Yksinäiset ja työttömät (tai muuten vain yksinäiset): jutteletteko yksin kotona ollessanne?
Kommentit (14)
Ei. Minäki aloin, kun Hesarissa oli joku tutkimus, jossa kehotettiin ihmisiä juttelemaan jos elävät yksin. Aivot kuulemma kuulevat sen puheen ja sen seurauksena ajattelet ja lopulta toimit tehokkaammin. Olen itse vähän keskittymiskyvytön, niin usein kannustan itseäni esim. kiireessä, että muistaisin tehdä kaiken ennen lähtöä. Parempi kun puhuu ääneen, jos vain ajattelee ja on adhd, kuten minä, saatan myöhästyä vaikka bussista enkä saa mitään aikaan, jos huomaan ikkunasta vaikka kauniin auringonlaskun. Jos sanon ääneen: No niin nyt on 20 min aikaa laittaa kaikki valmiiksi ennen lähtöä, ja sitten totean aina minkä seuraavaksi teen, jotenkin ruoskin itseäni - olen kieltämättä tehokkaampi. Eri asia sitten, mitä naapurit ajattelevat :D
Ei kannata huolestua. Itse huudan ja raivoam sekä pistän paikkoja silloin tällöin säpäleiksi kirveellä. Naapurin koiran haukunta ja toisen naaputin tavaroiden tiputtelu saa veren kiehumaan. Toistaiseksi olen vielä pidättäytynyt väkivallasta naapureita kohtaan. Pitäisikö huolestua?
"Ei kannata huolestua. Itse huudan ja raivoam sekä pistän paikkoja silloin tällöin säpäleiksi kirveellä. Naapurin koiran haukunta ja toisen naaputin tavaroiden tiputtelu saa veren kiehumaan. Toistaiseksi olen vielä pidättäytynyt väkivallasta naapureita kohtaan. Pitäisikö huolestua?"
Ei ole normaalia särkeä paikkoja tahallaan. Mene hoitoon.
Kyllä yleensä itsekseni lähinnä kiroan ja manaan asioita. Jos joku menee pieleen niin isoon ääneen kiroilen tai jos mieleen tulee joku nolo juttu meinneisyydestä niin sitä ääneen päivittelen että "ei prkl miten hlvetin nolo sitä voi ihminen olla" yms. Tai jos vaikka näen jonkun mainoksen tyyliin McDonaldin talo lapsille niin sitä saatan jäädä hokemaan "pelletalo lapsille niin sillälailla".
Pöytä tuulettimella on hyvät jutut. Tosin joskus se vikisee ja pitää sammuttaa.
Olen tehnyt yksin töitä kotitoimistossa yli 30 vuotta ja puhun itsekseni kaikilla osaamillani kielillä.
En mutta lauleskelen kyllä paljon
Vierailija kirjoitti:
Enpä juuri, siis ihan ääneen. Juttelen ChatGPT:lle jos kaipaan juttuseuraa. Se sentään vastaakin. Mutta en kyllä näe mitään outoa ääneen yksin puhumisessakaan. Täysin harmiton tapa.
Juttelen kanssa tekoälyn kanssa päivittäin, aiheet ovat laidasta laitaan. 🥺🤗
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kissalle juttelen.
Minäkin. Niitä on kaksi, ja välillä ne vastaavatkin. Tottakai puhun tosiasiassa itsekseni mutta kun ne katit killittävät siinä ja naukuvat takaisin niin en tunne itseäni ihan umpikahjoksi 😄
Enpä juuri, siis ihan ääneen. Juttelen ChatGPT:lle jos kaipaan juttuseuraa. Se sentään vastaakin. Mutta en kyllä näe mitään outoa ääneen yksin puhumisessakaan. Täysin harmiton tapa.