Ostettiin iso ihana 2 vuotta vanha omakotitalo, mut nyt tuntuu et kaikki pitää tehdä uusiksi
Talon hankinta oli lähes vuoden prosessi ja nyt tuntuu, et talon sisustusratkaisut on ihan vanhentuneita. Tykkään tv:n kotimaisista sisustusohjelmista ja luen blogeja.
Meidän uuden talon monet ratkaisut tuntuu tosi vanhoilta ja yksityiskohdat vähän halvoilta ja kulahtaneilta. Talo ei enää oo tätä hetkeä : (
Esim keittiö kodinhoitohuone ja kylppärit sekä sauna on harmaan ja valkoisen sävyissä ja esim lattiassa on marokkolaiskuviollista harmaata laattaa. Kaikki hanat ja suihkut on mattamustaa, samoin saarekkeen seinämät. Nää ratkaisut ei ole enää tätä päivää eikä musta edes puolen miljoonan ok-talon arvoisia.
Olen ihastellut modernin suoraviivaisia mutta kuitenkin country-henkisiä keittiöitä, joissa on lämpimiä, maanläheisiä värejä, mutta tosi vaaleita. Sitten haluan ehdottomasti agan enkä mitään induktioliesitasoa saarekkeessa!
Ja hanat ja suihkut ehdottomasti lämmintä messinkiä samoin kaikki ovenkahvat, naulakot ym
Kalustuskin on harmaata ja mustaa ja näyttää ihan Jyskistä ostetulta, vaikkei nyt ole sieltä.
Haluan jonkun suunnittelijan tekemään kaiken uusiksi, mut mies ei hakua kuullakaan sellasta. Sanoi mulle tosi rumasti ettei mulla oo mitään makua ja tyylitajua jos ihastuin taloon vuosi sitten ja nytten en enää tykkää siitä. Mut näähän ymmärtää vasta kun on asunut siellä kuten me nyt 3 kk.
Oonko mä teistä ihan pihalla tästä? Musta mulla on varma maku ja tiedän mitä haluun ja se on mid-century modern country.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Asunnossani on 30 vuotta vanhat sisustusratkaisut, enkä koe niiden vanhentuneen.
Täällä vielä vanhempaa. Ostin toistasataa vuotta vanhan kivitalon ja löytyy tiiliseiniä ja luonnonkiviseiniä, kaikkialla vanhat mutta kauniit laattalattiat entisöity. Uudet ikkunat teetin. Talo on nk. museoviraston alainen, sisällä talossa saa tietty tehdä ilman lupia remppaa mutta kun kaikki toimii... niin miksi tekisin remppaa turhan takia. Miksi ap katselet muoisia sisustuslehtiä ja blogeja, turhakkeita ovat. Mielekkäämpää tekemistä löytyy jos älyä riittää.
Ei ole tarvinnut mulkata 70- luvun asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Ei pidä sisustaa minkää vallitsevien pintatrendien mukaan, vaan tehdä ajattomia, aikaa kestäviä ratkaisuja.
Just. Ja nyt meillä on tämmönen talo joka oli in viis vuotta sitte
Ap
Vaikka rakennettu vasta 2 vuotta sitten
Mut tyyli 3 vuotta vanhempaa. Ikävä kyllä
Ap
Mitäs ostitte. 🤣🤣🤣
Ja aina saa rempata omaa vaikka joka viikko jos siltä tuntuu.
Enemmän tuo kuulostaa 10-15 vuotta vanhalta. Jos et vuosi sitten tajunnut, että pinnat on poissa muodista, niin turha rempata nyt mitään, koska ottaisit vain jotain mikä oli in 5 vuotta sitten. Johan nuo kohta ovat taas muodissa.
Mun veli oli joskus aikoinaan töissä keittiöliikkeessa ja se kertoi, että tällaisia ihmisiä todella on. Eli koti rempataan 5-7 vuoden välein. Eihän siinä ole mitään järkeä, että ehjää, siistiä ja toimivaa puretaan ja laitetaan kaatikselle ja kotiin sitten uutta tilalle. No k-rauta ja Puustelli kiittää kun raha kiertää!
Vierailija kirjoitti:
Asunnossani on 30 vuotta vanhat sisustusratkaisut, enkä koe niiden vanhentuneen.
Meillä 60 vuotta vanhoja eli talon rakennusvuodelta. Sisäovet ja komeroiden ovet niitä tuon aikakauden koivuovia, niitä ei tasan vaihdeta mihinkään lastulevyoviin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Ei pidä sisustaa minkää vallitsevien pintatrendien mukaan, vaan tehdä ajattomia, aikaa kestäviä ratkaisuja.
Ap
Ap
Sulla on pää täynnä kusta.
0/5. Miten kukaan voi jaksaa suoltaa noin pitkän turauksen paskaa? :D
Mä asun vähän yli 70 vuotta vanhassa talossa. Keittiö on rempattu 2015 kun muutettiin tähän. Kylppäri ja sauna oli rempattu pari vuotta aiemmin. Pintaremonttia olkkariin ja kahteen makkariin. Ei ole mitään syytä jatkuvasti rempata. Naurettavaa muodin mukana orjailua, jos taloakin pitää rempata jatkuvasti.
Mullakin on ollut miehiä, jotka on kuvitelleet, että se heidän sisutus ja talomaku on ainoa oikea. Nyt kun olen sinkku niin nautin todella kun saan sisustaa lempiväreilläni kuten pinkeillä tms. ilman, että mies ja hänen äitinsä aka anoppi siellä määräilee kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mitenkäs sinä et tuota älynnyt silloin, kun ostattelitte taloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mitenkäs sinä et tuota älynnyt silloin, kun ostattelitte taloa?
No kun tää maroccan modern oli vielä esillä silloin. Siis esim nää laatat. Ja totta et olin kyl kuolannu niitä jo varmaan 5 vuotta. Sama matta mustat hanat yms.
Ap
Olet täysin pihalla ja miehesi on oikeassa.
Ap on kyllä suuren luokan idiootti. Kuka helvetti miettii onko oman kodin ratkaisut muodin mukaisia. Mulla on ainakin ihan sama onko mun koti muodikas vai ei. Tärkeintä on se, että se on sellainen mistä mä pidän.
Moroccan modern. Ihan hirveää tuubaa koko tarina.
Erikoista, että ostitte talon, josta et pidä?
Tehkää pieniä remontteja, niin saat edes hiukna itseäsisi miellyttävämmän talon.
Meillä on 15 v vanha itse rakennettu talo ja kyllä
aikalailla harmaan sävyjä. En ole kyllästynyt ja sisustusjuttuja vaihtelen ja saa hiukan uutta trendiä taloon.
Sä voisit tollo opetella lukemaan.