Lopetin deittailun kokonaan, koska yksikään mies ei halunnut mun kanssa jatkoa
Väärä elämäntilanne, ei kipinää, liikaa kiireitä, en halua mitään vakavaa jne.
Kaikenlaiset selitykset on kuultu enkä enää lähde treffeille vaikka joku anelisi polvillaan.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
otin kerran profiilin ensin naisena ja sitten miehenä. n. 40 v miehiä oli hirveesti ja ne oli rumia ja läskejä, n. 40v naisiakin oli paljon mutta naiset olivat pääosin hyvännäköisä, nättejä jne. eli kyllä miehille on paremmat markkinat kuin naisille. en ottas haisevaa kääpää, läskiä puolikaljua ukkoa.
Tuon ikäluokan naisista yllättävän monella kuvat on otettu 10 v ja 40 kg sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin 10 vuotta elämästäni puolison etsimiseen. Tuntuu absurdilta lukea keskusteluja, joissa pienestäkin erimielisyydestä kehotetaan heti ekana eroamaaan.
Jos kumppanit ovat molemmat henkisesti kypsiä ja keskustelutaitoisia, erimielisyyksistä selviää kyllä paremmin. Mutta mikä sitten on mielestäsi pieni ja mikä iso erimielisyys? Pienet asiat, kuten eriävät mielipiteet arjen valinnoista voi yleensä selvittää keskustelulla ja kompromisseilla. Isoihin erimielisyyksiin, kuten perusarvojen eroihin tai täysin vastakkaisiin tulevaisuuden suunnitelmiin, onkin sitten jo paljon vaikeampi löytää yhteisymmärrystä ilman, että kumpikin osapuoli joutuu tekemään valtavia uhrauksia omista perusarvoistaan. Tämän vuoksi on erityisen tärkeää valita yhteensopiva kumppani alunperin huolella eikä juosta suin päin suhteeseen kenen kanssa tahansa.
Tämä palsta kyllä avaa aika rajuja kuvauksia siitä, miten huonoihin ja jopa väkivaltaisiin suhteisiin ihmiset jäävät. Hirvittää lukea siitä, kuinka joku voi jäädä suhteeseen, jossa toinen osapuoli ei kanna vastuuta mistään, ei kodista, ei suhteesta, ei lapsista, ja suhde on täynnä tappeluita ja henkistä väkivaltaa. Tällaisiin suhteisiin ei todellakaan pitäisi jäädä ja odottaa, että ne maagisesti paranevat. Jos molemmat osapuolet eivät ole valmiita tekemään töitä suhteen eteen tai kunnioittamaan toisiaan, silloin on parempi päästää irti.
Miehet ei kasva aikuiseksi koskaan. Ovat kuin murrosikäisiä, juoksevat vain naisen sukupuolielimen perässä. Ei auta, vaikka olisi miten kaunis ja fiksu nainen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin 10 vuotta elämästäni puolison etsimiseen. Tuntuu absurdilta lukea keskusteluja, joissa pienestäkin erimielisyydestä kehotetaan heti ekana eroamaaan.
Jos kumppanit ovat molemmat henkisesti kypsiä ja keskustelutaitoisia, erimielisyyksistä selviää kyllä paremmin. Mutta mikä sitten on mielestäsi pieni ja mikä iso erimielisyys? Pienet asiat, kuten eriävät mielipiteet arjen valinnoista voi yleensä selvittää keskustelulla ja kompromisseilla. Isoihin erimielisyyksiin, kuten perusarvojen eroihin tai täysin vastakkaisiin tulevaisuuden suunnitelmiin, onkin sitten jo paljon vaikeampi löytää yhteisymmärrystä ilman, että kumpikin osapuoli joutuu tekemään valtavia uhrauksia omista perusarvoistaan. Tämän vuoksi on erityisen tärkeää valita yhteensopiva kumppani alunperin huolella eikä juosta suin päin suhteeseen kenen kanssa tahansa.
Tämä palsta kyllä avaa aika rajuja kuvauksia siitä, miten huonoihin ja jopa väkivaltaisiin suhteisiin ihmiset jäävät. Hirvittää lukea siitä, kuinka joku voi jäädä suhteeseen, jossa toinen osapuoli ei kanna vastuuta mistään, ei kodista, ei suhteesta, ei lapsista, ja suhde on täynnä tappeluita ja henkistä väkivaltaa. Tällaisiin suhteisiin ei todellakaan pitäisi jäädä ja odottaa, että ne maagisesti paranevat. Jos molemmat osapuolet eivät ole valmiita tekemään töitä suhteen eteen tai kunnioittamaan toisiaan, silloin on parempi päästää irti.
Helpommin sanottu kuin tehty, kun on alistettu siihen vuosikymmeniä, siitä tulee normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
otin kerran profiilin ensin naisena ja sitten miehenä. n. 40 v miehiä oli hirveesti ja ne oli rumia ja läskejä, n. 40v naisiakin oli paljon mutta naiset olivat pääosin hyvännäköisä, nättejä jne. eli kyllä miehille on paremmat markkinat kuin naisille. en ottas haisevaa kääpää, läskiä puolikaljua ukkoa.
Se mielestäsi ruma ja läski voi olla mitä ihanin ihminen.
Tämähän on vain taas tätä naisten harhaa, että kaikki naiset on viehättäviä ja heidän elämänsä on kunnossa. Sitten taas kaikki miehet ovat rumia, läskejä, mielenterveysongelmaisia jne. mitä nyt ikinä sitä keksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaakin vain sitä yhtä asiaa ja hyötyä, huomasin, että sitten kun olet hereillä kunnolla mitä peliä miehet pelaa niin heillä loppuu kiinostus. A. jos teet selväksi, että et voi alkaa kenenkään piiaksi tai äidiksi vaan etsit kumppania. b. Etsit vakavaa yksiavioista suhdetta, tämä on joillekkin miehille este, koska he haluvat vain pitää hauskaa c. miehellä on iso vaatimuslista sulle minkälainen nainen sinun pitäisi olla, mutta sinulla naisena ei saa olla samanlaista vaatimuslistaa. d. sulla itsellä on liian vaativa lista. Syitä on monia, mutta itse ainakin melko varmasti elän sinkkuna ihan siitä syystä, että kun etsin raitista kumppania eli sellaista jolla ei ole vakavaa alkoholi ongelmaa tai riippuvuuksia ja joka osaisi olla yksiavoinen. Tämä karsii jo ison määrän miehiä pois. Seuraava vaatimus on, että mies on itsenäinen ja aikuinen eli ei etsi minusta äidin korvaajaa pesemään pyykkejään. Tämäkin karsii jo aika monet miehet pois kun etsin kumppania.
Jännä että selkeä enemmistö naisista on kuitenkin parisuhteessa miehen kanssa. Eli vaikuttaa siltä, että nuo kuvailemasi ongelmat ovat enemmänkin vain sinun henkilökohtaisia ongelmiasi, kuin laaja-alaisia ongelmia jotka koskisivat muitakin naisia.
Kyllä nuo ovat kaikki ihan valideja pointteja, joita useat naiset miettivät.
Esimerkiksi tuo, että nainen etsii kumppania. Täällä vauvapalstalla on käynyt ilmi, että miehelle nainen on kumppani ehdollisesti, ainoastaan, jos hän antaa tasaisesti seksiä. Naiselle kumppanuus on paljon laajempi käsite. Nämä näkemykset eivät kohtaa.
Ja tosi monelle miehelle se seksi on myös ainoa asia milloin naisen kanssa huvittaa viettää aikaansa. Naisen kanssa ei jostain syystä voi viettää aikaansa ihan muuten vaan ja siksi kun yhdessä on mukavaa.
Naiset hakee elämänkumppania ja miehet vakituista panokumppania.
Jep. Itse haluaisin tutustua rauhassa ja seksiä sitten, kun on tunteita. Ilmeisesti nykyään tämä on vanhanaikaista ajattelua ja kuulemma mahdollinen kumppani pitää "koeajaa" ennen suhdetta. Kyllä minäkin haluan hyvää seksiä, mutta en ole valmis hyppäämään petipuuhiin heti toisilla treffeillä, mitä nykyajan miehet vaatii.
Seksiä pitäisi siis olla suht pian, mutta tällaiset naiset ovat palstan mukaan myös lorttoja jotka jakavat kaikille. Miehet itse saavat tietenki uittaa melaansa kenessä vaan.
Ja sitten taas, jos mies on pidättäytyväinen niin hänellä on pieni muna, neitsyt tai mitä nyt ikinä keksitäänkään. Miksi minä haluaisin tämän miehen kanssa seksiä, kun kukaan muukaan nainen ei ole halunnut?
Kukaan ei ole sinulle jatkon velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitä itseäsi, että pärjäät kilpailussa paremmin.
En ala kilpailemaan yhdestäkään miehestä enkä kehittää itseäni miehiä varten. Älytön ajatuskin.
Ap
En ole tuo, kenelle vastasit, mutta miten käsität itsesi kehittämisen? Ei itsensä kehittäminen ole sitä, että pyrit olemaan joku muu, joka et ole, vaan pyrit olemaan paras versio itsestäsi. Eikä tuo tarkoita vain ulkonäköä, vaan sitä, että pyrkii kehittämään myös henkisiä ominaisuuksia. Yleensä elämässä haluaa aivan mitä tahansa saavuttaakseen sen parhaiten itseään kehittämällä. Tämä pätee yhtä lailla opintopaikkaan, työpaikkaan kuin haluttujen ihmissuhteiden saamiseen.
Varmaan pätee osaan ihmisistä, mutta ei todellakaan kaikkiin. Monet kunnianhimoiset ihmiset kehittävät usein ammatillista osaamistaan ja uraansa, ehkä fyysistä kuntoaan ja ulkonäköään, lukevat maailmankirjallisuuden klassikoita ja pyrkivät "parempiin" ihmissuhteisiin.
Nämä samat löytävät itsensä viidenkympin kriisissä sormet jonkun jännitystä hakevan kolmekymppisen pikkulasten äidin toosassa.
Itseään voi kehittää myös henkisesti. Itsensä voi löytää myös pitkässä suhteessa. Avioliitto on erinomainen ympäristö kasvaa ihmisenä, jos vain viitsii. Ei se ole mitään henkistä kasvua, että jättää suhteita taakseen ja pyrkii "haluttuihin ihmissuhteisiin".
Toki avioliitossakin ja koko elämän ajan on tärkeää panostaa kasvuun, mutta jos suhde ei enää toimi, se on monesti parempi jättää taakse. Vaikka itse panostaisit omaan kehitykseesi ja suhteeseen, se ei tarkoita, että toinen osapuoli tekee saman. Kannattaa myös välttää 'projektikumppania' eli siitä, että yrittäisi muuttaa toista paremmaksi kumppaniksi. Usein tämäkään ei toimi, vaan kannattaa valita kumppani, joka on jo tehnyt oman henkisen kasvunsa ja on valmiiksi niitä asioita mitä etsit kumppanissa.
Projektikumppanista olen täysin samaa mieltä. Ja olen kokenut juuri tuon, että toinen satsaa vain duuneihin ja urheiluun, mutta ei kehitä itseään ihmisenä. Joten tottahan se on, että toista ei voi pakottaa.
Siitä olen jyrkästi eri mieltä, että pitää etsiä henkilö joka on jo tehnyt henkisen kasvunsa. Tietysti, jos olet noin satavuotias, niin tämä saattaa onnistua.
Yleensä kuitenkin liittoon mennään melko nuorena, eikä lainkaan valmiina ihmisenä. Liitossa ihminen kasvaa, jos on kasvaakseen. Jos vain toinen kasvaa, se on ongelma.
Yleensä sellainen, joka jättää muita taakseen, erehtyy luulemaan, että ongelma on "suhteessa" tai "toisessa". Vaikka ongelma on itsessä ja omassa kyvyttömyydessä kasvaa ja ravita suhdetta. Tällainen ihminen ottaa aina enemmän kuin antaa.
18-vuotias tekee toki suhdevalintansa yleensä eri perustein kuin kolmekymppinen, mutta kyllä siinä vaiheessa, kun aletaan etsiä loppuelämän kumppania, perheen perustamista jne., niin kyllä kannattaa panostaa sellaiseen kumppaniehdokkaaseen, joka on jo panostanut omaan kasvuunsa. En tiedä, käsitämmekö henkisen kasvun jotenkin erilailla, mutta mulle se tarkoittaa mm. sitä, että miehellä on konfliktinratkaisutaitoja, positiivinen elämänasenne, emotionaalista älykkyyttä, vastuunottokykyä omista teoistaan ja sitä, että hän ei ole liian itsekeskeinen. Jos nuo puuttuvat, niin en kyllä lähtisi suhteeseen tällaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Deittailu on tosi raskasta, jos koko ajan tulee pakkeja.
N36
Tietenkin, mutta se ei ole niiden vika, jotka eivät ole vielä edes olleet deiteillä. AP voi toimia niinkuin parhaaksi näkee, mutta on turha syyttää sivullisia.
Lisäksi: Ei ole kysymys kilpailusta (vaikka oikeastaan ihan kaikki maailmassa on kilpailua, muodossa tai toisessa), jos pohditaan, millainen käyttäytyminen parhaiten johtaisi haluttuun lopputulokseen, ts. kumppanin löytymiseen. Jokainen joutuu jossain määrin tinkimään omista (itsekkäistä) tavoitteistaan, jotta toinen ihminen pysyy rinnalla. Se on se hinta, jonka parisuhteesta joutuu maksamaan. Jollei sitä halua maksaa, se on okei, mutta sitten on tosiaan parempi pysyä sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei kasva aikuiseksi koskaan. Ovat kuin murrosikäisiä, juoksevat vain naisen sukupuolielimen perässä. Ei auta, vaikka olisi miten kaunis ja fiksu nainen tahansa.
Äläpä yleistä. Minä kävelen, en juokse. Ja yleensä kävelen vieläpä eri suuntaan koska kommunikaatio on 100% minun harteillani.
-mies
Kuinka monilla treffeillä olet käynyt ja haluaisitko sinä sitten joka tapauksessa olla yhdessä sellaisen miehen kanssa, jolla on väärä elämäntilanne, ei kipinää, liikaa kiireitä, eikä halua mitään vakavaa? Mielestäni ihan hyvä, että nuo miehet ovat olleet rehellisiä omista tilanteistaan ja mielestäni on aivan normaalia, että käydään monilla kymmenillä eri treffeillä ennen kuin löytyy se sopiva. Kumppanin valinnassa jos missä kuuluukin olla äärimmäisen valikoiva, koska se on yksi tärkeämpiä päätöksiä mitä elämässäsi teet.
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran pidät naisia hyvännäköisinä, ja miehiä rumina läskeinä, niin eikö sun kannattaisi silloin deittailla naisia?
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalta ja muiltakin tinderissä tai muualla ihmisiä etsivältä kysyisin kuinka usein teille itsellenne tulee tunne että haluaisitte jatkaa tapailua?
1%, 5%, 10% keskustelun tai tapaamisen perusteella?
Olen muutamia kymmeniä ensitreffejä käynyt läpi tässä viimeisten vuosien aikana. Sanoisin että noin 20 % tapaamistani naisista oli sellaisia, että olisin halunnut tavata uudelleenkin.
Linkkaa kuvasi tänne. Niin että koko ihminen näkyy rehellisesti.
Katsotaan onko siltä osin kaikki ok, vai voisiko jotain parantaa
Ja vielä mitä. Kun naapurin Erkki tulee muna kädessä kylään, olet saman tien sängyssä jalat levällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaakin vain sitä yhtä asiaa ja hyötyä, huomasin, että sitten kun olet hereillä kunnolla mitä peliä miehet pelaa niin heillä loppuu kiinostus. A. jos teet selväksi, että et voi alkaa kenenkään piiaksi tai äidiksi vaan etsit kumppania. b. Etsit vakavaa yksiavioista suhdetta, tämä on joillekkin miehille este, koska he haluvat vain pitää hauskaa c. miehellä on iso vaatimuslista sulle minkälainen nainen sinun pitäisi olla, mutta sinulla naisena ei saa olla samanlaista vaatimuslistaa. d. sulla itsellä on liian vaativa lista. Syitä on monia, mutta itse ainakin melko varmasti elän sinkkuna ihan siitä syystä, että kun etsin raitista kumppania eli sellaista jolla ei ole vakavaa alkoholi ongelmaa tai riippuvuuksia ja joka osaisi olla yksiavoinen. Tämä karsii jo ison määrän miehiä pois. Seuraava vaatimus on, että mies on itsenäinen ja aikuinen eli ei etsi minusta äidin korvaajaa pesemään pyykkejään. Tämäkin karsii jo aika monet miehet pois kun etsin kumppania.
Jännä että selkeä enemmistö naisista on kuitenkin parisuhteessa miehen kanssa. Eli vaikuttaa siltä, että nuo kuvailemasi ongelmat ovat enemmänkin vain sinun henkilökohtaisia ongelmiasi, kuin laaja-alaisia ongelmia jotka koskisivat muitakin naisia.
Valitettavasti taitaa aika moni nainen elää kulissi avioliitossa ja katsoo esim. alkoholismia sormien läpi jos mies juo paljon, pelaa tai pettää jne. Jotkut taitavat jopa kehoittaa miestään menemään vieraisiin joten en ihan luota tähän, että suhteessa oleva nainen olisi jotenkin minua ongelmattomampi. Varmasti on myös onnellisia liittoja, mutta jos ei ole nuorena löytänyt itselleen sopivaa niin tällain vanhemmalla iällä vaihtoehdot vähenee entisestään.
Olet oikeassa. Moni nainen kärsii ja sietää suhteessaan. Ei sitä sinkkuutta tarvitse perustella. Se on usein paljon parempi vaihtoehto, juuri siksi että ei tarvitse kärsiä ja sietää.
Mä olin 10 vuotta avioliitossa, jonka viimeiset 5 vuotta olivat onnettomia. Eron jälkeen olen ollut käytännössä ihan yhtä onneton kuin siinä suhteessakin olin loppuaikoina. Olen yksinäisempi kuin koskaan, mutta toisaalta tietyt muut negatiiviset tunteet joita koin siinä liitossa ovat nyt pois elämästäni. Lopputulos on käytännössä plus miinus nolla. Olin onneton aiemmin, ja olen onneton edelleen.
Eihän nainen miestä tarvitse, hyvin voi olla ilmankin. Itse kävin kerran nettireffeillä ja tapasin kivan tyypin, ollaan vieläkin yhdessä. Siitä on 20 vuotta. Silkkaa tuuria.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nainen miestä tarvitse, hyvin voi olla ilmankin. Itse kävin kerran nettireffeillä ja tapasin kivan tyypin, ollaan vieläkin yhdessä. Siitä on 20 vuotta. Silkkaa tuuria.
"Eihän nainen miestä tarvitse, hyvin voi olla ilmankin"
Sanoo nainen, jolla on mies 😀
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monilla treffeillä olet käynyt ja haluaisitko sinä sitten joka tapauksessa olla yhdessä sellaisen miehen kanssa, jolla on väärä elämäntilanne, ei kipinää, liikaa kiireitä, eikä halua mitään vakavaa? Mielestäni ihan hyvä, että nuo miehet ovat olleet rehellisiä omista tilanteistaan ja mielestäni on aivan normaalia, että käydään monilla kymmenillä eri treffeillä ennen kuin löytyy se sopiva. Kumppanin valinnassa jos missä kuuluukin olla äärimmäisen valikoiva, koska se on yksi tärkeämpiä päätöksiä mitä elämässäsi teet.
Enää voi vaan ihmetellä miksi nämä miehet ovat deittipalvelussa etsimässä seuraa, jos he tietävät jo etukäteen, ettei heillä ole aikaa tai rahkeita mihinkään (=hätävalheita).
Ap
Projektikumppanista olen täysin samaa mieltä. Ja olen kokenut juuri tuon, että toinen satsaa vain duuneihin ja urheiluun, mutta ei kehitä itseään ihmisenä. Joten tottahan se on, että toista ei voi pakottaa.
Siitä olen jyrkästi eri mieltä, että pitää etsiä henkilö joka on jo tehnyt henkisen kasvunsa. Tietysti, jos olet noin satavuotias, niin tämä saattaa onnistua.
Yleensä kuitenkin liittoon mennään melko nuorena, eikä lainkaan valmiina ihmisenä. Liitossa ihminen kasvaa, jos on kasvaakseen. Jos vain toinen kasvaa, se on ongelma.
Yleensä sellainen, joka jättää muita taakseen, erehtyy luulemaan, että ongelma on "suhteessa" tai "toisessa". Vaikka ongelma on itsessä ja omassa kyvyttömyydessä kasvaa ja ravita suhdetta. Tällainen ihminen ottaa aina enemmän kuin antaa.