ok, että mies vähättelee häntä ja sanoo, ettei hänellä ole mitään makua tai tyylitajua. Ei kenenkään tarvitse kuunnella tuollaista mitätöintiä ja vähättelyä. Mies varmaankin valinnut talon? Mutta tuo, että haluaisit talon olevan sisutuslehtien mukainen ei välttämättä tuo sitä täyttymyksen ja tyytyväisyyden tunnetta vaan kannattaa pohtia, että se tulee siitä kun talosta tulee oman näköinen ja tuntuinen eikä sisutuslehdet tarjoa kuin aina vain tietyn ajanjakson trendejä jotka vaihtelee. Ja ymmärrän AP:n näkökulman, musta on aika hallitseva väri varsinkin jos itse tykkää valoisimmista väreistä, että ei oikein voi verhoillakaan sitä muuttaa. Antaako mies sinun ostaa edes verhoja vai jyrääkö hän ihan kaikessa sisustuksessa? Jos ei pysty kaikkea remontoimaan uusiksi niin voi ainakin yriittää muulla sisutuksella tehdä talosta viihtyisämmän. 

Vierailija
52/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä rahaa on ja talo maksettu. Uusi tyyli vaikka joka vuosi. Mut jos lainaa rutosti. Kannattaa pari tyylivuotta jättää väliin ja säästää siihen 7 vuosi hetkeen kun kaikki on rikki samaan aikaan ja firmassa yteet. Halvemmalla pääset jos keskityt muuhun sisustamiseen. Tai ehkä ota laskin.

Rakennatte oman, jus sellasen , kuin haluut. Joka vuosi. Myytte vanhan pois. Tappio 100 000 vuosi ja plussaa joka 5 vuosi 200 000.

Vierailija
53/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka tuomitsee AP:n niin ei ole mitenkään ok, että mies vähättelee häntä ja sanoo, ettei hänellä ole mitään makua tai tyylitajua. Ei kenenkään tarvitse kuunnella tuollaista mitätöintiä ja vähättelyä. Mies varmaankin valinnut talon? Mutta tuo, että haluaisit talon olevan sisutuslehtien mukainen ei välttämättä tuo sitä täyttymyksen ja tyytyväisyyden tunnetta vaan kannattaa pohtia, että se tulee siitä kun talosta tulee oman näköinen ja tuntuinen eikä sisutuslehdet tarjoa kuin aina vain tietyn ajanjakson trendejä jotka vaihtelee. Ja ymmärrän AP:n näkökulman, musta on aika hallitseva väri varsinkin jos itse tykkää valoisimmista väreistä, että ei oikein voi verhoillakaan sitä muuttaa. Antaako mies sinun ostaa edes verhoja vai jyrääkö hän ihan kaikessa sisustuksessa? Jos ei pysty kaikkea remontoimaan uusiksi niin voi ainakin yriittää muulla sisutuksella tehdä talosta viihtyisämmän. 

Tässä maailmantilanteessa ei heru sympariaa kermaperseiselle ap:lle. Eikä kyllä heruisi vaikka maailmalla olisi parempi tilanne. En ymmärrä ap:n kaltaisia kermaperseitä jotka haluaa rempata pari vuotta vanhaa taloa. En yhtään ihmettele, että miestä vituttaa kun pitkän etsinnän jälkeen viimein löydetty kallis talo ja sitten äm mä alkaa vinkua remontin perään.

Vierailija
54/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vastaan suoraan mutta hyvällä tarkoituksella.

Ei tuo kuulosta siltä, että talo olisi “vanhentunut”, vaan siltä että olet itse vaihtanut trendiä nopeammin kuin talo ehtii vanheta. Harmaa-valkoinen, mustat hanat ja kuviolaatat ovat kyllä nähtyjä, mutta eivät ne tee kahden vuoden talosta halpaa tai kulahtanutta. Ne kertovat vain siitä, milloin se on tehty.

Ja tuo sinun “mid-century modern country” on vähän sellainen sisustuksellinen sekametelisoppa, jos sitä ei osaa tehdä todella taitavasti. Mid-century, country ja modern farmhouse eivät ole sama asia, vaikka Instagram niin antaisi ymmärtää. Aga vielä päälle, niin ollaan jo aika lähellä kartanoromantiikan cosplayta.

Rehellisesti sanottuna tässä kuulostaa siltä, että etsit kotia, joka näyttää täsmälleen samalta kuin tämän hetken sisustusohjelmat. Vuosi sitten ihastuit mustaan ja harmaaseen, nyt se nolottaa. Ensi vuonna voi olla taas jotain muuta.

Miehesi ilmaisi asian rumasti, mutta ihan oikeassa. Jos maku vaihtuu näin nopeasti, ongelma ei ole keittiö, vaan sinun huono itsetunto joka nojaa vain toisten trendien kopioimiseen.

Jos haluat tehdä jotain järkevää, aloita pienestä. Vaihda tekstiilit, valaisimet, ehkä vetimet messinkiin jos se kerran kutsuu. Mutta älä ala purkaa täysin toimivaa keittiötä vain siksi, että sävy ei ole juuri nyt muodissa.

Hienostunut koti ei synny siitä, että osuu jokaiseen trendiin oikeaan aikaan. Se syntyy siitä, että kokonaisuus kestää aikaa, myös sen hetken kun Pinterest vaihtaa väriä.

Vierailija
55/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei ota mitään vastuuta mitä meillä näyttää. Vetäytyy. Hän puhuu vaan lainan lyhennyksistä eikä osallistu käytännön ongelmien ratkomiseen. Nää verhot mitä mainitsit on niiiiin hyvä esimerkki. Ostin olkkariin ja ruokatilaan joka muuten on liian pieni ihanalle pöydälle minkä haluisin niin ostin uudet verhot kun ne ekat oli liian kapeat ja halvan näköset. Mies sanoi ettei kyllä enää osteta kolmansia verhoja vaikka se väri mikä niissä toisissa oli olo ihan väärä kun ne oli paikallaan. Eli joo kyllä jyrää mun tolleen eikä ymmärrä et menee helposti viikko et näkee et verhot ei sovikkaan.

Ap

Vierailija
56/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei ota mitään vastuuta mitä meillä näyttää. Vetäytyy. Hän puhuu vaan lainan lyhennyksistä eikä osallistu käytännön ongelmien ratkomiseen. Nää verhot mitä mainitsit on niiiiin hyvä esimerkki. Ostin olkkariin ja ruokatilaan joka muuten on liian pieni ihanalle pöydälle minkä haluisin niin ostin uudet verhot kun ne ekat oli liian kapeat ja halvan näköset. Mies sanoi ettei kyllä enää osteta kolmansia verhoja vaikka se väri mikä niissä toisissa oli olo ihan väärä kun ne oli paikallaan. Eli joo kyllä jyrää mun tolleen eikä ymmärrä et menee helposti viikko et näkee et verhot ei sovikkaan.

Ap

Jahah. Olet siis niin tollo, että et älyä edes mitata ikkunoiden kokoa ennen verho-ostoksia. Ne verhot pystyy ostamaan kerralla oikeankokoiset ja jos vielä käy ne ostamassa kaupasta, pystyy näkemään heti niiden materiaalin ja myös sen, näyttävätkö ne arvokkaan tai halvan näköisiltä. Myös kangasliikkeet ompelevat verhoja valmiiksi mittojen mukaan omista kankaistaan.

Vierailija
57/57 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skandinaavinen, ajaton sisustus perustuu selkeisiin linjoihin, luonnonläheisiin materiaaleihin, vaaleaan värimaailmaan ja toiminnallisuuteen. Tyyli korostaa valoa, kodikkuutta ja kestävyyttä, luoden harmonisen kokonaisuuden, joka kestää aikaa ja trendien vaihteluita. 

Tää ois oma valinta. 

Remonttia en tekisi noin uuteen asuntoon, vaan muulla sisustuksella hakisin uutta tyyliä. 

Mä en haluu skandia tai japandia vaan et mun oma ajatus näkyy. Mut se on ihan mahdotonta jos ei tehdä aika paljon uusiks esim materiaalit ja värit. Ja tää mun tyyli olis niin ajatonta eli mid century modern country.

Ap