Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä kun aina huudellaan, että pitäisi muuttaa työn perässä, jotta työllistyisi

Vierailija
24.04.2026 |

Niin mihin sitä pitäisi muuttaa yhtäkkiä, kun ei pääse mihinkään edes haastatteluun? Randomisti vaan johonkin? Ja millä työtön rahoittaa muuton?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Vastaukseksi ei kelpaa "Ei ihme, että olet työtön, kun et tuollaista älyä!".

Ap

Vierailija
2/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto tehdään sitten kun on hankittu se työpaikka toiselta paikkakunnalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela tai sossu maksa työttömän muuton.

Vierailija
4/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta työn perässä voisi muuttaa, pitää olla ensin se työ. Minä olen ainakin ensin hankkinut työpaikan ja sen jälkeen työnantaja on auttanut asunnon järjestämisessä uudelta paikkakunnalta. Siitä on nyt 8 vuotta, silloin työpaikkoja oli enemmän saatavilla. 

Vierailija
5/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan siinä ohessa ottaa hoitovastuun iäkkäistä vanhemmistasi, äkkiäkös sitä suhailee useammalla paikkakunnalla illan mittaan.

Lapset hoidosta ,appivanhemmat jos keritään ja jaksetaan.  Ruokaa ei taida keretä, no onhan tässä ainakin mallikansalainen.

Vierailija
6/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela tai sossu maksa työttömän muuton.

Ei maksa "turhia" muuttoja.

Ap

Vierailija
7/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä kyllä penaalin terävin ole. Muutto tietenkin työsopimuksen solmimisen jälkeen.

Vierailija
8/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiselle ammattityöttömälle pitää aina olla kaikki valmiina. Vastaukset, työpaikka, kaikki ongelmat pitää olla etukäteen ratkottu ja pureskeltu.

Vierailija
9/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo koulutus, niin kannattaa katsella, missä sitä koulutusta vastaavia töitä on. Ehkä kannattaa muuttaa sellaiselle alueelle, jolla on koulutusta vastaavia töitä, vaikka ei olisi työpaikkaakaan. 

Vierailija
10/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto ei nyt aina mitään maksa. Olen muuttanut ihan vain parin kassin kanssa. Riippuu, mitä omaisuutta on. Jotain vanhoja, halpoja huonekaluja ei kannata muuttaa. Yritä myydä mitä voi ja hanki uudella paikkakunnalla kirppikseltä. 

Vierailija
11/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiselle ammattityöttömälle pitää aina olla kaikki valmiina. Vastaukset, työpaikka, kaikki ongelmat pitää olla etukäteen ratkottu ja pureskeltu.

Ps. Vastaukseksi ei kelpaa "Ei ihme, että olet työtön, kun et tuollaista älyä!".

Ap

Vierailija
12/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on työttömiä joka paikkakunnalla niin paljon ettei kannata muuttaa minnekään. Tietysti jos sulla on joku erityisosaaminen jolla työllistyy helposti mutta silloin et varmaan edes olisi työttömänä.

Koska kysymys kuuluu, jos paikkakunnalla on saatavilla työvoimaa paikallisesti niin miksi työnantaja palkkaisi muualta. Todennäköisesti jälkimmäinen lähtee takaisin kotipaikkakunnalleen heti kun saa sieltä töitä. Lisäksi parisuhde ja lapset antavat t oman lisänsä soppaan.

Vierailija
13/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut, ei kaduta.

Vierailija
14/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usea ei voi muuttaa tukiverkoston takia.Itselläni asuu esim ainoa läheinen täällä, oma äiti.

Vierailija
15/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muuta mihinkään. En voi jättää esim.vanhaa äitiä yhteiskunnan huolehdittavaksi. Yhteiskunta ei enää välitä. Viimeksi tänään käytin äitiä sydänfilmissä, samalla kävimme kaupassa ja apteekissa. Mulla on aikaa kun olen työttömänä.

Vierailija
16/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutto ei nyt aina mitään maksa. Olen muuttanut ihan vain parin kassin kanssa. Riippuu, mitä omaisuutta on. Jotain vanhoja, halpoja huonekaluja ei kannata muuttaa. Yritä myydä mitä voi ja hanki uudella paikkakunnalla kirppikseltä. 

Aivan järjetön idea.

Vierailija
17/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et sä kyllä penaalin terävin ole. Muutto tietenkin työsopimuksen solmimisen jälkeen.

Sitähän tässä kysyttiin 🙄 #luetunymmartaminen

Vierailija
18/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantajalla on tarjolla kaksi samantasoista hakijaa, joista toinen asuu paikkakunnalla ja toinen 400 km päässä, niin eiköhän se paikkakunnalla jo valmiiksi asuva valita.

Vierailija
19/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joudut työttömäksi, sittenpähän näet miten "helppo" niitä v*tun töitä on muka saada.

Vierailija
20/44 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuttanut, ei kaduta.

Olen muuttanut kaksi kertaa työn takia satoja kilometrejä. Toisella kertaa löytyi elämäni mies ja perustin perheen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän