Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sun koko omaisuus tuhottaisiin niin minkä tavaran menetys harmittaisi eniten?

Vierailija
22.04.2026 |

Yritin omalle kohdalle miettiä mutta en ole ihan varma. Kuvista saisin ison osan takaisin kun suurin osa on diginä mutta esimerkiksi kaikki koulukuvat tuhoutuisi. Tosin niitäkin voisi pyytää koulukavereilta. 

Ehkä perintöhuonekalut (1800-luvulta) harmittaisi eniten. 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihinhän on kirjattu syntymät ja kuolemat ja avioliitot.  Miehen sukuraamatussa viimeiset merkinnät appeni ja mieheni kuolema.  Alkanut isoisovanhempiensa avioliitosta. 

No loömas on oma vihkiraamattumme. Siinä lapset, lapsenlapset ja surullisin mwrkintö mieheni kuomema.

Ei oo viroa. Piti lukea: no kolmas oma vihkiraamattumme

Vierailija
22/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin poikakaverilla Turussa v.1999- 2000. Tavarat oli Kaupunginvarastossa. Kun sain asunnon, soitin sossuun että nyt voisin hakea ne. Ne olikin heitetty kaikki pois jo 5kk:n jälkeen! En osannut aavistaakaan tällaista. Isku oli hirveä.

Nyt olen jo tietysti toipunut talvivaatteideni, urh.välineiden, matkalaukkujen, kenkien, teltan, kalastusvälineiden, stereoiden, pesukoneen ym. menetyksestä, mutta minulla ei ole yhtään valokuvaa lapsuudestani tai nuoruudestani. Se kyrsii edelleen.  (myös koulutodistukset yms., kirjeet ja päiväkirjat menivät)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin ja pohdin, eikä mikään välttämättä harmittaisi.

Vierailija
24/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeta nyt rauhoittua ettet menetä yöuniasi ja mielenterveyttä. Ylimääräinen turvalukko auttaa paljon, kustantaa muutaman saturaisen ja sen saa kotitalousvähennykseen työn osalta.  

Uskooko joku aikuinen siihen että turvalukko estää pääsyn asuntoon? Et taida tietää, millaista pahvia asuntojen ovet oikeasti on. Siitä pääsee potkimalla läpi viidessä minuutissa.

Vierailija
25/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissojen

Vierailija
26/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuolen laskeuman.

Vierailija
27/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvat. 

Vierailija
28/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava määrä metsämaata tuhottuna harmittaisi.

Vierailija
29/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomiannostelijan menetys harmittaisi eniten :( Niin itseäni kuin kyläilijöitäkin.

Vierailija
30/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perityt huonekalut, lempivaatteet, valokuvat, maalaukset ja luonnoskirjat. En myöskään kopioi pilveen kaikkea, mikä on laitteilla, joten nekin menisivät. 

Vierailija
31/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua harmittaisi kaikki. Olen kovalla työllä ja säästämisellä saanut hankittua kivoja vaatteita, astioita, kirjoja, koruja, tekstiilejä, huonekaluja, koriste-esineitä, maalaustaidetta. On järkkäriä, objektiiveja, valokuvia diginä ja paperilla. Ynnä kaikki elektroniikka ja huonekalut, joista osa vintagea jo jos ei suorastaan antiikkia. Niin joo olisin kyllä tosi vihainen. Ei niinkään se tavara sinänsä vaan että vuosikausien säästämenen ja uurastaminen olisi mennyt hukkaan.

Vierailija
32/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken. Ihan kaiken. Lukuunottamatta ehkä siivouskaapin sisältöä. 

Vaatteidenkin korvaamiseen menis tuhoton määrä aikaa, että löytäis just sellaiset, jotka sopii itselle. Siis vaikka olen M-kokoa ja keskipituinen. 

Vierailija
33/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi arvokas perintönä saatu kultaketju. Arvo tuhansia euroja. Sen menettäminen harmittaisi eniten. Lisäksi minulla on käteistä rahaa kotona jonka häviäminen harmittaisi. 

Vierailija
34/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valokuvat. 

Mä oon laittanut osan pilveen, mutta silti harmittaisi. 

Vierailija
35/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi arvokas perintönä saatu kultaketju. Arvo tuhansia euroja. Sen menettäminen harmittaisi eniten. Lisäksi minulla on käteistä rahaa kotona jonka häviäminen harmittaisi. 

Veikkaan, että firma tasan tarkkaan laittaa tällaiset taskuunsa. Eivät vie leikkuriin. Tuolta kämpiltäkin on voinut jotain säästyä, mutta eiväthän ne näitä kerro. 

Vierailija
36/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tuon vaivoin, ilman piirustuksia valmistamani persuliiskaimen menetys ottaisi hermoon. Varsinkin kun liiskain ( Persli )on koekäyttämäti ja patenttihakemuskin vasta suunnitteilla.

Vierailija
37/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvat pahin. Kirjat, etenkin lahjaksi saadut. Tärkeät paperit. Historialliset dokumentit kuten sukutilan kauppakirja 1700-luvulta. Korut.

Vierailija
38/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiintynyt materiaan

Vierailija
39/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko noi 15 000 euron kajarit. 

Vierailija
40/50 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvat, kirjeet, muutama muistoesine lapsuudestani. 

Edes kaikkea digitaalisessa muodossa olevaa muistoarvoista en ole ehtinyt siirtää mihinkään pilvipalveluun talteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä