Kuinka kompensoitte hallituksen politiikan aiheuttamat taloushaitat
Verokevennykset ovat tuoneet pienituloiselle (ainakin minulle) vain noin 20e/kk lisää rahaa, mutta hinnat ovat nousseet. Kuinka olette kompensoineet tämän asian?
Kommentit (71)
Kotimainen kulutus seis ja säästötili tuleviin tekohampaisiin.
Eivät hinnat ole nousseet ja rahaa jää käteen enemmän kuin kommunistihallituksen aikana.
Laajakaistamyyjille, joita on alkanut taas liikkumaan, sanon että ei kiinnosta, kiitos ja näkymiin.
Riikka haluaisi sellaisen hyvinvointiyhteiskunnan, jossa vain rikkaat voisivat hyvin
En kompensoi mitenkään. Yritän vain parhaani mukaan kuluttaa, jotta kannan oman korteni kekoon. Jos jokin maksu nousee, niin sekin on samaa kuluttamista.
En ajattele oikein mitään näistä korotuksista. Jokainen hallitus on niitä aina tehnyt. Hallitukset vain soutavat ja huopaavat. Jokaisen hallituksen kohdalla kärsii.
Mutta tänän riihen jälkeen olen poikkeuksellisen iloinen. Vihdoin pienyrittäjät saavat oikeutta.
Paljonko hintojen noususta on sitten hallituksen päätöksistä johtuvaa? Hyvin tuntuu hinnat nousevan muissakin maissa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät hinnat ole nousseet ja rahaa jää käteen enemmän kuin kommunistihallituksen aikana.
Eipä juuri. esim. jauheliha, kahvi, appelsiiinimehu ja suklaa on tämän hallituksen aikana lähes tuplaantunut. Nettopalkka taas ei ole noussut esim. vuodesta 2022 yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko hintojen noususta on sitten hallituksen päätöksistä johtuvaa? Hyvin tuntuu hinnat nousevan muissakin maissa.
Tämän ketjun kirjoittajat taitavat olla nuoria. Kun on jo näin vanha kuin minä - 57 v - niin tietää, että hinnat aina hinnat nousevat. Jokaisen hallituksen aikana. Jokaisena vuosikymmeniënä.
Tyhjästä on paha nyhjäistä. Yritän olla ostamatta mitään. Se ei tietenkään ole hyväksi taloudelle ettei ihmiset kuluta, mutta pakko mikä pakko.
Ja sitten se jännä eli en käy töissä. Tämä saa OrpoPurrat rääkymään punaisena kuin sika, mutta odottakaa kun selitän: töissä käyminen aiheuttaisi minulle sellaisia ylimääräisiä kuluja (esim. työmatkat tai auto kaikkine kuluineen) joita ei millään saisi katettua sillä palkalla jota työnantajat ovat halukkaita maksamaan eli minimin. Asiaa tietenkin auttaisi se että työnantajat tarjoaisi edes työvälineet kuten vanhoina hyvinä aikoina, mutta nykyään työnantajien markkinoilla nekin pitää hankkia itse ja myös ylläpitää omakustanteisesti, jotta he säästyvät niiltä kuluilta. Hullu maailma. Pidän siis talouden tasapainossa sillä että pysyn kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä juuri. esim. jauheliha, kahvi, appelsiiinimehu ja suklaa on tämän hallituksen aikana lähes tuplaantunut. Nettopalkka taas ei ole noussut esim. vuodesta 2022 yhtään.
Mikä Suomen hallituksen päätös on vaikuttanut jauhelihan, kahvin, appelsiinimehun tai suklaan hintaan?
Myin kotini ja sijoitan muualle maailmaan. En aio omistaa Suomesta enää ikinä mitään.
Miten meinaatte kompensoida seuraavan hallituksen veronkiristykset palkansaajille?
Vierailija kirjoitti:
En lahjoita enää mihinkään keräyksiin tai yhdistyksille yhtään mitään. Ostan vain pakolliset asiat. Olen vaihtanut monta tuotetta kaupan halpamerkkeihin.
Eli olet aiemmin pyyhkinyt rahalla takapuoltasi ja uhriutunut miten olet pysynyt vuodesta toiseen köyhänä?
Vierailija kirjoitti:
Miten meinaatte kompensoida seuraavan hallituksen veronkiristykset palkansaajille?
Ei koske meitä köyhiä ja keskituloisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lahjoita enää mihinkään keräyksiin tai yhdistyksille yhtään mitään. Ostan vain pakolliset asiat. Olen vaihtanut monta tuotetta kaupan halpamerkkeihin.
Eli olet aiemmin pyyhkinyt rahalla takapuoltasi ja uhriutunut miten olet pysynyt vuodesta toiseen köyhänä?
Ei ne tuotteet ilmaisiakaan oo. Kukaan ei ole rikastunut sillä että ostaa vain halvinta ja säästää muutaman sentin. Eikä rikkaat todellakaan katso hintoja kun ostavat perustarpeita. Kyllä se rikkaus ja köyhyys johtuu ihan muista asioista kuin siitä mitä pastaa ostat kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun kirjoittajat taitavat olla nuoria. Kun on jo näin vanha kuin minä - 57 v - niin tietää, että hinnat aina hinnat nousevat. Jokaisen hallituksen aikana. Jokaisena vuosikymmeniënä.
Ikä ei näköjään tuo kirjoitustaidon lisäksi tietämystä siitä että ennen ne palkat nousi hintojen nousun mukana. Vaan ei ole noussut vuosikymmeniin, nuorilla. Sinua nuoremmat eivät pysty kustantamaan tuloillaan enää edes perustarpeitaan, puhumattakaan sellaisesta luksuksesta jossa sinä olet piehtaroinut kehdosta hautaan.
Jonka lisäksi kaupungeissa asuvat juoksevat varkaissa...Tilastollinen fakta!