Kun puolison ylipaino ärsyttää
Ei ole kyse ulkonäöstä vaan kaikesta muusta. Puolisosta on tullut kömpelö, tuntuu että käveleekin jo keikkuen kuin Ahtisaari aikoinaan. Kun istuu autoon (veneestä puhumattakaan) koko kulkuneuvo heilahtaa enemmän kuin muiden kohdalla. Nyt huomasin että terassikin narahti ja paukkui jokaisen askeleen alla. Johan tässä saa pelätä että jotain menee rikki hänen allaan!
Kommentit (30)
Se on totta. Olen sinkku ja lihonut enkä usko, että kukaan minuakaan haluaa enää. On vain niin vaikeaa pitää paino kun täytät 55. Ja miksi kidutat itseäsi nälässä, kun kukaan ei halua sinua hoikkanakaan enää
Oletko alkanut jo katsella meitä normipainoisia? Olin juuri aloittamassa tätä keskustelua kun näin sinun aloituksen, sattuma vai johdatus? No, en itsekään ole riuku mutta kyllä vielä normipainoinen, samoin miehenikin. Hän laihdutti 70 kiloa muutama vuosi sitten ja paino pysynyt samana. Itse laihdutin 20 kiloa ja nyt painan 59 kiloa ja olen 174 cm pitkä huiskale.
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin varmaan huomaat, niin täältä et saa tukea, et edes järkeviä vastauksia. Puhupa siis suoraan puolisosi kanssa. Tai voit yrittää saada hänet muuttamaan elämäntapojaan, urheilemaan ja syömään terveellisemmin.
Tosi idiootti pitää olla, jos ei tajua ilman palstaa että puolison kanssa puhuminen on se ainoa oikea ratkaisu asiassa.
Kuka teillä tekee kotityöt? Kuinka paljon annat vaimollesi aikaa harrastaa liikuntaa? Ostatko kotiin lihottavia herkkuja ja tarjoiletko niitä vaimollesi? Valitatko jos vaimosi yrittää keventää perheen ruokaa kasviksilla? Onko vaimosi kenties työtön ja kerrotko hänelle että se on hänen omaa syytään?
Vierailija kirjoitti:
Oletko alkanut jo katsella meitä normipainoisia? Olin juuri aloittamassa tätä keskustelua kun näin sinun aloituksen, sattuma vai johdatus? No, en itsekään ole riuku mutta kyllä vielä normipainoinen, samoin miehenikin. Hän laihdutti 70 kiloa muutama vuosi sitten ja paino pysynyt samana. Itse laihdutin 20 kiloa ja nyt painan 59 kiloa ja olen 174 cm pitkä huiskale.
Et ole tuolla painolla vielä laiha. 5 kiloa pois, niin voidaan ruveta miettimään asiaa. Terveisin lähes samoissa mitoissa kanssasi oleva.
Eihän sitä kehtaa toiselle sanoa, mutta totta on, että miehen keskivartaloon kertyvät "rakkauskahvat" , pömpöttävä mahan seutu, katoavat pakarat ja tikkuuntuvat jalat eivät enää sytytä. Hän oli paljon komeampi hoikempana ja lihaksikkaampana.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, saako udella mitä keinoja käytit laihtuaksesi 20 kiloa?
Koittakaa keskustella aiheesta sopivalla hetkellä. Terveyden ja rakkaudellisen huolen kautta. Ulkonäkö on arka asia, vaikka haluttavuusasiat on parisuhteessa oikeasti huomion arvoinen asia. Kunpa niistäkin voisi puhua objektiivisesti ilman kilareita, mutta harvoin voi.
Meillä töissä lihavat tantat voi kommentoida hoikkien annoksia miten sattuu, mutta auta armias mikä paskamyrsky on seurannut, kun joku on sanonut takaisin 🙈 Kyllä sitten uhriudutaan.
Kyllähän sitä laihduttamista pitää itse haluta. Ihmisillä on nykyisin hirveän huono ymmärrys, miten vähän oikeasti voi syödä lihomatta.
Ehkä kannattaisi lähettää kovin ylipainoinen kumppani lääkärin puheille, jos vaikka sieltä tulisi kova suosistus laihduttamiseen. Ja sitäkään ei pidä tehdä millään paastolla, vaan vähän kerrassaan opetella esim. syömään pienempiä annoksia ruokaa.
Alkoholihan on monen ongelma, jos viikonloppuna pämppää alkoa, tulee myös syötyä liikaa herkkujakin ja ei sitä saa arkipäivät noudattamalla kohtuullista syömistä kuitattua.
Kun 3-kymppinen nainen näyttää 7-kymppiseltä vartaloltaan, miehen on aika alkaa katsomaan tervehenkisempiä naisehdokkaita.