Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä kun aina huudellaan, että pitäisi muuttaa työn perässä, jotta työllistyisi

Vierailija
24.04.2026 |

Niin mihin sitä pitäisi muuttaa yhtäkkiä, kun ei pääse mihinkään edes haastatteluun? Randomisti vaan johonkin? Ja millä työtön rahoittaa muuton?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutto ei nyt aina mitään maksa. Olen muuttanut ihan vain parin kassin kanssa. Riippuu, mitä omaisuutta on. Jotain vanhoja, halpoja huonekaluja ei kannata muuttaa. Yritä myydä mitä voi ja hanki uudella paikkakunnalla kirppikseltä. 

Aivan järjetön idea.

Sitten varmaan olen järjetön. Kun ei ole paljon mitään omaisuuttakaan niin ei ole mitä muuttaa. 

Vierailija
22/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin, että olen muuttanut ainakin 11 kertaa työn perässä, pari kertaa ulkomaillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en muuta mihinkään. En voi jättää esim.vanhaa äitiä yhteiskunnan huolehdittavaksi. Yhteiskunta ei enää välitä. Viimeksi tänään käytin äitiä sydänfilmissä, samalla kävimme kaupassa ja apteekissa. Mulla on aikaa kun olen työttömänä.

Sama juttu. Nyt on isompi operaatio vanhemmalla tulossa ja tulee tarvitsemaan tietyissä asioissa apua. Pärjäisi myös itsekseen mutta miksen auttaisi läheistä kun voin. Tulee se päivä kun oikeasti tarvitsee enemmän apua asioimiseen jne.

Vierailija
24/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en muuta mihinkään. En voi jättää esim.vanhaa äitiä yhteiskunnan huolehdittavaksi. Yhteiskunta ei enää välitä. Viimeksi tänään käytin äitiä sydänfilmissä, samalla kävimme kaupassa ja apteekissa. Mulla on aikaa kun olen työttömänä.

Sama juttu. Nyt on isompi operaatio vanhemmalla tulossa ja tulee tarvitsemaan tietyissä asioissa apua. Pärjäisi myös itsekseen mutta miksen auttaisi läheistä kun voin. Tulee se päivä kun oikeasti tarvitsee enemmän apua asioimiseen jne.

Ymmärrän, että autatte vanhempianne, se on kaunista. Mutta onko sellainen ihminen oikeasti työtön ja täysin työmarkkinoiden käytettävissä, joka ei ole valmis muuttamaan työn perässä, ja jonka aika menee vanhempansa auttamiseen? 

Vierailija
25/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ei haeta, töihin MENNÄÄN! Odotatko että pomo tulee hakemaan sinut kotoa?

Vierailija
26/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela tai sossu maksa työttömän muuton.

Ei maksa "turhia" muuttoja.

Ap

Työnperässä muuttaminen ei ole turha muutto kelan mielestä.

Vierailija
27/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela tai sossu maksa työttömän muuton.

Voivat lupailla mitä tahansa, mutta eipä ole näkynyt rahoja muutosta saati kauempana työhaastattelussa käynnistä. Enää en tee kumpaakaan ennen kuin on rahat tilillä. En voi ottaa minimituilla tuollaisia taloudellisia riskejä.

Vierailija
28/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni 8kk ennen kuin löysin uuden työn ja hakualueena oli koko Suomi. Ihan matalapalkkatöitä etsin ja silti oli vaikeaa. Muuttaminen myös kallista. Täytyy olla vakuus asuntoon, vuokra, muuttoauto. Ja nämähän täytyy maksaa ennen kuin aloitat työn. Ei kaikilla työttömillä ole sellaisia summia säästössä. Liikkuvuusavustusta voi hakea jälkikäteen. Ei sekään auta kun rahat pitäis saada etukäteen. En tiedä auttaako sossu. Pitäisi varmaan olla toimeentulotuen asiakas. Itse lainasin rahat sukulaiselta. Ei olisi muuten ollut mahdollista.

Vierailija
29/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että autatte vanhempianne, se on kaunista. Mutta onko sellainen ihminen oikeasti työtön ja täysin työmarkkinoiden käytettävissä, joka ei ole valmis muuttamaan työn perässä, ja jonka aika menee vanhempansa auttamiseen? 

Missä universumissa elät jos kuvittelet että mikään työ olisi minulle tärkeämpää kuin oma äiti? Töitä tulee ja menee, äitejä on vain yksi.

Eri

Vierailija
30/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kk työn takia ei kannata muuttaa.

Vierailija
31/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan siinä ohessa ottaa hoitovastuun iäkkäistä vanhemmistasi, äkkiäkös sitä suhailee useammalla paikkakunnalla illan mittaan.

Lapset hoidosta ,appivanhemmat jos keritään ja jaksetaan.  Ruokaa ei taida keretä, no onhan tässä ainakin mallikansalainen.

Samalla pitää muistaa muuttaa tukiverkko mukaan. Sehän pitää olla aina käytettävissä, että ei tarvitse olla pois töistä lapsen sairauden tai iäkkään sukulaisen lääkärireissun takia.

Vierailija
32/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä missään nimessä sano mitään tuosta työllisyyspalveluille. Tulkitsevat, että et ole työmarkkinoiden käytettävissä ja tuki katkeaa ja peritään jo maksettuja takaisin. 

Vierailija
33/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä universumissa elät jos kuvittelet että mikään työ olisi minulle tärkeämpää kuin oma äiti? Töitä tulee ja menee, äitejä on vain yksi.

Eri

Voihan se äitikin muuttaa. Eläkeläisen on paljon helpompi muuttaa sinun perässä, koska hänen ei tarvitse huolehtia työpaikasta. 

Vierailija
34/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusimmassa Talouselämä-lehdessä oli juttu jostain naisjohtajasta, olikohan entisen Altian. Rouva oli vanhempiensa edunvalvoja ja järjestänyt vanhempansa Helsinkiin hoitokotiin asumaan Keski-Suomesta. Siinä teille esimerkkiä. Vanhemmat muuttavat tietenkin perässä.

Vierailija
35/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä missään nimessä sano mitään tuosta työllisyyspalveluille. Tulkitsevat, että et ole työmarkkinoiden käytettävissä ja tuki katkeaa ja peritään jo maksettuja takaisin. 

Päin vastoin, tuo juuri kannattaa sanoa, niin loppuu se töihin ahdistelu. Voi nostaa virallisesti omaishoidon tuen ja hakea lisäksi toimeentulotukea. Ihan samat rahat saa kuukaudessa kuin muka-työttömänäkin, mutta ei tarvitse olla hakevinaan töihin. 

Vierailija
36/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin, tuo juuri kannattaa sanoa, niin loppuu se töihin ahdistelu. Voi nostaa virallisesti omaishoidon tuen ja hakea lisäksi toimeentulotukea. Ihan samat rahat saa kuukaudessa kuin muka-työttömänäkin, mutta ei tarvitse olla hakevinaan töihin. 

Näin juuri! Ja voihan silti hakea töitäkin, jos haluaa. Ei siihen tarvita työllisyyspalveluiden asiakkuutta, että hakee töitä. 

Vierailija
37/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaisille ei kannata selittää yhtään mitään. On sen verran matala ÄO että ei osata ajatella omilla aivoilla. Ei tajuta, vaikka ratakiskosta vääntäisi.

Vierailija
38/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnainen on suomalainen termi. Voithan randomisti muuttaa jos oot joku random teini wallahi.

Vierailija
39/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Voihan se äitikin muuttaa. Eläkeläisen on paljon helpompi muuttaa sinun perässä, koska hänen ei tarvitse huolehtia työpaikasta. 

Oletko noin yksinkertainen, ei niitä hoivakoteja noin vain löydy jonne sen äidin lykkää.

Vierailija
40/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pikemminkin yrittää löytää sellaista työtä mitä voi tehdä etänä. Tuolloinhan työnantaja voi periaatteessa olla vaikka täysin eri maassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi