Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sun koko omaisuus tuhottaisiin niin minkä tavaran menetys harmittaisi eniten?

Vierailija
22.04.2026 |

Yritin omalle kohdalle miettiä mutta en ole ihan varma. Kuvista saisin ison osan takaisin kun suurin osa on diginä mutta esimerkiksi kaikki koulukuvat tuhoutuisi. Tosin niitäkin voisi pyytää koulukavereilta. 

Ehkä perintöhuonekalut (1800-luvulta) harmittaisi eniten. 

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paperiset valokuvat ja jotkut paperit. Lisäksi kummankin "sairaalastakotiutumispotkupuku myssyineen". Ne on olen säästänyt heille muistoksi. Sitten on isoisän sotakunniamerkit ja mummun minulle kutomat vauvasukat, joita haudon muistona yli 30 vuotta sitten kuolleesta mummusta. Miehellä varmaan olisi muutama muistoesine myös kuten isoisänsä 40-vuotislahjaksi saatu kaiverrettu pikari vuodelta 1953...

Sanotaan näin, että pahvilaatikollinen riittäisi evakuoimaan täältä ne tärkeimmät tavarat. 

Oi joku muukin säästää noita vaatteita, joissa vauva tuli kotiin. Minäkin olen säästänyt ja nyt kauppaan niitä tyttären syntyvälle vauvalle.

En todellakaan oo säästänyt vanhoja rytkyjä. Jos lapseni joskus saavat omia lapsia he voivat ostaa heille uusia ja trendikäitä vaatteita. 

Vierailija
62/74 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjeet, joita olen saanut. Niitä ei mikään korvaa. Muulla ei niin väliä.

Tämä. Vielä vuosikymmeniä myöhemmin harmittaa kirjeet, jotka menetin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri mikään. Lähinnä ärsyttää kaikki turha sälä. Rakkainta minulle on ikkunasta avautuva maisema, ja sitä en laske omaisuudekseni. 

Vierailija
64/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään esine. Jos ainoa virallinen henkilötodistus tuhoutuisi niin se harmittaisi sen aiheuttaman byrokratian takia.

Vierailija
65/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvat, kaikki muu on korvattavissa tai yhdentekevää. Tutkintotodistukset vähän harmittaisivat mutta eivät nekään ylitsepääsemätön menetys olisi. 

Vierailija
66/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään.

Vierailija
67/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan ajattelin, että valokuvien häviäminen olisi pahinta. 

Sitten avioerossa eksä piti kaikki valokuvat itsellään. En saanut lasten vauvakuvia edes. Mutta siitäkin selvisi. En enää kaipaisi yhtään mitään muuta kuin lempivaatteitani.

Vierailija
68/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videotykki. Mutta jos tänne joku tulisi häätää niin ovat saaneet väärän osoitteen ja  tuhoaisi niin saisi korvata kaiken täysimääräisenä. Kotona jos olen niin kukaan ei pääse sisälle ilman mun lupaa. Sitä ei näe mistään että olenko kotona vai en. Joku jos  avaa oven  kun olen kotona  niin olen aika nopeasti taljajousen ja  kanssa vastassa.

Vierailija
69/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videotykki. Mutta jos tänne joku tulisi häätää niin ovat saaneet väärän osoitteen ja  tuhoaisi niin saisi korvata kaiken täysimääräisenä. Kotona jos olen niin kukaan ei pääse sisälle ilman mun lupaa. Sitä ei näe mistään että olenko kotona vai en. Joku jos  avaa oven  kun olen kotona  niin olen aika nopeasti taljajousen ja  kanssa vastassa.

Tai oikeastaan tuo mun rakennettu pieni leffateatteri kokonaisuudessaan videotykki mukaan lukien.

Jos joku pelkää että tulee vahingossa tyhjentää väärää asuntoa niin hankkii jotkut kamerat tms. sisälle jotka hälyttää puhelimeen jos joku tulee sisälle niin sitten varaa  äkkiä paikalle estämään.

Vierailija
70/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvat, kirjat, taulut ja muutama perintöhuonekalu. Kyllä sapettais, ja pahasti.

Vierailija
71/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai oikeastaan tuo mun rakennettu pieni leffateatteri kokonaisuudessaan videotykki mukaan lukien.

Jos joku pelkää että tulee vahingossa tyhjentää väärää asuntoa niin hankkii jotkut kamerat tms. sisälle jotka hälyttää puhelimeen jos joku tulee sisälle niin sitten varaa  äkkiä paikalle estämään.

Vaan eikä varaa 

Vierailija
72/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokone. Vaatteet ja kengät, joita olen kerännyt vuosia.

Vierailija
73/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittaisi ihan kaikkien tavaroiden menetys, kaikkein eniten vanhat valokuvat, ensimmäinen Pong -klooni pelikonsolini, ensimmäinen tietokone, jne. jotka ovat korvaamattomia, uusia ei tilalle löydy.

Vierailija
74/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penispumpun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän