Kuinka kompensoitte hallituksen politiikan aiheuttamat taloushaitat
Verokevennykset ovat tuoneet pienituloiselle (ainakin minulle) vain noin 20e/kk lisää rahaa, mutta hinnat ovat nousseet. Kuinka olette kompensoineet tämän asian?
Kommentit (71)
en lahjoita enää rahaa esim.spr on paljastunut kuppaus ja huijaus. en lahjoita aikaa kunnalle enää vapaa ehtoisena.köyhien pettäminen on vienyt motivaation.
Vierailija kirjoitti:
en lahjoita enää rahaa esim.spr on paljastunut kuppaus ja huijaus. en lahjoita aikaa kunnalle enää vapaa ehtoisena.köyhien pettäminen on vienyt motivaation.
Voitko avata tuota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät hinnat ole nousseet ja rahaa jää käteen enemmän kuin kommunistihallituksen aikana.
Eipä juuri. esim. jauheliha, kahvi, appelsiiinimehu ja suklaa on tämän hallituksen aikana lähes tuplaantunut. Nettopalkka taas ei ole noussut esim. vuodesta 2022 yhtään.
Mikä Suomen hallituksen päätös on vaikuttanut jauhelihan, kahvin, appelsiinimehun tai suklaan hintaan?
No ei ainakaan alv:n nosto ole niitä alentanut.
Ja sinä siis itse väitit että hinnat eivät ole nousseet ja nyt sitten onkin ja minun pitää löytää niihin syyllinen?
Varastan ruuat ja juomat kaupasta.Saa samalla vähän jännitystä elämään.
Isänmaallisena ihmisenä tuen hallituksen politiikkaa täysillä ja leikkaan kaikesta 😈
Palveluiden kulutus leikattu lähes nollaan, ainoastaan eläinlääkäripalveluita käytän, kun on tarve.
Uusien tavaroiden ostaminen Suomesta leikattu lähes nollaan, enkä ulkomailtakaan tilaa kuin välttämättömyyksiä hyvin harvoin.
Ruokakaupassa ostoskorista leikattu kaikki ylimääräinen. Syödään hyvin simppelisti nykyään.
Kulkeminen leikattu minimiin. Siirryttiin yhden auton talouteen ja ajetaan vain pakolliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulutusta vähentämällä. Lapset eivät ole pitäneet kiirettä kotoa poislähdön kanssa ja jobbaillaan perheenä kaikenlaista, samalla nuppikohtaiset asunmismenotkin pienenevät.
Täällä maallahan sen huomaa. Ollaan kovaa kyytiä menossa takaisin siihen maailmaan, jossa perhekunnat yhdessä tekivät talon eteen hommia leivän saadakseen. Poppamies, samaani ja kansanparantaja alkavat olla tulevaisuuden ammatteja, kun lääkäriin ei pääse tai ei ole varaa. Itse teen käytännössä pimeitä kyläsepän hommia naapureille usein vaihdantataloutena. Metsästystä ja kalastusta laittomana, metsästäjäkeräilijäkulttuurista toinen puoli hoituu tällä, toinen puoli keräämällä marjoja ja sieniä yms. eikä ole aina niin väliä, mistä ja kenen penkistä ne juurekset lähtevät. Porukka jobbailee kuka mitäkin ja sekalainen pimeä pikkubisnes näkyy joka paikassa.
Meillä maalla ei ole huomattu tuollaista lainkaan. Naapurit ei ole varkaita ja huijareita.
Siltä se saattaa vaikuttaa kun on oma massu täynnä pullamössöä. Pari lämmintä ateriaa kun jää väliin, karisee ylimääräinen moralisointi ja alkaa leivänetsintä
Kulutus niin pieneksi kuin mahdollista.
Ostan perunatkin Ruotsista. Ruotsissakin keskitän punalappuisiin ruokiin sen minkä voin.
Vaihdoin työpaikkaa Saksaan. Suomessa kannata kenenkään enää olla, verot kyllä kelpaa Petterin ym. palkkoihin ja junaleikkeihin mutta palvelut viedään pois. Ei tuota porsastelua viitsinyt katsella.
Mä en käy enää ravintoloissa, baareissa enkä kahviloissa. Ruuan kaatu on muutenkin mitä on, teen itse parempaa. En käy enää juuri keikoilla, teatterissa enkä elokuvissa. En käy kauppakeskuksissa. Ostan vain muutamia vaatteita vuodessa kotimaisilta merkeiltä.
En matkaile Suomessa. Menen ulkomaille lomilla tai hoidan puutarhaani. Haen Ruotsista alkoholini kerran vuodessa työreissulla. En paljoa, mutta paremmat viinit saa sieltä halvalla. Samalla voin ostaa halpaa ruokaa auton täyteen ja tankata.
Sijoitan kaikki säästyneet rahat.