Meneekö teillä pakkasilla kantapää rikki?
Siis tuleeko kuivasta sisäilmasta haavoja kantapäihin? Tarkemmin siis kantapään pohjaan. Mulle tulee. Pitäis vaan jaksaa rasvata. Ehkä mä tänään otan niskasta kiinni ja teen asialle jotain.
Kommentit (11)
🙄 Öh, joo, kuivuu ne kantapäät jos niitä ei rasvaa. Muu iho myös.
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä tuollainen laiskuus. Moni rasvaa koko kropan päivittäin, jotkut ihosairaudesta kärsivät jopa monta kertaa päivässä.
Entä miten vastaat ap:n kysymykseen?
Ei, laitan kerran viikossa Helosanvoidetta talvella
Suihkussa seisomisesta, laita sellaiset sukat ettei jalat kastu tai suihkuta jalat ilmassa, kas kun ei ole markkinamiehet ymmärtäneet tätä rakoa.
Liikaa sokeria ja muita hiilihydraatteja niin iho oireilee muun muassa tuolla tavalla.
Sisäilma on rutikuiva, mutta kantapäät ovat kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa sokeria ja muita hiilihydraatteja niin iho oireilee muun muassa tuolla tavalla.
Höpö höpö. Mulla vaan ainoastaan kuivilla pakkasilmoilla voi tulla haavoja kantapäähän. Ei muulloin.
Ei mene. Hoidan jalkojani. Jalkojen haavoista voi saada elimistöönsä pahan tulehduksen.
Minulla halkeilee sormissakin ja muualla kropassa iho näin talvella pakkasten takia. Eikä aina tarvitse olla pakkanen, kun iho halkeilee.4halkeilee.
Ennen nukkumaan menoa. Puhdista kovettunut alue kosteuspyyhkeellä. Voitele melko rasvaisella, esim nivea on ok. Teippaa voitelun päälle puhtaasta kankaasta sopivaksi leikattu palanen. Eräänlainen rasvalappu siis. Teipiksi käy parhaiten kapea maalarinteippi. Päälle puhdas sukka.
Aamulla ota pois, ja puhdista kosteuspyyhkeellä, jos pinta on rasvainen. Toista homma niin monta kertaa, kuin tarvitsee.
Kaikki kovettumat jalanpohjissa voi tietysti hoitaa samalla lailla. Käyttämäsi sukat, pidä vain tätä tarkoitusta varten. Aloita jo tänään, niin viikon päästä ongelma on helpottanut merkittävästi.
Ihan käsittämätöntä tuollainen laiskuus. Moni rasvaa koko kropan päivittäin, jotkut ihosairaudesta kärsivät jopa monta kertaa päivässä.