Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso ei koskaan auta

Vierailija
22.04.2026 |

Maksusta saattaa esimerkiksi auton renkaat vaihtaa, mutta usein vaihdatan ne paikallisella nuorella yrittäjällä, niin meneepähän rahat edes oikeaan tarpeeseen. Hän tekee asioita silloin kun ne palvelevat häntä itseään, mutta vetäytyy tai "ei ymmärrä/muista" silloin, kun kysyn miksi toimii kuten toimii. 

Jos olen kipeänä, ei tee esimerkiksi ruokaa - korkeintaan ostaa itselleen valmista tai wolttaa itselleen. Ei edes kysy, haluanko minä tilata samalla kertaa?

Hän ei laita pyykkejä illalla kuivumaan, vaikka pyytäisin - korkeintaan myttää yhteen läjään ne sohvan reunalle, jossa ne on siihen siihen asti, että tulen yövuorosta.

Jos pitäisi käydä kaupassa, mutta minulla menee ylitöiksi, puoliso kyllä käy kaupassa, mutta ei muka löydä mitään mitä pyydän tuomaan, joten tulen kotiin vain todetakseni, että minun pitää raahautua kuitenkin kaupppaan.

Jos  taason itse kipeänä, sen kyllä kuulee kaikki ja varsinkin minä, niin dramaattisesti köhii. Kaveri jos soittaa, niin onkin niin reipasta poikaa että.

Tässä vain muutamia esimerkkejä. En passaa juuri sen vuoksi, että se on aina ollut yksipuolista, mutta olisihan se kiva jos edes vähän löytyisi aikuisilta ihmisiltä empatiataitoja. Turha varmaan edes haaveilla?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuollaisen kanssa yhdessä olo on onneksi kuitenkin ihan vapaaehtoista.

Sepä se. Järki sanoo, että äkkiä pois. Jostain syystä sydän taas ihan toista mieltä. Eikä puoliso näni pahasti omaan napaansa tuijottava ollut kun tavattiin!

AP

Olet siis masokisti ja nautit siitä että saat olla paskassa suhteessa.

Vierailija
22/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse vaadi maksua ruoanlaitosta, pyykinpesusta jne.?

Ei ole minulle ominaista parisuhteessa laskuttaa kumppania, niin vaikeaa on. Toisaalta puolisolle tuntuu olevan helppoa, mutta ehkä siitä alkaisi vain kostonkierre.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Onko sinulla todellista tietoa siitä, että miksi hän "seurustelee tai on avioliitossa" kanssasi? Maksatko hänen elämisensä? Hoidatko häntä kuin lasta? Milla tavoin hän osoittaa sinulle, että sinä olet tärkeä ihminen?

Vierailija
24/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se. Järki sanoo, että äkkiä pois. Jostain syystä sydän taas ihan toista mieltä. Eikä puoliso näni pahasti omaan napaansa tuijottava ollut kun tavattiin!

AP

Kaipa se vielä voi pahemmaksikin muuttua... jäätkö odottelemaan?

Vierailija
25/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D ei voi käsittää miten ihmiset aina ajautuvat tällaisten tampioiden kanssa saman katon alle, ihan vapaaehtoisesti. Ja sitten hirttäydytään tähän todellisuuteen, ihan kuin mitään ei voisi tehdä (=lähteä) ja valita parempaa. 

Mikä on tampio? Onko se joku adjektiivi tamperelaisista?   

Vierailija
26/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kaipa se vielä voi pahemmaksikin muuttua... jäätkö odottelemaan?

Totta kai, kun sydän sanoo niin.

Vierailija
27/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patriarkka on herra talossaan. Ihanan perinteistä. Mutta tärkeintä, että sinulla on MIES.

Vierailija
28/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patriarkka on herra talossaan. Ihanan perinteistä. Mutta tärkeintä, että sinulla on MIES.

Ei, vaan hänellä on PUOLISO.

Vierailija
29/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vaan miksi sinulla on idiootti mies? Aiotko olla sen kanssa loppuelämäsi ja se ei auta sinua koskaan missään?

En ymmärrä naisia miten ne voi valita noin huonon kumppanin joka ajattelee vain itseään. Minä ostan aina ruokaa muijalleni myös ja menen apteekkiin jos tarvii jotain.

Vierailija
30/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina helpompaa olla yksin ja hoitaa vain omat kotityöt, kun tehdä niitä kahden edestä, siivota toisen jälkiä, etsiä tavaroita joita sullottu sinne tänne... Tuo mies joutuisi hoitamaan pyykit ja kaupassakäynnit itse yksin asuessaan, joten ei hänellä ole syytä niistä luistaa. Poislukien toki, jos mies maksaa kaikki elämisen kulut ja siitä kompensaationa nainen tekee yksin kaikki kotityöt.

Nykypäivänä vapaamatkustajia ei voi enää olla.

Vierailija
31/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS eli jätä se sika

Vierailija
32/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet toivoton tapaus.

Vierailija
33/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikka pyykeistä: Pese vain omat pyykkisi. Katso mitä tapahtuu. 

Sitten voit jatkaa ruuanlaitosta: tee vain itsellesi, jos ruokaa jää yli, pakasta annos kerrallaan. Tuskin mies ymmärtää edes etsiä pakastimesta. 

Muuten säilytä hyvät välit, jos sellaiset nyt sattuu olemaan edes.

Vierailija
34/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuori vielä? Eroko? Et voi laittaa elämääsi ainakaan tuon varaan nyt. Auttaako kauppalappu ja kuvat apteekkituotteista. Kipeänä apu äidiltä vai voiko hän pyynnöstä mennä kauppaan. Kumpikin hoitaa omat pyykit? Kahden pyykit liikaa. Ruokaa pitää kummankin laittaa tai ostaa valmiina? 

Vierailija
35/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on ihan totta. Itse on valinnut kuitenkin miehen ja sitten elää tuollaista elämää. 

Kyllä kumppanista pidetään aina huolta puolin ja toisin. Siksi kai sitä ollaan yhdessä. 

Me eletään aika perinteistä suhdetta. Minä teen safkat ja pesen pyykit jne. Mies hoitaa talon jutut ja vaihtaa autosta renkaat ja vie huoltoon ja tekee pyörähuollon. Jos olen kipeä tai hän on ja tarvitsee lääkettä, niin apteekkiin. 

Vierailija
36/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arrgghh mikä tyyppi. Näitä on boomerisukupolvi täynnä.

Mutta jatkaa käyttäytymistään varmasti, kunnes pistät kunnolla vastaan. Alat esimerkiksi lakkoon, kuten joku täällä Vauva-palstalla on tehnyt (ja siitä on olemassa piiiiitkä ketju)

Aika harva 75v enää on työelämässä. Toki voihan ap:n puoliso olla häntä sen 15-20v vanhempi?

Vierailija
37/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vaan miksi sinulla on idiootti mies? Aiotko olla sen kanssa loppuelämäsi ja se ei auta sinua koskaan missään?

En ymmärrä naisia miten ne voi valita noin huonon kumppanin joka ajattelee vain itseään. Minä ostan aina ruokaa muijalleni myös ja menen apteekkiin jos tarvii jotain.

Mutta muijittelet.

Vierailija
38/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiko sillä nepsydiagnoosi?

Vierailija
39/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin perustouhua. Been there, done that.

Itse kysyin joskus exältä, voisiko hän tehdä ruuan lapsille ennen treeneihin lähtöä kun pääsee niin paljon aikaisemmin töistä kotiin. Vastaus oli niinkin ystävällinen kuin että: nimenomaan en!

Vierailija
40/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä panin luiskaan samalaisen kèhvanan 13 vuoden yhteiselon jälkeen. Paras päätös ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi