Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi.fi paskan voi ohittaa niin, ettei anna heille mitään spostiosoitetta

Vierailija
22.04.2026 |

Itse toimin niin.

Vtuttaa tämmöinen jatkuva vaatiminen ja tavallisen ihmisen elämän hankaloittaminen. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht helposti sain peruttua ja sähköpostiosoitetta antamatta(mulla ei edes ole)

Vierailija
22/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on näitä joiden mielestä lentokoneet levittää mielenhallinta-aineita. Hän pelkää mikrosiruja, tolppia, antenneja, sähköpostia, pistorasioita, hissejä jne. Hänen mielessään pyörii vain ns. eliitti. Hän hankaloittaa omaa elämäänsä jatkuvasti, muttei tajua sitä.

Eri. Onhan näissä palveluissa riskinä tietomurto. Näistä saa lukea jatkuvasti. Miettikääpä mitkä seuraukset tulevat jos ja kun Suomi.fi palveluun tehdään tietomurto? Tai omakantaan?

Ei mulla ainakaan suomi.fi-palvelussa näy muuta kuin viestejä, että omaverossa on huomioitavaa tms. Tarkempia tieto pitää katsoa sieltä omaverossa 

Kyllä siellä näkyy sinun henkilötietosi ja paljon paljon muuta kun selailet sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä sähköpostia mihinkään tarvitsekaan, kun sovellus itse ilmoittaa milloin sinne on tullut viesti.

Vierailija
24/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sitä sähköpostia mihinkään tarvitsekaan, kun sovellus itse ilmoittaa milloin sinne on tullut viesti.

Ymmärrätkö lainkaan mikä aloituksen idea on?

Vierailija
25/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se auta. Et vain saa sen jälkeen ilmoituksia sinulle tulleesta postista.

Mihin se posti on siis tullut jos ei ole sähköpostiosoitetta? 

Vierailija
26/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on näitä joiden mielestä lentokoneet levittää mielenhallinta-aineita. Hän pelkää mikrosiruja, tolppia, antenneja, sähköpostia, pistorasioita, hissejä jne. Hänen mielessään pyörii vain ns. eliitti. Hän hankaloittaa omaa elämäänsä jatkuvasti, muttei tajua sitä.

Eri. Onhan näissä palveluissa riskinä tietomurto. Näistä saa lukea jatkuvasti. Miettikääpä mitkä seuraukset tulevat jos ja kun Suomi.fi palveluun tehdään tietomurto? Tai omakantaan?

Ei mulla ainakaan suomi.fi-palvelussa näy muuta kuin viestejä, että omaverossa on huomioitavaa tms. Tarkempia tieto pitää katsoa sieltä omaverossa 

Kyllä siellä näkyy sinun henkilötietosi ja paljon paljon muuta kun selailet sitä.

No ne näkyy vaikka vakuutusyhtiön, sähköyhtiön, traficomin, kelan, poliisin ja vaikka minkä palvelussa.

Vierailija
27/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sovellusta ole pakko ladata. Ei ole pakko omistaa älykännyä, tietokonetta, pankkikorttia, sähköpostia tai muitakaan härpäkkeitä. Esimerkiksi 1941 syntyneellä isälläni ei ole mitään näistä.

Vierailija
28/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskonikin hermostuu aina tällaisista, kun ei osaa tehdä niitä

Vierailija
29/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ettei halua sähköpostia suomi.fi palvelusta

Vierailija
30/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se auta. Et vain saa sen jälkeen ilmoituksia sinulle tulleesta postista.

Mihin se posti on siis tullut jos ei ole sähköpostiosoitetta? 

Posti on vaikkapa traficomilla. Tai sitten joskus joku posti voi oikeasti tulla suomi.fi palveluun. Osa Viranomaispostista tulevat suomi.fi palveluun.

Vierailija
31/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne näkyy vaikka vakuutusyhtiön, sähköyhtiön, traficomin, kelan, poliisin ja vaikka minkä palvelussa.

Niin näkyy. Suomi.fi on yksi paikka lisää mihin voidaan tehdä tietomurto. Digitalisaatio laajenee ja laajenee. Samalla tietomurrot ovat yleistyneet. Miksiköhän...

Vierailija
32/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain homofoobikot ja tietyn tyypin perverssit kieltäytyvät vihamielisesti Suomi.fi palveluista. Normaalit ihmiset hyväksyvät palvelun.

Vierailija
33/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkonen presidentiksi ja markka takaisin. Sitten on hyvä

Vierailija
34/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vaan ettei tarvi papereita lähetellä. Aina kokenu hankalaks hävittää noita kun niissä on hetut ja osoitteet jne.

Vierailija
35/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua palvelua käyttää, sitten ei varmaan ole valinnut digitaalista asiointia vaan paperipostin. 

Vierailija
36/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja se paperiposti on täysin turvallista ja tulee aina perille oikeaan osoitteeseen 🤣.

Vierailija
37/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit olla kohta lirissä, jos et myös peru sitä digipostilaatikkoasi. Se sähköposti annetaan vain sen takia, että sieltä ilmoitetaan sinulle, milloin siellä digilootassa on jotain postia. Jos et ole sähköpostiasi antanut, niin lootassa voi olla jotain postia, mutta sinä et saa siitä tietoa.

Suomi.fi-viestit-palvelu ei pääty tai peruunnu itsestään, vaikka et antaisi sähköpostiosoitettasi tai et vahvistaisi sitä. 

Tässä keskeiset asiat:

Sähköpostin rooli: Sähköpostiosoite tarvitaan ainoastaan ilmoitusten saamiseen uudesta viestistä. Jos et anna osoitetta, palvelu pysyy aktiivisena, mutta sinun on tarkistettava itse Suomi.fi-palvelusta säännöllisesti, onko sinulle tullut uutta postia.

Käyttöönotto ilman sähköpostia: Palvelun voi ottaa käyttöön ilman sähköpostiosoitteen ilmoittamista valitsemalla vaihtoehdon "Jatka"-napin alapuolelta.

Vahvistamatta jättäminen: Jos yrität vaihtaa tai lisätä sähköpostin, mutta et vahvista sitä tunnissa, muutosta ei tallenneta, mutta itse palvelu ei sulkeudu.

Lopettaminen: Palvelu loppuu vain, jos teet erillisen "Lopeta Suomi.fi-viestien käyttö" -toimenpiteen asetuksista.

Palvelu ei lopu vaan menee vuodeksi tauolle.

Valtion tuntien vuoden päästä et saa enää tauolle.

Vierailija
38/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan muutenkin muuttamassa pois Suomesta, miksi haluaisin Suomen viranomaisten digipalvelut ikuiseksi riippakiveksi.

Vierailija
39/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika siinä on? Ei sinne edes tule oikein mitään tarpeellista. Lähinnä ilmoituksia, että omaveroon tms. on tullut jotain ja ilmoitus äänioikeudesta, jota en edes lue, koska osaan äänestää lukematta.

Miksi tommonen pa ska tarvitaan nyt, kun ilman on pärjätty tähänkin saakka erinomaisesti?

Kysyn vaan. 

No onhan se nyt paljon kätevämpi että ne on yhdessä paikassa useamman sijaan. 

Vierailija
40/43 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen autisti saa olla jos kokee tuon olevan hankalaa.

Anna kun arvaan, sulla ei ole pankkitunnuksiakaan koska et kykene käyttämään sähköisiä palveluja? Äitisi (joka on myös siskosi) auttaa sinua muodostamaan mielipiteesi ja kirjoittamaan ne tänne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi