Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sun koko omaisuus tuhottaisiin niin minkä tavaran menetys harmittaisi eniten?

Vierailija
22.04.2026 |

Yritin omalle kohdalle miettiä mutta en ole ihan varma. Kuvista saisin ison osan takaisin kun suurin osa on diginä mutta esimerkiksi kaikki koulukuvat tuhoutuisi. Tosin niitäkin voisi pyytää koulukavereilta. 

Ehkä perintöhuonekalut (1800-luvulta) harmittaisi eniten. 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua harmittaisi kaikki. Olen kovalla työllä ja säästämisellä saanut hankittua kivoja vaatteita, astioita, kirjoja, koruja, tekstiilejä, huonekaluja, koriste-esineitä, maalaustaidetta. On järkkäriä, objektiiveja, valokuvia diginä ja paperilla. Ynnä kaikki elektroniikka ja huonekalut, joista osa vintagea jo jos ei suorastaan antiikkia. Niin joo olisin kyllä tosi vihainen. Ei niinkään se tavara sinänsä vaan että vuosikausien säästämenen ja uurastaminen olisi mennyt hukkaan.

Tämä. Ja usein on miettinyt pitkään sitä ostosta ja harkinnut ja haaveillut. 

Vierailija
42/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 teraa valokuvia ja 100 000€ edestä harrastuksiin liityyvää tavaraa. Paljon on sellaista, mitä ei koskaan saa uutta.  Olen myös tehnyt asioita, joihin olen käyttänyt tuhansia euroja rahaa ja satoja tunteja aikaa. Niiden menettäminen todella harmittaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuva- albumit, perinnekorut. 

Vierailija
44/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen lelut, vaatteet. 

Yhteiset valokuvat 😭

Vierailija
45/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperiset valokuvat ja jotkut paperit. Lisäksi kummankin "sairaalastakotiutumispotkupuku myssyineen". Ne on olen säästänyt heille muistoksi. Sitten on isoisän sotakunniamerkit ja mummun minulle kutomat vauvasukat, joita haudon muistona yli 30 vuotta sitten kuolleesta mummusta. Miehellä varmaan olisi muutama muistoesine myös kuten isoisänsä 40-vuotislahjaksi saatu kaiverrettu pikari vuodelta 1953...

Sanotaan näin, että pahvilaatikollinen riittäisi evakuoimaan täältä ne tärkeimmät tavarat. 

Vierailija
46/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Cranberriesin kaks ekaa cd-levyä. Ne on rakkaimmat.

Vierailija
47/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään irtain ole niin tärkeä. Hyvä vaan, että saisin vihdoin uudistettua kotia. Kaikki tärkeät paperit, kuvat, jopa lapsuuden päiväkirjat yms on diginä.

Vierailija
48/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperiset valokuvat ja jotkut paperit. Lisäksi kummankin "sairaalastakotiutumispotkupuku myssyineen". Ne on olen säästänyt heille muistoksi. Sitten on isoisän sotakunniamerkit ja mummun minulle kutomat vauvasukat, joita haudon muistona yli 30 vuotta sitten kuolleesta mummusta. Miehellä varmaan olisi muutama muistoesine myös kuten isoisänsä 40-vuotislahjaksi saatu kaiverrettu pikari vuodelta 1953...

Sanotaan näin, että pahvilaatikollinen riittäisi evakuoimaan täältä ne tärkeimmät tavarat. 

Oi joku muukin säästää noita vaatteita, joissa vauva tuli kotiin. Minäkin olen säästänyt ja nyt kauppaan niitä tyttären syntyvälle vauvalle.

Vierailija
49/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään irtain ole niin tärkeä. Hyvä vaan, että saisin vihdoin uudistettua kotia. Kaikki tärkeät paperit, kuvat, jopa lapsuuden päiväkirjat yms on diginä.

Minulla on 50 vuoden päiväkirjat ja tarkistelen niistä juttuja, joita ei enää niin tarkkaan muista. Harmittaisi niistä vielä luopua. Mutta taitavat kuolemani jälkeen kuitenkin joutua roskiin. 

Vierailija
50/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulipalo syttyisi saunassa tai liedellä niin ekana mukaan reppu jossa on känny, lompsa, passi. Muut ovat toissijaisia, vaikka muistoarvokkaita olisivatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän